Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?

Data: 2019-09-23 11:52:29
Autor: gobo
Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
Hej,
Jak wspominalem w watku ponizej sprzedalem swoje auto do Afryki:)
Jezdze teraz autem sluzbowym i od dzis, bo przed chwila zglosilem w Wydziale Komunikacji sprzedaz pojazdu nie mam nic na siebie zarejestrowanego.
Mialem maksymalne znizki na OC i AC.
Przymierzalem sie do kupna jakiegos skutera o pojemnosci 125 (albo wiekszy, bo mam prawo jazdy kat. A).
Moje pytanie brzmi: czy majac zarejestrowany taki pojazd na siebie utrzymam znizki ubezpieczeniowe? Zakladam, ze kilka lat popracuje w aktualnej firmie, a znizki wolalbym i tak zachowac na przyszlosc.
Wiem, ze cos sie w tej materii zmienilo i np. podobno ciezko jest przetransferowac znizki z motoroweru na auto. A co z wiekszymi pojemnosciami?
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-09-23 06:46:51
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 września 2019 11:52:51 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
[...]

Tak z ciekawości porównałem sobie(symulacje na ich stronie) w Link4 ubezpieczenia OC
Ten sam samochód, ta sama data startu ubezpieczenia, te same dane kierowcy
Różnica tylko w "liczba lat ubezpieczenia Oc" W jednym przypadku zaznaczyłem "powyżej 4 lat w drugim "brak ubezpieczenia"
Składka proponowana wyszła w najtańszym wariancie 561zł vs 1136zł
Różnica ok 570zł. Pytania o aktualnie posiadane zniżki na tym etapie nie było w formularzu

Data: 2019-09-23 12:14:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-09-23 o 11:52, gobo pisze:
[...]

Nie wiem czy jest problem z przepisywaniem. Nie słyszałem o takim problemie. Pojazd to pojazd, bezszkodowe lata lecą.

Nie widzę natomiast sensu w kupowaniu skutera tylko po to, chyba że i tak chcesz kupić skuter.

Bo jeśli nie chcesz, to zastanowiłbym się nad kupnem ubezpieczenia na jakiś tani w ubezpieczeniu pojazd... bez jego kupowania :) Może jakiś kolega lub w rodzinie ktoś ma i udostępni dane do polisy. W razie czego możesz udawać, że jesteś jego użytkownikiem i wolałeś mieć swoje OC.

--
Liwiusz

Data: 2019-09-23 12:38:40
Autor: sirapacz
[...]

Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki oc) szlag może trafić:P
A skuter to takie fajne coś, co ma tanie OC a jako lokalne wozidło od wczesnej wiosny do późnej jesieni potrafi wozić.

Data: 2019-09-24 19:17:21
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-09-23 o 12:38, sirapacz pisze:

[...]

Kiedyś w tym celu kupowało się przyczepki.
Rejestrowało, ubezpieczało i stawiało na własnej posesji.
Tak aby wypadku nie było. :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-25 09:07:58
Autor: Liwiusz
[...]

Rzeczywiście, tu jest ryzyko. Trzeba by ubezpieczyć jakiś pojazd niejeżdżący. Na przykład tego 30-letniego niewyrejestrowanego malucha co to u dziadka na działce gnije.

A skuter to takie fajne coś, co ma tanie OC a jako lokalne wozidło od wczesnej wiosny do późnej jesieni potrafi wozić.

No, jeśli to ma być skuter rzeczywiście do jeżdżenia, to kupujemy skuter.

--
Liwiusz

Data: 2019-09-25 09:48:38
Autor: viktorius
W dniu 2019-09-25 o 09:07, Liwiusz pisze:
Rzeczywiście, tu jest ryzyko. Trzeba by ubezpieczyć jakiś pojazd niejeżdżący. Na przykład tego 30-letniego niewyrejestrowanego malucha co to u dziadka na działce gnije.

