Kupno auta w prezencie - niespodzianka ???

Data: 2010-11-20 17:47:35
Autor: zaemka
Kupno auta w prezencie - niespodzianka ???
Witam - jak to zrobić formalnie ???
Chcę kupić córce autko w prezencie i chcę żeby to była niespodzianka pod choinkę,
tak aby było zapakowane małe pudełeczko,
a w środku kluczyki + dokumenty + ubezpieczenie + na parkingu czeka auto.
Czy w ogóle w naszym kraju można to wykonać ?

Data: 2010-11-20 17:35:30
Autor: to
Kupno auta w prezencie - niespodzianka ???
begin zaemka
Witam - jak to zrobić formalnie ???
Chcę kupić córce autko w prezencie i chcę żeby to była niespodzianka pod
choinkę,
tak aby było zapakowane małe pudełeczko, a w środku kluczyki + dokumenty
+ ubezpieczenie + na parkingu czeka auto. Czy w ogĂłle w naszym kraju
można to wykonać ?

Nie, w naszym kraju jest to absolutnie niemożliwe. Nie ma tak dużych małych pudełeczek, żeby pomieściły kluczyki, dokumenty i ubezpieczenie, a auto pozostawione na parkingu momentalnie obszczają okoliczne kundle i osrają gołębie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-20 18:07:06
Autor: zbigniew

Użytkownik "zaemka" <NOSPAMzaemka@wp.pl> napisał w wiadomości news:ic8ucr$j2p$1mx1.internetia.pl...
[...]

oczywiście że tak, własnie ostatnio tez miałem podobny problem, czy kupic córce na maturę wypasiony samochód czy garsonierę, w końcu zdecydowałem sie na samochód

Data: 2010-11-22 13:48:10
Autor: Dman-666
Kupno auta w prezencie - niespodzianka ???
Patrze a tu w szybce robal taki: news:ic8v7i$pp3$1news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten zbigniew . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy:
oczywiscie że tak, własnie ostatnio tez miałem podobny problem, czy
kupic córce na maturę wypasiony samochód czy garsonierę, w końcu
zdecydowałem sie na samochód

Ogolnie nie na temat, ale ciekawe podejscie masz odnosnie "dawania" prezentow ;)
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

Data: 2010-11-20 18:59:56
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-20 17:47, zaemka pisze:
Witam - jak to zrobić formalnie ???

Ale co chcesz zrobić formalnie?
Żeby córka była formalnym właścicielem pojazdu?

Nie da się tak zrobić żeby kogoś bez poinformowania go uczynić właścicielem. I to nie tylko w Polsce, a pewnie w każdym innym kraju.

Jeśli chcesz koniecznie, to do prezentu dorzuć jeszcze umowę darowizny gdzie jej dajesz auto i wtedy wystarczy że ona podpisze i gotowe.

Data: 2010-11-20 19:47:42
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2010-11-20 18:59, Tomasz Pyra pisze:

Nie da się tak zrobić żeby kogoś bez poinformowania go uczynić
właścicielem. I to nie tylko w Polsce, a pewnie w każdym innym kraju.

No co ty. Moja żona zarejestrowała samochód na mnie bez mojej obecności :) Ja tylko musiałem przyjść po "twardy" dowód. Myślę jednak że większy problem mógłby być z ubezpieczeniem.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2010-11-20 19:51:04
Autor: Jacek Bronowski
[...]

Ale czy na pewno zrobiła to bez Twojej wiedzy (upoważnienia, dokumenty itp.)?
Jeżeli tak, to chyba ciekawy temat dla prokuratora... :-)

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

Data: 2010-11-20 22:58:56
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ce818a2$0$22805$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

e, jezeli kupila juz jako zona (i sa bez rozdzielnosci) to on i tak z
automatu jest wspolwlascicielem

Data: 2010-11-20 20:07:25
Autor: Yogi\(n\)
[...]

