Data: 2009-05-30 20:21:10 | |
Autor: Piotr | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia Sat, 30 May 2009 19:49:57 +0200, zdzichu napisał(a):
Jeżeli małpa czyta kody, to sobie przeczyta. A jak nie to daj na 200, później naświetl zanieś do labu i się nie przejmuj. Wyjdą profesjonalne fotki. :-) Piotr |
|
Data: 2009-05-30 19:02:13 | |
Autor: _rK_ | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
In <jair5w310aaj$.dlg@masz.facet.luzik> Piotr wrote:
Jeżeli małpa czyta kody, to sobie przeczyta. A jak nie to daj na 200, A jak ustawisz na 100ISO, fotki beda moze nie bardziej profesjonalne, ale z pewnoscia bardziej kolorowe, nasycone i lepiej wygladajace. -- [rK] http://robertkresa.com |
|
Data: 2009-05-30 12:10:58 | |
Autor: qbaphoto@googlemail.com | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem ja k go używać | |
On 30 Maj, 21:02, _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> wrote:
A jak ustawisz na 100ISO, fotki beda moze nie bardziej profesjonalne,Tak jest ustawiaj na 100. Film ten byl kiedys reklamowany do portretow . StaM |
|
Data: 2009-05-30 21:18:04 | |
Autor: zdzichu | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
> A jak ustawisz na 100ISO, fotki beda moze nie bardziej profesjonalne, A nie prześwietli się coś? |
|
Data: 2009-05-30 12:46:51 | |
Autor: drmoriarty | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem ja k go używać | |
On 30 Maj, 21:18, "zdzichu" <zdzi...@brak-adresu.brak-adresu.pl>
wrote: > > A jak ustawisz na 100ISO, fotki beda moze nie bardziej profesjonalne, Nie przejmuj się, to nie matryca. Wybaczy więcej a prześwietlając będzie lepiej niż w drugą stronę. 160 iso to jak najbardziej profesjonalna czułość :) |
|
Data: 2009-05-30 23:12:45 | |
Autor: Piotr | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia Sat, 30 May 2009 12:46:51 -0700 (PDT), drmoriarty napisał(a):
Prześwietli o 2/3, czy niedoświetli o 1/3, kurde jaka to różnica? W labie mu to wyrównają, a i tak nikt nie zauważy, byle w miarę ostre były. Mówimy o małpce i małpce Prost... Piotr |
|
Data: 2009-05-30 21:26:21 | |
Autor: _rK_ | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
In <1b4r7malabrtm.dlg@masz.facet.luzik> Piotr wrote:
Prześwietli o 2/3, czy niedoświetli o 1/3, kurde jaka to różnica? W labie mu to wyrównają, a i tak nikt nie zauważy, byle w miarę ostre były. Mówimy o małpce i małpce Prost... Piotr W kolorach. [rK] http://robertkresa.com |
|
Data: 2009-05-31 19:20:38 | |
Autor: zdzichu | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
> Porst to nie małpka - to oryginalny solidnie wykonany aparata z końca lat siedemdziesiątych. Do kompletu mam jeszcze Takumar 50mm/1.4 - ponoć jeden z najlepszych obiektywów 50mm jakie kiedykolwiek wyprodukowano. |
|
Data: 2009-06-01 19:09:09 | |
Autor: Piotr | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia Sun, 31 May 2009 19:20:38 +0200, zdzichu napisał(a):
A to przepraszam, po treści pytania założyłem, że mam do czynienia z właścicelem małp, a nie posiadaczem najlepszego obiektywu na świecie. Piotr |
|
Data: 2009-06-01 20:59:02 | |
Autor: zdzichu | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
> Mam zarówno małpę (czyta kod DX) jak i Porst-a z jednym najlepszym obiektywów świata. |
|
Data: 2009-05-30 20:36:35 | |
Autor: zdzichu | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
> No tak, ale jak chciałbym użyć nie w małpie? Mam aparat manualny (PORST) i pokrętło czułości ma tylko 100,200,400. A w ogóle czy zwykła osoba (taka jak ja) zobaczy rożnicę pomiędzy filmem "zwykłym" a tym (profesjonalnym) ? |
|
Data: 2009-05-31 06:39:42 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia 30.05.2009 zdzichu <zdzichu@brak-adresu.brak-adresu.pl> napisał/a:
A w ogóle czy zwykła osoba (taka jak ja) zobaczy rożnicę pomiędzy filmem Film profesjonalny różni się od zwykłego większą powtarzalnością parametrów i co z tym związane krótszym okresem ważności. Kupisz taką samą rolkę za rok, naświetlisz i obrobisz ją tak samo powinienes mieć takie same wyniki. Przy zwykłym filmie różnice są wieksze, ale z reguły też ich nie widzisz, więc tym bardziej nie zobaczysz przy profesjonalnym. Iso 160 nie ma z profesjonalnością filmu nic wspólnego. -- Marcin |
