Kupno samochodu z wadami ukrytymi

Data: 2013-06-21 09:48:57
Autor: NEMO
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Witam
Znajomy kupi艂 samoch贸d. Po dniu uzytkowania jecha艂 i samoch贸d stan膮艂 na ulicy bo si臋 urwa艂 pasek klinowu. Na dodatek mechanik zobaczy艂 偶e samoch贸d to ruina, silnik poprzerabiany, jakas czesc od skrzyni bieg贸w nie od manula tylko automat i jeszcze du偶o innych wad kt贸rych nie da艂o sie zobaczyc go艂ym okiem. Sprzedawca m贸wi艂 ze samoch贸d idelany
Czy mo偶na jecha膰 do kupuj膮cego 偶eby odda艂 pieniadze ??

Data: 2013-06-21 05:08:13
Autor: kogutek444
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 09:48:57 UTC+2 u縴tkownik NEMO napisa:
Witam

Znajomy kupi samoch骴. Po dniu uzytkowania jecha i samoch骴 stan背 na ulicy bo si urwa pasek klinowu. Na dodatek mechanik zobaczy 縠 samoch骴 to ruina, silnik poprzerabiany, jakas czesc od skrzyni bieg體 nie od manula tylko automat i jeszcze du縪 innych wad kt髍ych nie da硂 sie zobaczyc go硑m okiem. Sprzedawca m體i ze samoch骴 idelany

Czy mo縩a jecha do kupuj眂ego 縠by odda pieniadze ??

Urwany pasek linowy to nie wada. To pech. Pasek jest cz甓ci eksploatacyjn. Czy mo縩a odda samoch骴 bo si paliwo w nim sko馽zy硂 i stan背? Samoch骴 to ruina bo s w nim przer骲ki i cz甓ci nie od tego modelu. To te nie wada. W t skrzyni bieg體 jako nie wierz. Automat i zwyk潮 na tyle si r罂ni 縠 z wyj眛kiem jakiej poduszki czy 秗uby nic nie pasuje. Poza tym czy przer骲ka od razu oznacza rujnowanie. Ze starych czas體. Do 125p po przer骲ce dawa硂 si za硂縴 sworznie od poloneza. Tak przerobione zawieszenie zyskiwa硂 na 縴wotno禼i trzy-cztery razy. Kierownic kr阠i硂 si zdecydowanie l縠j. Dr笨ek 秗odkowy uk砤du kierowniczego w poldku wytrzymywa kr髏ko. Mo縩a by硂 wymieni na nowy albo wymontowa i w okre秎onym miejscu przyjeba mu sporym m硂tkiem. I si reperowa na najbli縮ze 100 tysi阠y.

Data: 2013-06-21 13:23:49
Autor: Budzik
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Osobnik posiadaj眂y mail kogutek444@gmail.com napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

[...]

Wszystko kwestai oceny. Watkotw髍ca napisa r體niez: "i wiele innych wad"

Pytanie zatem jest jasne - czy samoch骴 by/jest  zgodny z umow?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2013-06-21 09:53:24
Autor: Ergie
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
U偶ytkownik "NEMO"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kq10hc$spp$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Jecha膰 jak najbardziej mo偶na :-)

A czy co艣 da si臋 t膮 jazd膮 osi膮gn膮膰 to zale偶y od umowy jak膮 spisali.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-06-21 22:40:21
Autor: Cavallino
Kupno samochodu z wadami ukrytymi

U偶ytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kq10pp$t6d$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie przeceniaj znaczenia jakiego艣 bzdurnego zapisu.
A dla od艣wie偶enia 艣wiatopogl膮du nt. auto u偶ywanych od hanlarzy, mo偶na sobie poczyta膰 :
http://pieniadze.gazeta.pl/Kupujemy/1,124630,14142169,_95_proc__z_nas_to_oszusci___Przerazajaca_spowiedz.html#BoxSlotIIMT#BoxBizTxt

Data: 2013-06-21 10:14:58
Autor: WW
W dniu 2013-06-21 09:48, NEMO pisze:

Czy mo縩a jecha do kupuj眂ego 縠by odda pieniadze ??

Nie warto.
Z pewno禼i w umowie jest klauzula, 縠 "stan techniczny jest znany kupuj眂emu".

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik.    :-P

Data: 2013-06-21 09:33:25
Autor: Budzik
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Osobnik posiadaj眂y mail wuwu0@vp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Czy mo縩a jecha do kupuj眂ego 縠by odda pieniadze ??

Nie warto.
Z pewno禼i w umowie jest klauzula, 縠 "stan techniczny jest znany kupuj眂emu".

Bardzo czesto warto.
Tylko trzeba sie odpowiednio przygotowa.
moj znajomy ostatnio oddawal w ten sps骲 samoch骴 i oczywiscie nie by硂 砤two ale sie uda硂.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Stwierdzono, 縠 demokracja jest najgorsz form rz眃u, je秎i nie
liczy wszystkich innych form, kt髍ych pr骲owano od czasu do czasu."
Winston Churchill

Data: 2013-06-21 10:25:20
Autor: Jarek Andrzejewski
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Czy mo縩a jecha do kupuj眂ego 縠by odda pieniadze ??

