[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica

Data: 2012-12-04 13:52:52
Autor: AL
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
Witam,

jak wyglada procedura - krok po kroku - kupna zupelnie nowego auta za granica (w Niemczech).
Dostalem oferte z salonu w Niemczech, ktora jest prawie o 10k tansza niz z salonu PL.  Ta sama wersja wyposazeniowa i ten sam silnik (chodzi o C4P w wersji Exclusive s silnikiem 1.6THP).

Czy kupujac w Niemczech - place ichniejszy VAT czy kwote netto, a VAT w PL (a moze kupuje tam i w PL nie place juz VAT'u)?

Czy przy kupnie *nowego auta* na terenie EU (z salonu), sa jakies dodatkowe podatki, np. akcyzowe ?

Moze ktos wprost napisze jakie kroki nalezy poczynic, lub wskaze serwis.
Pamietam, ze ostatnio ktos tu sie chwalil, ze kupowal auto na Litwie (Forester?).

p.s.
pomijam fakt, ze zaden salon Citroena w PL nie jest w stanie zaproponowac mi jazdy probnej z w/w silnikiem (jedynie ze zwykla benzyna lub dieslem).

Data: 2012-12-04 19:10:51
Autor: Bydlę
On 2012-12-04 13:52:52 +0100, AL <al@skads.tam.pl> said:

jak wyglada procedura kupna zupelnie nowego auta za granica (w Niemczech).

Wybór egzemplarza/modelu, czekanie lub nie, gotówka, kasa, u¶ci¶k dłoni, wyjazd z salonu...
;)

Tu co¶ więcej:
<http://auto.wieszjak.pl/zakup-rejestracja/212440,Jak-sprowadzic-auto-z-Niemiec.html>

--

Bydlę

Data: 2012-12-04 19:39:47
Autor: LEPEK
W dniu 2012-12-04 19:10, Bydlę pisze:
On 2012-12-04 13:52:52 +0100, AL <al@skads.tam.pl> said:

[...]

Długo nad tym my¶lałe¶?
Słowo - klucz, to "nowy".

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-12-04 19:56:10
Autor: Artur Ma¶l±g
On 2012-12-04 13:52:52 +0100, AL <al@skads.tam.pl> said:

[...]

Takich "poradników" s± setki.

Słowo - klucz, to "nowy".

:)

Data: 2012-12-04 20:20:01
Autor: Bydlę

On 2012-12-04 13:52:52 +0100, AL <al@skads.tam.pl> said:

[...]

Długo

nad tym my¶lałe¶?

Nad tym, jak KUPUJE SIĘ W NIEMCZECH samochód?
Ani chwili - idzie się do salonu i albo zamawia, albo płaci gotówk±/przelewm/jak tam się umówi±.
;>

Słowo - klucz, to "nowy".

A z nowym jest pro¶ciej.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-12-04 20:29:26
Autor: LEPEK

On 2012-12-04 13:52:52 +0100, AL <al@skads.tam.pl> said:

[...]

Nie - nad linkiem, jaki wkleiłe¶. Jest nie na temat.

[...]

Bardzo ¶mieszne, doprawdy. No boki zrywać, normalnie...
W±tkotwórca napisał dokładnie, co chce zrobić, a ty wycinasz pojedyncze zdania i udajesz m±drego.

Pozdr,

Data: 2012-12-04 19:32:31
Autor: Wmak
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
Kupowałem przed 4,5 roku i chyba się nie zmieniło
Zapytaj, czy sprzedadzÄ… bez VATu (w cenie netto) bo inaczej umoczysz sporÄ… forsÄ™.
U nas płaci się VAT od ceny na fakturze, więc jak tam zapłacisz VAT to u
nas jeszcze zapłacisz VAT od tamtego VATu.
Wyjdzie od ceny netto prawie 50% podatkĂłw.

Data: 2012-12-05 07:50:03
Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k9liug$a59$1news.task.gda.pl...
On 2012-12-04 19:39:47 +0100, LEPEK <gdzies@wsi.pl> said:

Bardzo ¶mieszne, doprawdy. No boki zrywać, normalnie...
W±tkotwórca napisał dokładnie, co chce zrobić, a ty wycinasz pojedyncze zdania i udajesz m±drego.

Nic nowego, Bydlę durne jest, a jak walnie babola to idzie "w zaparte" i rżnie głupa.

--
Miranda

Data: 2012-12-04 21:27:50
Autor: AL

On 2012-12-04 13:52:52 +0100, AL <al@skads.tam.pl> said:

[...]

no raczej nie - z powodu podatkowych.
Najsensowniej chyba tu napisali:
http://forumprawne.org/prawo-finansowe-podatkowe/165212-sprowadzenie-nowego-samochodu-z-niemiec-vat.html

Czyli musze dostac fakture eksportowa = 0%VAT
-a co z tablicami?
Zalatwiac mam tu, czy jakies wywozowe z niemiec. Jak na granicy, etc.
Niby EU bez granic, a tak prosto nie jest. :/

Dlatego szukam - najlepiej praktyka - ktory juz to przeszedl i moze podpowiedziec co zrobic, by na tym nie wyjsc jak 'Zablocki na mydle'.

Historie sprowadzania aut uzywanych mnie nie intereuja w tym watku.

Data: 2012-12-04 22:26:20
Autor: BartekK
W dniu 2012-12-04 13:52, AL pisze:
Czy kupujac w Niemczech - place ichniejszy VAT czy kwote netto, a VAT w
PL (a moze kupuje tam i w PL nie place juz VAT'u)?
cholerawie, albo placisz ich VAT, albo udaje ci sie przekonać że kupujesz jako auslender i wywozisz poza kraj i na eksport, i kupujesz bez VATu (na pewno da się tak zrobić, będąc przedsiębiorcą z NIP-UE, ale jako konsument - nie wiem)

Czy przy kupnie *nowego auta* na terenie EU (z salonu), sa jakies
dodatkowe podatki, np. akcyzowe ?
Jeśli <2L to 3% akcyzy, jeśli >2L to chyba 18%

Moze ktos wprost napisze jakie kroki nalezy poczynic, lub wskaze serwis.
Na pewno (jeśli auto młodsze niż pół roku i/lub 5000km) masz do zapłacenia nasz VAT 23%
Na pewno masz do zapłacenia naszą akcyzę (3% lub 18%)
Na pewno masz do zapłacenia za "potwierdzenie zapłacenia akcyzy" 17zł
Na pewno masz do zapłacenia opłatę recyclingową 500zł
NA pewno masz do zapłacenia pierwszy przegląd 170zł, wydanie tablic i książki pojazdu jakieś 260zł

Data: 2012-12-05 04:29:53
Autor: PJ
[...]

oferta jest pewnie brutto ...napisz jeszcze raz i spytaj czy wystawia
bez MwSt. ale dla osoby prywatnej nie firmy ! mozesz wyslac takie
zapytanie do paru dealerow w samym M-V jest ich chyba z dziesieciu ...

//Czy kupujac w Niemczech - place ichniejszy VAT czy kwote netto, a
VAT w PL (a moze kupuje tam i w PL nie place juz VAT'u)?

zalezy jak sie dogadasz ... jak zalatwisz netto to placisz VAT w PL i
szafa gra a jak zaplacisz brutto to musisz zaplacic VAT w PL i ubiegac
sie o zwrot MwSt. (jest jeszcze jeden haczyk ze US moze naliczyc VAT
od kwoty brutto)

P.

Data: 2012-12-05 15:36:23
Autor: Wmak
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
Osoba fizyczna nie dostanie zwrotu MwSt, zapłaci u nas VAT od MwSt.

To co w starym wątku pisałem dalej aktualne:
 http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=282655647&Main=282654023
--
Wmak

Data: 2012-12-05 18:13:20
Autor: J.F
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
UĹĽytkownik "Wmak"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Osoba fizyczna nie dostanie zwrotu MwSt, zapłaci u nas VAT od MwSt.

No chyba ze w jakis sposob nie zaplaci MwSt.

Sposob musi byc, bo inaczej naruszony jest wolny handel w UE i sprawa nadaje sie do Brukselki i Strasberga :-)

J.