|
Data: 2009-05-31 12:40:39 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
W niedziela 31 maj 2009 00:39, Marcin Debowski wyraził następujacą opinię:
Dnia 30.05.2009 zdzichu <zdzichu@brak-adresu.brak-adresu.pl> napisał/a: Tu akurat śmiałbym wątpić ;-) Filmy mają charakterystyki które "nie chcą się" dopasowywać do arbitralnie wyznaczonego szeregu ISO {..., 100, 200, 400, ...}. W przypadku filmów amatorskich nie ma większego znaczenia czy film oznaczony ISO 100 ma faktyczną {wyznaczoną wg. określonej normy} czułość 80, 100 czy może 160, zresztą ich charakterystyki są w większości tak fatalne w cieniach że używanie ich na nominalnej czułości jest odradzane. Natomiast do zastosowań profesjonalnych różnica między 100 a 160 jest już istotna - m.in. z tego powodu, że łuk krzywej charakterystycznej w cieniach dla takich filmów ma znacznie mniejszy promień {co skutkuje długim odcinkiem prostoliniowym} więc albo ma się cienie na filmie albo nie. Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt --A w ogóle czy zwykła osoba (taka jak ja) zobaczy rożnicę pomiędzy filmemFilm profesjonalny różni się od zwykłego większą powtarzalnością 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E |
|
Data: 2009-05-31 19:18:55 | |
Autor: zdzichu | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
[...]cieniach dla takich filmów ma znacznie mniejszy promień {co skutkuje długimodcinkiem prostoliniowym} więc albo ma się cienie na filmie albo nie. Podoba mi się to wyjaśnienie. |
|
Data: 2009-06-01 08:36:29 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia 31.05.2009 Dariusz Zygmunt <darek_spam_na_Madagaskar_@czat.homelinux.net> napisał/a:
W niedziela 31 maj 2009 00:39, Marcin Debowski wyraził następujacą opinię: Ma dokładnie tyle wspólnego ile napis "professional" na pudełku :) To czy film jest profesjonalny nie zależy od deklaracji wartości iso podanej przez producenta więc takie iso 160 jest co najwyżej przypadkową manifestacją, ze film MOŻE byc profesjonalny. Film iso 100 nie bedzie przeciez mniej profesjonalny tylko dlatego, że mniej lub bardziej przypadkowo trafiło się tu producentowi z pożądaną charakterystyka filmu w pełną setkę. A przy narastajacych tendencjach snobistycznych "na analoga" nie zdziwiłbym sie gdyby juz gdzies na rynku były produkty "professional" made in China z iso 160 lub 320. Poza tym uprzejmie donoszę, że niektóre moje aparaty cyfrowe pracują takze w trybach professional ustawiając sobie np. iso 640 :) -- Marcin |
|
Data: 2009-06-01 09:18:46 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
W poniedziałek 01 czerwiec 2009 02:36, Marcin Debowski wyraził następujacą opinię:
... Film iso 100 nie bedzieNie wiem, czy nie doczytałeś do końca tego co napisałem czy tylko nie zrozumiałeś? Więc powtórzę, filmy profesjonalne w porównaniu do amatorskich mają m.in. lepszy przebieg krzywej w cieniach, ale żeby w pełni to wykorzystać fotograf musi znać dokładną czułość filmu a nie przybliżoną. Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt PS A może nie wiesz co to jest krzywa charakterystyczna filmu? No cóż, odsyłam do Googli i datasheetów producenta. -- 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E |
|
Data: 2009-06-01 10:05:00 | |
Autor: Heraklit | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Był 1 czerwiec (poniedziałek), gdy o godzinie 9:18 *Dariusz Zygmunt* w
pocie czoła naskrobał(a): Nie wiem, czy nie doczytałeś do końca tego co napisałem czy tylko nie zrozumiałeś? Więc powtórzę, filmy profesjonalne w porównaniu do amatorskich mają m.in. lepszy przebieg krzywej w cieniach, ale żeby w pełni to wykorzystać fotograf musi znać dokładną czułość filmu a nie przybliżoną. A sądziłem, że profesjonalny negatyw różni się tylko czasem "dojrzewania" emulsji fotograficznej... -- Pozdrawiam, Post stworzono 2009-06-01 10:00:50 |
|
Data: 2009-06-01 16:02:24 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia 01.06.2009 Dariusz Zygmunt <darek_spam_na_Madagaskar_@czat.homelinux.net> napisał/a:
W poniedziałek 01 czerwiec 2009 02:36, Marcin Debowski wyraził następujacą opinię: Doczytałem i chyba zrozumiałem. Nadal twierdzę, ze decyduje powtarzalność a nie krzywa charakterystyczna filmu. Jeśli film będzie miał lepszy przebieg krzywej w cieniach ale ten przebieg nie będzie powtarzalny to nie będzie to film profesjionalny. Tak samo film o gorszym przebiegu krzywej w cieniach będzie mimo tego profesjonalny jeśli spełni kryterium powtarzalnosci. Zobacz tez, że ten sam film (przy kryterium "lepszego przebiegu") będzie miał tę czułość inną w zalezności od tego na jakim etapie "dojrzewania" emulsji się znajduje więc samo iso160 nie wystarczy aby zapenić ten lepszy przebieg. -- Marcin |
|
Data: 2009-06-01 11:32:39 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
W poniedziałek 01 czerwiec 2009 10:02, Marcin Debowski wyraził następujacą opinię:
... Nadal twierdzę, ze decyduje powtarzalnośćPiszesz tak jakby produkcja filmów była jakimś tajemnym procesem, obudź się, mamy XXI wiek, powtarzalność procesów technologicznych jest normą a nie wyjątkiem. Dziś powtarzalność uzyskuje się nawet w produkcji serów dojrzewających a co dopiero mówić o filmach ;-) Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt -- 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E |
|
Data: 2009-06-01 16:16:30 | |
Autor: H5N1 | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia Mon, 01 Jun 2009 11:32:39 +0200, Dariusz Zygmunt raczyĹ(a) byĹ(a)
napisaÄ: W poniedziaĹek 01 czerwiec 2009 10:02, Marcin Debowski wyraziĹ Film klasy amatorskiej do sklepu trafia "niedojrzaĹy" i dochodzi na pĂłĹce. Natomiast filmy profesjonalne przechodzÄ starzenie w fabryce, po czym w sklepie trafiajÄ do lodĂłwki. To nie jest tak, Ĺźe ktoĹ nie dysponujemy odpowiedniÄ technologiÄ . ZmiennoĹÄ parametrĂłw w czasie jest filmĂłw amatorskich jest dopuszczalna w celu zmniejszenia kosztĂłw produkcji i transportu. Dobrym przykĹadem byĹy Fuji Superia 400 i 800, oraz Press 400 i 800, ktĂłre niczym siÄ od siebie nie róşniĹy poza w/w procesem. No i cenÄ . |
|
Data: 2009-06-02 02:07:47 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
W poniedziałek 01 czerwiec 2009 18:16, H5N1 wyraził następujacą opinię:
Dnia Mon, 01 Jun 2009 11:32:39 +0200, Dariusz Zygmunt raczył(a) był(a) ... Dobrym przykładem były Fuji Superia 400 i 800, oraz Press 400 i 800,Uważasz Press-y za filmy profesjonalne?? Dobry żart :-) O ile mnie pamięć nie myli na pudełku napisane jest jedynie, że są to filmy "for Professionals" a nie że same filmy są "professional" jak jest to napisane na filmach serii PRO. Różnica niby niewielka ale znacząca a jeśli ktoś czytać ze zrozumieniem nie potrafi to niech ekstra płaci za słówko "for" :-) Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt -- 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E |
|
Data: 2009-06-02 12:24:18 | |
Autor: H5N1 | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Dnia Tue, 02 Jun 2009 02:07:47 +0200, Dariusz Zygmunt raczyĹ(a) byĹ(a)
napisaÄ: W poniedziaĹek 01 czerwiec 2009 18:16, H5N1 wyraziĹ nastÄpujacÄ opiniÄ:Przepraszam. ZapomniaĹem, Ĺźe profesjonaliĹci teĹź czasem robiÄ amatorskie zdjÄcia i potrzebujÄ do tego specjalnych filmĂłw. ;) |
|
Data: 2009-06-02 16:26:31 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
W wtorek 02 czerwiec 2009 14:24, H5N1 wyraził następujacą opinię:
Dnia Tue, 02 Jun 2009 02:07:47 +0200, Dariusz Zygmunt raczył(a) był(a) A o co Ci w tej chwili chodzi? Przecież Fuji przyznaje uczciwie że Press to zwykła {współczesna!} Superia, więc napis "for Professionals" służy wyłącznie podbudowaniu ego kupujących. Normalny marketing na potrzeby którego zbudowano legendę o jakimś ekstra sezonowaniu i transporcie w specjalnych warunkach. Naprawdę sądzisz że Pressy ładuje się w inne kontenery niż zwykłą Superię? To już lepiej by zrobili gdyby Press-y sprzedawali wyłącznie w wielopakach {zdaje się że Kodak tak robi z którymiś swoimi filmami}, wtedy napis "for Professionals" miałby nieco większy sens :-) Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt --Przepraszam. Zapomniałem, że profesjonaliści też czasem robią amatorskieDobrym przykładem były Fuji Superia 400 i 800, oraz Press 400 i 800,O ile mnie pamięć nie myli na pudełku napisane jest jedynie, że są to 53°20'41,8"N 15°02'19,9"E |
