Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

Data: 2011-04-20 00:19:11
Autor: PlaMa
On 2011-04-19 22:14, PlaMa wrote:

Wiem, ¿e mogê zrezygnowaæ w ci±gu 30 dni od kupna - je¿eli nie
zrezygnujê to znowu - p³acê za nie ja czy on (za³ó¿my, ¿e umowa
kupna-sprzeda¿y nic nie mówi na ten temat)

o w³a¶nie:

"W przypadku przekroczenia tego terminu (30 dni - dop. PlaMa) lub w razie nie dorêczenia wypowiedzenia do ubezpieczyciela, zbywca nie bêdzie móg³ uzyskaæ zwrotu sk³adki, poniewa¿ polisa z mocy prawa zostanie przepisana na nowego w³a¶ciciela pojazdu."

Je¿eli osoba, która zakupi³a polisê (domy¶lnie zakupi³a, czyli zosta³a ona automatycznie przed³u¿ona) nie op³aci³a jej, to kogo bêd± ¶cigaæ za op³aty za ni±? Zbywce czy nabywce samochodu z polis±?

Data: 2011-04-20 00:44:59
Autor: PlaMa
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
On 2011-04-20 00:19, PlaMa wrote:

"W przypadku przekroczenia tego terminu (30 dni - dop. PlaMa) lub w
razie nie doręczenia wypowiedzenia do ubezpieczyciela, zbywca nie będzie
mógł uzyskać zwrotu składki, ponieważ polisa z mocy prawa zostanie
przepisana na nowego właściciela pojazdu."
Jeżeli osoba, która zakupiła polisę (domyślnie zakupiła, czyli została
ona automatycznie przedłużona) nie opłaciła jej, to kogo będą ścigać za
opłaty za nią? Zbywce czy nabywce samochodu z polisą?

KontynuujÄ…c monolog w tym wÄ…tku :) za http://www.ubezpieczenie.com.pl/kupno__sprzedaz_auta_obowiazki_stron_krok_po_kroku/47,262.html

"
p. Jeśli zbywca nie opłacił II raty za ubezpieczenie, kto musi to zrobić?
o. Wszystko uzależnione jest od wyznaczonego terminu płatności. Jeśli wypada on na datę już po spisaniu umowy kupna-sprzedaży, ratę powinien opłacić nabywca, natomiast jeśli termin II raty upłynął przed spisaniem umowy k-s, zbywca musi opłacić składkę – proporcjonalnie do wykorzystanego okresu ochrony. Taka procedura obowiązuje w większości zakładach ubezpieczeń.

p. Jeśli składka (płatność jednorazowa) za ubezpieczenie OC nie została opłacona
o. sytuacja jest analogiczna jak powyżej: zbywca opłaca składkę za okres ochrony do dnia sprzedaży pojazdu.

p. Jeśli kupiony pojazd nie posiadał ubezpieczenia OC
o. kupujący jest zobowiązany w tym samy dniu, w którym stał się właścicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC.
"

Czyli jak rozumiem: kupuję samochód np. 22 kwietnia, np. 25 kwietnia zgłaszam ubezpieczycielowi, że z ubezpieczenia rezygnuję, przez 30 dni liczone od 22 samochód ubezpieczony jest polisą zbywcy i on musi za to ubezpieczenie zapłacić.

"Zbywca pojazdu po spisaniu umowy kupna-sprzedaży ma obowiązek przekazać nabywcy aktualne ubezpieczenie OC pojazdu (dokumenty potwierdzające zawarcie umowę)"

Czyli zbywca MUSI mi dać ubezpieczenie OC (musi je załatwić?). Co jak mi go nie da? To mój problem czy jego? Mój na pewno bo:

"Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji potrzebne są następujące dokumenty:

1. dowód własności pojazdu (umowa kupna-sprzedaży, faktura, darowizna, zamiany pojazdów, itp.);
2. dowód rejestracyjny z ważnym przeglądem technicznym lub decyzja o czasowym wycofaniu z ruchu;
3. karta pojazdu (jeśli została wydana);
4. ważna polisa ubezpieczeniowa OC;
5. dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych – wypis z właściwego rejestru;
"

Czyli OC do rejestracji będzie wymagane oraz przed rejestracją będę musiał zrobić jeszcze przegląd.