Mój ojciec zrobił taki prezent mojej siostrze, auto było z ASO, faktura byla na oboje, on rejestrował, oboje sa w dowodzie rejestracyjnym, musiała tylko odebrać dowód jak już go wydrukowali, ona dostała kluczyki i do tego momentu o niczym nie wiedziała. Żeby było ciekawiej, ja odbierałem auto w ich imieniu ;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-11-20 23:53:13
Autor: jack
Kupno auta w prezencie - niespodzianka ???
U&#191;ytkownik "zaemka" <NOSPAMzaemka@wp.pl> napisa&#179; w wiadomoci news:ic8ucr$j2p$1mx1.internetia.pl...
> Witam - jak to zrobi&#230; formalnie ???
> Chc&#234; kupi&#230; córce autko w prezencie i chc&#234; &#191;eby to by&#179;a niespodzianka pod > choink&#234;,
> tak aby by&#179;o zapakowane ma&#179;e pude&#179;eczko,
> a w rodku kluczyki + dokumenty + ubezpieczenie + na parkingu czeka auto.
> Czy w ogóle w naszym kraju mo&#191;na to wykona&#230; ?

Mój ojciec zrobi&#179; taki prezent mojej siostrze, auto by&#179;o z ASO, faktura byla na oboje, on rejestrowa&#179;, oboje sa w dowodzie rejestracyjnym, musia&#179;a tylko odebra&#230; dowód jak ju&#191; go wydrukowali, ona dosta&#179;a kluczyki i do tego momentu o niczym nie wiedzia&#179;a. &#175;eby by&#179;o ciekawiej, ja odbiera&#179;em auto w ich imieniu ;-)

-- Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg
To już wiem skąd są niedouczone zawalidrogi-gówniary w wypasonych furach.
Mój syn na pierwsze auto musi sobie sam zarobić-Kupi taki na jaki bedzie go stać,by mieć szacunek do pracy i bezpiecznej jazdy.
Znajomy wozi 21-letnie warzywo na rehabilitacje do poradni któremu tatuś na 18-
nastkę spezentował nową impreze.
pozdro.jack

Data: 2010-11-21 00:05:37
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:6d67.00000088.4ce85159newsgate.onet.pl...
[...]

Pudło, akurat gówno wiesz. Kupił jej po tym, kiedy  takie kupione samodzielnie zostało skradzione, a samodzielnie spłacała kredyt za samodzielnie kupione mieszkanie i nie miała szans na kupno kolejnego samochodu. I do gówniary jej daleko, bo dawno po trzydziestce. Dodam, że większość (choć nie wszyscy) znanych mi facetów kierowców, jeździ gorzej od niej.

Data: 2010-11-21 00:08:36
Autor: zaemka
[...]

zgadzam się z taką opinią,
to ma być autko do jazdy miejskiej, używane, małolitrażowe
typu Corsa albo jakaś niedroga Yaris
i nie na 18'tkę, tylko za obronę pracy mgr.

Data: 2010-11-21 23:01:15
Autor: Przemek V
[...]

Są lepsi:

http://www.autoguide.com/auto-news/2010/10/ferrari-599-gto-makes-for-a-great-18th-birthday-present.html

Data: 2010-11-22 14:50:45
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-11-20 23:53, jack pisze:
To już wiem skąd są niedouczone zawalidrogi-gówniary w wypasonych furach.
Mój syn na pierwsze auto musi sobie sam zarobić-Kupi taki na jaki bedzie go
stać,by mieć szacunek do pracy i bezpiecznej jazdy.

dokładnie, już lepiej dziecku opłacić zajęcia dodatkowe niż kupować samochód to jedna z najgorszych inwestycji.

Znajomy wozi 21-letnie warzywo na rehabilitacje do poradni któremu tatuś na 18-
nastkę spezentował nową impreze.
pozdro.jack

pogratulować tatusiowi, widocznie nie miał czasu dla dziecka więc, żeby się dzieciak odwalił kupił auto :)

--
krzysiek82

Data: 2010-11-21 00:13:04
Autor: Mateusz Mirski
W dniu 2010-11-20 20:07, Yogi(n) pisze:
Użytkownik "zaemka" <NOSPAMzaemka@wp.pl> napisał w wiadomości
Chcę kupić córce autko w prezencie i chcę żeby to była niespodzianka
pod choinkę,
[ciach]
[...]

Albo urzędnik przymknął oko, albo zostało sfałszowane upoważnienie, oficjalnie się nie da. Musisz mieć upoważnienie, przy wstępnych i zstępnych nic się za nie nie płaci i możecie je sami sporządzić. Najlepiej jednak zadzwoń do swojego WK, bo oni wszyscy mają własną interpretację przepisów. Na przykład w Powiecie Poznańskim musisz mieć DO upoważniającego, a w Poznańskim WK wystarczy ksero, a we Wrocławiu w ogóle nic nie chcieli poza upoważnieniem.

