Kupilbym diesla ale...

Data: 2009-05-26 20:09:30
Autor: Michał B.
Kupilbym diesla ale...
czytam w internecie rozne komentarze o psujacym sie kole dwumasowym, ktore niektorzy musza wymieniac nawet co 50 tkm... a kosztuje to tysiace zl... (podobno w niektorych autach nawet 6-7tys!!)
A ja mam na mysli rocznik 2000-2001..

Jest sie czego bac? A moze sa auta ktore nie maja tego elementu?

Jak jezdzic aby jak najbardziej takie kolo dwumasowe oszczedzic od usterek?

Czy da sie ustalic stan kola przy zakupie pojazdu organoleptycznie?

Pozdrawiam!

M.

Data: 2009-05-26 20:24:32
Autor: bratPit
Kupilbym diesla ale...

[...]

pamiętaj że Polacy są zaradnym narodem, regeneracja koła dwumasowego da się zwykle zrobić i kosztuje bodaj 700-800zł, do niektórych aut można założyć cały zestaw sprzęgła bez tego koła - zestaw wymienny produkuje Valeo, pozostaje jeszcze kwestia turbin, czujników wszelakich no i wspomnianego filtru FAP, generalnie ich stan da się sprawdzić ale już czy coś nie padnie po 20kkm Twojego użytkowania nie wie nikt, trzeba się z tym liczyć przy zakupie i nie demonizować specjalnie,
warto też rozważyć kupno benzyniaka z silnikiem do którego da się założyć dobrą instalkę LPG a wtedy koszty spodziewane będą zapewne niższe,
brat

Data: 2009-05-26 20:34:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kupilbym diesla ale...
bratPit wydusił z siebie te słowy:

warto też rozważyć kupno benzyniaka z silnikiem do którego da się
założyć dobrą instalkę LPG a wtedy koszty spodziewane będą zapewne
niższe, brat

ja tam mam benzyniaka, ktory ma koło dwumasowe.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-26 20:57:12
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Kupilbym diesla ale...
Kuba (aka cita) pisze:
warto też rozważyć kupno benzyniaka z silnikiem do którego da się
założyć dobrą instalkę LPG a wtedy koszty spodziewane będą zapewne
niższe, brat

ja tam mam benzyniaka, ktory ma koło dwumasowe.

cii bo zaraz coniektorym zawali sie swiat z tego powodu ;)

Data: 2009-05-26 21:11:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kupilbym diesla ale...
Marcin J. Kowalczyk wydusił z siebie te słowy:

ja tam mam benzyniaka, ktory ma koło dwumasowe.

cii bo zaraz coniektorym zawali sie swiat z tego powodu ;)

hehe, wstawie sobie do siga i bede straszył (nie tylko) nocami :D

Data: 2009-05-26 21:08:50
Autor: bratPit
Kupilbym diesla ale...

warto też rozważyć kupno benzyniaka z silnikiem do którego da się
założyć dobrą instalkę LPG a wtedy koszty spodziewane będą zapewne
niższe, brat

ja tam mam benzyniaka, ktory ma koło dwumasowe.

fuckt, są benzyniaki z dwumasówkami, w popularnych modelach jednak rzadziej niż w tych samych modelach z silnikami diesla, w każdym razie jeżeli kolega się boi dwumasy warto poczytać fora - jest szansa że ...nic nie kupi ;-)
brat

Data: 2009-05-26 21:18:53
Autor: DoQ
Kupilbym diesla ale...
Kuba (aka cita) pisze:

warto też rozważyć kupno benzyniaka z silnikiem do którego da się
założyć dobrą instalkę LPG a wtedy koszty spodziewane będą zapewne
niższe, brat
ja tam mam benzyniaka, ktory ma koło dwumasowe.

Te kola dwumasowe to wogole jakas bzdura jest, jakby nie moglo byc po staremu :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-26 21:25:26
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kupilbym diesla ale...
DoQ wydusił z siebie te słowy:

Te kola dwumasowe to wogole jakas bzdura jest, jakby nie moglo byc po
staremu :)

hehehe - moje auto jest już pełnoletnie i ma dwumasowke :D wiec wszytsko jest po staremu :D

Data: 2009-05-26 21:52:02
Autor: Grzegorz
Kupilbym diesla ale...
Hello Kuba (aka cita) !:
[...]

Jakieś 18 lat temu MB 300E z dwumasówką jeździłem. I było OK :-D !!!

Ale to były stare dobre solidne auta, teraz takich już nie produkują .. :-[ ..

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-05-26 22:32:14
Autor: DoQ
Kupilbym diesla ale...
Kuba (aka cita) pisze:

hehehe - moje auto jest już pełnoletnie i ma dwumasowke :D wiec wszytsko jest po staremu :D

Wiem, często wymyślają takie "zajebistości" i pakują jako innowacje. Generalnie różnicy większej nie będzie w stosunku do tarczy z tłumikiem drgań (oprócz kosztów) - choć w benzynie one tak nie lecą :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-26 20:58:48
Autor: Zenobiusz Szybki i Wściekły
Kupilbym diesla ale...

Użytkownik "Michał B."
Jest sie czego bac? A moze sa auta ktore nie maja tego elementu?

kupuj benzyne. jest lepsza

Data: 2009-05-26 20:59:50
Autor: sop3k
Kupilbym diesla ale...
[...]

Kup diesla bez koła z dobra turbiną, nie katuj go, a posluzy Ci spokojnie 200kkm.

Data: 2009-05-26 21:02:48
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Kupilbym diesla ale...
sop3k pisze:
Kup diesla bez koła z dobra turbiną, nie katuj go, a posluzy Ci spokojnie 200kkm.

Moja 307 ma 220kkm, to znaczy ze 20kkm temu powinna sie rozsypac? ;>

Data: 2009-05-26 22:42:02
Autor: sop3k
Kupilbym diesla ale...
sop3k pisze:
> Kup diesla bez koła z dobra turbiną, nie katuj go, a posluzy Ci spokojnie > 200kkm.

Moja 307 ma 220kkm, to znaczy ze 20kkm temu powinna sie rozsypac? ;>

No, ale on chciał kupic rocznik 2000-2001, czyli juz pewnie maja nastukane ok 200-300kkm, wiec do 500kkm powinny pojezdzic.

Data: 2009-05-26 21:07:53
Autor: Michał B.
Kupilbym diesla ale...

Kup diesla bez koła z dobra turbiną, nie katuj go, a posluzy Ci spokojnie
200kkm.

Roczniki 2001 to juz pewnie maja ze 300 tkm ;)
Jak dowiedziec sie w ktorych autach NIE montowano tegoz kola?

Data: 2009-05-26 21:13:17
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Kupilbym diesla ale...
Michał B. pisze:
Kup diesla bez koła z dobra turbiną, nie katuj go, a posluzy Ci spokojnie
200kkm.

Roczniki 2001 to juz pewnie maja ze 300 tkm ;)
Jak dowiedziec sie w ktorych autach NIE montowano tegoz kola?

Poszukac na forach :>
Np w 307 2.0HDi bylo tak:
2.0HDi 90 - brak FAP, brak dwumasy

2.0HDi 110 byly dwie wersje:

2.0HDi 107KM - FAP, dwumasa
2.0HDi 109KM - bez FAP, dwumasa

407
*sedan* 1.6HDi - bez FAP, dwumasa
*kombi* 1.6HDi - z FAP, dwumasa

Data: 2009-05-26 22:44:24
Autor: sop3k
Kupilbym diesla ale...

> Kup diesla bez koła z dobra turbiną, nie katuj go, a posluzy Ci spokojnie
> 200kkm.

Roczniki 2001 to juz pewnie maja ze 300 tkm ;)
Jak dowiedziec sie w ktorych autach NIE montowano tegoz kola?

Corolla 2.0 D4D:
90 i 110km bezdwumasy, 116km dwumasa, 1.4 D4D 90km bezdwumasy.

Data: 2009-05-26 21:09:23
Autor: Grabosz
Kupilbym diesla ale...

To może w rozważyć kupno diesla z automatem? :) __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4106 (20090526) __________

Data: 2009-05-26 21:13:44
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Kupilbym diesla ale...
Grabosz pisze:
Jest sie czego bac? A moze sa auta ktore nie maja tego elementu?

To może w rozważyć kupno diesla z automatem? :)

ktos pisal, ze DSG ma dwumase :P

Data: 2009-05-26 21:16:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kupilbym diesla ale...

Grabosz pisze:
Jest sie czego bac? A moze sa auta ktore nie maja tego elementu?

To może w rozważyć kupno diesla z automatem? :)

ktos pisal, ze DSG ma dwumase :P

ale DGS mają tylko VW AUDI ...

Data: 2009-05-27 11:10:02
Autor: Toworek
Kupilbym diesla ale...
Kuba (aka cita) pisze:
ale DGS mają tylko VW AUDI ...

ale przecież VW AUDI to takie "DC" Default Car w obecnych czasach. "Pasek kombi w tedku" jest autem uniwersalnym, dla każdego, zupełnie jak kiedyś granada... :)

Data: 2009-05-26 21:29:51
Autor: Adam Szewczak
Kupilbym diesla ale...

Użytkownik "Michał B." <grupa_dyskusyjna@op.pl> napisał w wiadomości news:gvhb9s$i4p$1news.onet.pl...
[...]

    Kupic diesla ktory tego wszystkiego niema

vide SDI ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-05-27 08:35:24
Autor: omega_fan
Kupilbym diesla ale...

"Michał B." <grupa_dyskusyjna@op.pl> wrote in message news:gvhb9s$i4p$1news.onet.pl...
[...]

Napisz jakie auto masz na myśli, bo chyba kupujesz samochód a nie rocznik.

Pieprzenie z tymi tysiącami... nowe kolo dwumasowe kosztuje 1500, max 2000 zł.
Nie jest to jakoś szczególnie duży wydatek w porównaniu do ogólnych
kosztów eksploatacji auta... raz na 150-200 tyś km.

Ponoć są magicy którzy to jakoś regenerują, ale ja bym kupił nowe.

Jest sie czego bac? A moze sa auta ktore nie maja tego elementu?

Są. Stare auta.

Jak jezdzic aby jak najbardziej takie kolo dwumasowe oszczedzic od usterek?

Unikać przesadnie niskich obrotów.

Czy da sie ustalic stan kola przy zakupie pojazdu organoleptycznie?

Da się, jak jest padnięte. Wibracje przy przyspieszaniu, przy wyłączaniu silnika
jak gaśnie to jeszcze coś tam łomocze przez chwilę, stuki przy puszczaniu gazu,
w skrajnych przypadkach mocne wibracje na wolnych obrotach.

Kupilbym diesla ale...