Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.

Data: 2009-03-15 22:46:38
Autor: Budzik
Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.
Jakis czas temu kupiłem uzywane auto (od osoby ktora miala je juz zarejestrowane w Polsce).
Niestety po zakupie nie przerejestrowałem auta (kupione w innym województwie, jakies 200km od mojego miejsca zamieszkania)
Wykupiłem nowe OC.

Auto mialo peknieta przednia szybe, wiec ja wymieniłem, niestety nie dopilnowałem przeklejenia naklejki z nr rejestracyjnym i nieswiadomie jezdziłem bez niej.

No i niestety wczoraj zabrano mi dowód rejestracyjny wlasnie za brak naklejki.

Co mam zrobic? Jakich spodziewac sie konsekwencji za nieprzerejestrowanie? Jak sprawe załatwic? Jechac po dowód i naklejke tam gdzie było auto zarejestrowane czy olac tamten dowód i wyrobic nowy przerejestrowywujac auto? Ile bedzie mnie to kosztowało?

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2009-03-16 00:51:11
Autor: gardziej
[...]

podstawowe pytanie, czy sprzedajacy zglosil sprzedaz samochodu u siebie, bo to pewnie skomplikuje sprawe...
1. jesli masz naklejke, to poprosic poprzedniego wlasciciela, zeby odebral dowod i ci go oddal, zglosic do swojego urzedu celem rejestracji
2. jesli nie masz naklejki, udac sie tam gdzie bylo rejestrowane i dowiedziec co dalej

Data: 2009-03-16 01:29:50
Autor: Robert Tomasik
Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.

A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu samochód zarejestrować?

Data: 2009-03-16 03:24:01
Autor: kogutek
[...]

Bo to nie honorowe. Pewno nie zdajesz sobie sprawy ile to załatwiania. I jeszcze
jakiś podatek wydrą z gardłom. Nie ważne że czasami ten podatek to równowartość
pół litra, kurczaka z rożna i trzech paczek fajek. --

Data: 2009-03-16 11:53:15
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail robert.tomasik@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu samochód zarejestrować?
no wlasnie sie pytam!
:)
tez mi to przyszło do glowy, jako najlepsze rozwiazanie. Zastanawiam sie tylko, co mi grozi za to ze nie zmiesciłem sie w bodaj miesiecznym okresie, w ktorym auto powinienem przerejestrowac.

Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
Frank Herbert

Data: 2009-03-16 11:59:58
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 16 Mar 2009 11:53:15 +0000, Budzik napisał(a):

tez mi to przyszło do glowy, jako najlepsze rozwiazanie. Zastanawiam sie
tylko, co mi grozi za to ze nie zmiesciłem sie w bodaj miesiecznym
okresie, w ktorym auto powinienem przerejestrowac.

Cokolwiek Ci grozi -- lepiej już nie będzie ;-)
To jest jakieś wykroczenie pewnie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-03-16 19:25:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.03.16.11.59.58rudak.org...
[...]

Kiedyś to było wykroczenie, ale przy kolejnej noweli kilka lat temu wywalano różne rzeczy i wywalono również i ten artykuł. W pozostałym zakresie poprzenoszono do innych ustaw, a przerejestrowywaniu pojazdu po prostu zapomniano i teraz na dobrą sprawę jest obowiązek bez sankcji.

Data: 2009-03-16 20:35:30
Autor: *piotr'ek*
[...]

Ja kupiłem auto od firmy prywatnej, dostałem fakturę VAT + komplet dokumentów w tym jeden najważniejszy, że auto ma już spłacony kredyt (w DR jako właściciel wciąż widniał bank) i tutaj się zaczęły cyrki, bowiem nr mieszkania użytkownika w DR nie zgadzał się z nr mieszkania na zaświadczeniu (literówka, a wlaściwie cyfrówka). Choćby mi i milion euro kary za nieprzerejestrowanie groziło to i tak bym nie zapłacił, bo nie mogłem auta zarejestrować na siebie. Odkręcenie sprawy w banku zajęło pół roku bo wakacje były, bo papiery w drugiej części PL, bo pani zachorowała, bo i tak okazał się, że to bank ma błąd w papierach i upiera się co do poprawności wystawionego zaświadczenia itp. itd.

*

Data: 2009-03-17 07:38:05
Autor: Budzik
[...]

super - wielkie dzieki.
Reasumujac - isc do swojego UK - zarejestrowac, powiedziec gdzie jest dowód (przesla sobie) a do tego czasu jezdzic na kwitku od policji.
Wszystko ok?
Dzieki za pomoc.

"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
że jego więzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2009-03-17 23:37:00
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:17032009.0A02914Cbudzik61.poznan.pl...
[...]
Reasumując - isc do swojego UK - zarejestrowac, powiedziec gdzie jest
dowód  (przesla sobie) a do tego czasu jezdzic na kwitku od policji.
Wszystko ok?
Dzieki za pomoc.

W Twoim Wydziale Komunikacji dadzą Ci tymczasowe tablice, więc kwitek nie będzie potrzebny. reszta się zgadza.

Data: 2009-03-16 18:04:06
Autor: *piotr'ek*
Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.
Zastanawiam sie
tylko, co mi grozi za to ze nie zmiesciłem sie w bodaj miesiecznym okresie,
w ktorym auto powinienem przerejestrowac.

Kompletnie nic!
Pół roku jeździłem nieprzerejestrowanym autem bo błąd w papierach był.

*

Data: 2009-03-16 13:14:36
Autor: Martin Fox
Dnia Mon, 16 Mar 2009 01:29:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu samochód zarejestrować?

No wiesz? Tak normalnie?
Prawdziwemu Polakowi to ujmę przynosi, coś uczciwie zrobić a nie kombinować
:P

--
Martin Fox

Data: 2009-03-17 07:38:04
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail kurozukin@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

niektorzy klienci nie moga sobie podarowac glupich komentarzy...
Oczywiscie tez ich szanujemy... ;-PPP

Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

Data: 2009-03-17 14:44:13
Autor: Martin Fox
Dnia Tue, 17 Mar 2009 07:38:04 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Chyba zacznę używać znaczników <ironia></ironia> skoro emotikonki nie
wystarczają :)

--
Martin Fox

Data: 2009-03-16 14:39:03
Autor: gardziej
Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.
A czemu nie zgłosić się do ":swojego" wydziału komunikacji i po prostu samochód zarejestrować?

po prostu samochodu nie zarejestruje, bo nie ma dowodu rejestracyjnego, ktory jest gdzies indziej, pewnie i mozna w "swoim" urzedzie zalatwic wysylke tamtego dowodu, ale potrwa to dluzej

Data: 2009-03-16 11:53:09
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail brak@brak.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

2. jesli nie masz naklejki, udac sie tam gdzie bylo rejestrowane i
dowiedziec co dalej

oczywiscie ze nie mam.
Fajna rada - jechac zeby sie dowiedziec...
;-)

"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert

Kupno auta, nieprzerejestrowanie, zabrany dowód i inne kłopoty.