M.

Data: 2010-11-21 00:22:29
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Mateusz Mirski" <mattizUSUN@TOinteria.pl> napisał w wiadomości news:ic9klr$rfd$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Nic nie zostało sfałszowane, możliwe, że urzędnik przymknął oko, ale nie został skorumpowany ani nie był błagany o to czy przekonywany. Przed całą operacją ojciec wykonał telefon do WK, pytając, czy możliwe jest załatwienie sprawy w ten sposób, został poinformowany że jej obecnosć będzie niezbędna tylko przy odbiorze twardego DR a jego podpis na etapie zgłaszania wniosku o rejestrację w zupełności wystarczy. I dokładnie tak było.

Data: 2010-11-21 01:05:08
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-21 00:22, Yogi(n) pisze:
[...]

Czyli przymknął oko na sfałszowane upoważnienie.
Wymagane są albo podpisy obecnych wszystkich współwłaścicieli, albo upoważnienie.
Nie trzeba być osobiście na żadnym etapie, natomiast osoba która robi to w imieniu musi mieć upoważnienie od zastępowanych współwłaścicieli.

Wyobraź sobie że ktoś robi Tobie po cichu taki prezent - dostajesz jakiś złom 126p wart 100zł, ale o tym nie wiesz bo Ci nie powiedział.

Dowiesz się o tym dopiero z pisma z UFG że jesteś im winien całkiem sporo pieniędzy za to że nie ubezpieczyłeś swojego pojazdu od obowiązkowego OC.

Data: 2010-11-21 23:38:21
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4ce86234$0$22792$65785112news.neostrada.pl...
Czyli przymknął oko na sfałszowane upoważnienie.
Byc może przyknąłby, gdyby jakiekolwiek upoważnienie było wypisane. Nie wymagali żadnego.

Wymagane są albo podpisy obecnych wszystkich współwłaścicieli, albo upoważnienie.
Być może wniosek podpisała po fakcie, przy odbiorze DR, nie wiem. Ale zapytam.

Nie trzeba być osobiście na żadnym etapie, natomiast osoba która robi to w imieniu musi mieć upoważnienie od zastępowanych współwłaścicieli.
No to widocznie w WK nie znają przepisów.

Wyobraź sobie że ktoś robi Tobie po cichu taki prezent - dostajesz jakiś złom 126p wart 100zł, ale o tym nie wiesz bo Ci nie powiedział.
Od przybytku głowa nie boli ;-)

Dowiesz się o tym dopiero z pisma z UFG że jesteś im winien całkiem sporo pieniędzy za to że nie ubezpieczyłeś swojego pojazdu od obowiązkowego OC.
Albo, ktoś spowodował nim wypadek i tracę wszystkie zniżki ubezpieczając te auta, o których wiem ;-)

Zakładam jednak, że ojcu udało się to załatwić, bo urzędnik wykazał dobrą wolę po prostu i ominął/przymknął oko/pozwolił uzupełnić brakujące podpisy później itd.

Data: 2010-11-23 11:14:18
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-11-21 23:38, Yogi(n) pisze:

Zakładam jednak, że ojcu udało się to załatwić, bo urzędnik wykazał
dobrą wolę po prostu i ominął/przymknął oko/pozwolił uzupełnić brakujące
podpisy później itd.

Fajnie że udało mu się załatwić, bo zamiary miał dobre.
Natomiast mimo wszystko to ten urzędnik ponosi spore ryzyko, że kiedyś mocno beknie za swoje miękkie serce w sytuacji kiedy komuś uda się to wykorzystać w niecnych celach.

Data: 2010-11-21 21:17:13
Autor: Agent
[...]

W Gdańsku wcale nie chcą upoważnienia, przynajmniej dla zależności żona-mąż gdzie oboje sa w dowodzie. Przerobione już 2 razy.

Data: 2010-11-22 09:23:39
Autor: gosmo
[...]

Ja osobiście nie rejestrowałem auta, jednak musiałem wypisać upoważnienie. Chyba, możesz jej podsunąć papierek z upoważnieniem do podpisania np. pod pretekstem zarejestrowania córki do własnego auta. Najlepiej jednak dowiedzieć się w urzędzie komunikacji jak takie upoważnienie powinno wyglądać.

Kupno auta w prezencie - niespodzianka ???