Nie warto.
Z pewno禼i w umowie jest klauzula, 縠 "stan techniczny jest znany kupuj眂emu".

je秎i b阣zie wystarczaj眂o zdeterminowany i nie przera縜 go
perspektywa procesu cywilnego, to mo縠 skorzysta z przepis體 o
rekojmi.
Klauzula nie ma znaczenia, bo sprzedawca podst阷nie zatai wady
(przecie m體i, 縠 "idealny", a nie, 縠 "nie zna stanu", "nie wie, co
pod mask" itp.).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-06-21 10:33:11
Autor: Chris
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Jarek Andrzejewski nabazgra(a):

[...]

Mo縠 si s眃zi a i tak na 90% przegra ...

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie by硂 wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposa縠nie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2013-06-21 10:59:03
Autor: Maciek
[...]
Trzeba by mu pewnie teraz udowodni, 縠 m體i. Wystarczy, 縠by pojazd
mia w swej historii kilku w砤禼icieli i ju jest 砤dna linia obrony
je秎i chodzi o zatajone wady. Trzeba by te pewnie udowodni, 縠
przer骲ki powsta硑 przed zakupem itd itp. Nie wiem o jakiej warto禼i
pojazdu m體imy, ale sami rzeczoznawcy mog tu nie糽e kosztowa i nigdy
si nie zwr骳i :-)

Maciek

Data: 2013-06-21 11:07:25
Autor: Tomasz W骿towicz
W dniu 2013-06-21 10:59, Maciek pisze:
[...]

Zgadza si. Podstawowy problem jest w tym, 縠 umowy kupna-sprzeda縴 samochodu w Polsce to jest czysta dzicz, kt髍ej nikt nie kontroluje.

Gdyby tak stworzy prawo, kt髍e dok砤dnie by okre秎i硂, jaka jest odpowiedzialno舵 sprzedawcy i jak d硊go obowi眤uje, to mo縩a sobie wyobrazi jaki by powsta skowyt oburzenia w秗骴 zawodowych sprzedawc體 funfel-n體ka-nie-秏iganych szpachlowoz體, w kt髍ych nie trzeba cofa licznika bo ju si przekr阠i.

Data: 2013-06-21 11:43:34
Autor: Pawel O'Pajak
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Powitanko,

Gdyby tak stworzy prawo

Taa, nastepne prawo. Prawo jest OK (gorzej z jego stosowaniem i egzekwoaniem, ale to juz wina braku lustracji sedziow i nadmiaru prawa wlasnie). Gosc kupujac pozalowal kilkudziesieciu zl na pojechanie do warsztatu. Jesli drozszy samochod, to mogl pojechac do ASO, nawet tam kosztowaloby to tyle, co 1 zatankowanie. Jesli to nieuczciwy handlarz, to prawdopodobnie nie zgodzilby sie na to i sprawa bylaby zalatwiona bezkosztowo. Prosta rozmowa: "Jest tak jak Pan mowi, idealny stan techniczny - ja place, trup - Pan placi", oczywiscie warsztat wybiera kupujacy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2013-06-21 11:52:55
Autor: wchpikus
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Zawsze jest mozliwosc oddania, ale nie wiem czy to warto..kasy i nerwow.
Jak auto za kilka tys, no to nie wiem..
A na przyszlosc, ogledzimy przez osoby trzecie (mechanik, osoba postronna, kolega...) to podstawa.
Potem ASO lub dowolna stacja diagnostyczna, komp by zczytac bledy jak sie da, (oczywiscie po wczesniejszym przetestowaniu auta na drodze, by uniknac sytuacji ze sprzedajacy skasowal),  ogledziny dokumentow!!!, no i jak ok, to przemyslec zakup.
Nic pod wplywem emocji, najlepiej 1 dzien ogladnac, na drugi przyjechac na jazde probna, trzecio dzien ogladnac dokladniej  w warsztacie, potem dopiero mysl o zakupie.. przespac sie na spokojnie...
Teraz to tylko sad:)

Data: 2013-06-21 22:27:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Jun 2013, wchpikus wrote:

Zawsze jest mozliwosc oddania, ale nie wiem czy to warto..
kasy i nerwow.

  Tudzie podatku.
  PCC to nie VAT i nie ma mechanizmu "korekty", podobnie jest przy
podatku od darowizn (byli tacy co si przejechali na pr骲ie "cofni阠ia
darowizny", bo skutkiem jest kolejny podatek).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-21 14:22:06
Autor: Jarek Andrzejewski
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
On Fri, 21 Jun 2013 11:07:25 +0200, Tomasz W骿towicz
<spammers@go.away.com> wrote:

Gdyby tak stworzy prawo, kt髍e dok砤dnie by okre秎i硂, jaka jest odpowiedzialno舵 sprzedawcy i jak d硊go obowi眤uje, to mo縩a sobie

przecie jest, poda砮m ju t informacj. Nie s硑sza砮 o r阫ojmi za
wady?

Data: 2013-06-21 15:01:16
Autor: Chris
[...]

To przeczytaj dok砤dnie jak ma si to do rzeczy u縴wanych ...

Data: 2013-06-21 15:32:02
Autor: Jarek Andrzejewski
On Fri, 21 Jun 2013 15:01:16 +0200, "Chris" <chris@spam.pl> wrote:

[...]

