Kukiz’15 za reformą sądownictwa

Data: 2018-09-15 20:24:02
Autor: u2
Kukiz’15 za reformą sądownictwa
https://www.salon24.pl/u/jozefbrynkus/895312,kukiz-15-za-reforma-sadownictwa-polegajaca-na-poddaniu-wymiaru-sprawiedliwosci-obywatelskiej-kontroli

Lider Kukiz'15 wyjaśnia o co chodzi w tzw. ,,wojnie" partiokracji o reformę wymiaru sprawiedliwości. - Niewiele osób wie, o co tak naprawdę chodzi z tymi sądami. Spróbuję wyjaśnić. Chodzi przede wszystkim o to, że do niedawna sędziowie wybierali się sami spośród siebie, sami się ,,dyscyplinowali", tworzyli ,,państwo w państwie" a absolutny brak kontroli Obywateli nad ich działalnością i swoją bezkarność nazwali ,,niezawisłością" - podkreśla Paweł Kukiz, przewodniczący klubu parlamentarnego Kukiz'15.

Reforma wymiaru sprawiedliwości w Polsce jest konieczna. - Nie mam wątpliwości co do tego, że stary ,,wymiar niesprawiedliwości" wymagał natychmiastowej reformy ale nie zgodzę się z tym, żeby na miejsce sądów będących poza kontrolą Suwerena (Obywateli) weszły sądy, nad którymi zwierzchność posiadają partie polityczne. Dlatego też K'15 najczęściej wstrzymywał się przy głosowaniach nad reformą sądownictwa. Bo trudno zagłosować PRZECIW rozwaleniu dawnego systemu między sędziowskiej adoracji i trudno zagłosować ZA poddaniem wymiaru sprawiedliwości partyjnej kontroli. K'15 uważa, że reforma sądownictwa powinna polegać na poddaniu wymiaru sprawiedliwości OBYWATELSKIEJ kontroli - pisze Paweł Kukiz, lider trzeciej siły politycznej w Polsce..

Kukiz'15 zna sposób i ma konkretny pomysł na reformę wymiaru sprawiedliwości. - A jak to zrobić - dowiecie się przeglądając obrazek nr 3. Na trzech obrazkach macie trzy konstrukcje relacji sądy-Obywatel. Na pierwszym - jak było, na drugim - jak jest obecnie a na trzecim - jak być powinno, aby art 4 Konstytucji, w którym mowa o zwierzchnictwie Suwerena (czyli nas, Narodu) nad m.in. władzą sądowniczą był zrealizowany. Miłego oglądania - zachęca Paweł Kukiz.

image

image

image

We wrześniu Kukiz'15 przedstawi założenia do projektu ustaw wprowadzającej instytucję sędziego pokoju. Miałby on orzekać w prostych sprawach karnych i cywilnych.Sędzią pokoju mogłaby zostać osoba, która skończyła studia prawnicze i przez pięć lat pracowała w zawodzie prawniczym jako radca, adwokat lub notariusz. Sędzia pokoju miałby być wybierany w wyborach powszechnych przez obywateli i orzekałby w prostych sprawach cywilnych i karnych. Jego kadencja miałaby trwać pięć lat. Po tym czasie mógłby on zostać wybrany przez Krajową Radę Sądownictwa do instancji wyższej. Kukiz'15 wskazuje, że w ten sposób uda się przebudować polskie sądownictwo.

- Nie jest to projekt nowy. Taką propozycję przedstawiamy, zarówno społeczeństwu, jak też elitom politycznym od dawna. Sądownictwo jest fatalne z tym zgadzają się wszyscy. Powołanie sędziów pokoju jest rozwiązaniem bardzo dobrym ze względu na to, iż zmieni się po prostu skład sędziowski. Osoby, które będą tymi sędziami pokoju, będą odpowiedzialne nie tylko wobec litery i ducha prawa, ale będą także odpowiedzialne przed tymi, którzy ich wybrali. Nie będą to osoby, które będą sądzić w sprawach skomplikowanych, ale w sprawach bardzo prostych. Taka praktyka istnieje w wielu krajach i jest z powodzeniem tam stosowana - podkreśla poseł Józef Brynkus z Kukiz'15.

