Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?

Data: 2011-07-17 00:35:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
Nie chce mi się pisać na pl.soc.prawo.podatki, gdyż wychodzę z założenia, że temat jest tak bliski pms'owi, jak i podatkom.\

Kupiłem pojazd od osoby fizycznej prowadzącej DG. Z niewiadomych przyczyn wystawił mi fakturę vat MARŻA. Pi razy drzwi rozpoznanie zrobiłem w googlach, ale mam lekki zamęt mimo wszystko. Jest ktoś na grupie, kto na vat marżę auto brał ?

Wystawca faktury nie jest komisem - prowadzi sobie człek swoją DG, i z nieznanych przyczyn wystawił mi vat marżę. Co potrzebuję w takim razie do rejestracji ?

Mam DR, kartę pojazdu, polisę OC, fakturę vat marża.

Czy coś ponad to będzie mi potrzebne? (w szczególności PCC).

Za wyjaśnienia z góry bóg zapłać.
--
Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
KURWA !!!

Data: 2011-07-17 01:03:54
Autor: p0li
Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
O->Dnia 2011-07-17 00:35:45 niejaki "Rafa³ \"SP\" Gil" napisa³:
Kupi³em pojazd od osoby fizycznej prowadz±cej DG. Z niewiadomych przyczyn wystawi³ mi fakturê vat MAR¯A

nie wiem czym siê ró¿ni faktura vat mar¿a od zwyk³ej faktury - ale ja jak
kupowa³em samochody z faktur± nie p³aci³em podatku i dokumenty które
wymieni³e¶ powinny wystarczyæ do rejestracji samochodu - oczywi¶cie
wszystko powy¿sze dotyczy kupuj±cego bêd±cego osob± fizyczn±

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2011-07-17 09:08:33
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:ivt3nv$oj$1node2.news.atman.pl...

Mam DR, kartę pojazdu, polisę OC, fakturę vat marża.

Czy coś ponad to będzie mi potrzebne? (w szczególności PCC).

PCC płaci sie od umów cywilno-prawnych, a faktura jest fakturą a nie umową.
Nie ma znaczenia rodzaj działalności prowadzonej przez przedającego, byle była ona zarejestrowana, a nie wyimaginowana.

Do rejestracji nie jest Ci potrzebne nic poza tym co wymieniłeś wyżej.

Data: 2011-07-17 11:32:59
Autor: MZ
[...]

I właśnie dlatego w WK zapytają na 90% o ksero wpisu do działalności
sprzedającego. Do Rafała : Poproś żeby Ci dał, to nie powinien być
problem a oszczędzisz kolejnego podejścia w WK.

--
MZ

Data: 2011-07-17 11:52:29
Autor: 'Tom N'
Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
MZ w <news:ivua89$fu6$1news.onet.pl>:

Nie ma znaczenia rodzaj dzia³alno¶ci prowadzonej przez przedaj±cego,
byle by³a ona zarejestrowana, a nie wyimaginowana.
I w³a¶nie dlatego w WK zapytaj± na 90% o ksero wpisu do dzia³alno¶ci
sprzedaj±cego.

Pytaæ zawsze mog±, ale sprawê maj± za³atwiaæ wg przepisów...

Do Rafa³a : Popro¶ ¿eby Ci da³, to nie powinien byæ
problem a oszczêdzisz kolejnego podej¶cia w WK.

.... i nieudzielenie odpowiedzi nie jest powodem do odmówienia przyjêcia
wniosku, tym bardziej, ¿e WK to nie organ od sprawdzania czy PCC siê nalezy
czy nie

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-17 11:59:42
Autor: MZ
Kupi³em pojazd na fakturê VAT MAR¯A - zap³acê PCC ?
W dniu 2011-07-17 11:52, 'Tom N' pisze:

... i nieudzielenie odpowiedzi nie jest powodem do odmówienia przyjêcia
wniosku, tym bardziej, ¿e WK to nie organ od sprawdzania czy PCC siê nalezy
czy nie
Ale¿ oni przyjm± wniosek i rozpatrz± negatywnie (czy maj± do tego prawo
czy nie to kwestia wtórna) i bêdzie tam jeszcze raz musia³ biegaæ. To
jest drobiazg, po co sobie utrudniaæ ¿ycie id±c na udry w WK, skoro
jedno ksero sprawê zamyka?

Wa¿niejsza jest kwestia tej FVAT mar¿a, pogugla³em i znalaz³em takie cu¶:
http://www.podatki.biz/artykuly/14_9113.htm

¯eby siê jednak nie okaza³o, ¿e jednak PCC bêdzie trzeba zap³aciæ, bo
sprzedaj±cy nie mia³ prawa jej wystawiæ.

--
MZ

Data: 2011-07-17 12:18:01
Autor: 'Tom N'
MZ w <news:ivubqd$l0l$1news.onet.pl>:

W dniu 2011-07-17 11:52, 'Tom N' pisze:
... i nieudzielenie odpowiedzi nie jest powodem do odmówienia przyjęcia
wniosku, tym bardziej, że WK to nie organ od sprawdzania czy PCC się nalezy
czy nie
Ależ oni przyjmą wniosek i rozpatrzą negatywnie (czy mają do tego prawo
czy nie to kwestia wtórna) i będzie tam jeszcze raz musiał biegać.

Zabawne jest to zakładanie, że się urzędnik bez powodu podłoży...

po co sobie utrudniać życie idąc na udry w WK, skoro
jedno ksero sprawÄ™ zamyka?

