Kulisy skompromitowania abp Paetza

Data: 2010-04-28 07:44:18
Autor: abc
Kulisy skompromitowania abp Paetza
Z teczki Nadzoru Szczególnego Kryptonim "Anioł", dotyczącej przygotowania i
pozyskania materiałów mających na celu skompromitowanie abp. Juliusza Paetza
wynika, że oficerem odpowiedzialnym za tę robotę był Leszek Tobiasz.

Teczkę założono 28 lutego 2002 roku. Nielegalną działalnością Tobiasza
zajmowała się Komisja Weryfikacyjna WSI, badał ją też Wojciech Sumliński.

Więcej http://cogito.salon24.pl/

Data: 2010-04-28 00:09:00
Autor: zbig
Kulisy skompromitowania abp Paetza
On 28 Kwi, 07:44, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

 Jeśli chcesz dobra Kościoła to daj sobie spokój z obroną takich
metnych postaci jak arcypedaliskup Paetz. Będzie to tak samo skuteczne
i spowoduje taką samą kontreakcję , która uderzy rykoszetem w Kościół
jak sprawa arcyUBiskupa Wielgusa.

Data: 2010-04-28 09:34:12
Autor: abc
Kulisy skompromitowania abp Paetza
Jeśli chcesz dobra Kościoła to daj sobie spokój z obroną takich
metnych postaci jak arcypedaliskup Paetz.

Dlaczego szkalujesz człowieka bez żadnych dowodów jego winy?

Data: 2010-04-28 09:47:32
Autor: Andrzej Adam Filip
abc - "Kulisy skompromitowania abp Paetza"
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Jeśli chcesz dobra Kościoła to daj sobie spokój z obroną takich
metnych postaci jak arcypedaliskup Paetz.

Dlaczego szkalujesz człowieka bez żadnych dowodów jego winy?

Arcybiskup to nie jest już "zwykły człowiek". Nawet do biskupów odnoszą
się prawie takie same reguły jak do polityków (MSZ). Domniemanie
niewinności jest w sądzie. W dyskusji publicznej dla polityków regułą
jest prawie Ĺźe "domniemanie winy".

Arcybiskup KRK Paetz nie został skazany w żadnym sądzie
ale "stanowiska juĹź nie zajmuje" (AFAIR).

Żadna z ludzkich spraw nie jest tak niestała i przemijająca jak rozgłos
potęgi, która nie na własnej opiera się sile.
  -- Tacyt (Publius Cornelius Tacitus, ok. 55-ok. 120)

Data: 2010-04-28 11:06:10
Autor: sofu

--

A ty jakie masz dowody jego niewinnosci?
Bo ja rozmawiałem z ludzmi, którzy znaja (znali) Petza osobiscie i wiedzą,

sofu

Data: 2010-04-28 12:15:35
Autor: jadrys
W dniu 2010-04-28 11:06, sofu pisze:

[...]

Dowody niewinności?  A nie przypadkiem powinno być odwrotnie? - To winę trzeba udowodnić? Opinia tych ludzi nie ma żadnego znaczenia - pozostaje tylko opinią być może stronniczych zawistników.

Data: 2010-04-28 13:02:14
Autor: sofu

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości

[...]

Przypomne ci o tym jak bedziesz sie wypowiadał na temat kogos.

sofu

Data: 2010-04-28 14:51:59
Autor: jadrys
W dniu 2010-04-28 13:02, sofu pisze:
[...]

Oczywiście będzie to w większości przypadków tylko moja opinia.  Jadnak przyznasz sam że jak napiszę o kimś, kto zarabia 15 tys. zł  a ma luksusową willę z basenem i jeździ mercem S klasse mając jednocześnie niepracującą żonę i gromadkę dzieci na utrzymaniu - złodziej to chyba będzie uzasadnione?

Data: 2010-04-28 13:16:19
Autor: Przewodas
Kulisy skompromitowania abp Paetza
Dlaczego szkalujesz człowieka bez żadnych dowodów jego winy?
 To pytanie do JPII, który podejmował decyzje.
Zatem uważasz, że Wojtyła nie miał dowodów i szkalował arcybiskupa?
Zgłoś sprawę w Rzymie, może jeszcze cofną temu oszczercy beatyfikację...

Przez takich jak ty kościół katolicki stał się moralną kloaką.
Pozdrawiam
Przewodas

Data: 2010-04-28 14:27:00
Autor: Antenka
On 28 Kwi, 09:34, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> Jeśli chcesz dobra Kościoła to daj sobie spokój z obroną takich
> metnych postaci jak arcypedaliskup Paetz.

