Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem

Data: 2011-04-19 22:14:52
Autor: PlaMa
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem
Tytuł mówi wszystko, zamierzam kupić samochód, który trochę czasu stał w komisie (kupuje od właściciela a nie komisu). W międzyczasie straciły ważność ubezpieczenie OC i przegląd samochodu.

Przegląd to raczej nie problem - byle dojechać do zakładu zanim policja nie złapie (samochód w pełni sprawny - sprawdzany u mechanika) problemem jest natomiast OC.

Z tego co udało mi się wyciągnąć od właściciela auta to po prostu nie przedłużał umowy OC - na mój rozum umowa przedłużyła się sama, jednak nie ma on w takim razie żadnego "kwitka", że samochód ma ważne ubezpieczenie.

Jeżeli teraz kupię samochód to kto będzie musiał zapłacić za OC? Ja czy on?

Wiem, że mogę zrezygnować w ciągu 30 dni od kupna - jeżeli nie zrezygnuję to znowu - płacę za nie ja czy on (załóżmy, że umowa kupna-sprzedaży nic nie mówi na ten temat)

Czy zarejestrują mi samochód bez ubezpieczenia OC? A jeśli nie to ubezpieczą mi samochód który nie jest na mnie zarejestrowany?

Jak w razie czego sprawdzić w jakiej firmie to to jest ubezpieczone - choćby po to żeby pozbyć się ubezpieczenia w ciągu 30 dni.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Data: 2011-04-19 22:25:03
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iokqg2$p34$1inews.gazeta.pl...

Czy zarejestruj± mi samochód bez ubezpieczenia OC? A je¶li nie to

Chyba Starostwa polisa OC nie interesi za bardzo.

ubezpiecz± mi samochód który nie jest na mnie zarejestrowany?

Generalnie jesli chodzi o zawieranie umow i pobieranie skladek, to ubezpieczyciele sa do tego "pierwsi".
Gorzej z wyplata odszkodowan.

Jak w razie czego sprawdziæ w jakiej firmie to to jest ubezpieczone -

www.ufg.pl
Rejestrujesz sie, podajesz numer rejestracyjny, cos tam jeszcze (z numeru VIN chyba) i juz wiesz

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-19 23:35:02
Autor: PlaMa
On 2011-04-19 22:25, SDD wrote:

Czy zarejestruj± mi samochód bez ubezpieczenia OC? A je¶li nie to
Chyba Starostwa polisa OC nie interesi za bardzo.

wyczyta³em na necie, ¿e:

"W przypadku samochodów zakupionych w Polsce Wydzia³ Komunikacji wymaga nastêpuj±cych dokumentów:

     dowód w³asno¶ci pojazdu (faktura, rachunek, umowa kupna sprzeda¿y samochodu, darowizny, zamiany itp.),
     dowód rejestracyjny z wa¿nym przegl±dem technicznym lub decyzja o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu,
     karta pojazdu - je¶li zosta³a wydana,
     polisa OC,
     dowód osobisty
"

Data: 2011-04-20 07:17:58
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 19 Apr 2011 22:25:03 +0200, SDD napisał(a):

Czy zarejestruj± mi samochód bez ubezpieczenia OC? A je¶li nie to

Chyba Starostwa polisa OC nie interesi za bardzo.

Oczywiście, że tak. Warunkiem zarejestrowania jest okazanie ważnej polisy OC.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-04-20 00:19:11
Autor: PlaMa
On 2011-04-19 22:14, PlaMa wrote:

Wiem, ¿e mogê zrezygnowaæ w ci±gu 30 dni od kupna - je¿eli nie
zrezygnujê to znowu - p³acê za nie ja czy on (za³ó¿my, ¿e umowa
kupna-sprzeda¿y nic nie mówi na ten temat)

o w³a¶nie:

"W przypadku przekroczenia tego terminu (30 dni - dop. PlaMa) lub w razie nie dorêczenia wypowiedzenia do ubezpieczyciela, zbywca nie bêdzie móg³ uzyskaæ zwrotu sk³adki, poniewa¿ polisa z mocy prawa zostanie przepisana na nowego w³a¶ciciela pojazdu."

Je¿eli osoba, która zakupi³a polisê (domy¶lnie zakupi³a, czyli zosta³a ona automatycznie przed³u¿ona) nie op³aci³a jej, to kogo bêd± ¶cigaæ za op³aty za ni±? Zbywce czy nabywce samochodu z polis±?

Data: 2011-04-20 00:44:59
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 00:19, PlaMa wrote:

"W przypadku przekroczenia tego terminu (30 dni - dop. PlaMa) lub w
razie nie doręczenia wypowiedzenia do ubezpieczyciela, zbywca nie będzie
mógł uzyskać zwrotu składki, ponieważ polisa z mocy prawa zostanie
przepisana na nowego właściciela pojazdu."
Jeżeli osoba, która zakupiła polisę (domyślnie zakupiła, czyli została
ona automatycznie przedłużona) nie opłaciła jej, to kogo będą ścigać za
opłaty za nią? Zbywce czy nabywce samochodu z polisą?

KontynuujÄ…c monolog w tym wÄ…tku :) za http://www.ubezpieczenie.com.pl/kupno__sprzedaz_auta_obowiazki_stron_krok_po_kroku/47,262.html

"
p. Jeśli zbywca nie opłacił II raty za ubezpieczenie, kto musi to zrobić?
o. Wszystko uzależnione jest od wyznaczonego terminu płatności. Jeśli wypada on na datę już po spisaniu umowy kupna-sprzedaży, ratę powinien opłacić nabywca, natomiast jeśli termin II raty upłynął przed spisaniem umowy k-s, zbywca musi opłacić składkę – proporcjonalnie do wykorzystanego okresu ochrony. Taka procedura obowiązuje w większości zakładach ubezpieczeń.

p. Jeśli składka (płatność jednorazowa) za ubezpieczenie OC nie została opłacona
o. sytuacja jest analogiczna jak powyżej: zbywca opłaca składkę za okres ochrony do dnia sprzedaży pojazdu.

p. Jeśli kupiony pojazd nie posiadał ubezpieczenia OC
o. kupujący jest zobowiązany w tym samy dniu, w którym stał się właścicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC.
"

Czyli jak rozumiem: kupuję samochód np. 22 kwietnia, np. 25 kwietnia zgłaszam ubezpieczycielowi, że z ubezpieczenia rezygnuję, przez 30 dni liczone od 22 samochód ubezpieczony jest polisą zbywcy i on musi za to ubezpieczenie zapłacić.