Paweł Kukiz przypomina, że już wcześniej o instytucji sędziego pokoju, pozytywnie wypowiadali się m.in. prezydent Andrzej Duda oraz minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro.

Zapraszamy do lektury 6. Numeru Biuletynu informacyjnego Brynkus! W sieci do pobrania TUTAJ.

http://poselbrynkus.pl/wp-content/uploads/2018/05/BIULETYN_CALOSC.pdf

Opracowanie: Biuro Poselskie dra hab. Józefa Brynkusa

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-09-15 14:36:05
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
W dniu sobota, 15 września 2018 20:24:02 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[...]

Nu tak.
Był dysonans.
https://twitter.com/batmar14/status/1032531309946658816

Ale mamy sytuację patową, Jaki idzie razem z Guziałem, co na to
TW John? cyt.
Kik: Za Guziałem pójdą następni. PiS nadzieją lewicy

Data: 2018-09-15 23:37:30
Autor: u2
W dniu 15.09.2018 o 23:36, bytomir.kwasigrochvelkarbonylek@gmail.com pisze:
Ale mamy sytuację patową, Jaki idzie razem z Guziałem, co na to
TW John?
cyt.
Kik: Za Guziałem pójdą następni. PiS nadzieją lewicy

no wiesz TW John to żyd, a peace to tysz żydzi, nie ma dychotomii:)

Data: 2018-09-16 08:06:31
Autor: Pajdak

https://www.youtube.com/watch?v=vNGkLaEksMc

--
Pajdak

Data: 2018-09-16 02:03:23
Autor: bytomir.kwasigrochvelkarbonylek
użytkownik Pajdak napisał:

[...]

I promują ustrój totalitarny, paczaj grafika po lewej:)
https://youtu.be/o6wFCKLrXvI?t=1m48s

Silniki majo dobre, nu w PL dopiero powołano tom agencję
kosmicznom za czasów Bieńskoskiej. Może co z tego będzie.

Data: 2018-09-17 14:25:03
Autor: Pajdak

Użytkownik <bytomir.kwasigrochvelkarbonylek@gmail.com> napisał w wiadomości news:5e39b7f6-445e-4b0a-b561-c2e3c7e7d1a3googlegroups.com...
użytkownik Pajdak napisał:

[...]

Masz cos do POwiedzenia na temat? Jak nie to WON!!!

--
Pajdak

Data: 2018-09-16 08:14:59
Autor: Pajdak
pijak "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Pawełek nie dość, że marny muzyk, jeszcze gorszy piosenkarz, a pazerny na
koryta jak kazdy lizodup PiS.

--
Pajdak

Data: 2018-09-17 22:19:12
Autor: Pisiorowy Escobar
Kukiz'15 za reformą sądownictwa
tobie marzy się by rząd sterował sędziami
ruskie capy tak mają

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-09-18 06:18:23
Autor: Pajdak
Użytkownik "Pisiorowy Escobar" <presidento@goverment.ec> napisał w wiadomości news:5130qd9bi0h6t4qrjac74at84jnrgu6f884ax.com...
tobie marzy się by rząd sterował sędziami
ruskie capy tak mają

zenek, lordzik, u2 to stare UB-eki którzy marzą o powrocie wczesnych lat PRL.

--
Pajdak

Data: 2018-09-19 11:39:11
Autor: Pisiorowy Escobar
"Pajdak" <runt@anekumena.org> napisał(-a):

zenek, lordzik, u2 to stare UB-eki którzy marzą o powrocie wczesnych lat PRL.

wali od nich bolszwizmem jak z szamba

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy