Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Data: 2010-12-22 19:18:41
Autor: grin
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "Areq" <arkadiusz.janik@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1c879d63-cd0e-4e70-a4af-db0277adf36fl17g2000yqe.googlegroups.com...
Zastanawiam się, czy dla zasady nie złożyć doniesienia do prokuratury
o oszustwie.

Jak się nudzisz, lubisz tam łazić, a na koniec efekt zerowy, bo żadna szkodliwo¶ć społeczna, to dono¶. ORMOwców nam brak.

Data: 2010-12-22 21:13:05
Autor: J.F.
On Wed, 22 Dec 2010 19:18:41 +0100,  grin wrote:
Jak się nudzisz, lubisz tam łazić, a na koniec efekt zerowy, bo żadna szkodliwo¶ć społeczna, to dono¶. ORMOwców nam brak.

No wiesz, moze akurat sa papiery na to, komisarz bedzie sie musial
przyznac, warunkowe umorzenie dostanie, finansowo poplynie troche i
zacznie uwazac na przyszlosc :-)

J.

Data: 2010-12-23 00:52:03
Autor: zinek
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "grin" <sp@am.er> napisał w wiadomo¶ci news:ietfe0$q80$1news.onet.pl...

[...]

ormowcow moze tak alle zlodziei i handlarzyn nigdy tu nie zabraknie ...
niestety

Data: 2010-12-23 08:31:38
Autor: Artur\(m\)
[...]

Teraz się powinno zmienić.
Wzi±c z komisu o ¶ w i a d c z e n i e, że licznik nie jest kręcony.
Jeżeli komis będzie "nie w ciemię bity" weĽmie takie o ¶ w i a d c z e n i e
 od kierowcy.

....a wtedy, gdy kto¶ sfałszuje dokument to idzie po prostu siedzieć,
 i kropka
Nowa ustawa o "o¶wiadczeniach".

Artur(m)

Data: 2010-12-23 07:58:37
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin Artur\(m\)
Teraz się powinno zmienić.
Wziąc z komisu o ś w i a d c z e n i e, że licznik nie jest kręcony.

Tylko idiota wystawi takie oświadczenie jeśli nie jest pierwszym właścicielem...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 10:28:18
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d13012d$0$2421$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak jest idiotą to nie weźmie od pierwszego własciciela.
Dla mnie to oktutnie  proste, jak kartka z zeszytu zapeĹ‚niona
 "oĹ›wiadczeniem".

Artur(m)

Data: 2010-12-29 07:43:14
Autor: to
[...]

LOL, jak Ty naiwny jesteĹ›.

Powiedzmy, że masz auto z 200 tys. na liczniku i oświadczenie pierwszego właściciela, że gdy je kupowałeś miało 100 tys. Sprzedajesz je, dajesz oświadczenie, że ma 200 tys., a okazuje się, ze ma 350 tys. Jak udowadniasz, że to nie Ty kręciłeś ten licznik? :D

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-29 09:34:37
Autor: Artur\(m\)
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d1ae692$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
begin Artur\(m\)

[...]

JeĹĽeli taki  (poprzednik) desperat to uczyni to tylko sÄ…d.
Wtedy długotrwałe, żmudne, śledztwo.
Ze względu na poważne konsekwencje - śledztwo i pytanie
"kierowcy przestępcy", do czego mu służy autko i wyciąganie wniosków.
Jeżeli skręci 10kkm to mu ujdzie, jeżeli 100kkm to będzie mu bardzo
trudno się wywinąć.
Już dziś (nawet na tej grupie można to zauważyć) łącząc niektóre
 fakty moĹĽna udowodnić "krÄ™cenie".
Ale gwarantuje, że po pierwszych wyrokach, za fałszowanie dokumentów
nie znajdzie się chętnych na kręcenie licznikiem.

Artur(m)

Data: 2010-12-23 10:30:22
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 08:58, to pisze:
Teraz się powinno zmienić.
Wziąc z komisu o ś w i a d c z e n i e, że licznik nie jest kręcony.
Tylko idiota wystawi takie oświadczenie jeśli nie jest pierwszym właścicielem...
Eeee - to w sumie proste jest. Ten "idiota" wystawia oświadczenie, że w
czasie gdy był właścicielem pojazdu nie dokonywano korekt licznika
przebiegu. I nadal ma problem jeśli jednak korygował.

Maciek

Data: 2010-12-23 10:54:09
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4d1316b6$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie!
 Dlaczego?
Dlatego , że wtedy jest fałszowanie dokumentów.
Być może na początku ludzie będą sobie z tego robili jaja
aż do momentu, gdy parę osób pójdzie siedzieć,
za "potwierdzanie nieprawdy " i "fałszowanie dokumentów".
Zapewniam, że ten przepis nie będzie martwy.
W Stanach założyłem konto nie mając żadnych dokumentów
Podpisałem się na pewnym dokumencie.
Tamże w zeznaniach podatkowych pisze płatnik podatku np.,.że
jeździł pociągiem pięć razy za łączną sumę 500$...i koniec.
Dobrze jest mieć dokumenty.
Ale gdy chce oszukać państwo,to...ma przechlapane
....do końca życia.

Artur(m)

Data: 2010-12-23 11:08:25
Autor: Maciek
W dniu 2010-12-23 10:54, Artur(m) pisze:
[...]
A ja coś innego napisałem?

Maciek

Data: 2010-12-23 12:42:30
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4d131fa1$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To samo, tylko teraz ranga rośnie.

Data: 2010-12-23 15:40:55
Autor: slawek
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
grin <sp@am.er> napisał(a):
... ORMOwców nam brak.

Zabolało? Jeste¶ jednym z tych k...ów którzy cofaj± liczniki?

Data: 2010-12-23 18:16:25
Autor: grin
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "slawek" <steve69@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ievqi7$cbi$1inews.gazeta.pl...
Zabolało? Jeste¶ jednym z tych k...ów którzy cofaj± liczniki?

Nie. Nie cofam, nie byłem ormowcem, nie donosiłem i nie donoszę.
Usatysfakcjonowany ?

Data: 2010-12-23 19:17:28
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin grin
Nie. Nie cofam, nie byłem ormowcem, nie donosiłem i nie donoszę.
Usatysfakcjonowany ?

Co za brednie, jak ktoś został oszukany i dochodzi swoich praw to jest "ormowcem"? Dobrze się czujesz?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 20:25:59
Autor: grin

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d13a048$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
Co za brednie, jak ktoś został oszukany i dochodzi swoich praw to jest
"ormowcem"? Dobrze siÄ™ czujesz?

Ormowiec kojarzy się z donosicielem, człekiem, który nic osobiście z tego nie ma, poza satysfakcją uprzykrzenia innym życia. Sporadycznie ORMOwcy byli pożyteczni dla społeczności.
Swoich praw można dochodzić jak się ma dowody. W omawianej sprawie gra nie warta świeczki, oprócz "satysfakcji".

Data: 2010-12-23 20:12:24
Autor: to
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?
begin grin
Ormowiec kojarzy się z donosicielem, człekiem, który nic osobiście z
tego nie ma, poza satysfakcjÄ… uprzykrzenia innym ĹĽycia.

Zgadza się, więc jaki ma sens to określenie w tym kontekście? Przecież Areq został oszukany i poniósł wymierną stratę.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-23 19:22:27
Autor: Martin Fox
On Thu, 23 Dec 2010 18:16:25 +0100, grin wrote:

Użytkownik "slawek" <steve69@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Zabolało? Jesteś jednym z tych k...ów którzy cofają liczniki?

Nie. Nie cofam, nie byłem ormowcem, nie donosiłem i nie donoszę.
Usatysfakcjonowany ?

Jest różnica między doniesieniem, np. żonie kolegi że ten ją zdradza z inną, a zgłoszeniem na policję złamania prawa.
Tak z ciekawości - jak Cię okradną to też tego nie zgłosisz w myśl zasady "nie jestem ormowcem, nie donoszę"?

