Kupno samochodu z OC na raty.

Data: 2011-08-04 18:18:02
Autor: Kenny
Kupno samochodu z OC na raty.
Użytkownik "M." <tassobWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:41f0.000000ec.4e3459c0newsgate.onet.pl...
Dziś 30 lipca (sobota) kupiłem auto, które ma OC rozłożone na raty i zapłata
drugiej z nich mija 1 sierpnia (poniedziałek). Ani nie zdążę na czas im
zapłacić, ani nie zdążę na czas ich powiadomić, że rezygnuję (zdaje się, że
należy to zrobić na jeden dzień roboczy przed terminem). Co mam w tej sytuacji
zrobić? Towarzystwo ubezpieczeniowe to Link4, także przejść się do nich nie da,
bo działają tylko wirtualnie (dodatkowo w weekendy, nie działa infolinia :/).
Jak zadziałać, żebym 1 sierpnia miał ważne OC, mógł prowadzić pojazd, nie
narazić się na żadne kary/odsetki/mandaty.

Na paru forach prawniczych wyczytałem, że kredytowanie OC to broszka
ubezpieczyciela, nigdzie w prawie nie ujęta i skoro wystawił on je na rok, to
przez rok działa, czy się zapłaci, czy nie, a to że podzielił je na raty i jak
będzie windykację przeprowadzał to jego rzecz. Na kim przeprowadzi ewentualną
windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem pojazdu).

Co mi doradzacie?

Przede wszystkim nie sluchac naganiacza z Link4 i nic nie placic. Jak sam juz znalazles na forach, auto ma wazne OC na czas jaki zostala zawarta polisa (zawsze 12mies), a jej platnosc to zupelnie inna historia.

Co masz zrobic? Najzwyczajniej wypowiedziec umowe w ciagu 30 dni od daty nabycia auta. Za te dni od 1 sierpnia do czasu powiadomienia towarzystwa polisa, nie bedzie oplacona.

Zgodnie z art 32.3 ustawy o obwiazkowym OC, solidarnie (ze zbywcą) odpowiadacie za skladke do dnia powiadomienia towarzystwa o transakcji. Mozecie to sobie ujac w cenie auta, uzgodnic miedzy soba, czy jak tam chcecie. Juz po wypowiedzeniu, uzgodnisz z Link4 ile im jestes winny ze te pare dni (jesli dojdziesz do wniosku, ze to Ty zaplacisz).

--
Pozdr.
Kenny

Kupno samochodu z OC na raty.