Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TD I CFCA]

Data: 2019-09-18 10:38:38
Autor: sczygiel
Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TD I CFCA]
W dniu środa, 18 września 2019 11:59:57 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wadliwe-silniki-20-tdi-
cfca-czy-producent-poczuwa-sie-do-winy/n40027g

Jak to niektorzy tutaj radzili - kup nowego, bedziesz miał spokój.
Inni twierdzili, ze nowego ale nie z tymi nowymi, małymi silniczkami to bedziesz miał spokój.
Jeszcze inni twierdzili ze rozwiazania pro ekologiczne typu EGR czy DPF sa dobrze dopracowane i sie nie psują...

Seka seka. Tam jeszcze byli tacy co mowili zeby kupowac sprawdzone. Czyli juz po lifcie albo wogole lepiej z srodka/konca produkcji danej wersji.

A tu taki zonk...

Czy ja wiem ze zonk? "Zwykly" alpha tester. Early adopter czy jak to zwa...

Przyznam ze nie bulwersuje mnie jakos mocno to ze znowu czegos nie dopracowali, znowu w zyciu im nie wyszło itp.

Bulwersuje mnie to ze rżną głupa nie poczuwając sie do odpowiedzialnosci... Sprawa wydaje sie ewidentna i powinni z pocałowaniem reki naprawiac i wymieniac profilaktycznie.

Tu sie zgadzam. I powinni akcje serwisowa zarzadzic coby te chlodnice mozna bylo wymienic w tych co sie jeszcze nie zatarly.

Z drugiej strony jak sie zatarlo przy 60kkm to jeszcze gwarancja jest. Byle nie wymienili na to samo co bylo...

Data: 2019-09-18 19:59:54
Autor: Budzik
Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

[...]

Silnik 2.0 nie jest sprawdzony...? No to ja nie wiem co z nowych jest sprawdzone...

[...]

Jaka gwarancja? Powiedza ci ze sie zatarł bo nie dopilnowałes poziomu oleju i po gwarancji...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-09-18 13:17:30
Autor: sczygiel
W dniu środa, 18 września 2019 14:59:57 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

> Czyli juz po lifcie albo wogole lepiej z srodka/konca produkcji
> danej wersji. Silnik 2.0 nie jest sprawdzony...? No to ja nie wiem co z nowych jest sprawdzone...

Jak ty kategoryzujesz silnik tylko po pojemnosci to chyba sie nie dogadamy.

Ten cfca to nowa wariacja. Podpada pod te sama regule co lifting. Nie kupujesz nowego auta po takich zmianach. No chyba ze wiesz ze grzebali tylko w pierdolach a rzeczy istotne sa nie zmienione i pasuja z poprzednich wersji i sie nie psuja...

> [...]
> jest. Byle nie wymienili na to samo co bylo... > Jaka gwarancja? Powiedza ci ze sie zatarł bo nie dopilnowałes poziomu oleju i po gwarancji...

Chyba ze sami doleawli tydzien temu.

Tak czy siak, gwarancja to jedno, niezgodnosc z umowa to drugie, a zebranie kilkunastu wlascicieli i wytoczenie pozwu grupowego wraz z zadaniem pokrycia kosztow codziennych taksowek to sprawa inna.
Jak firma tak buraczy to trzeba zapamietywac i glosowac portfelem.

Data: 2019-09-19 08:59:53
Autor: Budzik
> [...]

> produkcji danej wersji. Silnik 2.0 nie jest sprawdzony...? No to ja nie wiem co z nowych
jest sprawdzone...

[...]

No lae przeciez oni zmieniaja co chwile cos w tych silnikach, lifty wychodza co 3-4 lata...
To znaczy ze nowego sprawdzone kupic praktycznie sie nie da...

> [...]
> jest. Byle nie wymienili na to samo co bylo... > Jaka gwarancja? Powiedza ci ze sie zatarł bo nie dopilnowałes

Podejrzewam ze nawet wtedy cos znajda.

[...]
Ano tu pełna zgoda. Oby tylko za chwile nie okazało się ze chce kupic nowy ale kazda z firm zaliczyła zonka i nie ma czego kupic bo głosujemy nogami.
Ten rynek jest zbyt mały (w sensie ilosci firm) zeby przechodzic nad takimi sprawami do porzadku dziennego z hasłem "głosuj nogami" --
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2019-09-19 02:19:00
Autor: przemek.jedrzejczak
Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TD I CFCA]
https://www.kba-online.de/gpsg/startServlet?adress=gpsg

tu mozna sobie sprawdzic akcje serwisowe (teoretycznie obowiązują w całej EU)

Data: 2019-09-19 07:28:01
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 19 września 2019 03:59:55 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

To znaczy ze nowego sprawdzone kupic praktycznie sie nie da...

Jak nie? Kupujesz taki z 3-4 roku. Kupujesz taki jak kupuja przedstawiciele handlowi. Oni to przetestowali.

> Podejrzewam ze nawet wtedy cos znajda.