Ale jak wprowadzą w końcu kary za brak przeglądu w terminie, to takiego malucha musiałbyś co roku doprowadzić do takiego stanu, żeby ten przegląd przeszedł.
Chyba że dowozisz sam dowód na "zaprzyjaźnioną" stację, twój wybór :)

Teraz nawet motorowery nie mają przeglądu bezterminowo, więc co roku kilka złotych dodatkowo na przegląd trzeba dać. Tylko te przyczepki zostały jako sposób na "nabijanie" bezszkodowej historii, bo o ile wiem, są nadal bezterminowe.

--
viktorius

Data: 2019-09-25 10:08:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-09-25 o 09:48, viktorius pisze:
[...]

Nie wnikałem - czy te kary nie obciążają jednak właściciela? Oraz czy karą nie jest po prostu wyższa cena kolejnego przeglądu (która jest obojętna, skoro przeglądu się nie zrobi nigdy?)

--
Liwiusz

Data: 2019-09-25 09:59:04
Autor: viktorius
Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
W dniu 2019-09-23 o 12:38, sirapacz pisze:

Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki oc) szlag może trafić:P

Kole się wkurzy jak ty przydzwonisz i jego zniżki pójdą w pierony, do tego na każdym samochodzie zarejestrowanym na niego.
Dobry sposób na utratę kolegi;)

--
viktorius

Data: 2019-09-25 10:09:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-09-25 o 09:59, viktorius pisze:
W dniu 2019-09-23 o 12:38, sirapacz pisze:

Ale jak kolega zadzwoni i pójdzie naprawa z OC to pierwotny plan (zniżki oc) szlag może trafić:P

Kole się wkurzy jak ty przydzwonisz i jego zniżki pójdą w pierony, do

Przecież on nie będzie jeździł samochodem kolegi.

--
Liwiusz

Data: 2019-09-23 12:46:35
Autor: radekp@konto.pl
Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
Mon, 23 Sep 2019 11:52:29 +0200, w <5d8895f1$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
gobo <gobo007@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Moje pytanie brzmi: czy majac zarejestrowany taki pojazd na siebie utrzymam znizki ubezpieczeniowe? Zakladam, ze kilka lat popracuje w

Coś jak przez mgłę pamiętam, że przerwa nie mogła trwać dłużej niż X (X = rok?)

Data: 2019-09-23 15:22:31
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7i8hoe12kg4ajtinurinbs5uh6paorbg3s@4ax.com...
[...]

To raczej wewnetrzne ustalenia ubezpieczyciela niz "obowiazujacy przepis".

J.

Data: 2019-09-23 16:59:27
Autor: Cavallino
W dniu 23-09-2019 o 15:22, J.F. pisze:
[...]

A o jakim przepisie mówisz?
Całe zniżki na kontynuacje to nic innego jak wewnetrzne ustalenia ubezpieczyciela.

Data: 2019-09-23 16:30:38
Autor: abn140
Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
Piotr
auto na siebie mam od dwoch miesiecy. wczesniej roznie bywalo, oczywiscie motorower zawsze szedl.
bez problemu uznali znizki. motek jest w pzu, a aktualne w czyms innym. nie pamietam co.
cena za stare 2,0 hdi cos z 600 na rok.
wiec ten aspekt nadal dziala.
ciekawostka. 10 lat temu w rzeszy niemieckiej musialem miec na siebie 2,9 cdi.
przepisanie leasingu. oc moje, auto nadal firmy. wyslalismy papiery iczekamy na wycene.
3 000 e!!! trzy kola!!!
no ale w pl jest motorek.....
/procedury nie pamietam/ ale nagle sie zrobilo 700e...
koszty roczne obecnie oidp tego motorka to 70 pln?
no wiec u mnie sie oplaca...

Data: 2019-09-23 16:59:43
Autor: Budzik
Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
Użytkownik gobo gobo007@poczta.onet.pl ...

