Kupiłem samochód który stał :D

Data: 2018-12-01 17:08:11
Autor: Bok
Kupiłem samochód który stał :D
nie wiem czy dobrze, samochód z 2011r, przebieg 10tys km :D

samochód je¼dzi³ przez pierwszy rok pó¼niej sta³ pod chmurk±

lakier na dachu i masce zniszczony troche, w¿ery od kup ptactwa, we wszelkich zakamarkach du¿o brudu i li¶ci

zmieni³em w³a¶nie olej, pierwsza wymiana od nowo¶ci :D

nie wiem czy teraz siê baæ czy je¼dziæ, na razie 300km zrobione i chodzi jak z³oto, no poza hamulcami bo tarcze z¿arte i bij± - do wymiany

co¶ jeszcze mo¿e mnie czekaæ?

Data: 2018-12-01 17:30:03
Autor: Endriu11111111
Kupi³em samochód który sta³ :D
co¶ jeszcze mo¿e mnie czekaæ?

A opony nie zrobi³y sie kwadratowe od stania w miejscu. W wojsku jak by³em w 1997 roku to mieli¶my takie radiostacje na starach 266. Nie je¼dzi³o to latami tylko sta³o. Jak kiedy¶ wyruszyli¶my z chor±¿ym na jaki¶ poligon to jecha³o sie tam jak na koniu ...

Endriu

Data: 2018-12-01 18:38:46
Autor: Bok
W dniu 2018-12-01 o 17:30, Endriu11111111 pisze:
[...]

-- Pozdrawiam
Endriu

nie wiem, na razie dopompowa³em, co¶ bije to fakt ale obstawiam te tarcze, zesz³o trochê powietrze, zero zu¿ycia rocznik 2011 :D

Data: 2018-12-01 09:46:06
Autor: Bolko
Kupiłem samochód który stał :D
W dniu sobota, 1 grudnia 2018 18:38:44 UTC+1 u¿ytkownik Bok napisa³:

Mam za komuny kupi³a pralkê automatyczn± a ¿e jej by³o szkoda to nadal u¿ywa³a Frani.
Po ilu¶ tam lata j± uruchomi³a.
Wszystkie elementy gumowe by³y do wymiany.

Data: 2018-12-01 19:15:33
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 01.12.2018 o 18:46, Bolko pisze:
Mam za komuny kupi³a pralkê automatyczn± a ¿e jej by³o szkoda to nadal
u¿ywa³a Frani.
Po ilu¶ tam lata j± uruchomi³a.
Wszystkie elementy gumowe by³y do wymiany.

Pralka do samochodu. Rzeczywi¶cie dobre porównanie :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-12-03 21:01:45
Autor: sirapacz
Kupiłem samochód który stał :D

Pralka do samochodu. Rzeczywi¶cie dobre porównanie :-)

oczywi¶cie, ¿e dobre.
W zawieszeniu masz du¿o gumowych elementów, s± os³ony ruchomych elementów - wieczne to nie jest. mo¿e liczyæ siê z tym, ¿e mo¿e mu to padaæ z powodu staro¶ci gumy. Jednak¿e 10 lat jeszcze nie powinien byæ dramatem.

Data: 2018-12-01 22:07:21
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Bok pisze tak:

nie wiem czy teraz siê baæ czy je¼dziæ, na razie 300km zrobione i
chodzi jak z³oto

daleko od domu bym nie odje¿dza³ :)

, no poza hamulcami bo tarcze z¿arte i bij± - do
wymiany co¶ jeszcze mo¿e mnie czekaæ?

np zatarte t³oczki, reczny i prowadnice zacisków, pompa paliwa, zatarte wycieraczki, korbotronik zatarty w tylnych drzwiach, zgnite g³o¶niki.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-03 11:49:02
Autor: LEPEK
W dniu 01.12.2018 o 23:07, PiteR pisze:

np zatarte t³oczki, reczny i prowadnice zacisków, pompa paliwa, zatarte
wycieraczki, korbotronik zatarty w tylnych drzwiach, zgnite g³o¶niki.

Jak sta³, to wszelkie zêbatkotroniki móg³ szlag trafiæ, te w przednich drzwiach te¿. Zamki. Ciêgna. Klamki. Zawiasy...
Poza tym wszelkie tuleje metalowo-gumowe, gumy stabilizatora, os³ony amortyzatorów, uszczelki, opony itp.
Hamulce - ju¿ by³o napisane.
Wszystkie rzeczy, które s± konserwowane, smarowane poprzez u¿ywanie: pompy, zaciski, piasty...
Ale - te¿ uk³ad elektryczny: d³u¿sza wilgoæ bez (okresowego choæby) wygrzewania mo¿e spowodowaæ utlenianie i inne niepo¿±dane zjawiska.
Trzeba by zapytaæ specjalistów, co na Gie³dê Klasyków wstawiaj± trzydziestoletnie samochody z przebiegami rzêdu 30kkm, z czym siê mierzyli, ¿eby nie wystraszyæ kupuj±cego przy pierwszej wizycie.
No chyba "¿e siê trafi" na ¶ciemê ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2018-12-03 16:08:35
Autor: Pszemol
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  Bok pisze tak:

