Kupił roszczenia do kamienicy za 300 zł

Data: 2017-10-31 18:57:02
Autor: u2
Kupił roszczenia do kamienicy za 300 zł
https://www.tvp.info/34629655/szykany-wobec-lokatorow-domu-przy-nabielaka-wlamania-do-mieszkania-jolanty-brzeskiej

Szykany wobec lokatorów domu przy Nabielaka. Włamania do mieszkania Jolanty Brzeskiej

ak, kf publikacja: 31.10.2017 aktualizacja: 15:21

Córka Jolanty Brzeskiej: życie rodziców było bardzo niespokojne. Doszło do próby włamania

     Córka Jolanty Brzeskiej: życie rodziców było bardzo niespokojne. Doszło do próby włamania
     "Sądy zawsze stawały po stronie pana Mossakowskiego"
     Córka Jolanty Brzeskiej: wydaje mi się, że moja mama musiała komuś podpaść
     "Policja nie chciała ode mnie przyjąć zawiadomienia o zaginięciu mojej matki"
     Świadek o nieetycznym zachowaniu posła Kropiwnickiego przed posiedzeniem komisji
     Kaleta: będziemy mieli okazję zadać kłam twierdzeniom Hanny Gronkiewicz-Waltz
     ,,Do tej pory nie wiemy, kto zabił Jolantę Brzeską"
     Nabielaka 9 - kamienica, w której mieszkała Jolanta Brzeska

- Nowy właściciel domu przy ul. Nabielaka 9 chciał m.in., żeby lokatorzy płacili za dojście do budynku - zeznała przed komisją weryfikacyjną córka Jolanty Brzeskiej, działaczki na rzecz praw lokatorów i mieszkanki tego domu. - Po zwrocie kamienicy były próby włamania do mieszkania rodziców - dodała Magdalena Brzeska. - Nikt nie naciskał na mnie w tej sprawie - mówił nieco wcześniej we wtorek Mirosław Kochalski, b. sekretarz m.st. Warszawy, pytany o decyzję zwrotową tej nieruchomości, którą wydał w styczniu 2006 r.

Śledztwo ws. śmierci Jolanty Brzeskiej przedłużone do końca marca 2018 r.

Jolanta Brzeska, działaczka Warszawskiego Stowarzyszenia Lokatorów zginęła w 2011 r. w niewyjaśnionych okolicznościach. Dowody wskazują na zabójstwo.

We wtorek Kochalski (dziś wiceprezes PKN Orlen) zeznawał jako świadek przed komisją, która bada reprywatyzację, wraz z lokatorami, domu przy Nabielaka 9. W styczniu 2006 r. podpisał on decyzję zwrotową wobec spadkobierców dawnych właścicieli i znanego ,,kupca roszczeń" Marka M.

- Nikt nie naciskał na mnie, bym podpisał jakąkolwiek decyzję - powiedział Kochalski. Na pytanie szefa komisji Patryka Jakiego, czy podpisał decyzję ws. Nabielaka, świadek odparł, że ,,pewnie tak było". Mówił, że nie pamięta tego dokładnie, bo liczba decyzji była wtedy duża.

Zeznał, że ta sprawa trafiła do niego rutynowo z Biura Gospodarki Nieruchomości. Nie pamiętał szczegółów. Dodał, że on sam nie prowadził pełnego postępowania dowodowego i nie widział przesłanek, by zwrócić dokumenty BGN do ponownego rozpatrzenia.

#wieszwiecej | Polub nas

Kochalski mówił, że okres od grudnia 2005 r. do lutego 2006 r. był czasem bez precedensu, bo dotychczasowy prezydent stolicy Lech Kaczyński został wybrany na prezydenta RP. ,,Specjalną sytuacją" nazwał czas od chwili rezygnacji L. Kaczyńskiego z urzędu włodarza stolicy 22 grudnia 2005 r. i złożenia przez niego 23 grudnia 2005 r. przysięgi prezydenckiej do czasu powołania Kochalskiego na komisarza miasta w lutym 2006 r. - Najwyższym urzędnikiem był sekretarz miasta, czyli ja - mówił. Dodał, że jego obowiązkiem było, by miasto funkcjonowało ,,nie gorzej niż do grudnia 2005 r.".

Świadek dodał, że miał pełnomocnictwo L. Kaczyńskiego jako prezydenta stolicy do podpisywania decyzji ,,właściwie we wszystkich sprawach". Zakończył pracę jako p.o. prezydent Warszawy w połowie 2006 r.