Data: 2012-12-05 11:04:59
Autor: tadeklodz
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
   Kupuj±c Forestera na Litwie najpierw wpłaciłem dilerowi 1000 E zaliczki następnie resztę ceny NETTO w euro. Diler załatwił tablice rejestracyjne na wywóz oraz ubezpieczenie. To było w cenie samochodu. W Polsce :
1/ tłumaczenie na polski dokumentów zakupu
2/ Badanie w Okręgowej stacji diagnostycznej
3/ opłata akcyzy w UC
4/ zapłacenie Vat-u od cena samochodu +akcyza
5/ rejestracja w WK gdzie akurat miałem największe problemy bo idioci z łódzkiego WK następny przegl±d wyznaczyli za 2 lata a powinni za 3 . Tłumaczyli pokrętnie że samochód przyjechał na kołach ,ja jestem 2 wła¶cicielem ale pierwszym też. Nie docierały do nich argumenty że w W-wie i Krakowie daj± 3 lata. Po półrocznej batalii z moim o¶wiadczeniem że sprawa wyl±duje w Strasbourgu łaskawie zgodzili się na 3 lata. ALE to wszystko miało miejsce w 2008 roku

Data: 2012-12-05 22:18:07
Autor: AL
W dniu 2012-12-05 20:04, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

[...]

znalazlem oferty firm, ktore sie tym paraja:
Przykladowo procedura jaka podaje jedna z firm wyglada np. tak:
http://www.wikarpodhale.pl/index.php?mode=zamowienie_samochodu

Wynika z tego, ze zamawiam i odbieram u nich  tak jakbym zamawial u normalnego dealera marki w salonie.

I jeszcze jedna firma:
http://eurobrokers.pl/dlaczegowarto.html

Czekam na odpowiedz jakie sa koszty tych firm (tzn jaka jest ich marza - bo zarobic tez musza).
W sumie, nie musialbym jezdzic i tracic dod. czasu i martwic sie czy czegos nie zapomne zalatwic etc. - to wszystko to sa jednak konkretne koszty, ktore ponosza w tym wypadku tamte firmy (a za taki luksus moge zaplacic, jesli sumarycznie wyjdzie taniej niz w PL).

W PL nie sa tez dostepne wszystkie opcje wyposazenia jakie sa dostepne w bardziej cywilizowanej Europie - wiec mozna miec dod. cos ekstra, czego polski dealer mi nie zapewni.

Data: 2012-12-05 21:25:23
Autor: Wmak
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
J.F 4 godziny temu

Użytkownik "Wmak" napisał w wiadomości

Osoba fizyczna nie dostanie zwrotu MwSt, zapłaci u nas VAT od MwSt.".

No chyba ze w jakis sposob nie zaplaci MwSt.

Nie ma potrzeby pĹ‚acić MwSt, kaĹĽdy dealer  powinien NA EKSPORT sprzedać nowy samochĂłd w cenie netto tylko nie kaĹĽdy wie albo mu siÄ™ nie chce.

JeĹ›li juĹĽ osoba fizyczna z powodu niedoinformowania zapĹ‚aci za granicÄ…  VAT to zwrotu nie dostanie.
--
Wmak

Data: 2012-12-05 22:40:33
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-12-05 22:25, Wmak pisze:
J.F 4 godziny temu

Użytkownik "Wmak" napisał w wiadomości

Osoba fizyczna nie dostanie zwrotu MwSt, zapłaci u nas VAT od MwSt.".

No chyba ze w jakis sposob nie zaplaci MwSt.

Nie ma potrzeby płacić MwSt,

To prawda.

kaĹĽdy dealer  powinien NA EKSPORT sprzedać nowy samochĂłd w cenie netto tylko nie kaĹĽdy wie albo mu siÄ™ nie chce.

Różnie bywa.

JeĹ›li juĹĽ osoba fizyczna z powodu niedoinformowania zapĹ‚aci za granicÄ…  VAT to zwrotu nie dostanie.

PowyĹĽsze prawdÄ… nie jest.

Data: 2012-12-06 16:49:00
Autor: Wmak
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
Artur Maśląg 19 godzin temu

Post by Wmak
Jeśli już osoba fizyczna z powodu niedoinformowania zapłaci za granicą VAT to zwrotu nie dostanie.
PowyĹĽsze prawdÄ… nie jest.

To może zdradziłbyś słodką tajemnicę od czego zacząć i jak długo będzie trwało odzyskiwanie forsy.

Data: 2012-12-06 18:28:46
Autor: Artur Maśląg
[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica
W dniu 2012-12-06 17:49, Wmak pisze:
Artur Maśląg 19 godzin temu

Post by Wmak
[...]

Zgodnie z prawem unijnym będzie to pewnie należało przeprowadzić przez
polski US i dochodzić zwrotu od niemieckiego. Podatek jest pobierany w
kraju nabywcy. Jak długo - to w sumie dla mnie nieistotne, ponieważ
chodziło o Twoje stwierdzenie "nie dostanie".

[oplaty] Kupno nowego samochodu za granica