"Zbywca pojazdu po spisaniu umowy kupna-sprzedaży ma obowiązek przekazać nabywcy aktualne ubezpieczenie OC pojazdu (dokumenty potwierdzające zawarcie umowę)"

Czyli zbywca MUSI mi dać ubezpieczenie OC (musi je załatwić?). Co jak mi go nie da? To mój problem czy jego? Mój na pewno bo:

"Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji potrzebne są następujące dokumenty:

1. dowód własności pojazdu (umowa kupna-sprzedaży, faktura, darowizna, zamiany pojazdów, itp.);
2. dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o czasowym wycofaniu z ruchu;
3. karta pojazdu (jeśli została wydana);
4. ważna polisa ubezpieczeniowa OC;
5. dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych – wypis z właściwego rejestru;
"

Czyli OC do rejestracji będzie wymagane oraz przed rejestracją będę musiał zrobić jeszcze przegląd.

Wszystko dobrze rozumiem?

Data: 2011-04-20 01:10:43
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iol39l$mee$1inews.gazeta.pl...
On 2011-04-20 00:19, PlaMa wrote:

go nie da? To mój problem czy jego? Mój na pewno bo:

"Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji potrzebne s± nastêpuj±ce dokumenty:

A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
Bo ja znalazlem np.:

Tu: http://www.bip.powiatwodzislawski.pl/index.jsp?bipkod=/018/011/009
tu: http://powiatbialski.pl/starostwo/spr_km/km_rejestracja.html#rej_pon

i nie ma na liscie nic o swistku z OC

a tu dla odmiany:

http://www.bip.starostwo.kepno.pl/index.jsp?bipkod=/036/013/003

chca do wgladu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 01:50:12
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 01:10, SDD wrote:

A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
Bo ja znalazlem np.:

ze wspomnianej wcze¶niej strony

[...]

http://www.powiat-olsztynski.pl/t2/index.php?task=257
Niby nie ma s³owa o OC z drugiej strony chc± 500z³ co jest chyba z eka nieaktualne :)

Pozdrawiam
SDD

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2011-04-20 09:10:03
Autor: MZ
W dniu 2011-04-20 01:10, SDD pisze:

[...]

Z praktyki w Warszawie - do z³o¿enia wniosku o przerejestrowanie nie
chcieli OC (wydali tablice i miêkki dowód) ale ju¿ po miesi±cu, przy
odbieraniu twardego dowodu warunkiem dostania by³o wa¿ne OC do wgl±du.
Natomiast wa¿no¶æ badañ tech. sprawdzali ju¿ na samym pocz±tku, wiêc
musi byæ.
Najbezpieczniej po prostu ubezpieczyæ zaraz po kupnie (tego samego dnia,
¿eby by³o zgodnie z przytoczonymi powy¿ej przepisami), dowiedzieæ siê u
kogo by³o poprzednie, wyga¶niête ubezpieczenie i wypowiedzieæ je  w
trybie  30 dni.

--
MZ

Data: 2011-04-21 14:53:45
Autor: Kamil
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 09:10:03 +0200, MZ napisa³(a):

dowiedzieæ siê u kogo by³o poprzednie, wyga¶niête ubezpieczenie
i wypowiedzieæ je  w trybie  30 dni.

Jak chcesz siê tego dowiedzieæ?
I jak± bêdziesz mia³ pewno¶æ ¿e "poprzedni w³a¶ciciel auta" poda³ Ci
prawdziwe dane ubezpieczyciela?  ;P
I sk±d pewno¶æ ¿e mia³ tylko jedna polisê OC?  ;P
Je¿eli mia³ np. dwie polisy - to która z nich jest "wa¿niejsza" od drugiej?
;P

Data: 2011-04-21 15:19:12
Autor: MZ
W dniu 2011-04-21 14:53, Kamil pisze:
[...]

Tak± sam± jak zwykle, czyli ¿adn±. Niestety czasami trzeba liczyæ na
ludzk± uczciwo¶æ.
I sk±d pewno¶æ ¿e mia³ tylko jedna polisê OC?  ;P
Jak wy¿ej. Jak± masz pewno¶æ ¿e sprzedaj±cy auto z wa¿nym ubezpieczeniem
ma tylko to które Ci przekazuje? W zwi±zku z tym w ogóle nie kupowaæ
u¿ywanych samochodów? Niemniej jednak ponownie www.ufg.pl, w zapytaniu
pokazuj± siê wszystkie aktywne na dany dzieñ polisy.
--
MZ

Data: 2011-04-21 04:23:00
Autor: poreba
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 01:10:43 +0200, SDD napisa³(a):

"Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji potrzebne s± nastêpuj±ce dokumenty:/.../
A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
art. 84 ust. 2 pkt 1 lit. d) w Dz.U. z 2003r. nr 124 poz.1152

--
pozdro
poreba

Data: 2011-04-21 15:21:32
Autor: Mark
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 01:10:43 +0200, SDD napisa³(a):

A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
Bo ja znalazlem np.:

A przerejestrowywales kiedys jakis samochod?
OC jest niezbedne. W ciagu roku kupowalem dwa, i sprzedawalem jeden, wiec w miare dobrze sie w
papierologii orientuje.

--
Mark

Data: 2011-04-20 09:05:03
Autor: Misiek
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości news:iol39l$mee$1inews.gazeta.pl...

(ciach)

[...]

 wÅ‚aÅ›cicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC...."
Ja to rozumiem inaczej - samochod jest nie ubezpieczony, Ty go kupujesz i zawierasz polise OC... Ty za nia placisz, nie zbywca (on przeciez nie przedluzyl polisy).

[...]

Przeciez nie ma OXC, wiec jak ma ci go dac?

[...]

 jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC
2. waznego przegladu?
Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)

Data: 2011-04-20 09:25:16
Autor: MZ
W dniu 2011-04-20 09:05, Misiek pisze:
tko dobrze rozumiem?

jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC
2. waznego przegladu?
Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)

No przecież że nie wolno :) Ale np. można lawetą dowieźć. Albo
powiedzieć, że się dowiozło. Chociaż nikt o to nie pyta. Przegląd
zrobisz nie pokazując OC i z wygaśniętym terminem.

--
MZ

Data: 2011-04-20 14:48:06
Autor: Misiek

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iom1os$q8p$1news.onet.pl...
[...]

Pytanie bylo "jak dojedziesz...", nie "jak zrobisz przeglad.." hehehe
Jak cie policmajstry chyca to cieplo bedzie heh
Mandat za:
1. brak waznego dowodu rejestracyjnego (to do przejscia, kupilem, nie zdazylem prerejestrowac)
2. brak waznego OC (do przejscia, zaplacic OC przed wszystkim)
3. poruszanie sie pojazdem nie dopuszczonym do ruchu (brak waznego badania technicznego)
I punkt 3 najgorszy... jak sie upra to zawezwa lawete, odstawia na parking strzezony i zaplacisz i mandat i holowanie i parking :-)

Data: 2011-04-20 21:46:22
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 14:48, Misiek wrote:

[...]

mam 30 dni na to, a także jest zabronione ale nie uwzględniono sankcji za to.

Słyszałem kilka dni temu opowieść, że facet kupił niemca i jeździł nim przez 3 lata nie płacąc akcyz, wszystkich tych opłat przy ściąganiu i kosztów przerejestrowania :) Jak go zatrzymywała policja to grzecznie mówił, że nie dopełnił obowiązku rejestracyjnego i słucha jaka kara za to obowiązuje :D Podobno żadna :D Ba! Wszystkie mandaty za radary mogą co najwyżej do Niemca iść xD

Aczkolwiek historia z drugiej ręki i byłem wtedy skupiony na czymś innym, więc może coś pokręciłem :D

2. brak waznego OC (do przejscia, zaplacic OC przed wszystkim)

IMO OC jest ważne

3. poruszanie sie pojazdem nie dopuszczonym do ruchu (brak waznego
badania technicznego)

No to ciężko przeskoczyć jak coś się stanie :)

I punkt 3 najgorszy... jak sie upra to zawezwa lawete, odstawia na
parking strzezony i zaplacisz i mandat i holowanie i parking :-)

true :(

Data: 2011-04-20 21:41:45
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 09:25, MZ wrote:

No przecież że nie wolno :) Ale np. można lawetą dowieźć. Albo
powiedzieć, że się dowiozło. Chociaż nikt o to nie pyta.

Nie pyta :) Ojciec regularnie zapomina o dacie przeglÄ…du :D
Chyba się umówię na kupno w bramie stacji diagnostycznej :D

Data: 2011-04-20 21:40:32
Autor: PlaMa
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem

Przeciez nie ma OC, wiec jak ma ci go dac?

Albo ja coś mylę albo Ty... Co jakiś czas pojawia się tutaj post, że kupiło się polisę u nowego ubezpieczyciela a stary automatycznie przedłużył swoją i się zostało na siłę uszczęśliwionym 2 OC.

Z tego co się orientuję, to ubezpieczyciel ma obowiązek przedłużyć polisę w przypadku niewypowiedzenia jej i niewskazania nowego ubezpieczyciela.

Słowem na mój rozum samochód ma nieopłacone, automatycznie przedłużone ubezpieczenie OC.

jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC

IMO OC JEST,m tylko opłaty i prawdopodobnie kwitka brakuje :D

2. waznego przegladu?

cichaczem :D

Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)

oj, zaraz nie wolno... to wolny kraj :P

Data: 2011-04-20 22:27:53
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ioncrl$mmn$1inews.gazeta.pl...

Albo ja co¶ mylê albo Ty... Co jaki¶ czas pojawia siê tutaj post, ¿e kupi³o siê polisê u nowego ubezpieczyciela a stary automatycznie przed³u¿y³ swoj± i siê zosta³o na si³ê uszczê¶liwionym 2 OC.

A sprawdzales na stronie UFG?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 23:39:49
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 22:27, SDD wrote:

A sprawdzales na stronie UFG?

nie mam danych

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 23:41:46
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ionjrc$g8n$1inews.gazeta.pl...

A sprawdzales na stronie UFG?

nie mam danych
Idz do komisu i spisz VIN :) - powiedz, ze to do agencji detektywistycznej, zeby sprawdzic, czy nei kradziony :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-21 07:58:40
Autor: Misiek

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości news:ioncrl$mmn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ktorego tak na prawde nie ma. Nawet jesli jest tak jak twierdzisz (zdarzaja sie takie przypadki), to poprzerdni wlasciciel nie uiscil skladki za OC, wiec OC... nie ma :-)

jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC

IMO OC JEST,m tylko opłaty i prawdopodobnie kwitka brakuje :D

Jak wyzej - niby jest, ale go nie ma - nie jest oplacone...

2. waznego przegladu?

cichaczem :D

Data: 2011-04-21 15:24:31
Autor: Mark
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Thu, 21 Apr 2011 07:58:40 +0200, Misiek napisa³(a):

IMO OC JEST,m tylko op³aty i prawdopodobnie kwitka brakuje :D

Jak wyzej - niby jest, ale go nie ma - nie jest oplacone...

Wlasnie. To jest najblizsze prawdy - jest, ale nie oplacone, wiec taki
samochod nie jest dopuszczony do ruchu z definicji.
Natomiast dla obecnego wlasciciela licznik skladek caly czas bije, nawet
jesli mu sie wydaje inaczej

--
Mark

Data: 2011-04-21 14:57:00
Autor: Mark
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 09:05:03 +0200, Misiek napisa³(a):

"...kupuj±cy jest zobowi±zany w tym samy dniu, w którym sta³ siê
 w³a¶cicielem pojazdu, zawrzeæ ubezpieczenie OC...."
Ja to rozumiem inaczej - samochod jest nie ubezpieczony, Ty go kupujesz i zawierasz polise OC... Ty za nia placisz, nie zbywca (on przeciez nie przedluzyl polisy).

Ale Ty bzdury piszesz, i niepotrzebnie wprowadzasz w blad pytajacego
Ten samochod *jest* caly czas ubezpieczony, tylko poprzedni wlasciciel nie
oplacil skladek. Co nie znaczy ze przestala go obowiazywac poprzednia umowa
- Umowe OC sie *wypowiada* odrebnym pismem, zaprzestanie oplaty skladek
*nie* powoduje rozwiazania umowy
I zeby bylo smieszniej, Ty, jako zwykly uzytkownik, obecnie *nie* mozesz
wyrejestrowac samochodu, a tylko przy wyrejestrowaniu lub sprzedazy mozna
wypowiedziec umowe. W przeciwnym razie, nawet jak samochod mialby stac na
kolkach przez lata, *musisz* miec OC. W przeciwnym wypadku grozi kara do
kilku tys. zl.

--
Mark

Data: 2011-04-21 15:18:02
Autor: Mark
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem
Dnia Tue, 19 Apr 2011 22:14:52 +0200, PlaMa napisa³(a):

Tytu³ mówi wszystko, zamierzam kupiæ samochód, który trochê czasu sta³ w komisie (kupuje od w³a¶ciciela a nie komisu). W miêdzyczasie straci³y wa¿no¶æ ubezpieczenie OC i przegl±d samochodu.

Widze ze sie prosisz o klopoty:) A ile stal w tym komisie? miesiace zapewne?
Zdajesz sobie sprawe w jakim stanie beda hamulce, rozne gumki, miejsca ktore
w normalnej eksploatacji sa w czasie pracy smaorowane, itp?
Poza tym: Brak OC - to jest problem, NIE zarejestrujesz samochodu bez OC

Z tego co uda³o mi siê wyci±gn±æ od w³a¶ciciela auta to po prostu nie przed³u¿a³ umowy OC

Wlasciciel widocznie  nie ma pojecia o aktualnych warunkach OC, i niech sie
nie zdziwi jak mu sie javcys windykatorzy zglosza.
Jesli nie zmienil umowy OC - nowa umowa - to stara przedluzyla sie
*automatycznie*.
Umowa OC obwarowana jest innymi uregulowaniami niz zwykle umowy, i
korzystnymi dla ubezpieczyciela, nie ubezpieczajacego
Wiec na dzien dzisiejszy ten samochod "ma" OC, tyle ze nie oplacone i
obciazajace aktualnego wlasciciela. W praktyce to nie skutkuje poki co
niczym poza ewentyalna windykacja umowy - bo choc UFG moze przywalic kilka
tys kary to nie slyszalem bo to zrobili.
Oczywiscie problem zaczyna sie przy najmniejszej chocby stluczce - i przy
sprzedazy.

- na mój rozum umowa przed³u¿y³a siê sama, jednak nie ma on w takim razie ¿adnego "kwitka", ¿e samochód ma wa¿ne ubezpieczenie.

Bo kwitek dostaje przy zawarciu nowej polisy. i ma uvbezpieczenie,  ale
niewazne.
Tzn inaczej - obowiazuje go poprzednia polisa, ale do momentu oplaty nowej
samochod nie ma prawa poruszac sie po drogach.

Je¿eli teraz kupiê samochód to kto bêdzie musia³ zap³aciæ za OC? Ja czy on?

Oczywiscie ze on. Chyba ze sie z nim dogadasz ze opusci ci tyle ile wynosi
ubezpieczenie, nie zmienia to faktu ze on musi ci sprzedac samochod z
*waznym* OC. Bo bez tego TY nie zarejestrujesz. Ewentualnie urzad sie
zainteresuje ze samochod nie ma OC, i zglosi do UFG. I wtedy naprawde bedzie
mil problem.

Czy zarejestruj± mi samochód bez ubezpieczenia OC?

Nie

Jak w razie czego sprawdziæ w jakiej firmie to to jest ubezpieczone - choæby po to ¿eby pozbyæ siê ubezpieczenia w ci±gu 30 dni.

Zapytaj wlasciciela - przeciez ma chyba ostatnia polsie, wie gdzie
ubezpieczal.

Na co jeszcze zwróciæ uwagê?

Jesli chodiz o papiery? To musisz miec pelna dokumentacje pojazdu, czyli DR,
OC, Karta pojazdu jesli jest (powinna byæ adnotacja w DR) - i jesli samochod
ma gaz, wszelkie dokumenty tyczace gazu bo bez nich tez nie zarejestrujesz.

Ale mam wrazenie ze pakujesz sie w problemy:)

--
Mark

Data: 2011-04-21 15:34:12
Autor: MZ
W dniu 2011-04-21 15:18, Mark pisze:

Widze ze sie prosisz o klopoty:) A ile stal w tym komisie? miesiace zapewne?
Zdajesz sobie sprawe w jakim stanie beda hamulce, rozne gumki, miejsca ktore
w normalnej eksploatacji sa w czasie pracy smaorowane, itp?
Fakt.

