Kupiłem auto co dalej?

Data: 2009-07-27 10:24:47
Autor: MZ
Kupiłem auto co dalej?
mat46 pisze:
Kupiłem auto używane w Polsce. Wiem że muszę napewno w ciągu 2 tygodni
Google Twoim przyjacielem. Temat klasyczny, poruszany tu wielokrotnie.

Skrótowo:
- 30 dni od zakupu na wypowiedzenie ubezpieczenia (koniecznie pisemnie
najlepiej z potwierdzeniem bo się za kilka lat nieprzyjemnie zdziwisz) i
wykupienie nowego, jeśli nie wypowiesz automatycznie przechodzi na
Ciebie, TU może Ci doliczyć zniżkę/zwyżkę.
- 2 tygodnie na PCC3 (2% wartości auta wg umowy, jak umowa wyda się US
zaniżona to policzą Ci wg swoich tabelek) do US, raczej nie przegap, bo
zaboli.
- teoretycznie 30 dni na przerejestrowanie, koszt około 180 zł, da się
załatwić w 1 dzień zależnie od kolejek + 30 dni później kolejny 1 dzień
na odbiór "twardego" dowodu. Jeśli ta sama gmina możesz wnioskować o
pozostawienie starych tablic, będzie ciut taniej. Miłej zabawy z nakleją
na szybie:). W praktyce podobno (sic!) nic się nie stanie jeśli to
zrobisz później, tylko po co.

--
MZ

Data: 2009-07-27 11:00:27
Autor: Maciek
Kupiłem auto co dalej?
Jeśli ta sama gmina możesz wnioskować o
pozostawienie starych tablic, będzie ciut taniej.

W praktyce wyglada to nastepujaco: wypelnia sie tylko zwykly wniosek o rejestracje. Bierze sie ze soba stare tablice do okienka rejestracyjnego, mowi, ze nie chce sie zmieniac numerow. Taht's all.
Tablice legalizuja poprzez naklejenie nowych  naklejek z hologramem na stare. Dostaje sie od reki  tymczasowy dowod rejestracyjny i za wszystko placi juz dokladnie nie pamietam ale poniezej 80zl, wiec oszczednosc odczuwalna.

Maciek

Data: 2009-07-27 11:16:57
Autor: Grejon
Kupiłem auto co dalej?
MZ pisze:

Jeśli ta sama gmina możesz wnioskować o
pozostawienie starych tablic, będzie ciut taniej. Miłej zabawy z nakleją

Powiat. Ew. jeśli też Warszawa :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Kupiłem auto co dalej?