Wszystko dobrze rozumiem?

Data: 2011-04-20 01:10:43
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iol39l$mee$1inews.gazeta.pl...
On 2011-04-20 00:19, PlaMa wrote:

go nie da? To mój problem czy jego? Mój na pewno bo:

"Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji potrzebne s± nastêpuj±ce dokumenty:

A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
Bo ja znalazlem np.:

Tu: http://www.bip.powiatwodzislawski.pl/index.jsp?bipkod=/018/011/009
tu: http://powiatbialski.pl/starostwo/spr_km/km_rejestracja.html#rej_pon

i nie ma na liscie nic o swistku z OC

a tu dla odmiany:

http://www.bip.starostwo.kepno.pl/index.jsp?bipkod=/036/013/003

chca do wgladu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 01:50:12
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 01:10, SDD wrote:

A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
Bo ja znalazlem np.:

ze wspomnianej wcze¶niej strony

[...]

http://www.powiat-olsztynski.pl/t2/index.php?task=257
Niby nie ma s³owa o OC z drugiej strony chc± 500z³ co jest chyba z eka nieaktualne :)

Pozdrawiam
SDD

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2011-04-20 09:10:03
Autor: MZ
W dniu 2011-04-20 01:10, SDD pisze:

[...]

Z praktyki w Warszawie - do z³o¿enia wniosku o przerejestrowanie nie
chcieli OC (wydali tablice i miêkki dowód) ale ju¿ po miesi±cu, przy
odbieraniu twardego dowodu warunkiem dostania by³o wa¿ne OC do wgl±du.
Natomiast wa¿no¶æ badañ tech. sprawdzali ju¿ na samym pocz±tku, wiêc
musi byæ.
Najbezpieczniej po prostu ubezpieczyæ zaraz po kupnie (tego samego dnia,
¿eby by³o zgodnie z przytoczonymi powy¿ej przepisami), dowiedzieæ siê u
kogo by³o poprzednie, wyga¶niête ubezpieczenie i wypowiedzieæ je  w
trybie  30 dni.

--
MZ

Data: 2011-04-21 14:53:45
Autor: Kamil
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 09:10:03 +0200, MZ napisa³(a):

dowiedzieæ siê u kogo by³o poprzednie, wyga¶niête ubezpieczenie
i wypowiedzieæ je  w trybie  30 dni.

Jak chcesz siê tego dowiedzieæ?
I jak± bêdziesz mia³ pewno¶æ ¿e "poprzedni w³a¶ciciel auta" poda³ Ci
prawdziwe dane ubezpieczyciela?  ;P
I sk±d pewno¶æ ¿e mia³ tylko jedna polisê OC?  ;P
Je¿eli mia³ np. dwie polisy - to która z nich jest "wa¿niejsza" od drugiej?
;P

Data: 2011-04-21 15:19:12
Autor: MZ

www.ufg.pl
I jak± bêdziesz mia³ pewno¶æ ¿e "poprzedni w³a¶ciciel auta" poda³ Ci
prawdziwe dane ubezpieczyciela?  ;P
Tak± sam± jak zwykle, czyli ¿adn±. Niestety czasami trzeba liczyæ na
ludzk± uczciwo¶æ.
I sk±d pewno¶æ ¿e mia³ tylko jedna polisê OC?  ;P
Jak wy¿ej. Jak± masz pewno¶æ ¿e sprzedaj±cy auto z wa¿nym ubezpieczeniem
ma tylko to które Ci przekazuje? W zwi±zku z tym w ogóle nie kupowaæ
u¿ywanych samochodów? Niemniej jednak ponownie www.ufg.pl, w zapytaniu
pokazuj± siê wszystkie aktywne na dany dzieñ polisy.
--
MZ

Data: 2011-04-21 04:23:00
Autor: poreba
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 01:10:43 +0200, SDD napisa³(a):

"Do zarejestrowania/ przerejestrowania pojazdu w Wydziale Komunikacji potrzebne s± nastêpuj±ce dokumenty:/.../
A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
art. 84 ust. 2 pkt 1 lit. d) w Dz.U. z 2003r. nr 124 poz.1152

--
pozdro
poreba

Data: 2011-04-21 15:21:32
Autor: Mark
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 01:10:43 +0200, SDD napisa³(a):

A Ty to z jakiejs ustawy wziales, czy ze strony jakiegos WK?
Bo ja znalazlem np.:

A przerejestrowywales kiedys jakis samochod?
OC jest niezbedne. W ciagu roku kupowalem dwa, i sprzedawalem jeden, wiec w miare dobrze sie w
papierologii orientuje.

