Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Data: 2010-12-22 05:31:16
Autor: Areq
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Witam,

Po wielu miesi±cach szukania kupiłem samochód z komisu.
Fakturę za samochód wystawiała firma, która była jego wła¶cicielem..

Po zakupie wstawiłem samochód do znajomego mechanika na wymianę oleju..
Okazało się, że robił w nim przednie zawieszenie w lipcu tego roku.

Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.
Z komisu kupiłem go z przebiegiem 162k km.

Komis twierdzi, że tak samochód dostali od wła¶ciciela.
Wła¶ciciel twierdzi, że nic z samochodem nie robił.

Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do prokuratury
o oszustwie.
Może warto by zacz±ć piętnować takie sytuacje?

Co o tym s±dzicie?
Mieli¶cie już kiedy¶ podobny przypadek?

Pozdrawiam
Arek

Data: 2010-12-22 05:41:41
Autor: amos
On 22 Gru, 14:31, Areq <arkadiusz.ja...@gmail.com> wrote:
[...]

Oczywiscie. ze zglaszac. Uprzedz jednak mechanika, bo prawdopodobnie
bedzie troche ciagany w sparwie zeznan. Niewykluczone, ze wrecz nie
bedzie chcial sie ciagac i nie potwierdzi tego.

Może warto by zacz±ć piętnować takie sytuacje?
Co o tym s±dzicie?
Mieli¶cie już kiedy¶ podobny przypadek?

Na szczę¶cie nie. Ale sprzedawałem uczciwie auto z przebiegiem niemal
300 kkm i latwo nie bylo mimo stanu rzeczywistego opisanego w kazdym
szczegole. Nic dziwnego, bo wokol same auta z 2x mniejszym przebiegiem
pomimo starszego wieku.

--
amos

Data: 2010-12-22 07:36:38
Autor: PJ
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
//Po wielu miesi±cach szukania kupiłem samochód z komisu. Fakturę za
samochód wystawiała firma, która była jego wła¶cicielem..
niech mnie kto¶ poprawi ale IMHO kupiłe¶ samochód od firmy, komis nie
występuje tutaj ani w roli sprzedawcy ani po¶rednika

//Po zakupie wstawiłem samochód do znajomego mechanika na wymianę
oleju.Okazało się, że robił w nim przednie zawieszenie w lipcu tego
roku.
i klientem był komis czy firma ? jest jakie¶ zlecenie, kwity ?

//Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.Z komisu kupiłem go
z przebiegiem 162k km.
wrzuć na luz z tym komisem, masz go pisemnie na jakim¶ kwicie ze się
tak do niego przypi±łe¶ ?

//Komis twierdzi, że tak samochód dostali od wła¶ciciela.Wła¶ciciel
twierdzi, że nic z samochodem nie robił.
beknie ten z kim podpisałe¶ umowę, potem firma może się kopać z
komisem

//Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do
prokuratury o oszustwie.
na kogo ? firma czy komis ?

//Może warto by zacz±ć piętnować takie sytuacje?
jasno ze warto byle z głow± .-)

//Co o tym s±dzicie? Mieli¶cie już kiedy¶ podobny przypadek?
bagno; nie, ale kupno auta w polskim komisie rozważam tylko w jednej
opcji tj fura dla te¶ciowej: im gorsza tym lepiej :-)

P.

Data: 2010-12-22 13:37:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 22 Dec 2010 05:31:16 -0800 (PST), Areq napisał(a):

[...]

ty się nie zastanawiaj, tylko składaj. Ale najpier weĽ od mechanika
o¶wiadczenie na pi¶mie, jakby mu się przypadkiem odwidziało.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to że jak my im

Data: 2010-12-22 14:22:14
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin Areq
[...]

Masz dowód z jakim przebiegiem go kupiłeś? Mechanik wyraził chęć zeznawania w tej sprawie i masz gwarancję, ze mu się nie odwidzi?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-22 07:38:43
Autor: Areq
On 22 Gru, 15:22, to <t...@abc.xyz> wrote:

> Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km. Z komisu kupiłem go z
> przebiegiem 162k km.

Masz dowód z jakim przebiegiem go kupiłe¶? Mechanik wyraził chęć
zeznawania w tej sprawie i masz gwarancję, ze mu się nie odwidzi?

Potwierdzenia przebiegu z jakim kupiłem nie mam, jedynie mam zrzut do
pdf ich strony z ogłoszeniem o sprzedaży.
Co do pytania Mleko, to prowadzi on ewidencję samochodów, które
naprawia. Skojarzył samochód i sprawdził.

