Kupno Subaru Impreza

Data: 2009-12-30 10:53:27
Autor: Darek.
Kupno Subaru Impreza
Przymierzam się do zakupu takiego autka,ale niestety cenowo tylko do 25-28tys zl...
Interesuje mnie jednostka turbodoladowana.
Prosze o informacje na co zwracac uwagę w tych autach przy kupnie
i jakie są najczęstsze usterki takich aut?
Czy jest szansza ze za takie pieniadze znajde cos w miarę
zadbanego, czy wszystkie te auta to dobitki?
Patrzac na ogloszenia, mysle cos o roczniku 97-99.

Pozdrawiam - Darek

Data: 2009-12-30 10:56:43
Autor: Arek M
Kupno Subaru Impreza
[...]

forum.subaru.pl :)
Tam tez mozna próbować auta szukać.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2009-12-30 11:49:52
Autor: Yogi\(n\)
Kupno Subaru Impreza
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhf84r$c08$1inews.gazeta.pl...
forum.subaru.pl :)
Tam tez mozna próbować auta szukać.
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122932&postdays=0&postorder=asc&start=0
No własnie jest tam:

Gościu z Wrocławia sprzedaje od lutego, ale teraz obniżył znacznie cenę, do 28 kawałków. Moim zdaniem warto, choć nie znam tego konkretnego auta.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-30 15:01:55
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza
W dniu 2009-12-30 10:53, Darek. pisze:
[...]

Największa szansa trafienia w miarę zadbanego samochodu to rejestracja na forum Subaru, napisanie ogłoszenia o chęci zakupu i czekanie na odzew.

Ze względu na znikomą ilość mechaników, ogarniających Imprezy, lepiej jest kupić droższy, doinwestowany egzemplarz, niż wbijać się w prawie nówkę od handlarza, który pojęcia nie ma, co sprzedaje. Rachunek jest prosty: kupujesz tańszy egzemplarz i wkładasz w niego kilka tys. zł, albo kupujesz sprawdzoną sztukę od kogoś z forum i wiesz, co masz i na co musisz być przygotowany.

Data: 2009-12-30 19:23:34
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza
Użytkownik "Darek." <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhf7uo$c1i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli byś reflektował - miałbym dla Ciebie salonowe Audi S3 1.8T 225KM quattro, 2001 rok, 140 tys przebiegu, bez wypadków, cena 26 tysięcy. To chyba rozsądniejszy pomysł niż Impreza ;) Więcej na priv.

Jurand.

Data: 2009-12-30 13:03:56
Autor: Olleo
Kupno Subaru Impreza
[...] Audi ___S3___ 1.8T 225KM
___quattro___ [...]
To chyba rozsądniejszy pomysł niż Impreza ;)

A to juz wiem, skad ten ";)"
--
Olleo

Data: 2010-01-02 09:35:56
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

[...]

Rozsądniejsza? Zawias w Audi nie lubi polskich dróg. Zobacz sobie, ile kosztuje komplet wahaczy na przód... w przypadku quattro dochodzi jeszcze komplet na tył. Poza tym nigdy rzędowa czwórka nie zagada jak bokser z nierownymi kolektorami... a bulgotu Subaru nie podrobi żaden tuningowy wydech.

Obecnie jeżdzę Audi A4, a przesiadłem się do niej z Subaru Imprezy. Cóż... rozsądek górą, ale serce rwie do japończyka. Jeszcze wrócę do Subaru...

Data: 2010-01-02 11:39:19
Autor: Adam Franik
Kupno Subaru Impreza
Dnia Sat, 02 Jan 2010 09:35:56 +0100, mateoos napisał(a):

[...]

Przód - 400zł. Widziałeś kiedyś zawieszenie w A3/S3?

--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-01-02 15:12:40
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

Przód - 400zł. Widziałeś kiedyś zawieszenie w A3/S3?

Tylko że ten zestaw za 400 zł wystarczy na trzy miesiące. Zawieszenie widziałem.

Data: 2010-01-02 16:05:08
Autor: Adam Franik
Kupno Subaru Impreza
Dnia Sat, 02 Jan 2010 15:12:40 +0100, mateoos napisał(a):

Przód - 400zł. Widziałeś kiedyś zawieszenie w A3/S3?

Tylko że ten zestaw za 400 zł wystarczy na trzy miesiące. Zawieszenie widziałem.

Nooo, jak tobie nowe wahacze starczaja na 3 miesiące to ja nie mam pytań.
Zastanów sie, czy problem jest z drogami, czy z kierowcą.

Data: 2010-01-02 16:25:31
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

Nooo, jak tobie nowe wahacze starczaja na 3 miesiące to ja nie mam pytań.
Zastanów sie, czy problem jest z drogami, czy z kierowcą.

Problem tkwi w niskiej jakości zamiennikach, fatalnych drogach i braku umiejętności u kierowców w zakresie omijania największych dziur. Osobiście jeszcze nie zdążyłem rozwalić zawiasu w trzy miesiące.

Co nie zmienia faktu, że tak samo lub ostrzej eksploatowana Impreza po prostu wytrzyma więcej...

Data: 2010-01-02 17:07:45
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza

Użytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhnokg$1nur$1news.mm.pl...

[...]

Tak, bo do Subaru zamienniki są zawsze najwyższej jakości. Taki ukłon producentów zamienników w kierunku właścicieli tych samochodów.
Jak się produkuje część do Subaru na linii produkcyjnej, to jest 3-krotnie ostrzejsza kontrola jakości.

Co nie zmienia faktu, że tak samo lub ostrzej eksploatowana Impreza po prostu wytrzyma więcej...

Jasne, za to jak się zepsuje, to będziesz ją mógł zepchnąć do Wisły. Będzie taniej, niż to naprawiać.

Jurand.

Data: 2010-01-02 20:51:59
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

[...]

A po co wymieniać niezniszczalny wahacz? ;) Tulejki to rozumiem. 50 zł za sztukę, są dwie z przodu i dwie z tyłu.

Jasne, za to jak się zepsuje, to będziesz ją mógł zepchnąć do Wisły. Będzie
taniej, niż to naprawiać.

Aaa, tam,  panie, to tylko plotka. Miałem, jeździłem, do bogatych nie należę, a byłem w stanie kupować oryginały i serwisować się w ASO.

Data: 2010-01-02 22:26:49
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza

Użytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hho885$118e$1news.mm.pl...

[...]

Nie ma czegoś takiego jak "niezniszczalny wahacz".

[...]

Do czasu. Widocznie za krótko ją miałeś.

Jurand.

Data: 2010-01-02 13:11:09
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza

Użytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhn0ki$u3c$1news.mm.pl...

[...]

Blablabla pieprzenie kotka.
Jesteś pewien, że zawieszenie A3 jest droższe niż w Imprezie, bo to sprawdziłeś, czy tylko tak sobie stukasz w klawisze, bo Ci się nudzi? Czy w przypadku Subaru Imprezy nie masz zawieszenia z tyłu (skoro w przypadku Audi quattro mówimy o występowaniu wahaczy z tyłu...)? Wali mnie, jak zagada rzędowa czworka, a jak boxer, bo w praktyce tą rzędową czwórką objedziesz tego boxera, nie mówiąc o tym, że ta rzędowa czwórka spali ci 25% mniej paliwa. A mechanik, jak ją zobaczy, to nie będzie sobie otwierał żył.
Skoro ta Impreza była taka zajebista i tania w eksploatacji, to dlaczego się przesiadłeś na A4?

Jurand.

Data: 2010-01-02 16:21:50
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

Blablabla pieprzenie kotka.
Jesteś pewien, że zawieszenie A3 jest droższe niż w Imprezie, bo to
sprawdziłeś, czy tylko tak sobie stukasz w klawisze, bo Ci się nudzi?

Sprawdziłem. Zresztą... sprawdź, ile kasy musi wydać na zawieszenie posiadacz Audi z wielowahaczówką, a później zapytaj, ile na zawias wydaje użytkownik Subaru.

w praktyce tą rzędową czwórką objedziesz tego boxera

Tu możnaby polemizować... Wystarczy, jak kierowca jest słabiak i nie porafi koników wykorzystać.

A mechanik, jak ją zobaczy, to nie będzie sobie otwierał żył.

Słaby mechanik rzeczywiście otworzy sobie żyły, ale na szczęście słabi mechanicy niezbyt często widzą takie samochody. Posiadacze Subaru raczej nie oddają swoich samochodów przypadkowym mechanikom, którzy gotowi są otworzyć sobie żyły, jak zobaczą coś bardziej skomplikowanego niż rzędowa czwórka.

