Kupiłem samochód z wadą - co robić?

Data: 2009-10-16 05:04:46
Autor: BearBag
Kupiłem samochód z wadą - co robić?
On 16 Paź, 08:31, "Piotrek" <zizu1...@gazeta.pl> wrote:
Witam, kupiłem na umowę k-s używany pojazd który posiadał wadę ukrytą.
Na umowie była zaniżona wartość pojazdu.
Czy mogę jeszcze coś z tym zrobić? Tzn, zwrócić się do sprzedawcy o pokrycie
kosztów naprawy?

to napisz czy kupiles od osoby prywatnej czy firmy, z firmy dostalbys
rchunek wiec przypuszczam ze od soosby prywatnej. Tylko po kiego
grzyba zaniża on kwote na umowie? Przeciez nie placi od tego zadnego
podatku. Wiec widzie tu conajmniej jedną sprzecznosc.
Po drugie, napisz jaka to wada to bedziemy wiedzieli czy te twoje
roszczenia w ogole maja sens.

Data: 2009-10-16 14:26:44
Autor: krzysiek82
BearBag pisze:
Tylko po kiego
grzyba zaniża on kwote na umowie? Przeciez nie placi od tego zadnego
podatku. Wiec widzie tu conajmniej jedną sprzecznosc.

A ja wiem dlaczego tak zrobił, kupił auto okazyjnie i na swojej umowie kupna wpisał np 2500zł jednak okazja okazała się mało okazyjna i żeby nie płacić podatku od wzbogacenia chciał właśnie za taką samą cenę sprzedać na umowie a nie wyższą. Sprzedał auto i jeszcze zapewne na tym zarobił. Tak to moim zdaniem wygląda.

--
krzysiek82

Data: 2009-10-16 14:50:18
Autor: Piotrek
Kupiłem samochód z wadą - co robić?
Dokładnie, sprzedał auto przed upływem pół roku więc za cenę taką jaką miał na poprzedniej umowie.
Czyli mam rozumieć że rękojmia nie obowiązuje w takim wypadku?
Ok, naprawię sam, co poradzić - ryzyk - fizyk jak kupujesz używane.

Data: 2009-10-16 15:04:34
Autor: krzysiek82
Piotrek pisze:
[...]

jeśli jesteś w stanie mu udowodnić wiedzę na temat usterki o której Cię nie poinformował to możesz wnieść sprawę do sądu. Zwykle jest to jednak bardzo trudne.

--
krzysiek82

Data: 2009-10-16 15:08:25
Autor: Jan Strybyszewski
krzysiek82 pisze:
Piotrek pisze:
[...]

To zalezy,  jesli to jakas usterka to biegly moze ustalic czy istniala wczesniej oraz ze musiala byc zauwazona. Ciezka kosztowana i dluga wojna niestety

Data: 2009-10-16 15:07:08
Autor: =Marcos=
[...]

Może miałbyś szansę na drodze sądowej, jeśli jest to wada ewidentnie tuszowana/ukryta w ostatnim czasie. Jeśli jest to coś, co mogło być już od poprzedniego właściciela i ma szansę wpaść w argument "ja nie wiedziałem, że to tam tak było", to raczej nie wygrasz.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

Data: 2009-10-16 15:15:39
Autor: Paweł W.
[...]

Czyli handlarz, idź pogadaj z nim. Jeżeli mam rację to coś może zyskasz.

p.

Data: 2009-10-16 16:01:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Piotrek pisze:
Ok, naprawię sam, co poradzić - ryzyk - fizyk jak kupujesz używane.

Może napiszesz też w końcu, co to za wada? Już Cię kilka osób o to dopytywało, a Ty nic. Tajemnica jakaś?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-10-16 07:21:43
Autor: Luca
Kupiłem samochód z wadą - co robić?
On 16 Paź, 16:01, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<kenic...@pudelkopoangielsku43.pl> wrote:
Piotrek pisze:

> Ok, naprawię sam, co poradzić - ryzyk - fizyk jak kupujesz używane.

Może napiszesz też w końcu, co to za wada? Już Cię kilka osób o to
dopytywało, a Ty nic. Tajemnica jakaś?

Wiesz .., jak bedzie chcial dalej sprzedac parcha, to przeciez nie
moze zostawiac sladu, ze wiedzial, a nie powiedzial ;-)
Bo to juz nie bedzie wada ukryta i niewykryta :P

Pzdr

Kupiłem samochód z wadą - co robić?