Data: 2010-12-22 17:04:14
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin Areq
Potwierdzenia przebiegu z jakim kupiłem nie mam, jedynie mam zrzut do
pdf ich strony z ogłoszeniem o sprzedaży.

SĹ‚aby dowĂłd...

Co do pytania Mleko, to
prowadzi on ewidencję samochodów, które naprawia. Skojarzył samochód i
sprawdził.

Ale jest chętny żeby zeznawać?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-22 14:36:36
Autor: J.F.
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Użytkownik "Areq" <arkadiusz.janik@gmail.com> napisał w
[...]

Dla zasady mozesz zlozyc. Tylko uzgodnij najpierw ze swoim mechanikiem, bo to sie na nim skupi - ma jakis dowod ze auto mialo 210kkm, rachunki prowadzi w porzadku, chce mu sie włoczyc zeznawac itp :-)

J.

Data: 2010-12-22 16:14:03
Autor: DJ
[...]

A mnie najbardziej wkurza to, ze wszyscy wiedza o tym procederze, a osoby decyzyjne mogace to ukrocic nic nie robia.
A mozna to ukrocic bez zadnych kosztow jednym malym rozporzadzeniem np. obowiazkiem wpisywania przy kazdym przegladzie przebiegu do dowodu rejestracyjnego czy karty pojazdu. A do tego najlepiej jeszcze prowadzic centralna baze danych. Za informacje z takiej bazy mozna by kasowac kilkadziesiat zlotych, chetnych by nie brakowalo i jeszcze panstwo by zarobilo na tym.
Oczywiscie zadne rozwiazanie nie jest idealne i nie rozwiazalo by pewnie calkowicie problemu, ale znaczaco by go zmniejszylo. Mozliwosci jest tu bardzo wiele od bezkosztowych po troche bardziej skomplikowane i bardziej kosztowne.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-12-22 16:50:14
Autor: Robert_J
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
A mnie najbardziej wkurza to, ze wszyscy wiedza o tym procederze, a osoby decyzyjne mogace to ukrocic nic nie robia.

A mnie najbardziej bawi to, że i tak prawie nikt nie wierzy w te cofane przebiegi ;-))). Skoro nikt nie wierzy to po co cofać? 99% kupuj±cych mnoży te optymistyczne wskazania przez 1,5-2 :-).

Data: 2010-12-23 08:01:47
Autor: szymo
[...]

Z prostego powodu ludzie po prostu lubi± być oszukiwani. Inaczej nie można tego nazwać bo jak złudny spokój sumienia ?

Data: 2010-12-22 17:12:43
Autor: J.F.
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w
[...]

Niewiele by dalo, tylko korupcja by w spoleczenstwie wzrosla  :-)

J.

Data: 2010-12-22 22:08:19
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-12-22 17:12, J.F. pisze:
[...]

Liczniki byłyby dalej cofane. Tyle, że przez użytkowników - co rok, tuż przed przeglądem. Bo byłoby ze sprzedażą u nas tak jak w Niemczech jest - auto 6-letnie ze 120kkm realnymi, potrafi kosztować 60-80% więcej niż takie samo (ten sam rocznik, wyposażenie) z 350kkm na kołach.
I nagle by się okazało, że każde auto w Polsce robi 5-6kkm rocznie, a dla cofaczy byłby to raj (z powodu zatrzęsienia klientów).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-23 01:25:20
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Coś nie widać tych różnic w cenach - Niemcy też doskonale technikę cofania liczników mają opanowaną.
Co ich powstrzymuje przed cofaniem liczników skoro miałoby to dać 80% większe pieniądze za samochód?

I nagle by się okazało, że każde auto w Polsce robi 5-6kkm rocznie, a
dla cofaczy byłby to raj (z powodu zatrzęsienia klientów).

To będzie margines.
Podobny wielkością do tych którzy po kupnie samochodu pakują siedzenia w worki foliowe żeby się tapicerka nie zużywała.

Data: 2010-12-23 05:19:23
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin Tomasz Pyra
To będzie margines.
Podobny wielkością do tych którzy po kupnie samochodu pakują siedzenia w
worki foliowe żeby się tapicerka nie zużywała.

Dokładnie, co innego, gdy proceder wymaga corocznej kooperacji wszystkich właścicieli, a co innego, gdy wystarczy, jak teraz, dać 100 zeta przez sprzedażą i po sprawie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 05:42:16
Autor: Filip KK
[...]

Wystarczy, że wprowadziliby obowiązkowe karty do tankowania. Płacisz gotówką/kartą - obojętne, ale musisz dać _swoją_ kartę, na której będzie nabijane ile litrów tankujesz. Albo dajesz kartę kolegi, który właśnie jedzie swoim samochodem. I na tej podstawie można łatwo wywnioskować ile samochód mógł przejechać kilometrów. Jeśli zmieniasz auto z 1 litrowego saxo na 5 litrowe BMW, to wprowadzasz do systemu 5 litrowe BMW i jest weryfikacja z urzędu jakiegoś, za którą płacisz (i tu Państwo by się dorobiło odrobinkę). Weryfikacje by były i byłoby inaczej, wiadomo że ktoś kto tankuje 200 litrów miesięcznie nie zrobi tyle km co ten kto tankuje 1000 litrów miesięcznie. A żeby to jeszcze miało ręce i nogi, to wprowadzić czarne maszynki, które by nabijały kilometry, których w żaden sposób nie dałoby się oszukać (ale pewnie i tak Polak by znalazł obejście).
Lepiej chyba pozostawić jak jest, po co komplikacje tworzyć dla kawałka kupy blaszanego złomu. Przecież do końca życia się nie będzie jeździć samochodem.

Data: 2010-12-23 06:00:03
Autor: Yogi\(n\)
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ieuk4l$62r$1news.net.icm.edu.pl...

Wystarczy, ĹĽe wprowadziliby obowiÄ…zkowe karty do tankowania.
Albo jeszcze prościej - przy badaniu technicznym mechanik wpisuje przebieg do DR.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-12-23 08:04:43
Autor: Agent
[...]

No i pewnie jeszcze skan siatkĂłwki ĹĽe to Ty tankujesz i test ĹĽe jesteĹ› poczytalny a wszystko to spisane u notariusza.

Data: 2010-12-23 10:15:43
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 05:42, Filip KK pisze:
Wystarczy, ĹĽe wprowadziliby obowiÄ…zkowe karty do tankowania.
Oczywiście. Do tego skan odcisków palców, siatkówki, penis wsadzony w
odpowiedniÄ… dziurkÄ™ (pobranie prĂłbki moczu, do zbadania, czy na pewno
wiesz co robisz - jesteĹ› trzeĹşwy, nie masz kamieni nerkowych, ani
problemĂłw z oddawaniem moczu), a na koniec wszystko autoryzujesz kroplÄ…
krwi z palca serdecznego. Jak coś się nie będzie zgadzać, to do baku
leje Ci siÄ™ woda z cukrem (to wywalczy sobie lobby producentĂłw cukru) i
kapkÄ… oleju rzepakowego (j/w tylko przez lobby rzepakowcĂłw), a pracownik
stacji strzela Ci w Ĺ‚eb (to od lobby producentĂłw broni).

Maciek

Data: 2010-12-23 10:24:33
Autor: J.F.
[...]

A te karty okazalyby sie bardzo kiepskiej jakosci :-)

Wiem - kartki na benzyne wprowadzic, wtedy sie skoncza duze przebiegi :-)

J.

Data: 2010-12-24 11:55:34
Autor: Robert Rędziak
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
On Thu, 23 Dec 2010 05:42:16 +0100, Filip KK <nospam@nospam.pl>
wrote:

Wystarczy, że wprowadziliby obowi±zkowe karty do tankowania.

 A może jeszcze obowi±zek prowadzenia ewidencji przebiegów?

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-12-25 13:34:32
Autor: Eli
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
E tam, samochodziarnia nie znosi żadnych obowiązków. Nawet do głupiego PORD 100% się nie stosuje, a gdzie tam jeszcze jakieś karty. Po prostu oszustwa były i będą, tak samo jak wypadki i trupy na drogach. Tak już jest.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-12-23 07:57:17
Autor: Agent

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ietpc3$jfn$1news.dialog.net.pl...
[...]

Tak ale biorąc np pod uwagę opisywaną wyżej sytuację to np było tak że ktoś wstawił auto do komisu i komis skorygował :) licznik. Więc to by juz nie przeszło. I tak jest bardzo często z autami z duzymi przebiegami. Najpierw zostaje on tanio sprzedany z powodu przebiegu a potem ten "sprytny" kupujący koryguje licznik i sprzedaje drożej. Początek jest zawsze taki sam.

Data: 2010-12-23 08:20:52
Autor: Artur\(m\)
[...]

Przyznam siÄ™, ĹĽe kupiĹ‚em juĹĽ parÄ™ samochodĂłw i w  ĹĽ a d n y m
z nich nie zajrzałem na licznik. Nawet chyba nie z powodu, że są kręcone...

Data: 2010-12-23 10:22:13
Autor: J.F.
[...]

A po co ? W ramach utrzymania stalego klienta pan diagnosta by sie spytal "jaki przebieg panu wpisac", albo za drobna oplata :-)

[...]

Albo jeszcze inaczej - polskich aut nikt nie chce kupowac, bo sa zajezdzone, ale za to te niemieckie ledwo zuzyte bo po dziadku do kosciola ..

J.

Data: 2010-12-23 10:35:15
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 10:22, J.F. pisze:
A po co ? W ramach utrzymania stalego klienta pan diagnosta by sie spytal "jaki przebieg panu wpisac", albo za drobna oplata :-)
I niby wszystkich by o to pytał? I ryzykował, że klient za pół roku
pojedzie do innej stacji (bo np. dowĂłd mu za coĹ› zabiorÄ…), a tam
uczciwszy diagnosta zwrĂłci uwagÄ™ na przebieg i siÄ™ zacznie afera?
Raczysz żartować.

Maciek

Data: 2010-12-23 11:14:04
Autor: J.F.
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w
[...]

A czemu nie ? W zaleznosci od zapisu w przepisach .. moze i kazdego kierowce pytac - "prosze mi podyktowac stan licznika".

A jak niby posiadacze aut z gazem przechodza przeglady ?

J.

Data: 2010-12-23 12:11:03
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 11:14, J.F. pisze:
A czemu nie ? W zaleznosci od zapisu w przepisach .. moze i kazdego kierowce pytac - "prosze mi podyktowac stan licznika".
Zależy od przepisów. Równie dobrze mógłby zapytać: ma pan sprawne
amortyzatory, hamulce, światła? Ale on ma to (przynajmniej w teorii)
_sprawdzić_.

A jak niby posiadacze aut z gazem przechodza przeglady ?
Nie wiem - nie posiadam samochodu z instalacjÄ… gazowÄ….

Maciek

Data: 2010-12-24 08:57:45
Autor: Shrek
[...]

A w czym problem?

Shrek.

Data: 2010-12-24 10:12:13
Autor: J.F.
On Fri, 24 Dec 2010 08:57:45 +0100,  Shrek wrote:
[...]

A juz sie minister wycofal ze sprawdzania zaworu odcinajacego
tankowanie w zbiorniku, czy jezdzisz z zaswiadczeniem ze stacji
gazowej ? J.

Data: 2010-12-24 16:10:39
Autor: Shrek
Kupiony samochód - z³o¿yæ doniesieni e o oszustwie?
W dniu 2010-12-24 10:12, J.F. pisze:

[...]

Jeszcze nie byłem na przeglądzie z gazem. Dlatego pytam.

Shrek.

Data: 2010-12-23 09:01:01
Autor: Rafał VFR
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Dla zasady to trzeba jeszcze wskazać osobę lub instytucję na któr± się to zawiadomienie składa.
W praktyce wygl±da to tak: komis: ja nie cofałem - pewnie wła¶ciciel bo nie mógł sprzedać ...
Wła¶ciciel - ja nie cofałem tylko komis - oni zawsze to robi± ....
Pytanie - kto cofn±ł ? Bo wydaje mi się to jednak trochę za mało. Dowód musi być.
Pzdr
Rafał

Data: 2010-12-23 10:25:47
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 09:01, Rafał VFR pisze:
[...]
Gdyby przebiegi były wpisywane w DR, to nie można by cofn±ć na mniej niż
wbite na ostatnim przegl±dzie. Gdyby jednak komisy nadal takie praktyki
stosowały, dodatkowo zwalaj±c winę na sprzedaj±cych im samochody, to
my¶lę, że większo¶ć sprzedaj±cych ż±dałaby wpisania informacji o
przebiegu na fakturę, czy jaki¶ dokument sprzedaży.

Maciek

Data: 2010-12-22 14:38:32
Autor: szymo
Areq pisze:
[...]

Nad czym tu się zastanawiać takich skur!@#@#%#ów powinno się wieszać na bramach miasta.

Może warto by zacz±ć piętnować takie sytuacje?

Może jak jeden z drugim dostanie po tr±bie to się oducz±.

Co o tym s±dzicie?
Mieli¶cie już kiedy¶ podobny przypadek?

Same takie co komis to kombinatorzy. H@#% by ich jasny strzelił!

a potem taki jeden z drugim kaziem id± na giełdę samochodow± i jak człowiek napisze przebieg oryginalny to się dziwi± jak to możliwe że samochód 10 letni ma 215k przebiegu przecież wszystkie na giełdzie to 130 nooooo gooooooora 160 maj±. a potem się zabijaj± na jednym albo drugim drzewie a samochód się rozpada na cztery czę¶ci. Wszystko dlatego że jeden H z drugim H musiał zarobić 1000zł więcej niech ich H strzeli.