Skoro ta Impreza była taka zajebista i tania w eksploatacji, to dlaczego się
przesiadłeś na A4?

Głównie z powodu kaprysu, mam ochotę pojeździć klekotem z automatem i uwolnić się od LPG. Poza tym docelowo to będzie samochód żony, a ja za jakiś czas kupię sobie coś do zabawy - np. stare Legacy Turbo.

Data: 2010-01-02 17:06:07
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza

Użytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhnodk$1naj$1news.mm.pl...

[...]

Mój drogi - kompletny wahacz do A3, NAJTAŃSZY zamiennik, kupię za nie więcej jak 140 PLN.
Poszczególne tulejki są po parędziesiąt złotych. Do wyboru części od conajmniej 4 różnych producentów.
A3 NIE MA wielowahacza z przodu, więc nic nie sprawdzałeś, bo byś to wiedział.

w praktyce tą rzędową czwórką objedziesz tego boxera

Tu możnaby polemizować... Wystarczy, jak kierowca jest słabiak i nie porafi koników wykorzystać.

No tak, a jakby za kierownicą S3 posadzić niewidomego, to się rozbije na drzewie.

[...]

Silnik 1.8T jest jednostką, która była montowana w bardzo wielu modelach koncernu VW/Audi. Dlatego masz tak na oko 5x większą szansę na znalezienie rozsądnego mechanika, który Ci go zdiagnozuje, niż w przypadku Imprezy. To raz.
Dwa - wszelkiego rodzaju czynności eksploatacyjne są w przypadku Imprezy droższe.
Trzy - Imprezy najczęściej kupowane są do wyżywania się na nich przez młodych "rajdowców". Trafienie 10-letniej, nie zamęczonej sztuki, biorąc pod uwagę niewielką podaż tych samochodów, nie jest najłatwiejszym zadaniem pod słońcem.
Cztery - do A3-ki masz od groma i trochę części używanych - jakby nagle się okazało, że coś powie papa.

[...]

Jasne, kaprysy srysy. Impreza turbo z LPG - proszę Cię...

Jurand.

Data: 2010-01-02 19:02:18
Autor: Brzezi
Kupno Subaru Impreza
sob, 02 sty 2010 o 17:06 GMT, Jurand napisał(a):

[...]

S3 z najmocniejsza wersja 1.8T tez raczej nie jest kupowana przez dziadka,
tylko przez kogos to chce poszalec..., czyli identycznie jak subaru...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-02 20:57:08
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

Jasne, kaprysy srysy. Impreza turbo z LPG - proszę Cię...

Haha! Nigdzie nie napisałem, że miałem wersję GT - miałem GL'a, czyli wersję wolnossącą /115KM/.

Co złego widzisz w Imprezie turbo z LPG? Jeżdżą w Polsce takie samochody, jeżdżą też modele Legacy i Forester na gazie. Jeśli instalator ogarnia temat bokserów i jednostek doładowanych /a jest takich niewielu/, to wszystko gra.

A co do kaprysów... jeden kupuje nówkę z salonu w kredycie na 20 lat i zamyka dzieci, żeby pilnowały na parkingu, drugi kupuje co dwa lata kolejnego Poloneza, trzeci co pięć lat zmienia żonę, a czwarty skacze z marki na markę, bo tak lubi i jest to jego pasja.

Data: 2010-01-02 22:27:21
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza

Użytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hho8hq$1993$1news.mm.pl...

Jasne, kaprysy srysy. Impreza turbo z LPG - proszę Cię...

Haha! Nigdzie nie napisałem, że miałem wersję GT - miałem GL'a, czyli wersję wolnossącą /115KM/.

Łeeee fuuu i Ty to porównujesz do S3????

Jurand.

Data: 2010-01-02 19:51:39
Autor: Adam Franik
Kupno Subaru Impreza
Dnia Sat, 02 Jan 2010 16:21:50 +0100, mateoos napisał(a):

[...]

Widzisz, do tego zmierzałem przez moje dwa poprzednie posty. Pitolisz od
rzeczy a g**** widziałeś. A3/S3 nie ma wielowahacza, ale jak widze już Ci
to Jurand wyklarował.

