Kupno autka z komisu zgodnie z prawem

Data: 2009-03-24 21:47:48
Autor: posh
Kupno autka z komisu zgodnie z prawem
Witam,
Kupuje samochod w komisie i nie wiem jak to wygląda formalnie, tzn. ma wyglądać aby było wszystko zgodnie z prawem.
Z tego co sie orientuje komis ma mi wystawić fakturę, czy jeszcze jakiś dokument mam otrzymac (umowa kupna sprzedaży itp)?
I w ogóle to ewentualną umowę podpisuję z komisem czy z właścicielem samochodu? Jak to jest? Przecież komis chyba nie jest wlascicielem auta bo żadnej umowy nabywającej samochód nie ma.

Proszę o rozjaśnienie sytuacji jak to powinno być.
Dzięki

Data: 2009-03-24 21:59:17
Autor: Rockk
[...]

z tego co wiem, własiciel upowarznił komis do sprzedarzy samochodu, umowe podpisejsz z komisem, własiciela nie poznasz

Data: 2009-03-24 22:02:10
Autor: posh
Kupno autka z komisu zgodnie z prawem

z tego co wiem, własiciel upowarznił komis do sprzedarzy samochodu, umowe
podpisejsz z komisem, własiciela nie poznasz

No OK, właściciel upoważnił komis, ale czy to upoważnienie jest na piśmie czy jak? Można się domagać takiego upoważnienia od komisu?

Data: 2009-03-24 23:33:49
Autor: Damian / EXCAR group
Kupno autka z komisu zgodnie z prawem

Użytkownik "posh"
Proszę o rozjaśnienie sytuacji jak to powinno być.
Dzięki

Wszystko zalezy od tego jakie to jest auto:
1- kupione przez komis - wtedy wystawiaja ci fakture i dolaczaja umowe skupu,fakture zakupu (oryginalne lub poswiadczone przez notariusza)
2- kupione przez komis za granica - wtedy wystawiaja ci tylko fakture, a wczesniejsza (ich zakup) nie jest wymagana
3- pozstawione w komis przez klienta - powinienes dostac fakture i umowe komisowa zawarta z wlascicielem auta ktory pozostawil auto do sprzedazy w komisie.

Oprocz powyzszych dokumentow musisz miec jeszcze wpis do ewidencji komisu z ktorego wynika ze zajmuja sie handlem samochodami.
I tyle.

Kupno autka z komisu zgodnie z prawem