Data: 2010-12-22 14:59:52
Autor: zinek
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "Areq" <arkadiusz.janik@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1c879d63-cd0e-4e70-a4af-db0277adf36fl17g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze 90% aut sprzedawanych w PL ma cofane liczniki a sredni przebieg zlomu sciaganego na handel z de ma kolo 350 tys przebiegu.

cofanie jest nagminne. I niestety - auto sprawdza sie przed zakupem a nie po.

bo nie wiadoomo jeszcze jakie kwiatki wyjda - ofkors nie zycze, ale trzeba byc swiadomym co sie kupuje.

lakier sprawdziles ? i czy nie cwiartkowoz ?

skladaj zawiadomienie wszedzie gdzie sie da.
moze paru cwaniaczkow sie przestraszy. pozdro i powodzenia.

Data: 2010-12-22 16:30:08
Autor: mleko
On 2010-12-22 14:31, Areq wrote:
Witam,

[...]

W lipcu mechanik robil zawieszenie i pamieta przebieg tego samochodu?
Ile dziennie przez warsztat tego mechanika przewija sie samochodow?  Ile sie przewinelo od lipca do grudnia? Zna przebieg wszystkich? Notuje? W zadnym wypadku nie twierdze, ze mechanik klamie. Moze serwisowal to auto od dluzszego czasu, ale ta historia wyglada na naciagna.

Data: 2010-12-22 16:40:36
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-22 16:30, mleko pisze:

[...]

Wielu mechaników prowadzi tak± ewidencję i notuje. Choćby na wypadek reklamacji.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-12-22 19:17:18
Autor: grin
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:iet65k$4n5$1news2.ipartners.pl...
Wielu mechaników prowadzi tak± ewidencję i notuje. Choćby na wypadek reklamacji.

Niektórzy mechanicy (lub sekretarki) zapisuj± w biurze. Zapisuj± co im klient powie (np. ja). Mnie przebieg każdego mojego auta mało obchodzi i mogłem się pomylić podaj±c mu jaka¶ liczbę, któr± wpisano.
Nigdy jeszcze nie chciało mi się , ani nie byłem  zmuszony, gonić w tym celu do auta, by sprawdzić przebieg.

Data: 2010-12-23 10:49:01
Autor: Massai
mleko wrote:

On 2010-12-22 14:31, Areq wrote:
> [...]
Notuje? W zadnym wypadku nie twierdze, ze mechanik klamie. Moze
serwisowal to auto od dluzszego czasu, ale ta historia wyglada na

Mój mechanik ma wszystko w excelu wpisane.
Przebieg, co było robione, co najprawdopodobniej nastepnym razem trzeba
zrobić.

Dzięki temu jak się umawiam na przegl±d to ma już czę¶ci w warsztacie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-23 19:21:17
Autor: niusy.pl
sienie o oszustwie?

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl>

> [...]

zrobić.

Dzięki temu jak się umawiam na przegl±d to ma już czę¶ci w warsztacie.

Czę¶ci mechanikowi chyba w ci±gu godziny od zamówienia telefonicznego dostarczaj±

Data: 2010-12-22 16:43:32
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-12-22 14:31, Areq pisze:

Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.
Z komisu kupiłem go z przebiegiem 162k km.
Co o tym s±dzicie?

No powiedzmy sobie szczerze że ¶cięcie zaledwie 50-60kkm, choć oczywi¶cie
jest oszustwem, to bardzo "umiarkowanym" na tle ogólokomisowym :)

Data: 2010-12-22 18:46:32
Autor: Kazimierz Uromski
On 22.12.2010 14:31, Areq wrote:

Co o tym s±dzicie?
Mieli¶cie już kiedy¶ podobny przypadek?

Ehhh, kiedy¶ nie było takich problemów - w 125p czy poldolocie licznik po 99 999km leciał od zera - problem z głowy, nic nie trzeba przestawiać (-;

Data: 2010-12-22 19:18:41
Autor: grin
[...]

Jak się nudzisz, lubisz tam łazić, a na koniec efekt zerowy, bo żadna szkodliwo¶ć społeczna, to dono¶. ORMOwców nam brak.

Data: 2010-12-22 21:13:05
Autor: J.F.
On Wed, 22 Dec 2010 19:18:41 +0100,  grin wrote:
Jak się nudzisz, lubisz tam łazić, a na koniec efekt zerowy, bo żadna szkodliwo¶ć społeczna, to dono¶. ORMOwców nam brak.

No wiesz, moze akurat sa papiery na to, komisarz bedzie sie musial
przyznac, warunkowe umorzenie dostanie, finansowo poplynie troche i
zacznie uwazac na przyszlosc :-)

J.