--
Mark

Data: 2011-04-20 09:05:03
Autor: Misiek
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości news:iol39l$mee$1inews.gazeta.pl...

(ciach)

[...]

 wÅ‚aÅ›cicielem pojazdu, zawrzeć ubezpieczenie OC...."
Ja to rozumiem inaczej - samochod jest nie ubezpieczony, Ty go kupujesz i zawierasz polise OC... Ty za nia placisz, nie zbywca (on przeciez nie przedluzyl polisy).

[...]

Przeciez nie ma OXC, wiec jak ma ci go dac?

[...]

 jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC
2. waznego przegladu?
Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)

Data: 2011-04-20 09:25:16
Autor: MZ
W dniu 2011-04-20 09:05, Misiek pisze:
tko dobrze rozumiem?

jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC
2. waznego przegladu?
Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)

No przecież że nie wolno :) Ale np. można lawetą dowieźć. Albo
powiedzieć, że się dowiozło. Chociaż nikt o to nie pyta. Przegląd
zrobisz nie pokazując OC i z wygaśniętym terminem.

--
MZ

Data: 2011-04-20 14:48:06
Autor: Misiek

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iom1os$q8p$1news.onet.pl...
[...]

Pytanie bylo "jak dojedziesz...", nie "jak zrobisz przeglad.." hehehe
Jak cie policmajstry chyca to cieplo bedzie heh
Mandat za:
1. brak waznego dowodu rejestracyjnego (to do przejscia, kupilem, nie zdazylem prerejestrowac)
2. brak waznego OC (do przejscia, zaplacic OC przed wszystkim)
3. poruszanie sie pojazdem nie dopuszczonym do ruchu (brak waznego badania technicznego)
I punkt 3 najgorszy... jak sie upra to zawezwa lawete, odstawia na parking strzezony i zaplacisz i mandat i holowanie i parking :-)

Data: 2011-04-20 21:46:22
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 14:48, Misiek wrote:

[...]

mam 30 dni na to, a także jest zabronione ale nie uwzględniono sankcji za to.

Słyszałem kilka dni temu opowieść, że facet kupił niemca i jeździł nim przez 3 lata nie płacąc akcyz, wszystkich tych opłat przy ściąganiu i kosztów przerejestrowania :) Jak go zatrzymywała policja to grzecznie mówił, że nie dopełnił obowiązku rejestracyjnego i słucha jaka kara za to obowiązuje :D Podobno żadna :D Ba! Wszystkie mandaty za radary mogą co najwyżej do Niemca iść xD

Aczkolwiek historia z drugiej ręki i byłem wtedy skupiony na czymś innym, więc może coś pokręciłem :D

2. brak waznego OC (do przejscia, zaplacic OC przed wszystkim)

IMO OC jest ważne

3. poruszanie sie pojazdem nie dopuszczonym do ruchu (brak waznego
badania technicznego)

No to ciężko przeskoczyć jak coś się stanie :)

I punkt 3 najgorszy... jak sie upra to zawezwa lawete, odstawia na
parking strzezony i zaplacisz i mandat i holowanie i parking :-)

true :(

Data: 2011-04-20 21:41:45
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 09:25, MZ wrote:

No przecież że nie wolno :) Ale np. można lawetą dowieźć. Albo
powiedzieć, że się dowiozło. Chociaż nikt o to nie pyta.

Nie pyta :) Ojciec regularnie zapomina o dacie przeglÄ…du :D
Chyba się umówię na kupno w bramie stacji diagnostycznej :D

Data: 2011-04-20 21:40:32
Autor: PlaMa
Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem

Przeciez nie ma OC, wiec jak ma ci go dac?

Albo ja coś mylę albo Ty... Co jakiś czas pojawia się tutaj post, że kupiło się polisę u nowego ubezpieczyciela a stary automatycznie przedłużył swoją i się zostało na siłę uszczęśliwionym 2 OC.