Poza tym: Brak OC - to jest problem, NIE zarejestrujesz samochodu bez OC

Fakt, ale nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby w dniu kupna zgodnie z
ustaw± wykupi³ OC w dowolnej firmie.

[...]

Nie do koñca prawda, patrz wy¿ej. Kupuj±cy w dniu zakupu wykupi OC i on
ma problem z g³owy (prawie). Do sprzedaj±cego przyjdzie pewnie za jaki¶
czas komornik windykuj±c zaleg³o¶ci. Kupuj±cy musi tylko na podstawie
VIN i numerów rejestracyjnych sprawdziæ u kogo jest to nieop³acone OC i
wypowiedzieæ je w ci±gu 30 dni od kupna. Nie ma co demonizowaæ.
[...]

Je¶li nie ma polisy OC, to w umowie wyra¼nie zaznaczyæ, ¿e nie
przekazano polisy OC bo nie by³a op³acona. Sprzedaj±cy siê na pewno nie
ucieszy, ale kupuj±cemu to chroni 4 litery. Je¶li ma gaz, to koniecznie
sprawdziæ czy wbity w dowód i czy jest papier z homologacji, najlepiej
na instalacjê i zbiornik, a w ostateczno¶ci na sam zbiornik. Mo¿na go
odtworzyæ, ale to kosztuje i wymaga czasu.

Ale mam wrazenie ze pakujesz sie w problemy:)

No nie bêdzie to klasyczny zakup, ale odpowiednio siê asekuruj±c
formalnie mo¿na z tego wybrn±æ. Gorzej ze stanem technicznym takiego
auta- mo¿e siê okazaæ ¿e trzeba duuuu¿o w³o¿yæ w "pakiet startowy".

--
MZ

Data: 2011-04-21 20:56:03
Autor: PlaMa
On 2011-04-21 15:34, MZ wrote:

Fakt, ale nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby w dniu kupna zgodnie z
ustaw± wykupi³ OC w dowolnej firmie.

Tak planujê. My¶lê ¿eby zrobiæ tak, ¿e podpiszemy w chwili kupna papierek, ¿e kupujê samochód bez ubezpieczenia i zrzekam siê tego ubezpieczenia oraz wszelkich jego konsekwencji (kto¶ potrafi³by to ubraæ w sensowny i prawniczy tekst?:) ) i od razu kupujênowe na siebie.

[...]

Uda³o mi siê zdobyæ VIN i nr rej - jestem w trakcie "zapytywania" ufg :)

Je¶li nie ma polisy OC, to w umowie wyra¼nie zaznaczyæ, ¿e nie
przekazano polisy OC bo nie by³a op³acona.

Musi byæ w umowie, czy mo¿e byæ oddzielnym kwitkiem?

Sprzedaj±cy siê na pewno nie
ucieszy, ale kupuj±cemu to chroni 4 litery.

Bêdê nalega³ na co¶ takiego.

[...]

Zwrócê uwagê.

[...]

Samochód by³ ju¿ u mechanika, nawet przejecha³em siê kawa³ek (wola³em jako kierowca nieubezpieczonym i nieprzegl±dniêtym na normaln± ulicê nie wyje¿d¿aæ :D

Planujê jeszcze tu¿ przed zakupem zabraæ go na przegl±d - najwy¿ej wyjdzie co¶ co nie zauwa¿y³ "mój" mechanik, a i kupiê ju¿ ubezpieczony.

Data: 2011-04-21 21:01:52
Autor: MZ
W dniu 2011-04-21 20:56, PlaMa pisze:

Uda³o mi siê zdobyæ VIN i nr rej - jestem w trakcie "zapytywania" ufg :)

Zapytanie trwa kilka minut. Sprawd¼, co wyrzuci i tam wy¶lij wypowiedzenie.

Je¶li nie ma polisy OC, to w umowie wyra¼nie zaznaczyæ, ¿e nie
przekazano polisy OC bo nie by³a op³acona.

Musi byæ w umowie, czy mo¿e byæ oddzielnym kwitkiem?

A jaki oddzielny kwitek planujesz? W umowie masz zwykle pole Uwagi i tam
to wpisz. Jasno i wyra¼nie. Nie ma sensu kombinowaæ z osobnym kwitem.

[...]

Bez tych papierów zarejestrujesz (przepisz± przegl±d ze starego dowodu),
ale polegniesz na pierwszym przegl±dzie który bêdziesz musia³ sam
wykonaæ. ¦wiadectwo homologacji zbiornika to 50 z³ i 2 tygodnie czekania.

--
MZ

Data: 2011-04-21 21:16:24
Autor: PlaMa
On 2011-04-21 21:01, MZ wrote:

Zapytanie trwa kilka minut. Sprawd¼, co wyrzuci i tam wy¶lij wypowiedzenie.

Zapytanie
Cel zapytania: Identyfikacja polisy OC w portalu publicznym
Tre¶æ zapytania: Czy pojazd o numerze rejestracyjnym "xxx" oraz numerze VIN "xxx" posiada³ ubezpieczenie OC w ruchu krajowym na dzieñ 21-04-2011?
BRAK DANYCH

z³e dane wej¶ciowe (nr rej / VIN) czy brak polisy? Co oznacza brak danych? :/

A jaki oddzielny kwitek planujesz? W umowie masz zwykle pole Uwagi i tam
to wpisz. Jasno i wyra¼nie. Nie ma sensu kombinowaæ z osobnym kwitem.

czyli jak to uj±æ jako punkt w umowie? Chodzi mi o to jak to napisaæ dupochronowato?

Bez tych papierów zarejestrujesz (przepisz± przegl±d ze starego dowodu),
ale polegniesz na pierwszym przegl±dzie który bêdziesz musia³ sam
wykonaæ. ¦wiadectwo homologacji zbiornika to 50 z³ i 2 tygodnie czekania.

oki, gaz by³ niby zak³adany w 2003 albo 2004, czyli powinna byæ jeszcze homologacja na butle.

