Kukłę Żyda podpalił były współpracownik Pawła Kukiza

Data: 2015-11-20 18:23:07
Autor: boukun
Kukłę Żyda podpalił były współpracownik Pawła Kukiza
Ogień pod kukłę Żyda podczas demonstracji ONR we Wrocławiu podłożył Piotr Rybak, współtwórca kampanii prezydenckiej Pawła Kukiza. Wrocławska prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie.

Do skandalu doszło 18 listopada na wrocławskim rynku. Pod sztandarami z falangą kilkadziesiąt osób protestowało przeciwko przyjmowaniu uchodźców. Duch stołecznego Marszu Niepodległości ze zdwojoną siłą zawitał do Wrocławia, tym razem pod wodzą ONR-u i Młodzieży Wszechpolskiej.

Tłum skandował ksenofobiczne i antyislamskie hasła w rodzaju "Polska wolna od islamu" czy "Islam won z polskich stron". Nie brakowało też sloganów antyunijnych, włącznie ze sztandarowym, uwielbianym przez narodowców "Precz z Unią Europejską". Kiedy wrocławski rynek rozbrzmiewał narodowo-katolicką retoryką, spalono kukłę symbolizującą Żyda.

Ogień podłożył Piotr Rybak, do niedawna współpracownik Pawła Kukiza i Zbigniewa Stonogi, szef wrocławskiego odłamu Ruchu Oburzonych. - Nie będzie mi mówił żaden Niemiec, Żyd czy Amerykanin, że islam jest pogodnie nastawiony do chrześcijaństwa. Czy takiej Polski chcemy? - pytał pikietujących.
Patriotyzm tak, antysemityzm nie

Choćby dlatego współpraca z Rybakiem, choć zakończona już niemal pół roku temu, może być dziś dla Kukiza faktem dość niewygodnym. O ile z narodowcami jest mu po drodze (kilku członków Ruchu Narodowego wprowadził nawet do Sejmu), o tyle od antysemityzmu wyraźnie się odcina, czego wyraz dał niedawno, rezygnując z udziału w Marszu Niepodległości. Powodem był planowany udział Jana Kobylańskiego:

"Jeszcze raz do wszystkich: słuchałem parokrotnie wypowiedzi Pana Kobylańskiego na temat Żydów w Radiu Maryja. Bez przesady. Nie będę z nim w jednym Komitecie. I myślcie sobie co chcecie. Z Ku-Klux-Klanowcem również mi nie po drodze. Amen" - oświadczył wówczas na swoim profilu na Facebooku.
Historia rozstania

Rybak jest szefem wrocławskiego odłamu Ruchu Oburzonych (wszystkie trzy odłamy się nienawidzą), jednej z sił, które popierały Kukiza lub które Kukiz tworzył. Sam piosenkarz nigdy nie deklarował, czy bliżej mu do Oburzonych, Zmielonych, woJOWników czy też do Armii Kukiza.

Drogi Kukiza i Rybaka zeszły się w czasie kampanii prezydenckiej. Wrocławskiego działacza szybko okrzyknięto mianem "prawej ręki Kukiza". Przez jakiś czas szedł za Kukizem krok w krok. Do czasu.

Miesiąc po pierwszej turze wyborów Rybak wzniecił bunt. Nowych sztabowców Kukiza nazwał lanserami, zarzucając im "pseudopatriotyzm". Z czasem oberwało się też samemu Kukizowi. Rybak chciał przeciągnąć piosenkarza na swoją stronę i wynieść go na szczyty na własny sposób. Bezskutecznie.

http://polska.newsweek.pl/kukle-zyda-podpalil-byly-wspolpracownik-pawla-kukiza,artykuly,374397,1.html

Data: 2015-11-20 16:36:38
Autor: Marek
W dniu piątek, 20 listopada 2015 18:23:09 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
[...]

A Ty, Bekon, co bys zrobil z kukłą Żyda, gdybys taką posiadał ?

Data: 2015-11-21 04:23:49
Autor: stevep
W dniu .11.2015 o 01:36 Marek <mwisniewski2008@gmail.com> pisze:

[...]

Żydówkę by wychędorzył.
--
stevep
-- -- -

Data: 2015-11-21 13:24:07
Autor: Marek
W dniu sobota, 21 listopada 2015 04:24:04 UTC+1 użytkownik stevep napisał:

> A Ty, Bekon, co bys zrobil z kukłą Żyda, gdybys taką posiadał ?

Żydówkę by wychędorzył.
--

Bekon nie odpuszcza nawet pluszakom.

Kukłę Żyda podpalił były współpracownik Pawła Kukiza