Przeczyta砮m. A Ty?
Art. 556 KC nie m體i _nic_ o tym, czy rzecz jest u縴wana czy nie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-06-21 15:49:51
Autor: J.F
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
U縴tkownik "Jarek Andrzejewski"  napisa w wiadomo禼i
Przeczyta砮m. A Ty?
Art. 556 KC nie m體i _nic_ o tym, czy rzecz jest u縴wana czy nie.

ale jest
Art. 559.

Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytu硊 r阫ojmi za wady fizyczne, kt髍e powsta硑 po przej禼iu niebezpiecze駍twa na kupuj眂ego, chyba 縠 wady wynik硑 z przyczyn tkwi眂ej ju poprzednio w rzeczy sprzedanej

I teraz szukaj co to znaczy ...

Zdaje sie ze pare podobnych spraw juz bylo, i sady w koncu uznaly ze uzywany samochod to nie jest nowy z salonu, i jak sie zepsuje, to jest to rzecz normalna. Chyba ze sprzedawca wade zatail, tylko jak mu to udowodnic.

J.

Data: 2013-06-21 08:14:08
Autor: kogutek444
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 15:49:51 UTC+2 u縴tkownik J.F napisa:
> [...]

Zdaje sie ze pare podobnych spraw juz bylo, i sady w koncu uznaly ze uzywany samochod to nie jest nowy z salonu, i jak sie zepsuje, to jest to rzecz normalna. Chyba ze sprzedawca wade zatail, tylko jak mu to udowodnic.

W pewnych sytuacjach jest mo縧iwe udowodnienie. Na przykald w takiej 縠 dotrze si do poprzedniego w砤禼iciela i on powie 縠 auto by硂 po ci昕kim wypadku i sprzeda wraka. A ten co kupi dosta sztuk n體k nie smigan po niepal眂ej.

Data: 2013-06-21 08:14:59
Autor: kogutek444
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 17:14:08 UTC+2 u縴tkownik kogut...@gmail..com napisa:
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 15:49:51 UTC+2 u縴tkownik J.F napisa:

> U縴tkownik "Jarek Andrzejewski"  napisa w wiadomo禼i

 W pewnych sytuacjach jest mo縧iwe udowodnienie. Na przykald w takiej 縠 dotrze si do poprzedniego w砤禼iciela i on powie 縠 auto by硂 po ci昕kim wypadku i sprzeda wraka. A ten co kupi dosta sztuk n體k nie smigan po niepal眂ej. No i oczywi禼ie nie ma o tym nic w umowie.

Data: 2013-06-21 18:35:45
Autor: J.F
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
U縴tkownik  napisa w wiadomo禼i
> [...]

wypadku i sprzeda wraka. A ten co kupi dosta sztuk n體k nie smigan
po niepal眂ej. No i oczywi禼ie nie ma o tym nic w umowie.

No, jak znajdziesz w umowie ze bezwypadkowy, to owszem.

Ale jak np skrzynia sie po miesiacu rozsypala, a tam olej z trocinami .... kto dosypal trocin ?

I nawet poprzednia umowa nie pomoze, bo skoro kupil auto z uszkodzona skrzynia biegow, a sprzedal z dobra, to najwyrazniej naprawil :-)

Choc czesto ludzie nie pamietaja co naklamali, bedzie taki zeznawac ze nie ma pojecia co w skrzyni, bo tam nie zagladal, a tu w umowie czarno na bialym ...

J.

Data: 2013-06-21 15:53:27
Autor: Jarek Andrzejewski
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
On Fri, 21 Jun 2013 15:49:51 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

dla mnie przepis jest jasny. Je秎i "niebezpiecze駍two przejdzie na
kupuj眂ego", to np. za zarysowany bok sprzedawca nie odpowie. I to
mo縠 dotyczy paska.
Trudno chyba uzna, 縠 niew砤禼iwe cz甓ci (w sumie nie wiemy, czy
niew砤禼iwe) zamontowane ju dawno to nie "wada wynik砤 z przyczyn
[...]

zgadzam si. Co innego zerwany pasek, a co innego jakie "psuj眂e"
przer骲ki (ale 縠 "psuj眂e" to dowie舵 musi kupuj眂y)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-06-21 17:12:16
Autor: J.F
[...]

Zarysowany przed czy po sprzedazy, bo po sprzedazy to byloby kuriozum :-)

I to mo縠 dotyczy paska.

Jesli dotyczy paska, to dotyczy i drozszych czesci.
Silnik pan wlaczyl, posluchal, byl dobry, pan zaplacil, podpisal, i co mnie obchodzi ze korbowod pekl jeszcze u mnie na podworku ?
Pana auto, pana silnik, pana korbowod.

J.

Data: 2013-06-21 18:52:39
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-06-21 17:12, J.F pisze:
[...]

Hmmm, kupowa砮 kiedy nowy samoch骴? Zdarza si, 縠 samoch骴 by
zarysowany w momencie odbioru i p蠹niej ci昕ko stwierdzi, 縠 tak
by硂 naprawd. Bez z砮j woli 縜dnej ze stron...

I to mo縠 dotyczy paska.

Jesli dotyczy paska, to dotyczy i drozszych czesci.

Z ca潮 pewno禼i.

Silnik pan wlaczyl, posluchal, byl dobry, pan zaplacil, podpisal, i co
mnie obchodzi ze korbowod pekl jeszcze u mnie na podworku ?
Pana auto, pana silnik, pana korbowod.

Kluczowe jest zatajenie przez sprzedaj眂ego wad mu znanych.

Data: 2013-06-21 11:12:40
Autor: kogutek444
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 18:52:39 UTC+2 u縴tkownik Artur Ma秎眊 napisa:
> [...]

> Pana auto, pana silnik, pana korbowod.

Kluczowe jest zatajenie przez sprzedaj眂ego wad mu znanych.

Kluczowe jest co innego. Kupuj眂y chcia砨y ochrony pa駍twa przy takich transakcjach. Ma to sens. Ale jak pa駍two ma chroni kupuj眂ego, sprzedaj眂ego te, przed nieuczciwo禼i drugiej strony skoro samo jest z regu硑 oszukiwane. Spotka砮m si z sytuacj kiedy przy sprzeda縴 samochodu za 2 tysi眂e (2000 s硂wnie dwa tysi眂e)do umowy wpisali 1200. Na m骿 gust je秎i proceder zani縜nia ceny ceny jest nagminny to niech poszkodowani spierdalaj na drzewo. Nic im si do kurwy n阣zy nie nale縴, 縜dnej ochrony i pomocy ze strony pa駍twa.

Data: 2013-06-21 20:33:29
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-06-21 20:12, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 18:52:39 UTC+2 u縴tkownik Artur Ma秎眊 napisa:
(...)
Kluczowe jest zatajenie przez sprzedaj眂ego wad mu znanych.

Kluczowe jest co innego.

Nie - kluczowe jest to o czym pisa砮m.

[...]

Widzisz, pr骲y kombinacji z podatkami to troch inna para kaloszy.
Z tego tytu硊 te mog oberwa. Mowa jednak o ukrywaniu wad przez
sprzedawc, a nie g硊pawe oszcz阣no禼i.

Data: 2013-06-21 12:32:02
Autor: kogutek444
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 20:33:29 UTC+2 u縴tkownik Artur Ma秎眊 napisa:
> [...]

Widzisz, pr骲y kombinacji z podatkami to troch inna para kaloszy.

Z tego tytu硊 te mog oberwa. Mowa jednak o ukrywaniu wad przez

Kluczowa jest uczciwo舵. Ukrywanie wad to zwyczajne oszustwo. Samemu mo縩a cofn辨 transakcj pod warunkiem 縠 przyjdzie si z dwoma mi秌ami rozmawiaj眂ymi po rosyjsku. Ale to ma硂 legalne jest wi阠 pozostaje pomoc pa駍twa. Tylko sk眃 pa駍two ma bra kas na pomoc jak wcze秐iej zosta硂 oszukane na podatku od kupna samochodu. Odpowiedz prosz, ale uczciwie, na takie pytanie. Kto Cie oszuka. Tak normalnie zrobi w chuja. Jeste l縠jszy o sporo kasy. I ten kto przychodzi 縠by mu pom骻 bo jego te kto zrobi na kas. Pomo縠sz mu? Czy jak mniejszy b阣zie to dostanie kopa pod chuj i pomoc w przemieszczeniu si po schodach, w d蟪 oczywi禼ie.

Data: 2013-06-21 22:22:05
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-06-21 21:32, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Kluczowa jest uczciwo舵.

Hmmm, uczciwo舵... Uczciwo舵 jest jak d*** i sam jeste tego
przyk砤dem. Wujek googiel pami阾a :)

Ukrywanie wad to zwyczajne oszustwo.

No w砤秐ie - po co mieszasz to tego podatek od um體 kupna/sprzeda縴?
Ja pisa砮m tylko o ukrywaniu wad itd. To by硂 kluczowe. I tak te do
tego prawo podchodzi. Podatki i inne to kolejna para kaloszy.

[...]

Najwyra糿iej brak Ci do秝iadczenia, 縠 o teorii nie wspomn. Transakcje
mo縩a cofn辨 na wiele sposob體 (i z wielu przyczyn) - tych 'ruskich' do
tego nie potrzeba. Jakby co, to mog jako t硊macz s硊縴 :)

[...]

O czym TY piszesz? Dw骳h ludzi zawar硂 umow kupna/sprzeda縴 na pojazd.
Sprzedaj眂y zani縴 warto舵 (na umowie), kupuj眂y zap砤ci 40 z mniej
podatku. Sprzedaj眂y zarobi na oszustwie 3kPLN, kupuj眂y wtopi 3kPLN.
Podatek (kt髍y w og髄e m骻 si nie pojawi) to piku.

Data: 2013-06-21 14:19:09
Autor: kogutek444
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 22:22:05 UTC+2 u縴tkownik Artur Ma秎眊 napisa:
> [...]

podatku. Sprzedaj眂y zarobi na oszustwie 3kPLN, kupuj眂y wtopi 3kPLN.

Podatek (kt髍y w og髄e m骻 si nie pojawi) to piku.