|
Data: 2009-06-10 11:14:52 | |
Autor: alboco | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
e doczytałeś do końca tego co napisałem czy tylko nie
zrozumiałeś? Więc powtórzę, filmy profesjonalne w porównaniu do amatorskich mają m.in. lepszy przebieg krzywej w cieniach, ale żeby w pełni to wykorzystać fotograf musi znać dokładną czułość filmu a nie przybliżoną. Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt PS A może nie wiesz co to jest krzywa charakterystyczna filmu? No cóż, odsyłam do Googli i datasheetów producenta. Ale nie mogę tam znaleść co to znaczy : "lepszy przebieg krzywej w cieniach" |
|
Data: 2009-06-10 11:22:38 | |
Autor: Dariusz Zygmunt | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
On Wed, 10 Jun 2009 11:14:52 +0200, alboco wrote:
WiÄc powtĂłrzÄ, filmy profesjonalne w porĂłwnaniu do amatorskich Ale nie mogÄ tam znaleĹÄ co to znaczy : "lepszy przebieg krzywej wJeden list wczeĹniej to opisaĹem, znajdziesz sam czy mam zacytowaÄ? Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt |
|
Data: 2009-05-31 19:17:47 | |
Autor: zdzichu | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
> A w ogóle czy zwykła osoba (taka jak ja) zobaczy rożnicę pomiędzy filmem Już widzę triumf fanów syfry - stwierdzą, że zawsze mają powtarzalność parametrów matrycy ;-) |
|
Data: 2009-05-31 19:24:27 | |
Autor: Jakub Jewuła | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak g o używać | |
A w ogóle czy zwykła osoba (taka jak ja) zobaczy rożnicę pomiędzy Knot w knota. q |
|
Data: 2009-05-31 22:22:34 | |
Autor: Paweł W. | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
Jakub Jewuła pisze:
Już widzę triumf fanów syfry - stwierdzą, że zawsze mają powtarzalność :P P.S. Popraw sobie w ustawienia w czytniku (albo to mój czytnik), bo po kliknięciu (odpowiedz do grupy), dodał poza pl.rec.foto także twój adres mailowy. No chyba, że lubisz mieć na prywatnej poczcie każdą odpowiedź na własną wypowiedź ;) Pozdrawiam, Paweł W. -- "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska. |
|
Data: 2009-06-01 07:06:20 | |
Autor: Jakub Jewuła | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak g o używać | |
Już widzę triumf fanów syfry - stwierdzą, że zawsze mają Obawiam sie, ze to problem po Twojej stronie :) q |
|
Data: 2009-06-10 10:28:30 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem jak go używać | |
On Sun, 31 May 2009, zdzichu wrote:
Już widzę triumf fanów syfry - stwierdzą, że zawsze mają powtarzalność Są sugestie że w skali lat nie jest to prawda :) Przyrastająca ilość hotpikseli to jeden z objawów. Ale w skali "36 klatek dziś, 36 klatek jutro" - owszem, można by tak przyjąć :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-06-06 13:20:38 | |
Autor: Vector | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem ja k go używać | |
On 31 Maj, 00:39, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:
Dnia 30.05.2009 zdzichu <zdzi...@brak-adresu.brak-adresu.pl> napisał/a: Film profesjonalny to film zawodowy, zaprojektowany do konkretnych celów. Aby wykorzystać możliwości takiego materiału trzeba mieć nieco oleju w głowie, a przede wszystkim wiedzieć czego się chce etc. Zakup takiego filmu nie oznacza pieknych zdjęc, a często rozczarowania, bo subiektywnie może być gorszy niż Fuji Superia np. To właśnie filmy amatorskie, czyli popularne mają większą tolerancję na błedy i dają powtarzalnie poparwne odbitki. Jak ktoś nie miał do czynienia z takim materiałem, a jedzie na wakacje, to niech lepiej omija filmy z dopiskiem Professional. |
|
Data: 2009-06-06 13:14:31 | |
Autor: Vector | |
Kupiłem film projesjonaly ISO 160 i nie wiem ja k go używać | |
On 30 Maj, 20:36, "zdzichu" <zdzi...@brak-adresu.brak-adresu.pl>
wrote: > Jeżeli małpa czyta kody, to sobie przeczyta. A jak nie to daj na 200, nie, oddasz go do labu a oni zrobią odbitki tak, zeby wyglądały jak zwykle zdjecia z filmu za 7zł. To materiał portretowy. Nacisk jest połozony na prawidlowe oddanie tonacji skory. Reszta spada na dalszy plan. Materiał daje dosyc ciekawa kolorystyke. Mnie sie bardzo pdoba ten materiał, tzn bardzo podobaja mi sie powiekszenia z tego filmu ;-) |