Dlaczego szkalujesz człowieka bez żadnych dowodów jego winy?

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Oczywiście, że wszystko było ukartowane, a główny oskarżyciel  Tomasz
Węcławski, wkrótce po tym incydencie  wpadł w sidła szatana i wyrzekł
się Jezusa Chrystusa.
Cała ta sprawa była szyta grubymi nićmi. Wiem sporo na jej temat.
Reasumując
arcybiskup Juliusz Peatz został zniszczony na czyjeś zlecenie -
domyślam się kto pociągał za sznurki.

Antenka

Data: 2010-04-28 23:28:57
Autor: u2
W dniu 2010-04-28 23:27, Antenka pisze:
Reasumując
arcybiskup Juliusz Peatz został zniszczony na czyjeś zlecenie -
domyślam się kto pociągał za sznurki.

To jest właściwe miejsce, abyś ujawniła kulisy afery.

Data: 2010-04-28 08:14:46
Autor: sofu

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Tego starego zboczeńca wcale nie trzeba było kompromitowac.
Wystarczyło zdjac z nad niego koscielny parasol i zaczac mówic prawde.

sofu

Data: 2010-04-28 08:19:20
Autor: abc
[...]

Cele interygi zostały osiągnięte. Po pewnym czasie, jeden z uczestników tej
intrygi zreflektował się, zrozumiał że dał się zmanipulować i przyznał się
do błędu. KAI opublikowała taki list:

"Ks. Stępczak wycofuje się z listu o abp. Paetzu
Poznań, 06.11.2002

Były redaktor naczelny "Przewodnika Katolickiego" ks. Jacek Stępczak wycofał
swój podpis pod listem do biskupów w sprawie abp. Juliusza Paetza.
Publikujemy jego oświadczenie w tej sprawie.

Poznań, 12 października 2002 r.

Oświadczenie

Ja niżej popisany ks. Jacek Stępczak, były redaktor naczelny "Przewodnika
Katolickiego", który we wrześniu 2001 roku wraz z ks. Tomaszem Węcławskim,
ks. Tadeuszem Karkoszem, ks. Marcinem Węcławskim oraz p. Pawłem Wosickim
skierowałem list do Delegatów Episkopatu Polski na Synod Biskupów w Rzymie
oświadczam, że po długim zastanowieniu się i modlitwie - anuluję mój podpis
z w/w listu i stwierdzam, iż nie identyfikuję się więcej z jego treścią.

Uważam, że popełniłem bardo poważny błąd działając na szkodę Kościoła, a
zwłaszcza burząc dobre imię ks. abpa Juliusza Paetza, ówczesnego Metropolity
Poznańskiego.

Rozpoczynając aktualnie posługę rektora Diecezjalnego Seminarium Misyjnego
"Redemptoris Mater" w Kitwe (diecezja Ndola, Zambia) pragnę żyć w jedności z
Kościołem Powszechnym, w tym szczególnie z wszystkimi Pasterzami Kościoła w
Poznaniu i Polsce.

Upraszam dobrego Boga o miłosierdzie nade mną i zawierzam moją dalszą służbę
w Kościele Matce Odkupiciela.

ks. Jacek Stępczak

Do wiadomości:

J. Em. Ks. Kard. Angelo Sodano, Sekretarz Stanu, Watykan
J. E. Ks. Abp Józef Kowalczyk, Nuncjusz Apostolski w Polsce
J. E. Ks. Abp Tadeusz Gocłowski, Metropolita Gdański
J. E. Abp Józef Michalik, Metropolita Przemyski
J. E. Abp Henryk Muszyński, Metropolita Gnieźnieński
J. E. Ks. Bp Antoni Dydycz, Biskup Drohiczyński
J. E. Ks. Bp Stanisław Dziwisz, Sekretarz Osobisty Ojca Świętego, Watykan
J. E. Ks. Abp Stanisław Gądecki, Metropolita Poznański
J. E. Abp Senior Juliusz Paetz
J. E. Ks. Bp Zdzisław Fortuniak, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej
J. E. Ks. Bp Marek Jędraszewski, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej
J. E. Ks. Bp Grzegorz Balcerek, Biskup Pomocniczy Archidiecezji Poznańskiej
Ks. Tomasz Węcławski
Ks. Tadeusz Karkosz
Ks. Marcin Węcławski
P. Paweł Wosicki

KAI (//ad) "

Data: 2010-04-28 08:51:08
Autor: sofu

> [...]

Poznaniu i Polsce.