Mieszam podatek z umowami cywilno prawnymi bo oszukani s bardzo cz阺to te oszustami. Nie musisz mnie szanta縪wa tym co napisa砮m kiedy. Jestem tak jak reszta ludzi na Ziemi z硂dziejem. Nie wstydz si tego bo jestem w dobrym i licznym towarzystwie. I pomimo 縠 z硂dziejstwo nigdy nie stanowi硂 dla mnie 紃骴砤 sta硑ch dochod體 to spe硁iam warunki 縠by by z硂dziejem. Nic na to nie poradz 縠 i Ty i inni te je spe硁iaj. G硊pia jazda 1 przystanek tramwajem bez biletu ( sprawdzi czy nie pose) wyczerpuje definicj z硂dziejstwa.. Nie odpowiedzia砮 na pytanie bo to pytanie retoryczne. Nie odpowiadaj眂 odpowiedzia砮 縠 da by mu kopa pod chuj. Piszesz 縠 40 zyli to nic w stosunku do trzech tysi阠y. Masz racj to mniej ni 1%.. Ale nie o 1% idzie tylko o zasad. Oszust nie mo縠 oczekiwa pomocy od kogo kogo oszuka. Nawet w sytuacji gdyby zosta z砤pany i dosta do zap砤cenia kar za oszustwo. W Polsce wszyscy s uczciwi, wysz硂 縠 jak Matka Teresa z Kalkuty. Jak wprowadzali kasy fiskalne to wszyscy uczciwi strasznie si burzyli. Inna sprawa 縠 chuje wprowadzili je z naruszeniem Konstytucji. Kasy powinni mie nie tylko taks體karze i sklepikarze ale i ksi昕a, adwokaci, lekarze z prywatn praktyk. Jednocze秐ie powinny by wprowadzone. Kasa to po縴teczne urz眃zenie. Pozwala na przyk砤d kontrolowa sprzedawc體 czy nie kradn. Przez to 縠 odnotowuje ca潮 sprzeda umo縧iwia prowadzenie bardzo dok砤dnej statystyki odno秐ie sprzeda縴. Masz poj阠ie 縠 hipermarket zamawia r罂ne ilo禼i towar體 o kr髏kich terminach przydatno禼i w zale縩o禼i czy sobota i niedziela maj by s硂neczne albo deszczowe.

Data: 2013-06-21 23:27:51
Autor: Artur Ma秎眊
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu 2013-06-21 23:19, kogutek444@gmail.com pisze:
(...)
Mieszam podatek z umowami cywilno prawnymi bo oszukani s bardzo cz阺to te oszustami.

Jak napisa砮m wcze秐iej - nie mieszaj i zbytnio nie uog髄niaj.

Nie musisz mnie szanta縪wa tym co napisa砮m kiedy.

To nie szanta - stwierdzenie faktu.

Jestem tak jak reszta ludzi na Ziemi z硂dziejem.

A to przepraszam - chyba na innej Ziemi 縴j.

Data: 2013-06-23 00:26:10
Autor: Pawel O'Pajak
Kupno samochodu z wadami ukrytymi

Powitanko,

Tylko sk眃 pa駍two ma bra kas na pomoc jak wcze秐iej zosta硂 oszukane na podatku od kupna samochodu

Sobota, wieczor, to i pokarmic moge. Czy uwazasz, ze nie pozwalanie na okradanie sie, to kradziez? Ciekawy poglad. Jesli panstwo zabiera mi pod przymusem polowe kasy, ktora zarobilem, by wydac np. na finansowanie partii politycznych, stadiony, 700000 urzednikow, koncert Madonny, zegarki Nowaka, walke z bezrobociem, promowanie artystow, czy milion innych rownie mi potrzebnych rzeczy, to jest OK, tak? Jesli jednak ja daje po lapie Vincentemu jak mi ja wklada do kieszeni, to jest be.
Popraw mnie jesli sie myle, ale zapewne gdyby Ci do domu wszedl jakis ment i zaczal cos zabierac, to pewnie bys mu skopal dupe. Nic by Cie nie obchodzilo, ze gosc jest bidny i glodny, ale masz czelnosc nazywac zlodziejem kogos, kto zwyczajnie nie pozwala sie okrasc.
Dzwonie na Policje, czy do SM - albo olewka, nie ma wolnych zalog, albo przyjezdzaja jak juz nie ma po co, sluzba zdrowia panstwowa - trzeba byc cholernie zdrowym by moc z niej skorzystac, szkola - jakby nie chojnosc rodzicow, to nie byloby czym pisac po tablicy, wymiar (nie)sprawiedliwosci - w zasadzie bez roznicy czy strajkuje, czy pracuje "normalnie", to na co do wafla nedzy maja ci biedni ludzie placic. Aaa, o ZUSie zapomnialem - nie mamy pana pieniedzy i co nam pan zrobi. I ty sie dziwisz, ze ludzie kombinuja? Mylisz skutek z przyczyna. Ludzie nie kombinuja dlatego, ze lubia, maja to we krwi, tylko sie najzwyczajniej bronia przed zlodziejami i oszustami.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-06-21 11:58:58
Autor: A.L.
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
On Fri, 21 Jun 2013 18:52:39 +0200, Artur Ma秎眊 <futrzak@polbox.com>
wrote:

Kluczowe jest zatajenie przez sprzedaj眂ego wad mu znanych.