,,Zabójstwo J. Brzeskiej było jasnym sygnałem dla ludzi walczących o swoje mieszkania"

Kupił roszczenia do kamienicy za 300 zł

Podczas przesłuchania szef komisji poinformował, że Marek M. kupił roszczenia do kamienicy przy ul. Nabielaka 9 za 300 zł.

Kochalski dopytywany, czy według niego profesjonalny urzędnik powinien na to zwrócić uwagę odpowiedział twierdząco. - Mogę nad tym ubolewać i ubolewam, że w obrocie prawnym prawami majątkowymi obracano za kwoty niewspółmierne. Jest to sytuacją niedopuszczalną - ocenił świadek.

Przekonywał jednak, że nie ma podstaw do stwierdzenia, że w czasie, kiedy zarządzał miastem, urzędnicy, którzy mu podlegali, wykonywali swoją pracę ,,w sposób nieprofesjonalny czy niezgodny z prawem".

Dzika reprywatyzacja: postanowili zwrócić kamienicę 128-latkowi

,,Słowa głęboko nieetyczne i nieuzasadnione"

Na wniosek Patryka Jakiego świadkiem we wtorek będzie też Piotr Rodkiewicz, szef Biura Spraw Dekretowych m.st. Warszawy, który we wtorek stawił się jako strona, reprezentując m.st. Warszawę. Ma on zeznawać, bo kilka lat temu jako wiceszef Prokuratorii Generalnej podpisał decyzję o wycofaniu apelacji od niekorzystnego dla Skarbu Państwa wyroku ws. odszkodowania dla Marka M. za wyodrębnione wcześniej lokale w kamienicy przy Nabielaka 9.

Robert Kropiwnicki (PO) wniósł zaś o wezwanie na świadka Arkadiusza Czartoryskiego (wówczas wiceszefa MSWiA, dziś posła PiS), który podejmował decyzję w jednym z pobocznych postępowań administracyjnych prowadzonych w 2006 r. w resorcie co do Nabielaka 9. - Musimy wiedzieć, czy był tam układ, czy nie - mówił Kropiwnicki. Sebastian Kaleta (PiS) replikował, że to postępowanie nie miało istotnego znaczenia dla całej sprawy. Komisja odrzuciła wniosek Kropiwnickiego.

Na początku swych zeznań Kochalski oświadczył, że stojąc pod drzwiami komisji, usłyszał słowa Kropiwnickiego i uznaje je za ,,głęboko nieetyczne i nieuzasadnione".

,,Kupca roszczeń wyrzucać ze wszystkich biur ratusza"

Podczas przesłuchania Mirosława Kochalskiego szef komisji przedstawił oświadczenie b. szefowej biura prezydenta Warszawy i jednej z najbliższych współpracowników Lecha Kaczyńskiego - Elżbiety Jakubiak.

Z oświadczenia wynika, że Lech Kaczyński zorganizował spotkanie, w którym brali udział Michał Borowski (b. naczelny architekt m.st. Warszawy - PAP), Elżbieta Jakubiak, Robert Draba (b. wiceprezydent Warszawy - PAP) i Mirosław Kochalski. Jaki, powołując się na oświadczenie Jakubiak, powiedział, że na tym spotkaniu Lech Kaczyński miał wydać polecenie zakazujące wydawania budynków z mieszkańcami, a ,,kupca roszczeń" Marka M. ,,wyrzucać ze wszystkich biur ratusza".

Kochalski oświadczył, że ,,nie przypomina sobie żadnego spotkania w tym zakresie". - Nie przypuszczam, aby wydano polecenie co do jakiejkolwiek osoby, której nie wolno oddawać (nieruchomości) czy która jest osobą, która jest niewiarygodna i w postępowaniach administracyjnych trzeba uważać - mówił.

Dodał, że był to okres bardzo intensywny, obfitujący w spotkania. Przyznał, że nie wyklucza, że takie spotkanie miało miejsce.

Lokator z Poznańskiej 14: Po reprywatyzacji czynsz wzrósł o 700 procent
SMS od Elżbiety Jakubiak

- To była sytuacja taka, że w listopadzie (2005 roku - PAP) otrzymałem dość szerokie pełnomocnictwa od pana prezydenta m.st. Warszawy do zastępowania go w wielu sprawach. To, czy były spotkania i jakie nazwiska, ja sobie takiego spotkania nie przypominam, ale jeżeli pani dyrektor Jakubiak uważa, że takie spotkanie miało miejsce - przyjmuję to do wiadomości - powiedział Kochalski.

