Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek

Data: 2011-09-06 10:36:23
Autor: Ariusz
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
W dniu 2011-09-06 10:19, Przemekkk pisze:
Witam,

Znajomy moze dostac znizke pracownicza na nowy samochod.
Chce za jego posrednictwiem kupic nowe auto, ale faktura musi byc
wystawiona na niego.
Czy zaplace podatek, jak on mi to auto potem sprzeda po tej samej cenie
na zwyklej umowie?
Co z rejestracja - chce go od razu zarejestrowac na siebie.
Ile mnie taka impreza moze kosztowac?

Pozdrawiam
Przemek

On kupuje sprzedaje tobie płaci podatek od różnicy - ale różnica prawdopodobnie będzie naliczona od ceny rynkowej czyli kupuje za 100 sprzedaje za 100 ale rynkowa wartość to 130 i od tych 30 zapłaci 19% podatku + oczywiście wszystkie inne normalne koszty.
Najlepiej zapytaj w US - dokładnie Ci powiedzą jak to zrobić by i US był zadowolony i ty byś nie miała problemów, a właściwie znajomy który sprzedaje.

Ariusz

Data: 2011-09-06 10:59:45
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j44m2b$bps$1news.onet.pl...
[...]

Kto Ci takich bzdur naopowiadał?

Ewidentnie pokręciłeś pdof z pcc.
PCC to tylko 2%.

Data: 2011-09-06 11:39:46
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-06 10:59, Cavallino pisze:
[...]

A gdzie zgubiłeś mój + inne normalne koszty czyli właśnie m.in te 2% od wartości na umowie bądź wartości rynkowej ale to już płaci kupujący.

19% to od zysku - US ie wierzy, że koś normalnie może kupić taniej i sprzedać taniej więc bierze wartość rynkową. Zarobił 30 niech od 30 zapłaci podatek - oczywiście może US przyjąć tą wartość sprzedaży jako realną i nic nie zapłaci.

Ariusz

Data: 2011-09-06 11:42:13
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-06 11:39, Ariusz pisze:
[...]

Chyba, że poczeka pół roku (a może coś się ostatnio zmieniło) to nie zapłaci tych 19%

Ariusz

Data: 2011-09-06 11:58:50
Autor: Cavallino
[...]

Ale do czego, do PIT?
Podstawa prawna takiej zmiany kwoty transakcji sprzedaĹĽy?

Zresztą bardzo łatwo w takiej sytuacji się obronić - skoro sprzedający ma fakturę na tą samą kwotę.

Data: 2011-09-06 13:19:33
Autor: Mirek Ptak
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
Dnia 2011-09-06 11:58,  *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

19% to od zysku - US ie wierzy, że ko¶ normalnie może kupić taniej i
sprzedać taniej więc bierze warto¶ć rynkow±.

Ale do czego, do PIT?
Podstawa prawna takiej zmiany kwoty transakcji sprzedaży?

Zreszt± bardzo łatwo w takiej sytuacji się obronić - skoro sprzedaj±cy
ma fakturę na t± sam± kwotę.

Dokładnie - dwa razy brałem z firmy (jak jeszcze mogłem) samochody dla kolegów i "odsprzedawałem" je tego samego dnia za kwotę z faktury.
Za pierwszym razem jeszcze przy okazji składania PIT zapytałem co z tym zrobić, ale odpowiedĽ była oczywi¶cie "nic" :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-09-06 14:04:19
Autor: Przemekkk
W dniu 9/6/2011 1:19 PM, Mirek Ptak pisze:
[...]

I o takie konkretne informacje mi chodzilo.
Dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam
Przemek

Data: 2011-09-07 10:23:59
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-06 14:04, Przemekkk pisze:
[...]

A wiesz, że co US to inna polityka i to co w jednym będzie oczywiste to w drugim nie koniecznie.

Zapytaj w swoim US z pewno¶ci± otrzymasz odpowiedĽ

Ariusz

Data: 2011-09-06 14:40:06
Autor: Wojciech Wrodarczyk
[...]

Dodatkowo te 2% też może być od 130, z tego samego powodu.

Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek