Kupno na Allegro od sklepu

Data: 2009-12-14 21:27:03
Autor: BB
Kupno na Allegro od sklepu
Witam,

ostatnio trafiłem na aukcję z ceną początkową 1 zł i ceną "Kup teraz"
1 zł. Ponieważ poszukiwałem akurat takiego towaru (w zakresie cenowym
do 50 zł) postanowiłem kupić. Przelałem pieniądze, a tu odstaje
wiadomość od Sklepu, że ta cena to był błąd techniczny i z przyczyn
niezależnych od sklepu. Ich propozycja jest żebym anulował transakcję
albo dopłacił 170 zł..
Niestety taka cena jest dla mnie ceną astronomiczną, jak już pisałem
mogę przeznaczyć najwyżej 50 zł + koszty wysyłki.
Czy w przypadku sklepu możliwe jest wyegzekwowanie przysłania towaru
po cenie z aukcji?

Wyciąg z regulaminu tego sklepu ze strony "o mnie":
1. Kupując na naszych aukcjach akceptujesz warunki naszego
regulaminu !
11. LICYTACJE
Nie odwołujemy ofert złożonych na naszych licytacjach, prosimy o
przemyślane składanie ofert.
Pamiętaj, w momencie zalicytowania podpisujesz umowę cywilno-prawna.
Allegro nie jest zabawką!!!

Pozdrawiam
Bartosz

Data: 2009-12-15 08:37:59
Autor: Michał Gut
Kupno na Allegro od sklepu
jak kupiles przez allegro za zlotowke to ci musi sprzedac

na allegro wystawia sie oferty handlowe

Data: 2009-12-15 13:50:31
Autor: wspolna-flaszka.pl
Kupno na Allegro od sklepu

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hg7e9b$e87$1portraits.wsisiz.edu.pl...
jak kupiles przez allegro za zlotowke to ci musi sprzedac

nie koniecznie.

--
REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za - 29,99 zł. !

Data: 2009-12-15 13:54:17
Autor: spp
Kupno na Allegro od sklepu
W dniu 2009-12-15 13:50, wspolna-flaszka.pl pisze:

jak kupiles przez allegro za zlotowke to ci musi sprzedac

nie koniecznie.

Ale ma duże szanse aby wygrać. :)

--
spp

Data: 2009-12-15 15:40:38
Autor: wspolna-flaszka.pl
Kupno na Allegro od sklepu

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4b2786f9$1news.home.net.pl...
W dniu 2009-12-15 13:50, wspolna-flaszka.pl pisze:

jak kupiles przez allegro za zlotowke to ci musi sprzedac

nie koniecznie.

Ale ma duże szanse aby wygrać. :)

watpie  w tym przypadku, w kodeksie cywilnym jest mowa o oczywistych pomyłkach a ta na taką wygląda na pierwszy rzut oka

--
REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za - 29,99 zł. !

Data: 2009-12-15 12:15:49
Autor: BB
Kupno na Allegro od sklepu
On 15 Gru, 15:40, "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.roki...@gazeta.pl>
wrote:
Użytkownik "spp" <s...@op.pl> napisał w wiadomościnews:4b2786f9$1news.home.net.pl...

> Ale ma duże szanse aby wygrać. :)
watpie  w tym przypadku, w kodeksie cywilnym jest mowa o oczywistych
pomyłkach a ta na taką wygląda na pierwszy rzut oka
Czyli podsumowując szansa jest, ale mała, bo z jednej strony jest
jakiś przepis uznający kupno na allegro jako umowę kupna sprzedaży,
ale jest jakiś zapis wykluczający oczywiste pomyłki. Czy dobrze
zrozumiałem?

A co myślcie o ich "hojnej"ofercie, że mogę kupić za pełną sumę -
czyli mam zapłacić za ich pomyłkę. Mam zamiar zaproponować im 50 zł
(bo taki był mój góry pułap cen). Ja zapłacę trochę więcej niż
zalicytowałem, a oni dzięki temu stracą trochę mniej, pokrywanie całej
ich straty uważam za śmieszne. Nie jestem instytucją charytatywną
zmniejszającą straty w przedsiębiorstwach.

Pozdrawiam
Bartosz

Data: 2009-12-15 14:31:37
Autor: witek
Kupno na Allegro od sklepu
BB wrote:
Nie jestem instytucją charytatywną
zmniejszającą straty w przedsiębiorstwach.

Oni tez nie. Dlatego wymyslono przepisy o pomylce i uchyleniu sie od oswiadczenia woli z tego powodu.

Data: 2009-12-22 13:11:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Kupno na Allegro od sklepu
On Tue, 15 Dec 2009, BB wrote:

A co myślcie o ich "hojnej"ofercie,

....że jakbyś wziął udział w licytacji, to może te 50 zł by przeszło :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-15 14:40:22
Autor: Michał Gut
Kupno na Allegro od sklepu

[...]