[...]

np zatarte t³oczki,

Jakie t³oczki? I dlaczego mia³yby byæ zatarte?

reczny i prowadnice zacisków, pompa paliwa,

Nie rozumiem -  czy mo¿esz wyja¶niæ dlaczego hamulce lub pompa paliwa
mia³aby ucierpieæ, nieu¿ywana?

zatarte wycieraczki,

Gumy w piorach wycieraczek pewnie sparcia³e, wymieni³bym bez próbowania aby
szyb nie porysowaæ.

korbotronik zatarty w tylnych drzwiach,

Dlaczego??

zgnite g³o¶niki.

Dlaczego?? Ja mam oryginalne g³o¶niki w 2004 roczniku Passata. Dlaczego w
nieje¿dzonym 2011 mia³yby byæ?

Data: 2018-12-03 08:19:53
Autor: sczygiel
Kupiłem samochód który stał :D
W dniu poniedzia³ek, 3 grudnia 2018 10:08:37 UTC-6 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
> [...]

> reczny i prowadnice zacisków, pompa paliwa,

Nie rozumiem -  czy mo¿esz wyja¶niæ dlaczego hamulce lub pompa paliwa

Bo sie smaruja przy pracy. Znaczy sie linki/ciegna/osie.

W normalnej sytuacji smar sie rozprowadza po tych elementach podczas ich uzywania. Jak sie nie uzywa to czesciowo wysycha (bo jest go cienko) i nie ma szansy byc rozprowadzony ponownie z miejsc gdzie jest go wiecej.

To nie jest tak ze postawisz i na bank sie zablokuje. To raczej jest tak ze niektore elementy tak moga zareagowac.

> korbotronik zatarty w tylnych drzwiach, Dlaczego??

Podobnie jak wyzej, tylko z dodatkiem jakiejs korozji.
Normalnie jak cos koroduje to delikatnie, i podczas poruszania ta korozja sie szlifuje. Ale jak nie ma okazji sie poruszac to korozja sie nawarstwia I potem jest klops.
Zazwyczaj naprawa nie ejst kosmosem bo starczy rozruszac, nakapac jakims olejem i dziala na nowo. O ile ktos tego nie robi nieumiejetnie i nie uzywa nadmiaru sily. Bo jak tak zrobi to urwie I naprawa sie robi trudniejsza.

> zgnite g³o¶niki.

Dlaczego?? Ja mam oryginalne g³o¶niki w 2004 roczniku Passata. Dlaczego w
nieje¿dzonym 2011 mia³yby byæ?

Bo jest spora szansa ze w tym aucie dlugi czas byla wieksza wilgoc.

Jak sie auta uzywa to przynajmniej od czasu do czasu ono wewnatrz obeschnie.. Jak nie obeschnie to papier ma szanse sparciec. Podobnie gumki na glosnikach.
Jak sie ich nie rusza to maja tendencje do pekania.

Choc w praktyce to roznie jest. Czasem te problemy sie pojawiaja a czasem nie.
Trudno jednoznacznie stwierdzic ze takie cos wystapi.

Data: 2018-12-03 16:08:36
Autor: Pszemol
Bok <adon@gogle.com> wrote:
[...]

Co to za model/marka i ile za niego da³e¶?

Lubiê sam zaopiekowaæ siê autem, którego w³a¶ciciel ju¿ nie kocha... znasz
historie w³a¶ciciela? Czemu nie je¼dzi³?

Data: 2018-12-03 17:58:58
Autor: z
Kupiłem samochód który stał :D
A ja siê waham przed zakupem po 6 miesiêcznym postoju w komisie ;-)

Data: 2018-12-03 18:34:39
Autor: kk
On 2018-12-03 17:58, z wrote:
A ja siê waham przed zakupem po 6 miesiêcznym postoju w komisie ;-)

A czas dobrze wskazujesz?

Data: 2018-12-03 18:29:15
Autor: Mateusz Viste

On 2018-12-03 17:58, z wrote:
A ja siê waham przed zakupem po 6 miesiêcznym postoju w komisie ;-)

A czas dobrze wskazujesz?

Nie ma si³y ¿eby dobrze, ale trzeba przyznaæ punkty za wytrwa³o¶æ. Przez 6 miesiêcy sta³ ch³op w komisie, niejednemu by siê odechcia³o wcze¶niej.

Mateusz

Data: 2018-12-03 21:13:26
Autor: z
Kupiłem samochód który stał :D
Ubaw po pachy ;-)

JTD 2.0 135 KM zniesie to bez zaj±kniêcia?

Kupiłem samochód który stał :D