Data: 2011-04-22 11:36:21
Autor: MZ
W dniu 2011-04-21 21:16, PlaMa pisze:
On 2011-04-21 21:01, MZ wrote:

[...]

Chyba wybra³e¶ z³e zapytanie. Nie wybieraj zapytania standardowego,
tylko identyfikacja umowy OC.

U¿yj tego linku
https://zapytania.oi.ufg.pl/zpp/identification.do

Powiniene¶ dostaæ taki email zwrotny:
-- -- -- -- --
W serwisie automatycznych zapytañ na portalu Ubezpieczeniowego Funduszu
Gwarancyjnego pod adresem
https://zapytania.oi.ufg.pl/zpp/requestView.do?xxxxxxxxxxxxx zosta³a
udostêpniona odpowied¼ na Twoje zapytanie.

Rodzaj zapytania: Identyfikacja polisy OC

Email: twój mail

Parametry zapytania:
- Numer rejestracyjny pojazdu: numer rej.
- Nr vin: vin auta
- Na dzieñ: taki jaki poda³e¶ w zapytaniu

Data z³o¿enia: kiedy wys³a³e¶

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

-- -- -

--
MZ

Data: 2011-04-23 01:35:17
Autor: PlaMa
On 2011-04-22 11:36, MZ wrote:

U¿yj tego linku
https://zapytania.oi.ufg.pl/zpp/identification.do

nie dzia³a mi.

Powiniene¶ dostaæ taki email zwrotny:

Dosta³em, po klikniêciu otworzy³ siê pdf z opisem "brak danych"

Data: 2011-04-22 10:37:10
Autor: Kamil
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Thu, 21 Apr 2011 21:01:52 +0200, MZ napisa³(a):

Uda³o mi siê zdobyæ VIN i nr rej - jestem w trakcie "zapytywania" ufg :)

Zapytanie trwa kilka minut. Sprawd¼, co wyrzuci i tam wy¶lij wypowiedzenie.

Piêknie sobie pierd...isz :))
Wypowiedzieæ ZA KOGO¦ umowê polisy OC :)))
Ale masz zryty beret :)))
Przecie¿ Plama nie jest stron± dla TU, wiêc jak mo¿e skutecznie
wypowiedzieæ polisê OC?  :)))
Chyba ciê¿kostrawne posi³ki jad³e¶ :)))

Data: 2011-04-22 10:59:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-04-22 10:37, Kamil pisze:
[...]

Skoro kupi³ samochód, to sta³ siê stron± umowy OC.

--
Liwiusz

Data: 2011-04-28 10:15:27
Autor: Kamil
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Fri, 22 Apr 2011 10:59:21 +0200, Liwiusz napisa³(a):

[...]

Przecie¿ tego auta NIE KUPI£.
Zdoby³ tylko nr VIN i nr rejestracyjny - oraz "zapytowuje" UFG...nie
czytasz co cytujesz?
To zerknij ni¿ej co napisa³ MZ...
A potem jeszcze raz przeczytaj mój post.

I kto ma racjê?  :)))

MZ stwierdzi³ ¿e po odpowiedzi z UFG kole¶ ma wypowiedzieæ umowê :)))
hahahha.....

Data: 2011-04-28 10:19:38
Autor: MZ
W dniu 2011-04-28 10:15, Kamil pisze:
[...]

Kolejny raz udowadniasz, ¿e jeste¶ ... "osobliwy". JE¦LI/GDY kupi to
auto, to mo¿e wypowiedzieæ umowê OC z obecnym TU i zawrzeæ w dniu kupna
now±, na siebie. Jakim trzeba byæ ... ¿eby tego nie zrozumieæ?

--
MZ

Data: 2011-04-28 14:25:55
Autor: Kamil
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Thu, 28 Apr 2011 10:19:38 +0200, MZ napisa³(a):

JE¦LI/GDY kupi to auto, to mo¿e wypowiedzieæ umowê OC

To trzeba by³o to napisaæ wprost, a nie waliæ ausdruckami:
Zapytanie trwa kilka minut. Sprawd¼, co wyrzuci i tam wy¶lij wypowiedzenie.

Powinienie¶ napisaæ w stylu:
"Zapytanie trwa kilka minut. Sprawd¼, co wyrzuci i GDY KUPISZ TEN POJAZD,
to do tego TU wy¶lij wypowiedzenie".

Napisa³e¶ co napisa³e¶ i teraz strugasz jarz±bka misiek :)
Nie dorabiaj teorii, bo to co sp³odzi³e¶ zostanie na serwerach news "po
wsze czasy" :)

Data: 2011-04-28 14:31:13
Autor: MZ
W dniu 2011-04-28 14:25, Kamil pisze:
Powinienie¶ napisaæ w stylu:
"Zapytanie trwa kilka minut. Sprawd¼, co wyrzuci i GDY KUPISZ TEN POJAZD,
to do tego TU wy¶lij wypowiedzenie".
Oczywi¶cie...

Napisa³e¶ co napisa³e¶ i teraz strugasz jarz±bka misiek :)
Nie dorabiaj teorii, bo to co sp³odzi³e¶ zostanie na serwerach news "po
wsze czasy" :)
Oczywi¶cie...naturalnie namawia³em kolegê do wypowiedzenia umowy OC dla
nieswojego samochodu, bo akurat zna³ VIN i numer rejestracyjny.
Oczywi¶cie, tak jak piszesz..a teraz we¼ swoje proszki i sio, lekcje
odrabiaæ bo jutro pani od przyrody rodziców wezwie.

--
MZ

Data: 2011-04-28 14:56:55
Autor: Kamil
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Thu, 28 Apr 2011 14:31:13 +0200, MZ napisa³(a):

Oczywi¶cie...naturalnie namawia³em kolegê do wypowiedzenia umowy OC dla
nieswojego samochodu, bo akurat zna³ VIN i numer rejestracyjny.