[...]

kiedys pytałem u ubezpieczycieli bo byłem w podobnej sytuacji - 10 lat jako kierowca a nigdy własnego auta.
Powiedziano mi ze moge swoja historie zbudowac na podstawie zaswiadczenia od pracodawcy ze jezdziłem ich samochodem i te historie pokazać jako własna.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2019-09-24 10:47:17
Autor: viktorius
W dniu 2019-09-23 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Niezły bajer, widać, że za wszelką cenę chcą pozyskać klienta :)

A co jeśli do tej pory jeździłem autem rodziców, też wystarczy oświadczenie i pyk, zniżki?

--
viktorius

Data: 2019-09-24 16:59:40
Autor: Budzik
Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?
Użytkownik viktorius viktorius@interia.pl ...

[...]

znizki to w sumie indywidualna decyzja towarzystwa, taki chłyt matertingowy w sumie... Przykładowo od zeszłego roku ze znikami nic mi sie nie zmieniło.
Płaciłem 800zł za OC. Link przysłał odnowienie. 2300. Reasumujac - liczy sie cena a te znizki to taka zabawa dla naiwnych.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-09-25 10:09:59
Autor: viktorius
W dniu 2019-09-24 o 18:59, Budzik pisze:

Przykładowo od zeszłego roku ze znikami nic mi sie nie zmieniło.
Płaciłem 800zł za OC. Link przysłał odnowienie. 2300. Reasumujac - liczy
sie cena a te znizki to taka zabawa dla naiwnych.

Szukaj innego, na własną rękę, czy przez rankomaty czy inne podobne.
Mi odnowienie wyszło więcej, niż wyklikanie rankomatem ubezpieczenia w tym samy towarzystwie. Gdyby nie było jeszcze innej, tańszej oferty u konkurencji, trzebaby rozważyć rozwiązanie dotychczasowej polisy i podpisanie nowej z tym samym towarzystwem. :)

Robi się jak u operatorów komórkowych, pozyskanie nowego klienta jest ważniejsze, niż utrzymanie dotychczasowego.

--
viktorius

Data: 2019-09-25 10:51:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-09-25 o 10:09, viktorius pisze:
[...]

Skoro w tym samym, to nie musisz wypowiadać starej.

--
Liwiusz

Data: 2019-09-25 11:56:44
Autor: viktorius
W dniu 2019-09-25 o 10:51, Liwiusz pisze:

[...]

Nie przerabiałem tego scenariusza to nie wiem. Żeby nie wyszło tak, że stara wisi automatycznie przedłużona, bo nie wypowiedziana, a nowa równolegle, jako nowy kontakt.
Cholera wie jak te ich systemy działają, czy nowa nadpisze czy się dopisze ;)

Wybrałem bramkę numer dwa, pójście do innego, tańszego ubezpieczyciela :)

--
viktorius

Data: 2019-09-25 10:59:38
Autor: Budzik
[...]

To jest dla mnie oczywiste. Nowa u innego operatora jest podpisana.
Ja tylko pokazuje jaka jest uczciwosc kalkulacji ceny ubezpiczenia, znizki sriszki itp. A tak naprawde cena wykalkulowana z powietrza.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2019-09-24 10:59:29
Autor: T.
[...]

Trochę OT, ale nie do końca...
Kiedyś miałem kolegę, który był strasznym cwaniakiem. Chwalił się, jak to on swoje cienko-cienko zarejestrował na teścia, który mieszkał nie w Warszawie, więc płacił tańsze ubezpieczenie. No ale po jakimś czasie z teściami się pokłócił, a kupił nowe znacznie większe auto (i droższe). No i zaczynał ze zniżkami od zera... :-)
T.

Data: 2019-09-24 11:12:42
Autor: viktorius
W dniu 2019-09-24 o 10:59, T. pisze:

[...]

Nie do końca był cwaniakiem. Cwaniak na 100% by był również współwłaścicielem wozidełka :)
A skoro to teść był właścicielem, to po kłótni ani wozu, ani zniżek.

--
viktorius

Kupno skutera w celu utrzymania znizek OC, AC - ma to sens?