Kumitet zadecydował

Data: 2010-10-05 09:14:46
Autor: Rafał Wiśniewski
Kumitet zadecydował
http://www.sports.pl/Pilka-nozna/Euro-2012-Polacy-zagraja-w-Warszawie-i-Wroclawiu,artykul,88470,1,482.html

Komitet Wykonawczy UEFA, który obradował w poniedziałek w Mińsku zatwierdził kalendarz Euro 2012. Mecz otwarcia odbędzie się 8 czerwca 2012 roku w Warszawie i zagrają w nim Polacy. Finał odbędzie się w Kijowie 1 lipca.

Drugi mecz grupowy biało-czerwoni rozegrają, także  w Warszawie, natomiast trzecie grupowe spotkanie Polaków odbędzie się we Wrocławiu.

Mecze ćwierćfinałowe rozegrane zostaną w Warszawie, Gdańsku, Doniecku i Kijowie. Natomiast półfinalistów będą gości stadiony w Warszawie i Doniecku.

Ukraińcy, którzy będą grać w grupie D rozegrają swój pierwszy grupowy mecz w Kijowie, a dwa pozostałe zagrają w Doniecku.

"Reprezentacja Polski zagra w grupie A - dwa mecze, w tym inauguracyjny, w Warszawie, a jeden, trzeci, we Wrocławiu. Uczestnicy grupy B rywalizować będą we Lwowie i Charkowie, C - w Poznaniu i Gdańsku, a D - w Doniecku i Kijowie" - powiedział dyrektor turnieju UEFA Euro-2012 Polska Adam Olkowicz.

"Decyzje przyjęliśmy z ogromnym zadowoleniem. Cieszy nas, że została zachowana proporocjonalna liczba miast - po cztery z obydwu krajów. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi ustaleniami, pierwsze spotkanie w turnieju i ceremonia otwarcia odbędą się w stolicy Polski, a finał - w stolicy Ukrainy" - dodał.

Spotkania pierwszej i drugiej kolejki będą rozpoczynać się o godz. 18.00 i 20.45 (na Ukrainie - 19.00 i 21.45), zaś decydująca seria gier - o 20.45 (21.45).

Program gier ME-2012 (czas warszawski):
runda grupowa:
piątek, 8 czerwca:
Mecz nr 1: Polska - A2 (Warszawa, godz. 18.00)
2: A3 - A4 (Wrocław, 20.45)

sobota, 9 czerwca:
3: B1 - B2 (Charków, 18.00)
4: B3 - B4 (Lwów, 20.45)

niedziela, 10 czerwca:
5: C1 - C2 (Gdańsk, 18.00)
6: C3 - C4 (Poznań, 20.45)

poniedziałek, 11 czerwca:
7: D3 - D4 (Donieck, 18.00)
8: Ukraina - D2 (Kijów, 20.45)

wtorek, 12 czerwca:
9: A2 - A4 (Wrocław, 18.00)
10: Polska - A3 (Warszawa, 20.45)

środa, 13 czerwca:
11: B2 - B4 (Lwów, 18.00)
12: B1 - B3 (Charków, 20.45)

czwartek, 14 czerwca:
13: C2 - C4 (Poznań, 18.00)
14: C1 - C3 (Gdańsk, 20.45)

piątek, 15 czerwca:
15: D2 - D4 (Kijów, 18.00)
16: Ukraina - D3 (Donieck, 20.45)

sobota, 16 czerwca:
17: A4 - Polska (Wrocław, 20.45)
18: A2 - A3 (Warszawa, 20.45)

niedziela, 17 czerwca:
19: B4 - B1 (Charków, 20.45)
20: B2 - B3 (Lwów, 20.45)

poniedziałek, 18 czerwca:
21: C4 - C1 (Gdańsk, 20.45)
22: C2 - C3 (Poznań, 20.45)

wtorek, 19 czerwca:
23: D4 - Ukraina (Donieck, 20.45)
24: D2 - D3 (Kijów, 20.45)

środa, 20 czerwca:
dzień wolny

ćwierćfinały:
czwartek, 21 czerwca:
25: 1A - 2B (Warszawa, 20.45)

piątek, 22 czerwca:
26: 1B - 2A (Gdańsk, 20.45)

sobota, 23 czerwca:
27: 1C - 2D (Donieck, 20.45)

niedziela, 24 czerwca:
28: 1D - 2C (Kijów, 20.45)

poniedziałek, 25 czerwca:
dzień wolny

wtorek, 26 czerwca:
dzień wolny

półfinały:
środa, 27 czerwca:
29: zwycięzca meczu 25 - zwycięzca meczu 27 (Donieck, 20.45)

czwartek, 28 czerwca:
30: zwycięzca meczu 26 - zwycięzca meczu 28 (Warszawa, 20.45)

piątek, 29 czerwca:
dzień wolny

sobota, 30 czerwca:
dzień wolny

finał:
niedziela, 1 lipca 31:
zwycięzca meczu 29 - zwycięzca meczu 30 (Kijów, 20.45)

Sports.pl/Uefa.eu

Mój komentarz: nie rozumiem z jakiej racji ćwierćfinałem i meczem Polaków zostały "nagrodzone" Wrocław i Gdansk a nie Poznań - miasto o znacznie większej piłkarskiej widowni i tradycjach.

