Kupno nowego samochodu z Rosji

Data: 2014-12-15 20:18:41
Autor: LEPEK
Kupno nowego samochodu z Rosji
W dniu 2014-12-15 19:38, matpekl@gmail.com pisze:

- jak wygląda sprawa sprowadzania i zarejestrowania takiego pojazdu w Polsce (cło itd.)?
Czy jest to w ogóle realne, aby coś po dopełnieniu formalności przywieźć na kolach z Kaliningradu?

Ogólnie sprawa bardzo ciekawa, nie tylko chyba z samochodami.

Czy na kołach, to nie wiem, czy byłby sens (trzeba zarejestrować w Rosji) - lepiej na lawecie.
Opłaty - jak z USA: 10% cła, 3,1% lub 18,6% (w zal. od pojemności) akcyzy od ceny+cło, a na koniec 23% VAT od tego wszystkiego.
Pytanie, czy da się kupić u nich netto (ichni VAT to zdaje się 18%), albo chociaż 'tax free'.

BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem dostaw do innych krajów UE, bo u nas w salonach taniocha w porównaniu np. z Niemcami.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-12-15 20:29:18
Autor: Marcin N
W dniu 2014-12-15 20:18, LEPEK pisze:

BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem
dostaw do innych krajów UE, bo u nas w salonach taniocha w porównaniu
np. z Niemcami.

A w Czechach taniocha w porównaniu z Polską...

--
MN

Data: 2014-12-15 22:26:24
Autor: Ghost

Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m6nc6e$lcq$2@speranza.aioe.org...

BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem dostaw do innych krajów UE, bo u nas w salonach taniocha w porównaniu np. z Niemcami.

Tylko dlatego, ze w Niemczech nie ma dostępnych ofert z naszym wyposażeniem.

Data: 2014-12-15 22:53:15
Autor: yabba
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał w wiadomości news:548f5206$0$21553$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W jakim znaczeniu? U nas takie bogate wyposażenie, czy takie biedne?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-16 00:22:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-12-15 22:53, Użytkownik yabba napisał:

BTW - z tego, co słyszałem, to w PL kupowane są nowe samochody celem
dostaw do innych krajĂłw UE, bo u nas w salonach taniocha w porĂłwnaniu
np. z Niemcami.

Tylko dlatego, ze w Niemczech nie ma dostępnych ofert z naszym
wyposaĹźeniem.

W jakim znaczeniu? U nas takie bogate wyposaĹźenie, czy takie biedne?

Tanie.
A wbrew pozorom Niemiec nie jest taki głupi jak kombinuje
producent i nie potrzebuje piętnastu poduszek w aucie
ktĂłrym jeĹşdzi sam do pracy. Lub wypasionego komputera
z telewizorem i diabli wiedzą czym jeszcze.

Pozdrawiam

Data: 2014-12-16 15:03:43
Autor: LEPEK
W dniu 2014-12-15 22:26, Ghost pisze:

Tylko dlatego, ze w Niemczech nie ma dostępnych ofert z naszym
wyposażeniem.

Ja porównywałem sobie ostatnio Octavię z takim samym silnikiem (chyba 1.4 TSI) o tej samej mocy i starałem się dobrać identyczne wyposażenie. Wyszło mi, że w PL taka sama Octavia kosztuje 70-75% tego, co w Niemczech (odliczając u nas nasz VAT i doliczając w DE ichni MwSt).

Pozdr,

Data: 2014-12-16 17:51:11
Autor: Ghost

Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m6pe3t$v9f$1@speranza.aioe.org...

[...]

I na 100% było dokładnie to samo? 90% bym rozumiał, ale 70? Różnica może wynikać, ze w sieci dostajesz cennikowe wersje, a w Polsce mogą być z założenia mniejsze marze na salon. Innymi słowy w germanowie można walczyć o większy upust. Tyle, że nie 30%.

Data: 2014-12-17 09:44:55
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Kupno nowego samochodu z Rosji
Dnia 2014-12-16, o godz. 17:51:11
"Ghost" <ghost@everywhere.com> napisał(a):

> [...]

być z założenia mniejsze marze na salon. Innymi słowy w germanowie
można walczyć o większy upust. Tyle, że nie 30%.

Z polityką cenową poszczególnych koncernów w różnych krajach jest
różnie i często zarówno ceny jak i zniżki są różne od razu dla dealerów.
I o ile po auta "niemieckie" Niemcy jeżdżą do Polski to z innymi bywa
rożnie. Np. ~3 lata temu mój szwagier szukał do firmy nowych 2 sztuk
bogato wyposażonych Volvo S80. Polscy dealerzy mieli ten model (w różnym
wyposażeniu) zdecydowanie droższy niż w wielu innych krajach.
Skorzystali z pośrednictwa wyspecjalizowanej firmy która wyszukała im i
sprowadziła auta gdzieś z Zachodu (Hiszpania? Portugalia? - nie jestem
pewny skąd dokładnie). W efekcie zapłacili około 3/4 polskiej ceny.
Jedyny problem jaki był to taki że dealerzy niechętnie patrzą na nowe
auto sprowadzone poza oficjalnym kanałem i potrafią robić problemy z
uznaniem gwarancji. Ale to brała na siebie firma sprowadzająca.

Zdrówko

Kupno nowego samochodu z Rosji