Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek

Data: 2009-09-24 04:43:17
Autor: ktp
Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h8lvv0$jdj$1news.interia.pl...
Witam,

kupuję meble od sąsiada. Kto płaci podatek? Sąsiad mówi, że meble są jak
samochód i wtedy PCC płaci nabywca. Ja znów mam nawyki przedsiębiorcy i mi
się podatki generalnie kojarzą ze sprzedawcą. No ale w sumie VAT też płaci
nabywca.

żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie, potrzebna jest dodatkowa wiedza:
1) jaki podatek masz na myśli :)
2) jaka jest kwota transakcji
3) czy z tytułu tej transakcji przynajmniej jedna ze stron jest opodatkowana vatem
  lub z nigo zwolniona (patrz art.2 ust.4 ustawy pcc)

ad.1
     jeśli dochodowy - sprawa sprzedawcy - jeśli sprzedaje prywatne towary używane
    być może w ogóle nie jest to źródło przychodów (patrz art.10 ust.1 pkt.8 updf)

    jeśli PCC - tak  płaci nabywca - czyli Ty (patrz art.1 ust.1 pkt.1 lit.a) oraz art.4 pkt.1 ustawy pcc)

ad.2 do pewnej kwoty transakcji obowiązuje zwolnienie z pcc (1tyś zł)

ad.3 jeśli ta transakcja u sprzedawcy podlega pod przepisy vat (obojętnie z jaką stawką - może być "zw")
   czyli w praktyce jeśli sprzedaje firma,
   albo jeśli ta transakcja u Ciebie podlega pod przepisy vat (np jeśli kupujesz to jako WNT -wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów)
   TO nie ma PCC

pozdrawiam
ktp

Znalazłem w necie, że:

===================
W zależności od tego, jaka czynność cywilnoprawna jest zawierana,
podatnikiem jest przy:

1) umowie sprzedaży ? kupujący,

Czyli wynika, że jednak ja... Dziwne to... Ja płacę kasę, on zarabia kasę i
jeszcze JA mam płacić podatek?

-- Tristan

Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek