Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek

Data: 2011-09-06 02:46:13
Autor: Tatanka
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
On 6 Wrz, 10:19, Przemekkk <erwin_m_...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam,

Znajomy moze dostac znizke pracownicza na nowy samochod.
Chce za jego posrednictwiem kupic nowe auto, ale faktura musi byc
wystawiona na niego.
Czy zaplace podatek, jak on mi to auto potem sprzeda po tej samej cenie
na zwyklej umowie?
Co z rejestracja - chce go od razu zarejestrowac na siebie.
Ile mnie taka impreza moze kosztowac?

Pozdrawiam
Przemek

Wg mnie:
On kupuje i dostaje FV a potem tobie sprzedaje na umowe kupna-
sprzedazy. W tej sytuacji jesli kupuje za 100 i tobie sprzedaje za 100
to nie powinien on miec zadnych kosztow podatkowych, chyba ze cwany
skarbowy uzna, ze wartosc rynkowa byla 130 (cennikowa, a on w promocji
dostal za 100, to ma przychod 30 i dowala mu od tego normalny
dochodowy).Trzeba pogadac ze skarbowka czy uznaja ze kupione za 100 i
na to FV od dealera to juz sie odczepia.

Teraz drugi etap - umowa miedzy wami. Jesli umowa kupna to ty placisz
2% PCC od kwoty na umowie, chyba ze skarbowy uzna ze kwota jest za
niska to wezmie z eurotaxu czy z allegro. Jesli kolega ma dzialalnosc
i moze ci wystawic FV to nie placisz PCC.

Data: 2011-09-06 12:00:43
Autor: Przemekkk
W dniu 9/6/2011 11:46 AM, Tatanka pisze:

[...]

No tak, ale zawsze moge przyjsc z wydrukowanym katalogiem i pokazac, ile taki samochod kosztuje jako golas. :)
Wiec standardowo - 2% - nie ma zle :)

Pozdrawiam
Przemek

Data: 2011-09-07 10:32:19
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-06 12:00, Przemekkk pisze:
[...]

A ty myślisz, że w US pracują idioci i nie wiedzą jak sprawdzić wersję samochodu???

Idź do US i właściwie to nie swojego i w zasadzie nie ty a kolega, który sprzedaje i niech zapyta czy będzie musiał płacić podatek.

Kiedyś znajomemu jego ojciec użyczył na firmę samochodu i US czepił się, że albo on zapłaci podatek bo ma z tytułu użyczenia przychód, albo jego ojciec bo przecież normalnie pożycza i pewnie z tego tytułu ma przychód... Dość to pokręcone ale US właśnie taki jest

Na szczęście kolega nie zapłaci 19% od wartości transakcji a od kwoty powyżej a to już nie są takie straszne pieniądze. A może nic nie zapłaci

Ariusz

Data: 2011-09-06 15:26:51
Autor: czak norris
W dniu 2011-09-06 11:46, Tatanka pisze:

Jesli kolega ma dzialalnosc
i moze ci wystawic FV to nie placisz PCC.

Żeby koledze nie zrobić "kuku" w w/w przypadku, należy się wcześniej upewnić że ów kolega ma w przedmiocie działalności dopisany handel samochodami. (PKD 2007 -> 45.11.Z)

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2011-09-06 13:56:38
Autor: dex_pl
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
czak norris <czak@norris.pl> napisa³(a):
> [...]

Żeby koledze nie zrobić "kuku" w w/w przypadku, należy się wcześniej upewnić że ów kolega ma w przedmiocie działalności dopisany handel samochodami. (PKD 2007 -> 45.11.Z)

Jednorazowo mo¿e zrobiæ cokolwiek spoza PKD. Co innego, jakby sprzeda³ np kilka aut w ci±gu roku (lub robi³ to jeszcze czê¶ciej)

Data: 2011-09-06 18:31:58
Autor: Cavallino
Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek
U¿ytkownik "dex_pl" <dex_pl@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j458qm$omr$1inews.gazeta.pl...
> [...]

samochodami. (PKD 2007 -> 45.11.Z)

Jednorazowo mo¿e zrobiæ cokolwiek spoza PKD.

Jasne.
Jak lubi dop³acaæ do vat.

Co innego, jakby sprzeda³ np
kilka aut w ci±gu roku (lub robi³ to jeszcze czê¶ciej)

A co to zmieni?

Data: 2011-09-06 18:31:27
Autor: Cavallino
Użytkownik "czak norris" <czak@norris.pl> napisał w wiadomości news:j45715$2ckj$1newsread1.aster.pl...
[...]

Chodzi o to, że vatu nie odliczy, ale naliczyć musi, czyli na dzień dobry jest stratny minimum 11,5 %?
Celne. ;-)

Data: 2011-09-07 10:51:08
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-06 18:31, Cavallino pisze:
[...]

Nie przy jednorazowej transakcji. Nawet jak ma działalność to może sprzedać to auto jako osoba prywatna, a nawet jako przedsiębiorca warunek: nie odlicza VATu nie płaci VATu

Ariusz

Data: 2011-09-07 11:06:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j47ba0$3ej$1news.onet.pl...
[...]

Nie może - bo ta firma to on.

a nawet jako przedsiębiorca warunek: nie odlicza VATu nie płaci VATu

Nie dotyczy nowych aut ZTCP.

Data: 2011-09-07 16:57:21
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-07 11:06, Cavallino pisze:
[...]

Być może, co do nowych nie wiem na 100% - ale zasada w US jest dość prosta - odliczasz VAT przy zakupie - naliczasz przy sprzedaży. Nie odliczasz VATu przy zakupie nie naliczasz przy sprzedaży.

I tak prowadząc DG i nie mając w działalności HANDEL SAMOCHODAMI nie może odliczyć VATu - chyba, że inne pozwalają (ciężarowe...). Więc skoro nie odliczył również i nie nalicza przy sprzedaży VAT ujmujesz ale nie odprowadzasz.

Druga rzecz nawet prowadzÄ…c jednoosobowÄ… DG zarejestrowanÄ… na siebie imieniem i nazwiskiem nie kupuje automatycznie wszystkiego na firmÄ™.

Nawet na jednej fakturze możesz mieć zakupy prywatne i firmowe. W księgi wprowadzasz tylko firmowe - owszem wprowadza to zamieszanie bo faktur najlepiej szukać po kwotach ale możliwość taka jest.

Ariusz

Data: 2011-09-07 17:29:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j480om$t8u$1news.onet.pl...
[...]

Więc warto się dowiedzieć, bo reszta jest od tego zależna.

 - ale zasada w US jest dość
prosta - odliczasz VAT przy zakupie - naliczasz przy sprzedaży.

Nie do końca jest jak piszesz.
Przy osobówkach możesz odliczyć, nie naliczasz.
Przy nowych autach odwrotnie.

[...]

Zakupy i owszem, ale jak zaczniesz sprzedawać, to już "prywatnie" się może skończyć.
Choć może nie przy jednorazowej sprzedaży.

Kupno nowego samochodu - pytanie o podatek