Kupno na firme enduro (Yamaha WR 250 R/F) a podatek VAT ?

Data: 2009-04-11 16:37:04
Autor: kucik
Kupno na firme enduro (Yamaha WR 250 R/F) a podatek VAT ?
Użytkownik "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości

Jak wygląda odliczenie VAT od motocykla enduro przy zakupie ma firmę ?

Jakie wymogi trzeba spełnić by odliczyć VAT od enduro ?

Odliczyc mozesz wszystko, ale jesli fiskus zobaczy ze masz enduro  firmie to zapyta do czego ci ten moto jest tak naprawde potrzebny w firmie. Jesli udowodnisz im, to ok, jesli nie to mozesz miec dluga i ciezka walke z nimi.

Czy konieczne jest wykupienie OC ?

Konieczne moze nie, ale dla wlasnego bezpieczenstwa raczej tak, bo w razie uszkodzenia kogokolwiek lub czegokolwiek pokryje to twoje OC.

Czy (przynajmniej w praktyce) trzeba
rejestrować enduro ? (teoretycznie mogę dojeżdżać do klientów drogami nie
utrwardzonymi !).

rejestrowac nie koniecznie - zalezy od rodzaju wykonywanej pracy
dojazd do klientow teoretycznie moze byc na przelaj ale dlaczego tak, skoro pewnie masz samochod i prosciej i szybcej dojedziesz autem - znow tlumaczenie dla US

Słyszałem, że ktoś sobie odliczył VAT od Hondy CRF 250, nie mając nawet prawa
jazdy kat. A (ale to było kilka lat temu).

PJ fiskus raczej nie sprawdza

BTW rok temu chcialem puscic motocykl (zakup i pozniej obsluge) w koszty, ale po konsultacji z moim ksiegowym i  znajomym z US, odpuscilem bo za duzo problemow moglo wyniknac w przypadku mojej dzialalnosci. Wkrotce bede mogl uwzglednic moto w kosztach dzialalnosci bo otwieram 2 lokal i bede potrzebowal pojazdu do przemieszczania sie miedzy lokalami, ale to juz inna bajka.

--

Pozdr

kucik
FJ1200A

Data: 2009-04-11 17:21:29
Autor: Oniet
> [...]

Odliczyc mozesz wszystko, ale jesli fiskus zobaczy ze masz enduro  firmie to zapyta do czego ci ten moto jest tak naprawde potrzebny w firmie. Jesli udowodnisz im, to ok, jesli nie to mozesz miec dluga i ciezka walke z nimi.

A czy można odliczyć 60 % VAT (max. 6000 zł) jak w przypadku samochodu, czy cały
VAT czyli całe 22% ?

Oniet.

--

Kupno na firme enduro (Yamaha WR 250 R/F) a podatek VAT ?