Kupno dzialki a dlugi poprzedniego wlasciciela.

Data: 2010-05-19 17:06:39
Autor: detox
Kupno dzialki a dlugi poprzedniego wlasciciela.
Chce kupic dziale od osoby, ktora ma ja w uzytkowaniu wieczystym.
Podpisalismy u notariusza akt notarialny warunkowy, warunkiem jest, ze gmina, ktora jest wlascicielem gruntu odstapi od prawa pierwokupu, ktore jej przysluguje.
Gmina poinformowala mnie na pismie, ze odstapila od prawa pierwokupu. Lecz gdy bylem w UMiG odbierac to pismo dowiedzialem sie od jednego z urzednikow, ze obecny najemca zalega z podatkami i innymi oplatami za wspomniana dzialke. Niestety nie chcieli powiedziec jaka to kwota, bo to tajemnica, ale podobno od kilku lat obecny najemca nic nie placi.
Osoba w urzedzie, ktora mnie o tym poinformowala twierdzi, ze na mnie spadna teraz te dlugi jezeli kupie ta dzialka. Na moje pytanie dlaczego do tej pory nic tym nie zrobili, nie potrafila odpowiedziec.

Obecny najemca twierdzi, ze nie zalega z zadnymi oplatami, nie ma tez wpisanej hipoteki do ksiegi wieczytej dla tej nieruchomosci.
We wspomnianym wyzej akcie notarialnym mam zapisane oswiadczenie sprzedajacego, ze dzialka jest wolna od dlugow, ciezarow i hipotek, nie ma zadnych roszczen osob trzecich i zobowiazan wynikajacych z ordynacji podatkowej.
Czy w takim wypadku moge spokojne kupic ta dzialke i nie obawiac sie, ze Urzad Miasta bedzie ode mnie dochodzil nie zaplaconych do tej pory podatkow i oplat dzierzawnych? Czy moze faktycznie jest tak jak sugerowal pracownik urzedu, ze to ja bede musial splacac teraz te dlugi, a od dotychczasowego wlascicela/najemcy zadac zwrotu tych pieniedzy?

Kupno dzialki a dlugi poprzedniego wlasciciela.