Szukac beda. Jak nie beda chcieli zaplacic po dobroci to sie dowiesz szybko.. I trza papugi szukac. Dobra firma dba i widac od razu co gada w takich przypadkach.

> [...]
Ten rynek jest zbyt mały (w sensie ilosci firm) zeby przechodzic nad takimi sprawami do porzadku dziennego z hasłem "głosuj nogami"

Tak jak pisalem, statystyka tego nie potwierdza. Auta jezdza lepiej i nawet jak nieco gorzej ostatnio to nie jest zle. Ale dodac trzeba ze na nich zaczyna byc widac inflacje. Znaczy sie ceny nie rosna adekwatnie bo obniza sie jakosc.

Tak czy siak, kiedys trza bylo wybierac rozsadnie, teraz tez trzeba. I w przeszlosci byly wpadki a wg tego co sugerujesz "wszystko" kiedys bylo trwalsze.
Wiec bym nie panikowal.

Data: 2019-09-19 16:59:52
Autor: Budzik
> [...]

wychodza co 3-4 lata...
To znaczy ze nowego sprawdzone kupic praktycznie sie nie da...

Czyli 75% produkcji odpada... wow...

Kupujesz taki jak kupuja przedstawiciele handlowi. Oni to przetestowali.

Przedstawiciele? U mnie w firmie co chwile sprzedaja auta po przedstawicielach. O ile fabie daja rade to np mondeo co chwila przy sprzedazy jest adnotacja: uszkodzony silnik, silnik wymieniony, automatyczna skrzynia biegów wymieniona. Poza tym oni kupuja auta na przebieg 150kkm i 5lat i zmiana wiec to tez niewiele mowi o bezawaryjnosci i długowiecznosci aut.

> Podejrzewam ze nawet wtedy cos znajda.

Szukac beda. Jak nie beda chcieli zaplacic po dobroci to sie dowiesz
szybko. I trza papugi szukac. Dobra firma dba i widac od razu co
gada w takich przypadkach.
Jakos mi to słabo koresponduje z hasłem przewodnim: kup nowy i bedziesz miał swiety spokój... Dla mnie sadzenie sie z dealerem aut to nei jest swiety spokój.

> [...]
I w przeszlosci byly wpadki a wg tego co sugerujesz "wszystko"
kiedys bylo trwalsze. Wiec bym nie panikowal.

Ja nie panikuje, ja tylko dyskutuje z hasłem ze nowe = swiety spokój.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2019-09-20 08:51:42
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 19 września 2019 11:59:54 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

No patrzac na to tak to w sumie 99% odpada bo fiata nie kupisz, peugota tez nie, na mercedesa cie nie stac itp.

te 75% to troche przesada ale jak kupujesz nowke to mozesz zbadac co tam pozmieniali. Wtedy sie mozna zorientowac co brac a co nie.

A jak cie to tak dreczy to kupuj nowe, uzywaj 4lata jak jest na gwarancji to szansa ze naprawia jest spora. Takie akcje jak zrobil VW jednak nie naleza do standardu i gross tych aut po prostu jezdzi. Jakies 95%.

> [...]
> Przedstawiciele? U mnie w firmie co chwile sprzedaja auta po przedstawicielach. O ile fabie daja rade to np mondeo co chwila przy sprzedazy jest adnotacja: uszkodzony silnik, silnik wymieniony, automatyczna skrzynia biegów wymieniona. Poza tym oni kupuja auta na przebieg 150kkm i 5lat i zmiana wiec to tez niewiele mowi o bezawaryjnosci i długowiecznosci aut.

No to potwierdza co pisalem. Oni to testuja.
Trza patrzec co sie dzieje. Jesli oczekujesz ze swiat bedzie niezmienny to sie w zlej epoce urodziles.
Nawet mlotek ewoluuje od czasow mojego dziecinstwa.

> [...]
> gada w takich przypadkach. > Jakos mi to słabo koresponduje z hasłem przewodnim: kup nowy i bedziesz miał swiety spokój... Dla mnie sadzenie sie z dealerem aut to nei jest swiety spokój.

Statystyka. 999 aut jezdzi i ma sie dobrze. To jedno to pasciak.
Nowe ma feler taki ze moze byc zle zaprojektowane. I to jest latwo wysledzic, producent pokazuje co jest w srodku i po tym mozna wybierac.
Upierdliwe ale zrobisz raz i masz spokoj.

Kupowanie uzywki to nie dosc ze do zrobienia jest to co dla nowki ale i dodatkowo musisz wywrozyc z fusow co robil z autem poprzedni wlasciciel...

> [...]
> kiedys bylo trwalsze. Wiec bym nie panikowal.
> Ja nie panikuje, ja tylko dyskutuje z hasłem ze nowe = swiety spokój.

No, moze nie swiety ale jednak statystycznie siwtszy niz przy uzywce.

Zlicz procenty przy raportach dekra. Jednak nowki jezdza niezawodniej.

A to ze czasem pasciaka kupisz? No wiesz i w pysk we wlasnym domu dostac mozna...

Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TD I CFCA]