--
Martin Fox

Data: 2010-12-23 20:35:21
Autor: grin

Użytkownik "Martin Fox" <email@somewhere.com> napisał w wiadomości news:if07hj$4m2$1news.net.icm.edu.pl...
Tak z ciekawości - jak Cię okradną to też tego nie zgłosisz w myśl zasady
"nie jestem ormowcem, nie donoszÄ™"?

Jak mi się to nie będzie opłacać, to nie zgłoszę.
Ukradli mi kiedyś radio z auta. Stłuczona szyba droższa od radia. Kupa strat,zmarnowany czas na policji, zero efektu, znikoma szkodliwość.
Oszukano mnie ongiś na allegro. Allegro by wypłacić odszkodowanie kazało zgłosić na policję.
Musiałem się kilka razy fatygować, marnując mój i policjantów czas.
Allegro odszkodowania nie zapłaciło, bo znalazło paragraf w regulaminie.
Dodatkowo musiałem się fatygować kilkakrotnie do prokuratury, łaskawcy pozwolili do lokalnej, a nie na drugim końcu kraju.
Ponadto odbyła się rozprawa sadowa daleko ode mnie. Straciłem czas i pieniądze na dojazd autem. Zwrócili za bilet PKP 2 klasy. Za zmarnowany czas nie zapłacili., bo się nie należy.
Oszust nie ma z czego zapłacić. Same straty. Nic mi z jego aresztowania. Jeszcze trzeba na koszt podatnika utrzymywać jego i klawiszy..
Gdybym nie chciwość odszkodowania, nie polazłbym na policję i nie stracił dodatkowo.
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

Data: 2010-12-24 07:18:32
Autor: Massai
grin wrote:

> [...]

Jak mi się to nie będzie opłacać, to nie zgłoszę.
Ukradli mi kiedyś radio z auta. Stłuczona szyba droższa od radia.

<ciach>

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

Wiesz dlaczego ci ukradli to radio? Bo jest wielu takich kretynĂłw jak
ty, którzy nie zgłaszają bo "nadgorliwość", bo "ormowcy".
W efekcie złodziej czuje się względnie bezkarnie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-26 16:56:09
Autor: niusy.pl
Kupiony samochód - złożyć do=?UTF-8?Q?niesienie o oszustwie=??

UĹĽytkownik "Massai" <tsender@wp.pl>

> [...]

ty, którzy nie zgłaszają bo "nadgorliwość", bo "ormowcy".
W efekcie złodziej czuje się względnie bezkarnie.

To chyba musiałby jakiejś mafii zgłosić by coś z tego wynikało. Inaczej nie dość, że indywidualnie niczego by nie odzyskał a tylko czas stracił to jeszcze społeczeństwo musiałoby sfinansować działania policji.

Data: 2010-12-23 20:57:53
Autor: niusy.pl
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "slawek" <steve69@NOSPAM.gazeta.pl>

... ORMOwców nam brak.

Zabolało? Jeste¶ jednym z tych k...ów którzy cofaj± liczniki?

Ale tak na zdrowy rozum ... nie potrafisz sobie oszacować ile samochód przejechał na podstawie jego wieku ? Co za różnica ile ma na liczniku ?! Ten przebieg nawet nie musi mieć znaczenia, bo wszystko co się skończyło musiało przecież zostać wymienione. I co ... będziesz chciał wiedzieć czy na oryginalne i nowe podzespoły ? To bez sensu jest. Miałoby sens przy nowym samochodzie. Salony potrafi± sprzedawać stuknięte auta jako nowe...

Data: 2010-12-26 19:04:13
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-12-23 20:57, niusy.pl pisze:

[...]

Pięcioletni samochód może już dobijać do pół miliona jak i mieć około 20000km przebiegu.
I gdyby były rzetelne informacje o przebiegu, to byłaby to istotna informacja. Nawet bardziej istotna niż sam wiek.

Data: 2010-12-27 21:11:38
Autor: niusy.pl
Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

Chłopie .. jaki % stanowi± takie 20-tys samochody ?

I gdyby były rzetelne informacje o przebiegu, to byłaby to istotna informacja. Nawet bardziej istotna niż sam wiek.

Jasne

Kupiony samochód - złożyć doniesienie o oszustwie?