W rzeczy samej.

Data: 2011-05-02 07:44:07
Autor: Tapatik
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
U¿ytkownik Kamil napisa³:

[...]

W momencie kiedy Plama kupi ten samochód, to ubezpieczenie przejdzie z obecnego w³a¶ciciela samochodu na Plamê. Wtedy dla TU bêdzie stron± i jak najbardziej bêdzie móg³ wypowiedzieæ umowê.

Jak d³ugo jeszcze bêdziesz atakowaæ rozmówców zamiast z nimi dyskutowaæ?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-04-22 10:32:27
Autor: Kamil
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem
Dnia Thu, 21 Apr 2011 15:18:02 +0200, Mark napisa³(a):

Wiec na dzien dzisiejszy ten samochod "ma" OC, tyle ze nie oplacone i
obciazajace aktualnego wlasciciela. W praktyce to nie skutkuje poki co
niczym poza ewentyalna windykacja umowy

Gwoli ¶cis³o¶ci - na pewno nie windykacj± umowy, ale wynikaj±cymi z niej
sk³adkami.

- bo choc UFG moze przywalic kilka tys kary

A co niby UFG ma w statucie dzia³ania?
Egzekucjê nale¿no¶ci z tytu³u nieop³acenia polis przez ubezpieczonych???
I za co ta "kara" by mia³a byæ, skoro sam napisa³e¶ ¿e "polisa OC nadal
obowi±zuje, tylko ¿e nie jest op³acona"?
Generalnie - UFG w TAKIM przypadku mo¿e siê pucowaæ i tyle.

Tzn inaczej - obowiazuje go poprzednia polisa, ale do momentu oplaty nowej
samochod nie ma prawa poruszac sie po drogach.

Skoro jest WA¯NA umowa i polisa OC to co stoi na przeszkodzie by pojazdem
siê poruszaæ?
Przecie¿ sprawa ZAP£¡TY za t± poli¶e to zupe³nie inna materia i sprawa
dzia³u ksiêgowo¶ci i ¶ci±gniêcia jej przez TU od ubezpieczonego.
W koñcu co daje prawo do poruszania siê:
- polisa OC
czy
- potwierdzenie wniesienia op³aty z tytu³u tej polisy?

Heheheh :))

ubezpieczenie, nie zmienia to faktu ze on musi ci sprzedac samochod z
*waznym* OC.

No facet...masz rozdwojenie ja¼ni czy wieloosobowo¶æ?
Sam napisa³e¶ ¿e POSIADA WA¯N¡ UMOWÊ I POLISÊ OC (tylko nie op³acon±!!!)

Data: 2011-04-27 10:50:43
Autor: Mark
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem
Dnia Fri, 22 Apr 2011 10:32:27 +0200, Kamil napisa³(a):

Gwoli ¶cis³o¶ci - na pewno nie windykacj± umowy, ale wynikaj±cymi z niej
sk³adkami.

Pitolicie Hipolicie. Oczywiscie ze windykuje sie skladki wynikajace z umowy
- madry od razu zrozumie, no ale zawsze mozna sie czepiac.

A co niby UFG ma w statucie dzia³ania?

No wlasnie, dobrze byloby poczytac. Ze strony UFG:

"Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) zwróci³ siê do Ciebie o okazanie
dokumentów potwierdzaj±cych zawarcie umowy ubezpieczenia odpowiedzialno¶ci
cywilnej (OC). Oznacza to, ¿e podczas kontroli pojawi³y siê w±tpliwo¶ci.

Kontrole takie mog± byæ przeprowadzane m.in. przez Policjê lub organy
w³a¶ciwe w sprawach rejestracji pojazdów. W±tpliwo¶ci powstaj± gdy - podczas
kontroli - nie zostanie okazany dokument potwierdzaj±cy zawarcie umowy
ubezpieczenia OC
Jako osoba wezwana do udzielenia informacji o ubezpieczeniu, od daty odbioru
wezwania masz 30 dni na:
-  wykazanie, ¿e umowa ubezpieczenia OC zosta³a zawarta zgodnie z
obowi±zuj±cymi przepisami, czyli   ¿e Twoja polisa/polisy  OC obejmowa³y
ca³y rok kalendarzowy, w którym dokonano kontroli,
lub
-udokumentowanie, ¿e z jakiego¶ powodu nie dotyczy Ciê obowi±zek posiadania
ubezpieczenia  OC,
lub
- wniesienie op³aty w wysoko¶ci okre¶lonej na wezwaniu od  UFG."

Zwracam uwage na "organ wlasciwy w sprawach rejestracji pojazdow" - czyli np
Wydzial Komunikacji, czyli to o czym pisalem.
Tabele kar masz na stroonie UFG, nie chce mi sie jej wklejac

Egzekucjê nale¿no¶ci z tytu³u nieop³acenia polis przez ubezpieczonych???

Tak, egzekucja administracyjna, na mocy ustawy podanej ponizej:
Art. 96. 1. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, zwany dalej "Funduszem",
jest instytucj± wykonuj±c± zadania okre¶lone w ustawie.
2. Fundusz jest w³a¶ciwy w zakresie egzekucji administracyjnej nale¿no¶ci
pieniê¿nych w zwi±zku z kontrol± spe³nienia obowi±zku zawierania umów
obowi±zkowych ubezpieczeñ odpowiedzialno¶ci cywilnej, o których mowa w art.
4 pkt 1 i 2.

I za co ta "kara" by mia³a byæ, skoro sam napisa³e¶ ¿e "polisa OC nadal
obowi±zuje, tylko ¿e nie jest op³acona"?

