Kupno samochodu z OC na raty.

Data: 2011-07-30 16:02:46
Autor: witek
Kupno samochodu z OC na raty.
On 7/30/2011 2:21 PM, M. wrote:
Dziś 30 lipca (sobota) kupiłem auto, które ma OC rozłożone na raty i zapłata
drugiej z nich mija 1 sierpnia (poniedziałek). Ani nie zdążę na czas im
zapłacić, ani nie zdążę na czas ich powiadomić, że rezygnuję (zdaje się, że
należy to zrobić na jeden dzień roboczy przed terminem). Co mam w tej sytuacji
zrobić? Towarzystwo ubezpieczeniowe to Link4, także przejść się do nich nie da,
bo działają tylko wirtualnie (dodatkowo w weekendy, nie działa infolinia :/).
Jak zadziałać, żebym 1 sierpnia miał ważne OC, mógł prowadzić pojazd, nie
narazić się na żadne kary/odsetki/mandaty.

Na paru forach prawniczych wyczytałem, że kredytowanie OC to broszka
ubezpieczyciela, nigdzie w prawie nie ujęta i skoro wystawił on je na rok, to
przez rok działa, czy się zapłaci, czy nie, a to że podzielił je na raty i jak
będzie windykację przeprowadzał to jego rzecz. Na kim przeprowadzi ewentualną
windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem pojazdu).

Co mi doradzacie?

OC jest wazne, ma tylko niezapłaconą druga rate. Co najwyzej beda im sie nalezaly odsetki za spoznienie ale nic wiecej.

Jesli w ogole chcesz sie od nich wyniesc to po prostu wykup OC w innej firmie od razu. A w Link4 wciagu 30 dni wypowiedz umowe i niech ci policza ile za te kilka dni masz im doplacic.

Data: 2011-07-31 17:50:09
Autor: Przemek
Kupno samochodu z OC na raty.
witek nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
innej  firmie od razu. A w Link4 wciagu 30 dni wypowiedz umowe i
niech ci  policza ile za te kilka dni masz im doplacic.

Na piśmie i za potwierdzeniem odbioru, i trzymaj te dokumenty na wszelki wypadek długo.
Przem

Kupno samochodu z OC na raty.