Data: 2010-01-02 20:59:52
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

Widzisz, do tego zmierzałem przez moje dwa poprzednie posty. Pitolisz od
rzeczy a g**** widziałeś. A3/S3 nie ma wielowahacza, ale jak widze już Ci
to Jurand wyklarował.

No to dałem się złapać... sądziłem, że A3 ma to samo, co A4.

To jest powód, żeby się tak napinać?

Data: 2010-01-02 22:27:56
Autor: Jurand
Kupno Subaru Impreza

Użytkownik "mateoos" <mateoos1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hho8mu$1993$2news.mm.pl...

[...]

To jest powód, dla którego warto czasem coś sprawdzić, nim się napisze, że się coś sprawdziło.

Jurand.

Data: 2010-01-02 23:51:09
Autor: Adam Franik
Kupno Subaru Impreza
Dnia Sat, 02 Jan 2010 20:59:52 +0100, mateoos napisał(a):

No to dałem się złapać... sądziłem, że A3 ma to samo, co A4.

To jest powód, żeby się tak napinać?

Nikt sie nie napina, stwierdziłeś że widziałeś zawieszenie w A3. Jak widać
kłamstwo ma krótkie nogi ;)

Data: 2010-01-03 09:29:38
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza
W dniu 2010-01-02 23:51, Adam Franik pisze:
[...]

Kłamstwa mi nie zarzucaj. Sprawdziłem w A4 i naiwnie przyjąłem, że w A3 jest tak samo. Mylić się, a kłamać, to wielka różnica.

Data: 2010-01-03 10:14:57
Autor: newsy_gazeta
Kupno Subaru Impreza
mateoos pisze:
> [...]

>Tylko że ten zestaw za 400 zł wystarczy na trzy miesiące. Zawieszenie >widziałem.

To _jest_ kłamstwo, nie pisałeś nic o przyjmowaniu, a jasno napisałeś, że widziałeś zawieszenie, konkretnie w A3/S3

Data: 2010-01-02 20:22:40
Autor: Przembo
Kupno Subaru Impreza
*mateoos* napisal(a) w news:hhnodk$1naj$1news.mm.pl:
[...]

Jestem tym bardzo zainteresowany, mozesz zdradzic cos wiecej o kosztach serwisowania zawieszenia "wielowahaczowego" przedniego w A3?

Pozdr

PS. W minionym roku wymienilem kompletne zawieszenie w Passacie B5 przy wykorzystaniu oryginalow (Lemforder) czesci zamknely sie w niespelna 1600pln... A biorac pod uwage ostatnie 100kkm tym autem ten komplet wytrzyma spokojnie kolejne 100kkm.

Data: 2010-01-02 21:03:39
Autor: mateoos
Kupno Subaru Impreza

Jestem tym bardzo zainteresowany, mozesz zdradzic cos wiecej o kosztach
serwisowania zawieszenia "wielowahaczowego" przedniego w A3?

Swoje zdanie opieram na podstawie lektury forów użytkowników Audi A4 oraz wypowiedzi kilku mechaników. Skoro A3 ma inny zawias niż A4, to nie pozostaje mi nic innego, jak przyznać się do błędu i stwierdzić, że na temat zawieszenia w A3 nic nie wiem.

[...]

Na Lemforderach pewnie wytrzyma. Na zestawie za 400 zł z allegro pewnie nie.

Data: 2010-01-02 21:24:15
Autor: Przembo
Kupno Subaru Impreza
*mateoos* napisal(a) w news:hho8u1$1cgq$1news.mm.pl:
[...]

Widze ze sie zgadzamy

[...]

Wszystkie, czyli 2 wahacze do A3/Golfa to pewnie okolice tych 400 pln nawet w przypadku Lemfordra :)

Pozdr

Data: 2010-01-02 14:04:15
Autor: Bydlę
Kupno Subaru Impreza
On 2010-01-02 09:35:56 +0100, mateoos <mateoos1@wp.pl> said:

[...]

To w końcu wybór audi jest rozsądny, jak napisałeś później, czy jest nierozsądny, jak napisałeś wcześniej?