Ok, widze ze nalezysz do tych teoretykow-napinaczy co to "bronia swoich
praw" po to tylko zeby sie poklocic troche.
Wiec specjalnie, dla Ciebie:
Ustawa z 22.05.2003 o ubezpieczeniach obowiazkowych, UFG i PBUK.
Art. 28. 1. Je¿eli posiadacz pojazdu mechanicznego nie pó¼niej ni¿ na jeden
dzieñ przed up³ywem okresu 12 miesiêcy, na który umowa ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych zosta³a zawarta, nie powiadomi na pi¶mie
zak³adu ubezpieczeñ o jej wypowiedzeniu, uwa¿a siê, ¿e zosta³a zawarta
nastêpna umowa na kolejne 12 miesiêcy, z zastrze¿eniem ust. 2.

Wiec jak widzisz, *UMOWA OBOWIAZUJE* sprzedajacego. To, ze nie oplacil on
kolejnych skladek ma inne konsekwencje, ale nie powoduje rozwiazania umowy.
Konsekwencje sa mianowicie takie, ze w przypadku braku oplacenia skladek,
ubezpieczyciel nie jest obowiazazny wyplaty jakiegokolwiek odszkodowania

Generalnie - UFG w TAKIM przypadku mo¿e siê pucowaæ i tyle.

jasne, dream on. Ignorantia iurus nocet.
Skoro jest WA¯NA umowa i polisa OC to co stoi na przeszkodzie by pojazdem
siê poruszaæ?

Prawo? Policja, i inne ogragny do tego uprawnione? Pojazd bez oplaconej
skladki OC nie jest chroniony odpowiedzialnoscia ubezpieczyciela, ergo nie
jest dopuszcozny do ruchu. Poczytaj sobie odpowiednie ustawy bo mi naprawde
nie chce sie grzebac po nich juz.

W koñcu co daje prawo do poruszania siê:
- polisa OC

A *MA* ta polise? Skoro sie nie pofatygowal do TU? Mam na mysli jakis
fzyczny jej slad, bo to ze ona sobie plynie to inna inszosc.
No facet...masz rozdwojenie ja¼ni czy wieloosobowo¶æ?

Wiem za to czego ty nie masz. A mianowicie bladego pojecia o czym piszesz.

--
Mark

Data: 2011-04-28 12:57:16
Autor: Kamil
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem
Dnia Wed, 27 Apr 2011 10:50:43 +0200, Mark napisa³(a):

[...]

Jak mawia zawsze Gotfryd:
"pytaj±cy uzyska odpowied¼ na to co napisa³, niekoniecznie na to o czym
my¶la³".
W dupie mam co mia³e¶ na my¶li - istotne jest co napisa³e¶. A napisa³e¶
bzdurê i tyle.

Egzekucjê nale¿no¶ci z tytu³u nieop³acenia polis przez ubezpieczonych???

Tak, egzekucja administracyjna,

Nie rozumiesz mojego sarkastycznego pytania :)
Nie pytam czy UFG mo¿e wystawiæ tytu³ administracyjny, tylko czy UFG
ZAJMUJE siê egzekucj± nale¿no¶ci nale¿±cych do KOGOKOLWIEK.

na mocy ustawy podanej ponizej:

2. Fundusz jest w³a¶ciwy w zakresie egzekucji administracyjnej nale¿no¶ci
pieniê¿nych w zwi±zku z kontrol± spe³nienia

Czyli mo¿e egzekwowaæ SWOJE tytu³y, wystaiwone przez siebie!!!!

[...]

Raczej ¿eby oponenci u¿ywali poprawnych definicji i wiedzieli o czym pisz±
:)
Wiec specjalnie, dla Ciebie:
Ustawa z 22.05.2003 o ubezpieczeniach obowiazkowych, UFG i PBUK.
Art. 28. 1. Wiec jak widzisz, *UMOWA OBOWIAZUJE* sprzedajacego.

Gwoli ¶cis³o¶ci - znowu¿ - obowi±zuje RÓWNIE¯ ubezpieczonego, bo inaczej by
nie by³o umowy :)
Wiem, napiszesz ¿e siê czepiam, ale có¿ - skoro nie potrafisz napisaæ
sensownego zdania - tak bêdzie :)

To, ze nie oplacil on kolejnych skladek ma inne konsekwencje, ale nie
powoduje rozwiazania umowy.

Przecie¿ potwierdzasz tylko moje stanowisko, i to co powszechnie jest
wiadome :)

Konsekwencje sa mianowicie takie, ze w przypadku braku oplacenia skladek,
ubezpieczyciel nie jest obowiazazny wyplaty jakiegokolwiek odszkodowania

Przecie¿ nie by³o wzmianki o jakiejkolwiek wyp³acie odszkodowania.

Generalnie - UFG w TAKIM przypadku mo¿e siê pucowaæ i tyle.

jasne, dream on. Ignorantia iurus nocet.
             ^^^^^
Ohhh...znowu siê czego¶ nauczysz....
Chc±c b³yszczeæ ³acin±, postaraj siê mocniej....
Zapamiêtaj: Ignorantia *iuris* nocet
Znowu powiesz ¿e ten kto mia³ wiedzieæ to zrozumie?   ;P

[...]

No w³asnie ignorancie - co mo¿e kontrolowac policja:
- dowód zap³acenia sk³adki?
czy
- polisê OC?
Jakby¶ nie zakmini³ - to pytanie retoryczne :)
Ale mo¿esz siê dalej gard³owaæ :)

A mianowicie bladego pojecia o czym piszesz.

Eeee, wysil siê bardziej, wejd¼ na wy¿yny swego intelektu (tak, tak wiem,
to mrzonka, bo nie da siê wej¶æ na co¶ czego nie ma).

Data: 2011-04-28 15:33:13
Autor: Mark
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem
Dnia Thu, 28 Apr 2011 12:57:16 +0200, Kamil napisa³(a):

W dupie mam co mia³e¶ na my¶li

W dupie to ty massz tekst pisany. A konkretnie tekst ustaw.
Jak dla mnie EOT, bo widze ze zyjesz w swoim matriksie, gdzie wolno ci
wszystko.

--
Mark

Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ub ezpieczeniem