Tak na marginsie, czy udowodnione "odkrecenia licznika" moze byc
pzredmiotem reklamacji? Pomijam fakt, jak to udowodnic. Ale jezeli sie
udowodni?

A.L.

Data: 2013-06-21 19:14:44
Autor: J.F
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
U縴tkownik "A.L."  napisa w wiadomo禼i grup
Tak na marginsie, czy udowodnione "odkrecenia licznika" moze byc
pzredmiotem reklamacji? Pomijam fakt, jak to udowodnic. Ale jezeli sie
udowodni?

Teoretycznie jak najbardziej.
W praktyce sugerowalbym adwokata w rodzinie, bo inaczej moze sie roznie skonczyc.

Oczywiscie trzeba zadbac o podstawe - okreslony przebieg w umowie.
Albo choc kopia oferty z przebiegiem ..

J.

Data: 2013-06-21 19:48:55
Autor: Artur Ma秎眊
wrote:

Kluczowe jest zatajenie przez sprzedaj眂ego wad mu znanych.

Tak na marginsie, czy udowodnione "odkrecenia licznika" moze byc
pzredmiotem reklamacji?

Tak. W umowie nale縴 zapisa przebieg, tym bardziej, 縠 p蠹niej
tego chc ubezpieczyciele, SKP itd.  Co innego, je縠li sprzedawca jasno
m體i, 縠 nie wie jaki jest prawdziwy i spisujecie z licznika.

Pomijam fakt, jak to udowodnic.

Ba :) Przy samochodach wzgl阣nie nowych to pewnie ma to sens, ale
p蠹niej? Liczy si stan, silnik m骻 by wymieniony, komputer spalony
itd.

Data: 2013-06-21 19:02:36
Autor: J.F
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
U縴tkownik "Artur Ma秎眊"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Znaczy sie sprzedawca twierdzil ze samochod bezwypadkowy i zadnych wad nie ma, a nabywca odkrywa ze caly bok w szpachli ?

To imo byl w szpachli w momencie sprzedazy (po pewnym czasie trudne do udowodnienia), i o zadnym przechodzeniu ryzyka nie ma tu mowy.

[...]

Zazwyczaj malo kto wie w jakim stanie korbowody, sprzegla itp.

J.

Data: 2013-06-21 19:28:24
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-06-21 19:02, J.F pisze:
[...]

                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Zarysowany przed czy po sprzedazy, bo po sprzedazy to byloby kuriozum
:-)
Hmmm, kupowa砮 kiedy nowy samoch骴? Zdarza si, 縠 samoch骴 by
zarysowany w momencie odbioru i p蠹niej ci昕ko stwierdzi, 縠 tak
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
by硂 naprawd. Bez z砮j woli 縜dnej ze stron...

Znaczy sie sprzedawca twierdzil ze samochod bezwypadkowy i zadnych wad
nie ma, a nabywca odkrywa ze caly bok w szpachli ?

Pisa砮m o (podkre秎one), a nie o boku w szpachli - to inna para
kaloszy. Nawet z nowym wypadkowcem bywaj problemy i to niekoniecznie
w PL.

To imo byl w szpachli w momencie sprzedazy (po pewnym czasie trudne do
udowodnienia), i o zadnym przechodzeniu ryzyka nie ma tu mowy.

Hmmm, udowodnij po jakim czasie, 縠 szpachla by砤 sprzedawcy - tak jak
lubisz. Tyle, 縠 ja pisa砮m o nowym samochodzie i drobniejszych
szkodach.

[...]

Korbow骴 tak - sprz阦硂 nie. No, ale jak w oleju by MotoDoktor to
spore szanse, 縠 sprzedawca chcia ukry wady mu znane i wtedy
korbow骴 te mo縠 by jego problemem...

Data: 2013-06-21 19:47:48
Autor: J.F
[...]

To nie rozumiem przykladu. O co chodzi z tym bokiem  ?

To imo byl w szpachli w momencie sprzedazy (po pewnym czasie trudne do
udowodnienia), i o zadnym przechodzeniu ryzyka nie ma tu mowy.
Hmmm, udowodnij po jakim czasie, 縠 szpachla by砤 sprzedawcy - tak jak

Moge prosto od sprzedawcy pojechac do bieglego.

lubisz. Tyle, 縠 ja pisa砮m o nowym samochodzie i drobniejszych
szkodach.

O zasade chodzi - akurat w KC nic nie pisze o drobnych i niedrobnych usterkach.
Bok zarysowany i co ? przez sprzedawce i nienaprawiony, naprawiony ?

[...]
Korbow骴 tak - sprz阦硂 nie.

Swoje co miesiac ogladasz ?

No, ale jak w oleju by MotoDoktor to
spore szanse, 縠 sprzedawca chcia ukry wady mu znane i wtedy
korbow骴 te mo縠 by jego problemem...

Ale w odroznieniu od lakieru, to MD mozna dolac w 3 minuty, nawet jak sie od sprzedawcy pojedzie prosto do rzeczoznawcy :-)

J.