Dodał, że ma w telefonie SMS-a od Elżbiety Jakubiak, który ma poświadczyć o jej ,,negatywnym stosunku" do niego, i może przedstawić go jako dowód w sprawie. Poprosił też uczestników przywoływanego spotkania o oświadczenia, które miałyby udokumentować spotkanie i cytowane przez szefa komisji słowa, które miały tam paść.

- Jestem absolutnie przekonany, że bym tego nie zlekceważył, ponieważ sugestie co do sposobu zarządzania miastem i wiele obszarów, które zostały na mnie skierowane przez śp. Lecha Kaczyńskiego, traktowałem z najwyższą powagą - powiedział Kochalski. Jaki zapowiedział, że komisja zwróci się do uczestników spotkania o oświadczenia.

Kochalski zapytany przez członka komisji Roberta Kropiwnickiego (PO) o znajomość z b. wiceministrem MSWiA Arkadiuszem Czartoryskim odpowiedział, że go zna. Dopytywany, czy rozmawiali w tamtym czasie, odpowiedział, że nie przypomina sobie żadnej rozmowy dotyczącej spraw miasta.

Walczyła o prawo do mieszkania, a straciła życie. Jolanta Brzeska - ikona ruchu lokatorskiego

Przecinano sztaby antywłamaniowe

Magdalena Brzeska poinformował komisję, że jej rodzina mieszkała przy Nabielaka 9 od 1951 roku.

- Pierwszą informację o tym, że budynek został zwrócony dostaliśmy w maju 2006 roku od ZGN Mokotów. Było tam wyraźnie napisane, że nasze prawa jako lokatorów są takie same - powiedziała. Dodała, że przed długim weekendem majowym współwłaściciel kamienicy Marek M. poinformował rodzinę Brzeskich, że umowa najmu jest nieważna i muszą się wyprowadzić oraz zapłacić karę za bezumowne korzystanie z lokalu.

Córka Brzeskiej podkreśliła, że po przekazaniu kamienicy pogorszyło się zdrowie jej rodziców. - Tata dużo mówił, że przestał sypiać po nocach, mama to samo - powiedziała. Mówiła też, że po śmierci ojca, jej matka przeniosła swoje wszystkie kosztowności do mieszkania córki, ,,bo bała się włamania". Dodała, że do takich prób dochodziło. - Sztaby antywłamaniowe były przecinane diaksem (szlifierką - red.)- zeznała.

Relacjonowała też, że po zwrocie kamienicy jej matka otrzymała m.in. pismo z żądaniem opróżnienia piwnicy. - Dostała też informację, że nie może przechodzić pomiędzy wejściem do budynku a chodnikiem i, że za to przejście - tam jest z 1,5 metra może 2 metry - musi uiszczać 500 zł miesięcznie - powiedziała.

Świadek zaznaczyła, że jej matka była jedyną osobą, która nie otrzymała propozycji mieszkania socjalnego. Pytana, czy w momencie eksmisji jej matka nie miałaby gdzie mieszkać, odpowiedziała twierdząco.

Gronkiewicz-Waltz o reprywatyzacji Nabielaka 9: To decyzja wydana przez PiS

Tajemnicza śmierć

Po przejęciu nieruchomości nowy właściciel podwyższył czynsze lokatorom, od których żądał też pieniędzy za ,,bezumowne korzystanie" z lokali. Marek M. ma prokuratorskie zarzuty w innym śledztwie ws. warszawskiej reprywatyzacji.

Jolancie Brzeskiej groziła eksmisja z mieszkania. Była winna kilkadziesiąt tys. zł nowemu właścicielowi, a komornik zajął jej emeryturę i ruchomości. Jej ciało znaleziono w marcu 2011 r. w lesie w Powsinie - została spalona żywcem. W 2013 r. śledztwo umorzono z powodu niewykrycia sprawców.

Jak podawała wówczas Prokuratura Okręgowa w Warszawie, przyczyną śmierci było podpalenie naftą skutkujące wstrząsem termicznym i rozległymi oparzeniami oraz podtruciem tlenkiem węgla. Prokuratura uznała, że wiele przesłanek wskazuje, że do śmierci ,,przyczyniły się osoby trzecie, lecz część ujawnionych okoliczności nie pozwala także kategorycznie odrzucić wersji o samobójstwie, choć wydaje się ono mało prawdopodobne".