To ksero nikomu nie jest potrzebne, oprócz Ciebie

Ważniejsza jest kwestia tej FVAT marża, poguglałem i znalazłem takie cuś:
http://www.podatki.biz/artykuly/14_9113.htm

No i tam stoi:

<cite>
Reasumując, przedmiotowa sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów
i usług na zasadach ogólnych, do sprzedaży tej unormowania art. 120 (również
w zakresie podstawy opodatkowania) nie znajdujÄ… zastosowania. Wystawienie
faktury VAT–marża było niewłaściwe.
</cite>

Żeby się jednak nie okazało, że jednak PCC będzie trzeba zapłacić, bo
sprzedający nie miał prawa jej wystawić.

Jeśli nie miał prawa wystawić FV MARZA, to miał obowiązek wystawić FV -- tak
czy siak nabycie od czynnego podatnika VAT towaru nie podlega PCC

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-17 13:51:05
Autor: Przembo
Kupi³em pojazd na fakturê VAT MAR¯A - zap³acê PCC ?
*MZ" <"mcold0[wyt]* w wiadomo¶ci news:ivubqd$l0l$1news.onet.pl napisa³(a):
[...]

W przypadku odmowy uzyskasz podstawê prawn± takowej decyzji, je¶li jej nie ma to odmowy równie¿ nie bêdzie Klucz do sukcesu to z³o¿yæ wniosek i nie daæ siê zbyæ pracownikowi WK (oddanie dokumentów wnioskodawcy to forma zbycia).

jest drobiazg, po co sobie utrudniaæ ¿ycie id±c na udry w WK, skoro
jedno ksero sprawê zamyka?

Kiedy¶ te¿ do tego tak podchodzi³em, ale jak mnie raz w bardzo trudnej i nietypowej sprawie pani z WK gania³a po ró¿ne ¶wistki, a¿ w koñcu zagra³em jak wy¿ej przy 3cim podej¶ciu i wniosek o rejestracjê zosta³ rozpatrzony pozytywnie mimo rzekomego braku kilku niezbêdnych dokumentów

Ale to ju¿ problem sprzedaj±cego :-)

Pozdr

Data: 2011-07-17 09:19:28
Autor: glang
[...]

nie brałem ale faktura to faktura podatek dochodowy się w niej zawiera więc nie ma bólu. sprzedający go zapłaci :)
pzdr
GL

Data: 2011-07-17 11:02:49
Autor: Seba
Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
Sun, 17 Jul 2011 00:35:45 +0200, *"Rafa³ \"SP\" Gil"* napisa³(a):

Czy co¶ ponad to bêdzie mi potrzebne? (w szczególno¶ci PCC).

W naszym (WRC) UM mog± ciê poprosiæ o ksero z wpisu do ewidencji
dzia³alno¶ci gospodarczej tej¿e firmy (nie pytaj mnie na jakiej
podstawie oni tego ¿±daj± ), która Ci sprzeda³a auto.
PCC nie musisz wype³niaæ.  --
Pozdrawiam
Sebastian S.

Data: 2011-07-17 11:19:17
Autor: Ramok
Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
Najlepiej się upewnić w swoim urzędzie, ale na 99% nic nie musisz
płacić, tym niemniej OIDP fakt zakupu i tak trzeba zgłosić.

Pozdrawiam!
/Ramok

Data: 2011-07-17 11:48:16
Autor: MZ
[...]

Teraz doczytałem, że sprzedający nie był komisem. Wystawić VAT marża
mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.
Inaczej to trochę dziwne. Tyle że to w zasadzie już nie Twój problem,
weź tylko od niego jeszcze zaświadczenie o wpisie do ewidencji i możesz
składać papiery w WK.
--
MZ

Data: 2011-07-17 11:55:22
Autor: MZ
W dniu 2011-07-17 11:48, MZ pisze:

Teraz doczytałem, że sprzedający nie był komisem. Wystawić VAT marża
mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.
I do tego jeszcze kupił je na fakturę VAT. Jeśli kupił je na umowę KS
(nie odliczając VAT) i wprowadził do firmy to nie miał prawa wystawić Ci
VAT marża. Tu masz pasującą do Twojej sytuacji interpretację US.

http://www.podatki.biz/artykuly/14_9113.htm

Nadal jednak to (przynajmniej bardziej) problem sprzedającego niż Twój.

--
MZ

Data: 2011-07-17 11:56:21
Autor: 'Tom N'
Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
MZ w <news:ivub4v$itl$1news.onet.pl>:

Teraz doczyta³em, ¿e sprzedaj±cy nie by³ komisem. Wystawiæ VAT mar¿a
móg³ Ci (musia³ nawet) na auto które mia³ w ¶rodkach trwa³ych w firmie.
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ale bzdury!

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-17 12:32:33
Autor: jerzu
Kupi³em pojazd na fakturê VAT MAR¯A - zap³acê PCC ?
On Sun, 17 Jul 2011 11:48:16 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
wrote:

Wystawiæ VAT mar¿a
móg³ Ci (musia³ nawet) na auto które mia³ w ¶rodkach trwa³ych w firmie.

Podasz podstawê prawn± tego twierdzenia?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-20 19:06:17
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Papiery złożone (przez pełnomocnika ;)) ... coś tam sapali w urzędzie, ale przyjęto postawę: odmowa na piśmie jako decyzja administracyjna o odmowie zarejestrowania od której będzie można się *skutecznie* odwołać.

Papiery przyjęto, blachę wydano, miękki DR wydano. Uzupełnię, że nie chodziło o samochód, a o *pojazd* nie będący samochodem ;P, nie pisałem co by nie przeczytać NTG :)

Bóg zapłać wszystkim za odpowiedzi w kwestii tej vat-marży.