Kupno motocykla z Niemiec od handlarza - jakie dokumenty?

Data: 2013-03-28 22:59:52
Autor: Marcin Jan
Kupno motocykla z Niemiec od handlarza - jakie dokumenty?
W dniu 2013-03-27 16:10, Yorick pisze:
Witam,

Jeżeli chciałbym kupić motocykl z Niemiec od handlarza, który ogłasza się,
że daje fakturę VAT i gotowy komplet dokumentów do rejestracji, to,
zakładając, że handlarz jest w miarę rzetelny, co dokładnie powinienem od
niego otrzymać?

Rozumiem, że powinienem dostać fakturę, Brief + tłumaczenie, tablice lub
zaświadczenie o wymeldowaniu, zaświadczenie z przeglądu. Czy coś jeszcze?
Trochę pogooglałem temat i zamiast odpowiedzi, mam teraz tylko wątpliwości,
np:

- Czy oprócz faktury, powinienem otrzymać też oryginał umowy
kupna-sprzedaży między Niemcem a handlarzem?
nie
- Czy potrzebuję od handlarza kopię jego wpisu do ewidencji działalności
gospodarczej?
tak
- Oświadczenie o tym, że motocykl wjechał do kraju na lawecie?
nie
- Oświadczenie o braku tablic rejestracyjnych?
tak, ja napisałem na miejscu
- Jakieś dokumenty z/dla Urzędu Skarbowego?
nie

Z góry dzięki za wszelkie sensowne podpowiedzi.

nie wykluczone też że nie będziesz też potrzebował tłumaczenia. Warunkiem jest brief według wzoru ue.
Jeśli będzie aktualny TUV to też miną cię badania techniczne.
Jeśli nie masz badań to tablice dostaniesz docelowe ale z miękkim dowodem w celu udania się do SKP, mi termin ważności DR dała chyba 3 dni.
Z badaniami nazad do UM i przedłużyli miękki dowód do 30 dni.
Pozdrawiam
marcin jan

Data: 2013-04-12 21:25:02
Autor: gulczas9
Kupno motocykla z Niemiec od handlarza - jakie dokumenty?
teraz nie musi byc umowa kupna sprzedaży w jezyku niemiecko-polskim plus pieczątka zgodność tekstu wystarczy sporządzić umowę tylko w jezyku polskim bez peczątki

Kupno motocykla z Niemiec od handlarza - jakie dokumenty?