Upraszam dobrego Boga o miłosierdzie nade mną i zawierzam moją dalszą

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

I co chesz w ten sposób udowodniec ze ten zboczeniec był dziewicą, bo
jakiegos tam ksiedza zmuszono do wycofania swojego wniosku?
Petz byl znany z chorobliwego pedalstwa, ktore sie pogłebiało wraz z
wiekiem. Na koncu przestał sie juz kontrolować robiac publiczne awanse
młodym klerykom i księżom. To dla tego aby uniknąc skandalu na wielka skale
pisano petycje aby go odsunac w cien. Efekt byl taki, ze zaczeto gnoic tych,
którzy wystepowali przeciwko staremu zbokowi. Niektoprzy sie złamali i
rakiem wycofali z krytyki Petza. Widać u góry jest tam wiecej zboków, ktorzy
sie poczuli zagrozeni oddolnymi incjatywami w tym względzie.

sofu

Data: 2010-04-28 09:31:31
Autor: abc
Kulisy skompromitowania abp Paetza
Na koncu przestał sie juz kontrolować robiac publiczne awanse
młodym klerykom i księżom.

Nie było żadnych młodych kleryków i księży - to wymysł GW i jej satelitów.
Była ubecka szeptanka i napisany pod jej wpływem list podpisany przez
Stępczaka i Węcławskiego.

Stępczak wycofał swój podpis, a Węcławski ujawnił się jako niewierzący w
bóstwo Chrystusa apostata i tym samym zaciagnął na siebie karę ekskomuniki.

Data: 2010-04-28 01:10:59
Autor: zbig
On 28 Kwi, 09:31, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

Stępczak wycofał swój podpis, a Węcławski ujawnił się jako niewierzący w
bóstwo Chrystusa apostata i tym samym zaciagnął na siebie karę ekskomuniki.

W odwołanie Paetza było zaangażowanych wiele postaci ze srodowiska
katolickiego. Nie chcesz mi chyba powiedzieć , że propagandzie GW
uległ np. Maciej Giertych. A Węcławski był zdruzgotany zakłamaniem
władz kościelnych i w proteście przeciwko temu odszedł z wspólnoty
koscielnej.

Data: 2010-04-28 14:31:00
Autor: abc
[...]

Po wykonaniu zadań skompromitowania abp Paetza i abp Wielhusa Węcławski
ujawnił się jako apostata, który wcześniej popadł w herezję ariańską.
http://www.pardon.pl/artykul/3780/_/14

To zgroza, że taki heretyk uchodził za katolickiego teologa!

Data: 2010-04-28 05:57:09
Autor: zbig
On 28 Kwi, 14:31, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

Po wykonaniu zadań skompromitowania abp Paetza i abp Wielhusa Węcławski
ujawnił się jako apostata, który wcześniej popadł w herezję ariańską.http://www.pardon.pl/artykul/3780/_/14

A co miał Węcławski wspólnego z Wielgusem?

Data: 2010-04-28 17:21:00
Autor: abc
[...]

Był w składzie komisji mającej zbadać dokumenty zgromadzone w Instytucie
Pamięci Narodowej w sprawie arcybiskupa Stanisława Wielgusa.

Data: 2010-04-28 12:48:08
Autor: zbig
On 28 Kwi, 17:21, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

Pamięci Narodowej w sprawie arcybiskupa Stanisława Wielgusa.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

A kto jeszcze był w składzie, poznajmy nazwiska tych agentów!

Data: 2010-04-28 14:34:10
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

http://www.pardon.pl/artykul/3780/_/14

To zgroza, że taki heretyk uchodził za katolickiego teologa!

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

   Jemu podobnych teologow ,katolickich' jest wiecej, jak przypuszczam.

   A. Rem

Data: 2010-04-28 17:20:51
Autor: abc
Kulisy skompromitowania abp Paetza
  Jemu podobnych teologow ,katolickich' jest wiecej, jak przypuszczam.

Niestety tak wlasnie jest.

--
Nie da sie oddzielic polityki od religii. Nie da sie w czlowieku oddzielic
katolika od obywatela. Rozdzial panstwa od Kosciola jest sztuczny.

Data: 2010-04-28 13:33:53
Autor: cyc

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hr8j77$lfm$1node1.news.atman.pl...

Tego starego zboczeńca wcale nie trzeba było kompromitowac.
Wystarczyło zdjac z nad niego koscielny parasol i zaczac mówic prawde.

sofu

Starym watykanskim zwyczajem wnet wszystkich zboczencow w sutannach , zlodziei , aferzystow i pospolitych kryminalistow zrehabilituja a czesc z nich , aby pokazac jak bardzo "narod " sie mylil zrobia swietymi !.

cyc

Kulisy skompromitowania abp Paetza