Z tego co się orientuję, to ubezpieczyciel ma obowiązek przedłużyć polisę w przypadku niewypowiedzenia jej i niewskazania nowego ubezpieczyciela.

Słowem na mój rozum samochód ma nieopłacone, automatycznie przedłużone ubezpieczenie OC.

jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC

IMO OC JEST,m tylko opłaty i prawdopodobnie kwitka brakuje :D

2. waznego przegladu?

cichaczem :D

Takim pojazdem nie wolno sie poruszac przeciez :-)

oj, zaraz nie wolno... to wolny kraj :P

Data: 2011-04-20 22:27:53
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ioncrl$mmn$1inews.gazeta.pl...

Albo ja co¶ mylê albo Ty... Co jaki¶ czas pojawia siê tutaj post, ¿e kupi³o siê polisê u nowego ubezpieczyciela a stary automatycznie przed³u¿y³ swoj± i siê zosta³o na si³ê uszczê¶liwionym 2 OC.

A sprawdzales na stronie UFG?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 23:39:49
Autor: PlaMa
On 2011-04-20 22:27, SDD wrote:

A sprawdzales na stronie UFG?

nie mam danych

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 23:41:46
Autor: SDD
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ionjrc$g8n$1inews.gazeta.pl...

A sprawdzales na stronie UFG?

nie mam danych
Idz do komisu i spisz VIN :) - powiedz, ze to do agencji detektywistycznej, zeby sprawdzic, czy nei kradziony :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-21 07:58:40
Autor: Misiek

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości news:ioncrl$mmn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ktorego tak na prawde nie ma. Nawet jesli jest tak jak twierdzisz (zdarzaja sie takie przypadki), to poprzerdni wlasciciel nie uiscil skladki za OC, wiec OC... nie ma :-)

jak dojedziesz na przeglad techniczny nie majac:
1. OC

IMO OC JEST,m tylko opłaty i prawdopodobnie kwitka brakuje :D

Jak wyzej - niby jest, ale go nie ma - nie jest oplacone...

2. waznego przegladu?

cichaczem :D

Data: 2011-04-21 15:24:31
Autor: Mark
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Thu, 21 Apr 2011 07:58:40 +0200, Misiek napisa³(a):

IMO OC JEST,m tylko op³aty i prawdopodobnie kwitka brakuje :D

Jak wyzej - niby jest, ale go nie ma - nie jest oplacone...

Wlasnie. To jest najblizsze prawdy - jest, ale nie oplacone, wiec taki
samochod nie jest dopuszczony do ruchu z definicji.
Natomiast dla obecnego wlasciciela licznik skladek caly czas bije, nawet
jesli mu sie wydaje inaczej

--
Mark

Data: 2011-04-21 14:57:00
Autor: Mark
Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem
Dnia Wed, 20 Apr 2011 09:05:03 +0200, Misiek napisa³(a):

"...kupuj±cy jest zobowi±zany w tym samy dniu, w którym sta³ siê
 w³a¶cicielem pojazdu, zawrzeæ ubezpieczenie OC...."
Ja to rozumiem inaczej - samochod jest nie ubezpieczony, Ty go kupujesz i zawierasz polise OC... Ty za nia placisz, nie zbywca (on przeciez nie przedluzyl polisy).

Ale Ty bzdury piszesz, i niepotrzebnie wprowadzasz w blad pytajacego
Ten samochod *jest* caly czas ubezpieczony, tylko poprzedni wlasciciel nie
oplacil skladek. Co nie znaczy ze przestala go obowiazywac poprzednia umowa
- Umowe OC sie *wypowiada* odrebnym pismem, zaprzestanie oplaty skladek
*nie* powoduje rozwiazania umowy
I zeby bylo smieszniej, Ty, jako zwykly uzytkownik, obecnie *nie* mozesz
wyrejestrowac samochodu, a tylko przy wyrejestrowaniu lub sprzedazy mozna
wypowiedziec umowe. W przeciwnym razie, nawet jak samochod mialby stac na
kolkach przez lata, *musisz* miec OC. W przeciwnym wypadku grozi kara do
kilku tys. zl.

--
Mark

Kupno samochodu z niewa¿nym przegl±dem i ubezpieczeniem