--
Bydlę

Data: 2009-12-30 22:10:54
Autor: Jacek Rudowski
Kupno Subaru Impreza
Dnia 30.12.2009 Darek. <news-gazeta@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

W tych widelkach cenowych (i ogolnie) niestety i tak
trzeba sie liczyc z wlozeniem moze niekoniecznie drugiej takiej kwoty
w wymiany/naprawy w najblizszym czasie, ale na pewno warto miec pod reka
zawsze jakies odlozone z 10tys. zlotych, ot tak, na czarna godzine.

Same zreszta prace po zakupie pochlona przynajmiej pewnie ze 2-3tys.zl
Wymiana rozrzadu, plynow itp.
I nie bagatelizowalbym tej sprawy.

Nigdy nie wiadomo, co jeszcze wyjdzie - i nie chodzi o to, ze wszystkie
niezadbane, albo "dobitki" - to sa po prostu juz minimum 10-11letnie samochody
i maja prawo w nich wyjsc pewne usterki, zwyczajnie ze zuzycia.

Mechanikow dobrych sie znajdzie - jak sie wie gdzie, i niekoniecznie ASO
(a, z malymi wyjatkami, nawet przede wszystkim _nie_ ASO wg. opinii serwisujacych w Polsce :))

Przede wszystkim jednak chyba patrzylbym na stan "budy".
Nawet padniety silnik mozna wymienic, czy skrzynie - choc niewatpliwie cena
takich zabiegow niemala - a krzywa, powypadkowa karoseria to juz problem
niezbyt latwy, ani tani, do ogarniecia.
Przy czym nie demonizowalbym z kolei dla odmiany jakichs przytarc, uszkodzonych zderzakow itp.
ktorych pewnie wiekszosc turbo-imprez nie omijaja :)

Generalnie forum-subaru.pl oraz (moze jednak nawet przede wszystkim, ze wzgledu na ilosc ogloszen) forum.subaru.pl

Pozdrawiam i owocnych poszukiwan zycze

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-01-04 18:25:46
Autor: news-gazeta
Kupno Subaru Impreza
Jacek Rudowski pisze:
[...]

Może jakieś podsumowanie? W co warto zainwestować te pieniądze?
W imprezę czy w A3 ?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-01-04 21:13:42
Autor: Jacek Rudowski
Kupno Subaru Impreza
Dnia 04.01.2010 news-gazeta <news-gazeta@gazeta.pl> napisał/a:
Może jakieś podsumowanie? W co warto zainwestować te pieniądze?
W imprezę czy w A3 ?

Na takie pytanie nie umiem odpowiedziec i chyba generalnie ciezko odpowiedziec.
Z kilku powodow.
Nie jezdzilem nigdy A3
Zalezy w jakim stanie i za jakie kwoty mozna kupic jeden lub drugi samochod
Kwestia osobistych upodoban itp.

Z czym trzeba sie liczyc, to to, ze klasyczne Imprezy (GC8), to mowiac szczerze
taniocha pod wzgledem wykonczen itp.
Nie wiem jak w Audi - ale podejrzewam, ze moze byc nieco lepiej.
Jesli jestes wrazliwy na trzaski, piski i stukania, to Impreza moze nie byc
najlepszym rozwiazaniem.

Za to jesli lubisz troche poupalac i sie odglosami nie przejmujesz - jak najbardziej
Impreze moge polecic.

Nie to, ze nie nadaje sie na codzien - nadaje :)  jak ktos lubi troche bardziej
surowe klimaty.

Ja osobiscie bym nawet Imprezy GT na A3 nie zamienil :)

Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-01-05 16:50:13
Autor: kamil
Kupno Subaru Impreza
"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrnhk4mg6.9td.amichloru.luftbrandzlung.org...
[...]

No i przede wszystkim kwestia napedu, A3 to haldex i nawet jesli jest dobry, to to wciaz jest haldex, ktorego AWD wyciagaja z glebokich zasp. ;)

[...]

Mam co prawda WRXa 05 (rocznikowo MY03), ale jezdzilem tez troche GT i nie przesadzal bym z ta surowoscia. Glosniej i twardziej mialem w 5-drzwiowym civicu vti. Poza wydechem prodrive mam kompletna serie, od roku woze w niej male dziecko i sporo ludzi jest zaskoczonych tym, ze samochod jest wlasciwie dosc wygodny. Komfort zawieszenia na pewno klase wyzej niz w Fabii, ktora kolega podwiozl mnie kilka dni temu. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Kupno Subaru Impreza