Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek

Data: 2011-09-06 10:33:53
Autor: Grejon
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
W dniu 2011-09-06 10:19, Przemekkk pisze:
Witam,

Znajomy moze dostac znizke pracownicza na nowy samochod.
Chce za jego posrednictwiem kupic nowe auto, ale faktura musi byc
wystawiona na niego.
Czy zaplace podatek, jak on mi to auto potem sprzeda po tej samej cenie
na zwyklej umowie?

IMO tak, jeśli odkupujesz od osoby prywatnej a nie firmy.

Co z rejestracja - chce go od razu zarejestrowac na siebie.

A co ma być? Idziesz z fakturą kolegi i umową K-S zawartą między wami.

Ile mnie taka impreza moze kosztowac?

http://www.subaru.pl/datasheet/2011impreza.pdf

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-06 10:43:36
Autor: huri_khan
Dnia Tue, 06 Sep 2011 10:33:53 +0200, Grejon napisał(a):

IMO tak, jeśli odkupujesz od osoby prywatnej a nie firmy.

Podatek płaci się od różnicy miedzy sprzedażą a zakupem - 19 %. Tutaj
różnicy nie będzie czyli nie zapłaci.

Tylko teraz zależy jaki to jest upust na cenie i czy US nie zakwestionuje
wartości rynkowej ale w tym przypadku raczej to nie będzie miało miejsca. Chyba że ten upust pracowniczy wynosi 30-50% :)

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-09-06 13:11:13
Autor: Robert_J
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
Podatek płaci się od różnicy miedzy sprzedażą a zakupem - 19 %. Tutaj
różnicy nie będzie czyli nie zapłaci.

Mylisz pojęcia, tu nie chodzi o podatek dochodowy, a o podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC). I zapłaci go :-), w wysokości 2% rynkowej wartości auta... Na dodatek kolega zapłaci podatek dochodowy, bo sprzedaje auto przed upływem (bodajże) sześciu miesięcy :-). Ale tu mogę się mylić...

Data: 2011-09-06 13:27:06
Autor: huri_khan
Dnia Tue, 6 Sep 2011 13:11:13 +0200, Robert_J napisał(a):

[...]

Rzeczywiście tutaj pisałem o podatku od dochodu czyli w tym przypadku nie
płaci bo nie ma róznicy w cenie (pod warunkiem że US nie doczepi się do
wartości rynkowej).

Natomiast PCC zapłaci 2% --

Data: 2011-09-06 14:18:57
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-09-06 13:27,  *huri_khan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie bardzo ma jak. Kupujesz na fakturę i sprzedajesz za taką samą cenę - US nie ma nic do powiedzenia.
Tak jak już pisałem, przerabiałem to dwukrotnie i w obu przypadkach (3 letnie Mondeo i 4 letnia Zafira) płaciłem i odsprzedawałem za około 20% mniej niż cena rynkowa.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-09-06 16:36:47
Autor: Rafał Grzelak
Robert_J wrote:

> [...]

rynkowej wartości auta... Na dodatek kolega zapłaci podatek
dochodowy, bo sprzedaje auto przed upływem (bodajże) sześciu miesięcy

Jesli sprzedal za tyle, za ile kupil - to gdzie tu dochod?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-09-06 17:42:37
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 6 Sep 2011 16:36:47 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

Jesli sprzedal za tyle, za ile kupil - to gdzie tu dochod?

Różnica między ceną zakupu a wartością rynkową.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-09-06 16:59:22
Autor: Rafał Grzelak
Waldek Godel wrote:

Dnia Tue, 6 Sep 2011 16:36:47 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

> Jesli sprzedal za tyle, za ile kupil - to gdzie tu dochod?

Różnica między ceną zakupu a wartością rynkową.

Ale to PCC.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-09-07 07:52:35
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-09-06 18:42,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jesli sprzedal za tyle, za ile kupil - to gdzie tu dochod?

Różnica między ceną zakupu a wartością rynkową.

Taka interpretacja US jest możliwa jedynie (i jestem tego prawie pewien) przy kupnie i odsprzedaży na umowę - jeśli kupuje się na fakturę a sprzedaje na umowę (lub fakturę) to US nie interweniuje nawet jeśli cena jest niższa od rynkowej.

Pozdrawiam - Mirek