Data: 2010-12-23 00:52:03
Autor: zinek
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "grin" <sp@am.er> napisał w wiadomo¶ci news:ietfe0$q80$1news.onet.pl...

[...]

ormowcow moze tak alle zlodziei i handlarzyn nigdy tu nie zabraknie ...
niestety

Data: 2010-12-23 08:31:38
Autor: Artur\(m\)
[...]

Teraz się powinno zmienić.
Wzi±c z komisu o ¶ w i a d c z e n i e, że licznik nie jest kręcony.
Jeżeli komis będzie "nie w ciemię bity" weĽmie takie o ¶ w i a d c z e n i e
 od kierowcy.

....a wtedy, gdy kto¶ sfałszuje dokument to idzie po prostu siedzieć,
 i kropka
Nowa ustawa o "o¶wiadczeniach".

Artur(m)

Data: 2010-12-23 07:58:37
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin Artur\(m\)
Teraz się powinno zmienić.
Wziąc z komisu o ś w i a d c z e n i e, że licznik nie jest kręcony.

Tylko idiota wystawi takie oświadczenie jeśli nie jest pierwszym właścicielem...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 10:28:18
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d13012d$0$2421$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak jest idiotą to nie weźmie od pierwszego własciciela.
Dla mnie to oktutnie  proste, jak kartka z zeszytu zapeĹ‚niona
 "oĹ›wiadczeniem".

Artur(m)

Data: 2010-12-29 07:43:14
Autor: to
[...]

LOL, jak Ty naiwny jesteĹ›.

Powiedzmy, że masz auto z 200 tys. na liczniku i oświadczenie pierwszego właściciela, że gdy je kupowałeś miało 100 tys. Sprzedajesz je, dajesz oświadczenie, że ma 200 tys., a okazuje się, ze ma 350 tys. Jak udowadniasz, że to nie Ty kręciłeś ten licznik? :D

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-29 09:34:37
Autor: Artur\(m\)
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d1ae692$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
begin Artur\(m\)

[...]

JeĹĽeli taki  (poprzednik) desperat to uczyni to tylko sÄ…d.
Wtedy długotrwałe, żmudne, śledztwo.
Ze względu na poważne konsekwencje - śledztwo i pytanie
"kierowcy przestępcy", do czego mu służy autko i wyciąganie wniosków.
Jeżeli skręci 10kkm to mu ujdzie, jeżeli 100kkm to będzie mu bardzo
trudno się wywinąć.
Już dziś (nawet na tej grupie można to zauważyć) łącząc niektóre
 fakty moĹĽna udowodnić "krÄ™cenie".
Ale gwarantuje, że po pierwszych wyrokach, za fałszowanie dokumentów
nie znajdzie się chętnych na kręcenie licznikiem.

Artur(m)

Data: 2010-12-23 10:30:22
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 08:58, to pisze:
Teraz się powinno zmienić.
Wziąc z komisu o ś w i a d c z e n i e, że licznik nie jest kręcony.
Tylko idiota wystawi takie oświadczenie jeśli nie jest pierwszym właścicielem...
Eeee - to w sumie proste jest. Ten "idiota" wystawia oświadczenie, że w
czasie gdy był właścicielem pojazdu nie dokonywano korekt licznika
przebiegu. I nadal ma problem jeśli jednak korygował.

Maciek

Data: 2010-12-23 10:54:09
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4d1316b6$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie!
 Dlaczego?
Dlatego , że wtedy jest fałszowanie dokumentów.
Być może na początku ludzie będą sobie z tego robili jaja
aż do momentu, gdy parę osób pójdzie siedzieć,
za "potwierdzanie nieprawdy " i "fałszowanie dokumentów".
Zapewniam, że ten przepis nie będzie martwy.
W Stanach założyłem konto nie mając żadnych dokumentów
Podpisałem się na pewnym dokumencie.
Tamże w zeznaniach podatkowych pisze płatnik podatku np.,.że
jeździł pociągiem pięć razy za łączną sumę 500$...i koniec.
Dobrze jest mieć dokumenty.
Ale gdy chce oszukać państwo,to...ma przechlapane
....do końca życia.

Artur(m)

Data: 2010-12-23 11:08:25
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 10:54, Artur(m) pisze:
[...]
A ja coś innego napisałem?

Maciek

Data: 2010-12-23 12:42:30
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4d131fa1$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To samo, tylko teraz ranga rośnie.

Data: 2010-12-23 15:40:55
Autor: slawek
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
grin <sp@am.er> napisał(a):
... ORMOwców nam brak.

Zabolało? Jeste¶ jednym z tych k...ów którzy cofaj± liczniki?