Data: 2013-06-21 20:18:54
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-06-21 19:47, J.F pisze:
U縴tkownik "Artur Ma秎眊"  napisa w wiadomo禼i
(...)
Pisa砮m o (podkre秎one), a nie o boku w szpachli - to inna para kaloszy.

To nie rozumiem przykladu. O co chodzi z tym bokiem  ?

Normalnie - mowa by砤 o zarysowanym boku i ja pisa砮m o takowym
w nowym samochodzie.

Hmmm, udowodnij po jakim czasie, 縠 szpachla by砤 sprzedawcy - tak jak

Moge prosto od sprzedawcy pojechac do bieglego.

Z nowymi te tak robisz?

lubisz. Tyle, 縠 ja pisa砮m o nowym samochodzie i drobniejszych
szkodach.

O zasade chodzi - akurat w KC nic nie pisze o drobnych i niedrobnych
usterkach.

LOL - dziwnym trafem od zarysowania przeszed砮 do szpachli.

Bok zarysowany i co ? przez sprzedawce i nienaprawiony, naprawiony ?

No i nic - zarysowanie stwierdzone przez nabywc, ale po akcie
sprzeda縴. Tyle, 縠 on nie mia na to specjalnych szans.

Kluczowe jest zatajenie przez sprzedaj眂ego wad mu znanych.
Zazwyczaj malo kto wie w jakim stanie korbowody, sprzegla itp.
Korbow骴 tak - sprz阦硂 nie.

Swoje co miesiac ogladasz ?

Nie mam takiej potrzeby - stan sprz阦砤 砤two sprawdzi i ono
zazwyczaj nie ko馽zy si z dnia na dzie. Co innego, jak kto
pokombinowa, przez par dni wygl眃a硂 dobrze i si sko馽zy硂.

[...]

Co pisa砮 o statystyce i rozk砤dzie dwumianowym...

Data: 2013-06-21 22:32:49
Autor: J.F.
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
Dnia Fri, 21 Jun 2013 20:18:54 +0200, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

Czyli ze odbieram auto, nie ogladam dokladnie, a w garazu patrze -
lakier zarysowany ?

Nie bardzo rozumiem jak to sie ma do "przejscia niebezpieczenstwa".
Lakier byl uszkodzony w momencie wydania, i jedyne co przeszlo
to ze mi teraz moga powiedziec "sam pan sobie zarysowal - u nas nie
bylo zadnych wad".
[...]

Oj potrafi.

[...]

Ale o co chodzi ? Dziura w bloku, w oleju MD .. ale kto go dolal ? Rownie dobrze mogl dolac cwaniaczek po peknieciu ..

J.

Data: 2013-06-21 22:47:55
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-06-21 22:32, J.F. pisze:
[...]

Pyta砮m wcze秐iej - obiera砮/kupowa砮 kiedy nowy samoch骴?
Przyje縟縜sz, ogl眃asz, akceptujesz, jedzie na myjnie, dostajesz
papiery, podpisujesz, podje縟縜 pi阫ne, wyje縟縜sz, a 2 dni
p蠹niej stwierdzasz, 縠 jest rysa przez ca硑 bok...

[...]

No w砤秐ie - masz to  "Nie bardzo rozumiem".

Nie mam takiej potrzeby - stan sprz阦砤 砤two sprawdzi i ono
zazwyczaj nie ko馽zy si z dnia na dzie.

Oj potrafi.

Gdzie, komu, kiedy i jak?

Data: 2013-06-21 19:43:43
Autor: Jarek Andrzejewski
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
On Fri, 21 Jun 2013 17:12:16 +0200, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

I to mo縠 dotyczy paska.

Jesli dotyczy paska, to dotyczy i drozszych czesci.
np przegni砮j od 秗odka blachy, spawanych pod硊縩ic, klejonego
silvertapem baku (na potrzeby dyskusji przyjmijmy, 縠 od 秗odka :-) )
itp. itd?
W znanym mi przypadku zdaje si, 縠 o takie wady chodzi硂.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-06-21 15:53:59
Autor: Chris
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
J.F nabazgra(a):

[...]

Dok砤dnie jest tak jak piszesz .... tak to ka縟y by chcia kupi 20 letni z硂m i po roku odda z r阫ojmi 縠 co nie dzia砤 :)

Data: 2013-06-21 16:02:08
Autor: Jarek Andrzejewski
On Fri, 21 Jun 2013 15:53:59 +0200, "Chris" <chris@spam.pl> wrote:

Dok砤dnie jest tak jak piszesz .... tak to ka縟y by chcia kupi 20 letni z硂m i po roku odda z r阫ojmi 縠 co nie dzia砤 :)

i ma do tego prawo. "Jedynie" musi dowie舵, 縠 to wada, a nie normalne
zu縴cie.
Znam wyroki, kt髍e przyznawa硑 racj kupuj眂emu, ale wcale nie
twierdz, 縠 tak musi by za ka縟ym razem lub nawet tylko w tym
przypadku.

Data: 2013-06-21 12:05:27
Autor: LEPEK
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
W dniu 2013-06-21 10:59, Maciek pisze:

Trzeba by mu pewnie teraz udowodni, 縠 m體i.

Wystarczy zachowa kopi og硂szenia, gdzie sprzedaj眂y zachwala towar, np. "stan bardzo dobry".