Śledztwo wznowiono w ub.r. Prowadzi je Prokuratura Regionalna w Gdańsku, która ,,weryfikuje różne wersje zdarzenia". Prokurator generalny Zbigniew Ziobro mówił, że nowe dowody w sprawie ,,utwierdzają w przekonaniu, że było to zabójstwo".

PAP

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-10-31 18:33:03
Autor: Zenek Kapelinder
Kupił roszczenia do kamienicy za 300 zł
Mial zbedne 300 zyli to sobie kupil. Wyjdzie ze wdziecznosciowca jest w plecy bo zabiora a 300 zyli pojdzie na koszta.

Data: 2017-11-01 07:58:06
Autor: u2
Kupił roszczenia do kamienicy za 300 zł
Mial zbedne 300 zyli to sobie kupil. Wyjdzie ze wdziecznosciowca jest w plecy bo zabiora a 300 zyli pojdzie na koszta.

a Hajki nie stać nawet na bilet do ZOO, taka biedna:)

Data: 2017-11-01 09:27:57
Autor: Totalna Opozycja
śmierdziel piździak "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:59f8b98e$0$15208$65785112news.neostrada.pl...
https://www.tvp.info/34629655/szykany-wobec-lokatorow-domu-przy-nabielaka-wlamania-do-mieszkania-jolanty-brzeskiej

Szykany wobec lokatorów domu przy Nabielaka. Włamania do mieszkania Jolanty Brzeskiej

A to wszystko działo się za rządów Lecha Kaczyńskiego. Ależ wtopa! ;-))))))

CL

Data: 2017-11-01 09:56:40
Autor: u2
W dniu 01.11.2017 o 09:27, Totalna Opozycja pisze:
Szykany wobec lokatorów domu przy Nabielaka. Włamania do mieszkania Jolanty Brzeskiej

A to wszystko działo się za rządów Lecha Kaczyńskiego.

znowu kpisz piździak, kamienicę oddali po tym jak Kaczor zrzekł się urzędu

Data: 2017-11-01 02:09:40
Autor: japanizer
On Wednesday, November 1, 2017 at 5:56:57 PM UTC+9, u2 wrote:

znowu kpisz piździak, kamienicę oddali po tym jak Kaczor zrzekł się urzędu

-- General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

"400+" kamienic pisiory zajebały misiu:

  Stołeczni urzędnicy przypomnieli, "że podczas prezydentury Lecha Kaczyńskiego
  w Warszawie (kadencja 18.11.2002 r. - 22.12.2005 r.) zreprywatyzowano ponad
  200 nieruchomości, w tym również z lokatorami". Jak zaznaczono, "około 200
  kolejnych nieruchomości zostało zwróconych podczas rządów komisarzy z PiS"

Data: 2017-11-01 12:59:06
Autor: u2
W dniu 01.11.2017 o 10:09, hitlerizer@japanizer.org pisze:
[...]

tych 200 zwrócono słusznie, wy zwracaliście dziadkom 130-140 letnim:)))))))))))))

Data: 2017-11-01 10:29:57
Autor: Presidente de San Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

https://www.tvp.info/34629655/szykany-wobec-lokatorow-domu-przy-nabielaka-wlamania-do-mieszkania-jolanty-brzeskiej

Szykany wobec lokatorów domu przy Nabielaka. Włamania do mieszkania Jolanty Brzeskiej

A to wszystko dzięki Lechowi Kaczyńskiemu, który sprywatyzował jej kamienicę.
Na pohybel kaczystowstim przekrętasom.

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-11-01 13:01:19
Autor: u2
W dniu 01.11.2017 o 10:29, Presidente de San Escobar pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

[...]

ile byś się nie multiplikował piździak to i tak pozostaniesz kłamliwym piździakiem:)

Data: 2017-11-02 11:28:21
Autor: Presidente de San Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> Na pohybel kaczystowstim przekrętasom.
> ile byś się nie multiplikował piździak to i tak pozostaniesz kłamliwym piździakiem:)

A kto sprywatyzował jej kamienicę? :DDDD
Lechu zanim zabił siebie i wielu innych, zabił ją.

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]