Data: 2010-12-23 18:16:25
Autor: grin
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "slawek" <steve69@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ievqi7$cbi$1inews.gazeta.pl...
Zabolało? Jeste¶ jednym z tych k...ów którzy cofaj± liczniki?

Nie. Nie cofam, nie byłem ormowcem, nie donosiłem i nie donoszę.
Usatysfakcjonowany ?

Data: 2010-12-23 19:17:28
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin grin
Nie. Nie cofam, nie byłem ormowcem, nie donosiłem i nie donoszę.
Usatysfakcjonowany ?

Co za brednie, jak ktoś został oszukany i dochodzi swoich praw to jest "ormowcem"? Dobrze się czujesz?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 20:25:59
Autor: grin

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d13a048$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
Co za brednie, jak ktoś został oszukany i dochodzi swoich praw to jest
"ormowcem"? Dobrze siÄ™ czujesz?

Ormowiec kojarzy się z donosicielem, człekiem, który nic osobiście z tego nie ma, poza satysfakcją uprzykrzenia innym życia. Sporadycznie ORMOwcy byli pożyteczni dla społeczności.
Swoich praw można dochodzić jak się ma dowody. W omawianej sprawie gra nie warta świeczki, oprócz "satysfakcji".

Data: 2010-12-23 20:12:24
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin grin
Ormowiec kojarzy się z donosicielem, człekiem, który nic osobiście z
tego nie ma, poza satysfakcjÄ… uprzykrzenia innym ĹĽycia.

Zgadza się, więc jaki ma sens to określenie w tym kontekście? Przecież Areq został oszukany i poniósł wymierną stratę.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 19:22:27
Autor: Martin Fox
On Thu, 23 Dec 2010 18:16:25 +0100, grin wrote:

Użytkownik "slawek" <steve69@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Zabolało? Jesteś jednym z tych k...ów którzy cofają liczniki?

Nie. Nie cofam, nie byłem ormowcem, nie donosiłem i nie donoszę.
Usatysfakcjonowany ?

Jest różnica między doniesieniem, np. żonie kolegi że ten ją zdradza z inną, a zgłoszeniem na policję złamania prawa.
Tak z ciekawości - jak Cię okradną to też tego nie zgłosisz w myśl zasady "nie jestem ormowcem, nie donoszę"?

--
Martin Fox

Data: 2010-12-23 20:35:21
Autor: grin

Użytkownik "Martin Fox" <email@somewhere.com> napisał w wiadomości news:if07hj$4m2$1news.net.icm.edu.pl...
Tak z ciekawości - jak Cię okradną to też tego nie zgłosisz w myśl zasady
"nie jestem ormowcem, nie donoszÄ™"?

Jak mi się to nie będzie opłacać, to nie zgłoszę.
Ukradli mi kiedyś radio z auta. Stłuczona szyba droższa od radia. Kupa strat,zmarnowany czas na policji, zero efektu, znikoma szkodliwość.
Oszukano mnie ongiś na allegro. Allegro by wypłacić odszkodowanie kazało zgłosić na policję.
Musiałem się kilka razy fatygować, marnując mój i policjantów czas.
Allegro odszkodowania nie zapłaciło, bo znalazło paragraf w regulaminie.
Dodatkowo musiałem się fatygować kilkakrotnie do prokuratury, łaskawcy pozwolili do lokalnej, a nie na drugim końcu kraju.
Ponadto odbyła się rozprawa sadowa daleko ode mnie. Straciłem czas i pieniądze na dojazd autem. Zwrócili za bilet PKP 2 klasy. Za zmarnowany czas nie zapłacili., bo się nie należy.
Oszust nie ma z czego zapłacić. Same straty. Nic mi z jego aresztowania. Jeszcze trzeba na koszt podatnika utrzymywać jego i klawiszy..
Gdybym nie chciwość odszkodowania, nie polazłbym na policję i nie stracił dodatkowo.
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

Data: 2010-12-24 07:18:32
Autor: Massai
grin wrote:

> [...]

Jak mi się to nie będzie opłacać, to nie zgłoszę.
Ukradli mi kiedyś radio z auta. Stłuczona szyba droższa od radia.

<ciach>

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

Wiesz dlaczego ci ukradli to radio? Bo jest wielu takich kretynĂłw jak
ty, którzy nie zgłaszają bo "nadgorliwość", bo "ormowcy".
W efekcie złodziej czuje się względnie bezkarnie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-26 16:56:09
Autor: niusy.pl
Kupiony samochód - złożyć do=?UTF-8?Q?niesienie o oszustwie=??

UĹĽytkownik "Massai" <tsender@wp.pl>

> [...]

ty, którzy nie zgłaszają bo "nadgorliwość", bo "ormowcy".
W efekcie złodziej czuje się względnie bezkarnie.

