Kupno działki budowlanej bez KW

Data: 2010-07-13 21:26:44
Autor: gosmo
Kupno działki budowlanej bez KW
Witam,
Noszę się z zamiarem nabycia działki budowlanej na którą nie istnieje księga wieczysta. Jest natomiast:
- akt własności
- zaświadczenie z sądu rejonowego o braku księgi wieczystej
- zaświadczenie o niezaleganiu z podatkiem od spadku (w wyniku przedawnienia)
- wypis z rejestru gruntów potwierdzający podział działki (wcześniej rolnej) oraz przeznaczeniem na zabudowę mieszkalną
Ponieważ jestem osobą zupełnie niedoświadczoną w tego typu transakcjach, chciałbym dowiedzieć się, na co powinienem zwrócić uwagę oraz jakie ewentualne ryzyko niesie zakup takiej działki.
Zakupu chcę dokonać na kredyt pod hipotekę tej działki jeśli to ma znaczenie. Z dotychczasowych ustaleń bank nie będzie mi robił problemów. Ale dlaczego właściciele nie założyli takiej księgi? Przecież to nie jest duży koszt.

Tomek

Data: 2010-07-13 23:34:46
Autor: Andrzej Lawa
gosmo pisze:

Zakupu chcę dokonać na kredyt pod hipotekę tej działki jeśli to ma
znaczenie. Z dotychczasowych ustaleń bank nie będzie mi robił problemów.
Ale dlaczego właściciele nie założyli takiej księgi?

Bo nie musieli.

Przecież to nie jest duży koszt.

Ale jest. I fatyga.

Kupno działki budowlanej bez KW