Pozdrawiam, RW

Data: 2010-10-05 11:23:35
Autor: Fidelio
Kumitet zadecydował
Mój komentarz: nie rozumiem z jakiej racji ćwierćfinałem i meczem Polaków zostały "nagrodzone" Wrocław i Gdansk a nie Poznań - miasto o znacznie większej piłkarskiej widowni i tradycjach.

Może ze względu na "murawę" ;-)

Data: 2010-10-05 11:50:41
Autor: Cavallino
Kumitet zadecydował
Użytkownik "Rafał Wiśniewski" <rafalson@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Mój komentarz: nie rozumiem z jakiej racji ćwierćfinałem i meczem Polaków zostały "nagrodzone" Wrocław i Gdansk a nie Poznań - miasto o znacznie większej piłkarskiej widowni i tradycjach.

Sympatie tych którzy są zadowoleni z rezultatów tak się przełożyły po prostu.
Skoro Poznań ma piłkę klubową na poziomie i trochę meczów w pucharach na tym stadionie będzie, to trzeba dać Euro komuś, kto raczej niewiele zobaczy, bo stadiony u niego to skutek mocarstwowych zapędów, a nie realnych potrzeb.

Data: 2010-10-05 12:55:48
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Kumitet zadecydował
W dniu 2010-10-05 11:50, Cavallino pisze:
[...]

No, alebo Lwów :D :D :D
--
"Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

A. de Saint-Exupery

Data: 2010-10-05 11:54:04
Autor: AJK
Kumitet zadecydował
05-10-2010  o godz. 9:14 Rafał Wiśniewski napisał:

Mój komentarz: nie rozumiem z jakiej racji ćwierćfinałem i meczem Polaków zostały "nagrodzone" Wrocław i Gdansk a nie Poznań - miasto o znacznie większej piłkarskiej widowni i tradycjach.

Ja bym stawiał na spisek i knowaniaskrytych parówkolechożerców.
Ewentualnie, ale tylko ewentualnie, na skutki postawy: "No przecież nam
się należy, jako mistrzowi Polski w pucharach, z takim stadioniem i
tradycją, że łohohoho, muszą nam dać, więc nie uchodzi, żebyśmy się o
cokolwiek starali, pilnowali itd., bo szanujmy się, tak?" (patrz:
przejeżdżający się jakiś czas temu na takiej postawie Kraków). A poważniej: http://wiadomosci.dziennik.pl/sport/euro-2012/artykuly/304157,prymas-uefa-trzyma-sie-ustalen.html
Czyli wszystko zostało postanowione już dawno, dawno temu, gdy w Poznaniu
nie było ani stadionu, ani tytułu mistrzowskiego. Co, oczywiście, nie
odbiera akutulaności początkowemu pytaniu, ale obawiam się, że jedyna
sensowna odpowiedź na nie, będzie brzmiała:  "Bo tak!" :-)

--
AJK

Data: 2010-10-05 11:57:57
Autor: Cavallino
Kumitet zadecydował
[...]

Jest jeszcze gorzej - Poznań w ogóle nie dostanie ciekawych meczów.
Będzie tu grała grupa, która jednocześnie gra w Gdańsku, przy czym JEDYNA reprezentacja rozstawiona w tej grupie będzie grała właśnie TYLKO w Gdańsku.
Czyli dla Poznania zostaną same ochłapy, potencjalnie najmniej atrakcyjne mecze w grupie.

To jest już przewał.

Data: 2010-10-05 12:14:13
Autor: Marcin Kasperski
Kumitet zadecydował
[...]

Na poprzednim Euro w podobnej sytuacji (grupa bez gospodarzy, miasto
w którym nie gra rozstawiona drużyna) były:

a) Zurich, gdzie odbyły się mecze
Rumunia-Francja, Włochy-Rumunia i Francja-Włochy

b) Innsbruck, gdzie grały
Hiszpania-Rosja, Szwecja-Hiszpania i Rosja-Szwecja

Ja bym tak bardzo na te ochłapy nie narzekał ;-)

Data: 2010-10-05 14:23:34
Autor: Fidelio
Kumitet zadecydował
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i8ess8$9rm$1news.onet.pl...
[...]

Na ME nie ma słabych drużyn, są tylko gospodarze ;-)

Data: 2010-10-05 14:34:23
Autor: Cavallino
Kumitet zadecydował
Użytkownik "Fidelio" <tmackowiak@onet.eu> napisał w wiadomości news:

[...]

Na ME nie ma słabych drużyn

Co nie znaczy, że mecze drużyn słabszych są potencjalnie ciekawsze niż drużyn mocniejszych.
W sumie mnie to wisi, pewnie biletu na żaden mecz i tak nie wylosuję, więc liczy się tylko to że Lech ma porządny stadion.
O ile go nie zburzą, jako że od dopingu trzęsą się pobliskie bloki. :-)

Data: 2010-10-05 15:46:40
Autor: Fidelio
Kumitet zadecydował
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i8f60c$5pl$1news.onet.pl...
[...]

I o ile doczeka się murawy a nie "murawy".

Data: 2010-10-05 15:51:07
Autor: Cavallino
Kumitet zadecydował
[...]

Najwyżej położą nową przed Euro, kilka meczów wytrzyma.

Data: 2010-10-05 13:01:40
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Kumitet zadecydował
W dniu 2010-10-05 09:14, Rafał Wiśniewski pisze:
[...]

....i zagrają w nim Ukraińcy. To by był przewał :)