To chyba musiałby jakiejś mafii zgłosić by coś z tego wynikało. Inaczej nie dość, że indywidualnie niczego by nie odzyskał a tylko czas stracił to jeszcze społeczeństwo musiałoby sfinansować działania policji.

Data: 2010-12-23 20:57:53
Autor: niusy.pl
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "slawek" <steve69@NOSPAM.gazeta.pl>

... ORMOwców nam brak.

Zabolało? Jeste¶ jednym z tych k...ów którzy cofaj± liczniki?

Ale tak na zdrowy rozum ... nie potrafisz sobie oszacować ile samochód przejechał na podstawie jego wieku ? Co za różnica ile ma na liczniku ?! Ten przebieg nawet nie musi mieć znaczenia, bo wszystko co się skończyło musiało przecież zostać wymienione. I co ... będziesz chciał wiedzieć czy na oryginalne i nowe podzespoły ? To bez sensu jest. Miałoby sens przy nowym samochodzie. Salony potrafi± sprzedawać stuknięte auta jako nowe...

Data: 2010-12-26 19:04:13
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-12-23 20:57, niusy.pl pisze:

[...]

Pięcioletni samochód może już dobijać do pół miliona jak i mieć około 20000km przebiegu.
I gdyby były rzetelne informacje o przebiegu, to byłaby to istotna informacja. Nawet bardziej istotna niż sam wiek.

Data: 2010-12-27 21:11:38
Autor: niusy.pl
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

Chłopie .. jaki % stanowi± takie 20-tys samochody ?

I gdyby były rzetelne informacje o przebiegu, to byłaby to istotna informacja. Nawet bardziej istotna niż sam wiek.

Jasne

Data: 2010-12-22 21:25:47
Autor: P_ablo
[...]

Oczywiscie, ze warto!

Co o tym s±dzicie?
Mieli¶cie już kiedy¶ podobny przypadek?

Ja nie mialem bo kupuje samochody wylacznie w DE, polskich i wloskich uzywek nalezy wystrzegac sie jak ognia...

Wez tez pod uwage, ze ta cofka jest raczej kosmetyczna i troche dziwna ta cala sytuacja - moze mechanikowi cos sie pomylilo?

--
Picasso

Data: 2010-12-22 21:32:37
Autor: Tomasz Pyra
[...]

My¶lę że warto.

Raczej go¶cia nie ukarz±, bo on wszystkiemu zaprzeczy, a dowody s± takie sobie.
Natomiast na drugi raz już się będzie bał.

Jest też niezerowa szansa, że kto¶ się tym poważnie zajmie.

To że wszyscy kręc±, nie wyklucza sytuacji że zajm± się takim zgłoszeniem bardzo poważnie - po to żeby akurat narobić szumu wokół sprawy i wokół tego że pracuj±.

Data: 2010-12-23 08:07:14
Autor: Agent
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \
Może zacznij rozmowę z komisem że bardzo Ci taki stan rzczey nie odpowiada ale jeste¶ gotów zaprzestać działań je¶li dadz± rabat na auto jako zado¶ćuczynienie.

Data: 2010-12-23 08:50:44
Autor: SET
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
Tak z życia s±dowego. Jeżeli dałe¶ za ten samochód spor± kasę to możesz
zawalczyć. Jeżeli releatywnie niewiele to odpu¶ć. S±dzenie się w naszych
s±dach do przyjemnych nie należy a na końcu i tak wygrywa ten z większym
szmalem/znajomo¶ciami. I niestety nie chodzi tylko o sprawy wielkiej wagi
ale nawet wła¶nie takie drobne.

Tak wiem. Trzeba wszystko zgłaszać to może kiedy¶ się polepszy. Kiedy¶ też
nie odpu¶ciłem kilku drobnych oszustw ale się wyleczyłem. W pewnym wieku (i
to nawt nie podeszłym) zaczyna cenić się ¶więty spokój a nie parę groszy,
które kto¶ ci ukradł. Niby prawo po twojej stronie ale prawnicy
niekoniecznie:)

Data: 2010-12-23 11:18:22
Autor: BearBag
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Ciekawe jest to, że samochód miał wtedy 210k km.
Z komisu kupiłem go z przebiegiem 162k km.

Ostatni znany mi wyrok za takie co¶ to jaka¶ smieszna grzywna, nie pamietam
już czy 150zł czy 250. A sprawa toczyła sie chyba poltora roku.
Chociaz ostatnio jedna sędzina umożyła bo niska szkodliwo¶ć...

Pozdrawia BearBag...

Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?