Wystarczy, 縠by pojazd
mia w swej historii kilku w砤禼icieli i ju jest 砤dna linia obrony
je秎i chodzi o zatajone wady. Trzeba by te pewnie udowodni, 縠
przer骲ki powsta硑 przed zakupem itd itp.

Nie - sprzedaj眂y odpowiada za towar, kt髍y oferuje.

Najlepiej wys砤 sprzedaj眂emu poleconym wezwanie do zwrotu pieni阣zy w zamian za zwrot towaru powo硊j眂 si na wady ukryte i zaznaczy, 縠 je秎i si nie zgodzi, to spraw skieruje si do s眃u. Potem zadzwoni do niego z informacj, 縠 takie pismo przyjdzie i um體i si na zwrot towaru. Tylko ten pasek klinowy trzeba by za硂縴 - by, jak go znajomy kupowa.

Aha - a na umowie jest kwota, kt髍 znajomy zap砤ci, czy zani縪na?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-06-21 05:09:56
Autor: kogutek444
[...]

I to jest bardzo dobre pytanie.

Data: 2013-06-21 14:41:37
Autor: LEPEK
W dniu 2013-06-21 14:09, kogutek444@gmail.com pisze:

I to jest bardzo dobre pytanie.

Prawie ci si uda硂 dobrze zacytowa - szacun ;) Tylko jeszcze podpisu nie wyci背e :)

Pozdr,

Data: 2013-06-21 19:26:38
Autor: t岽
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
WW wrote:

Z pewno艣ci膮 w umowie jest klauzula, 偶e "stan techniczny jest znany
kupuj膮cemu".

Ona nic praktycznie nie znaczy. --
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-06-22 14:59:52
Autor: Dykus

W dniu 2013-06-21 10:14, WW pisze:

Nie warto.
Z pewno禼i w umowie jest klauzula, 縠 "stan techniczny jest znany
kupuj眂emu".

Je縠li jest umowa. Bywa, 縠 kupuj眂 samoch骴 w komisie dostajesz tylko faktur VAT... :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2013-06-21 10:45:41
Autor: Tomasz W贸jtowicz
[...]

Tylko proces. Mam nadziej臋, 偶e w umowie jest paragraf w rodzaju:

Sprzedaj膮cy o艣wiadcza, 偶e pojazd nie ma wad technicznych, kt贸re s膮 mu znane i o kt贸rych nie powiadomi艂 Kupuj膮cego, a Kupuj膮cy potwierdza znajomo艣膰 stanu technicznego pojazdu.

w takim przypadku trzeba:

1. Sprowadzi膰 do warsztatu rzeczoznawc臋.
2. Zrobi膰 dok艂adn膮 list臋 i obfotografowa膰 ka偶dy element kt贸ry podpada艂by pod poj臋cie wady ukrytej.
3. Napisa膰 pozew.

Niestety, nie ma 偶adnej gwarancji, 偶e sprawa jest do wygrania. Du偶o zale偶y od tego, na jakiego s臋dziego si臋 trafi.

Data: 2013-06-21 15:33:46
Autor: J.F
Kupno samochodu z wadami ukrytymi
U偶ytkownik "Tomasz W贸jtowicz"  napisa艂 w
[...]

Ale sam napisales "ktore mu sa znane". Nie ma kanalu, nie ogladal, nie sa mu znane.
Kupujacy sie zapoznal ze stanem i zdecydowal kupic.

Pasek peka kiedy chce i jest to drobiazg w uzywanym samochodzie, a jakas czesc od innej skrzyni - drobiazg, skoro auto jezdzi :-)

J.

Data: 2013-06-22 08:17:27
Autor: Tomek
Kupno samochodu z wadami ukrytymi

U偶ytkownik "NEMO" <nemoooooo@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kq10hc$spp$1node2.news.atman.pl...
[...]

A JA ZAPYTAM Z INNEJ BECZKI

kupujesz auto
drugi wlasciciel mowi maly przebieg itp

odkupil go od pierwszego
2 wlasciciel to mechanik/handlarz

i teraz jedziesz autem przez 15tys
przestawia sie rozrzad i jest dzwon

rozbierasz silnik

okazje sie ze kolko walku na klej nie na klin
zaworu juz nie oryginalne

walki przetarte i maja luzy

co robicie?
da sie cos wydebic

czy zapakowac kumpli pojechcac z siekierami i zalatwic sprawe?

Data: 2013-06-22 08:28:17
Autor: Cavallino
Kupno samochodu z wadami ukrytymi

U偶ytkownik "Tomek" <chceszdomniewyslacreklame@kijciwoko.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:

kupujesz auto
drugi wlasciciel mowi maly przebieg itp

Jaki wiek auta?

[...]

Maj膮 prawo mie膰 w tym wieku, czy niekoniecznie, a handlarz wsadzi艂 jaki艣 silnik ze szrotu?

Data: 2013-06-23 15:37:04
Autor: the_foe
[...]

same awarie - ma艂o prawdopodobne. Jednak jesli to frankenstein to juz w s膮dzie szanse s膮 spore bo to jest jednak przes艂anka, ze samoch贸d zostal przygotowany pod wprowadzenie klienta w b艂膮d.

--
@foe_pl

Kupno samochodu z wadami ukrytymi