Kupno samochodu od firmy

Data: 2009-08-11 00:46:00
Autor: Luke
Kupno samochodu od firmy
Witam, chciałbym zakupić auto od człowieka prowadzącego działalnośc
gospodarczą. Auto kupił kilka lat temu i używał go do prowadzenia
swojej dziłalności. Obecnie chce go sprzedać i oglosił na allegro że
cena netto to 25 tys zł. Czy teraz sprzedając auto osobie nie
prowadzacej działalności wystawia fakturę z naliczonym pełnym vatem?
czy może z 0% vat?

Data: 2009-08-11 08:41:12
Autor: jureq
Kupno samochodu od firmy
Dnia Tue, 11 Aug 2009 00:46:00 -0700, Luke napisał(a):

[...]

Zgłoś naruszenie regulaminu allegro

Załącznik nr 2. Zasady tworzenia opisu Aukcji

20. Zabronione jest umieszczanie przez Sprzedającego w opisie Aukcji informacji, że cena Towaru jest ceną netto. Ceny Towarów sprzedawanych na Aukcjach muszą być cenami podanymi w wysokości brutto.

Data: 2009-08-12 20:05:05
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Kupno samochodu od firmy
Dnia 11.08.2009 jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:
[...]

otomoto ma inny regulamin. I podejrzewam że tam wystawi(ł) aukcje.

A co do pytania - jak kupując auto odliczył od niego vat, to teraz musi
ten vat doliczyć podczas sprzedaży. I tyle.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator

Data: 2009-08-13 22:00:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Kupno samochodu od firmy
On Wed, 12 Aug 2009, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

A co do pytania - jak kupując auto odliczył od niego vat, to teraz musi
ten vat doliczyć podczas sprzedaży. I tyle.

  Hm... a to minister wycofał zwolnienie, czy skądś wiadomo że chodzi
o samochód nieosobowy?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-14 09:19:06
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Kupno samochodu od firmy
Dnia 13.08.2009 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał/a:
[...]

a w przypadku używanego samochodu osobowego od którego firma vat(znaczy
się 60% z vatu) odliczyła - nie ma obowiązku wystawienia faktury vat?

Data: 2009-08-14 17:54:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Kupno samochodu od firmy
On Fri, 14 Aug 2009, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

[...]

  Ależ jest - faktura "VAT zwolniony" to jest jak najbardziej faktura VAT!
  Tyle że kwota VAT na niej "nie wychodzi" :)
  Dla samochodu osobowego stanowiącego majątek wykorzystywany w firmie
był (być może nadal jest) wyjątek od zasad ogólnych opodatkowania
sprzedaży ST.

  Moje pytanie proszę rozumieć dosłownie - *nie sprawdzałem*, czy
zwolnienie z VAT sprzedaży używanych ("w rozumieniu VAT") samochodów
osobowych jest obowiązujące.

  Ale było (i być może nadal jest), stanowiło wyjątek od ogólnej
zasady że "zwolnienie sprzedaży ST dotyczy tylko zakupów zwolnionych"
oraz było powodem komplikacji (po stronie sprzedawcy, który *mógł*
podpaść pod obowiązek korekty odliczenia VAT - niby skutek
w postaci "zwrotu VAT" podobny, ale *nie* dotyczyło to
faktury *sprzedaży* lecz faktury *zakupu* u sprzedawcy i niemal
zawsze było tylko częściowe - znaczy "część od części odliczonej").

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-11 10:16:43
Autor: Maddy
Kupno samochodu od firmy
Luke pisze:
[...]

Tylko sprzedawca wie jaki VAT musi naliczyć i to nie zależy od tego, komu sprzedaje. Spytaj go.
Nie ma stawki 0% na samochody, może być 22% albo zw.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-08-11 01:31:28
Autor: Luke
Kupno samochodu od firmy
On 11 Sie, 10:16, Maddy <ma...@esi.com.pl> wrote:
Luke pisze:

> [...]

komu sprzedaje. Spytaj go.
Nie ma stawki 0% na samochody, może być 22% albo zw.

JID ma...@esi.com.pl
GG: 5303813

rzeczywiście nie ma 0 % stawki vat, miałem na mysli zwolniony z vat.

Kupno samochodu od firmy