Kupno udziału w spadku cd

Data: 2019-09-16 05:30:31
Autor: Kris
Kupno udziału w spadku cd
Sytuacja jest tak:
Spadek(nieruchomość wchodząca w skład gospodarstwa rolnego) po zmarłym odziedziczyło jego rodzeństwo wprost po 1/4.
Tu jest postanowienie o nabyciu spadku
Na dzisiaj żadna z tych 4 osób nie żyje. W przypadku jednej z tych osób jest postanowienie że spadek nabywają wnuczki zmarłego(po 1/4)
Ja chce od tych wnuczek odkupić ich udziały
Czy mogę to zrobić teraz gdy w przypadku 3 pozostałych spadkobierców nie ma postanowień o nabyciu spadku?
W księdze wieczystej jako właściciel jest ciągle wpisany nieżyjący spadkodawca

Data: 2019-09-16 05:48:51
Autor: Dawid Rutkowski
Kupno udziału w spadku cd
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 14:31:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
> Na dzisiaj żadna z tych 4 osób nie żyje. W przypadku jednej z tych osób jest postanowienie że spadek nabywają wnuczki zmarłego(po 1/4)

A kto zmarł najpierw - dziadek czy (odpowiedni, czyli zstępny dziadka) rodzic tych wnuczków?

Czyli innymi słowy:
- czy wnuczki mają postanowienie o nabyciu spadku po rodzicu, w skład którego wchodził już udział w spadku po dziadku.
- czy też wnuczki po prostu po dziadku dziedziczą w miejsce zmarłego rodzica?

Choć właściciwie tak czy siak odkupić od nich możesz, ale jedynie udział w masie spadkowej. Dział spadku będziesz musiał przeprowadzić - i wcale nie wiadomo, czy dostaniesz to, co chcesz.
Pewnie łatwiejszy będzie przypadek, gdy wnuczki dziedziczą po dziadku.
Jeśli spadek po dziadku dziedziczą dodatkowo po rodzicu, to czekają Cię dwa działy spadku.

Data: 2019-09-16 06:31:37
Autor: Kris
Kupno udziału w spadku cd
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 14:48:53 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

Tak wnuczki maja postanowienie że nabyły po 1/8 udziału w opisywanym spadku
- czy też wnuczki po prostu po dziadku dziedziczą w miejsce zmarłego rodzica?

Dokładnie tak-jak pisałem wyżejmają stosowne postanowienie

Choć właściwie tak czy siak odkupić od nich możesz, ale jedynie udział w >masie spadkowej. Dział spadku będziesz musiał przeprowadzić - i wcale nie >wiadomo, czy dostaniesz to, co chcesz.

Tego jestem świadomy ale tu sobie poradzę.

Pewnie łatwiejszy będzie przypadek, gdy wnuczki dziedziczą po dziadku.
Jeśli spadek po dziadku dziedziczą dodatkowo po rodzicu, to czekają Cię >dwa działy spadku.

Własnie wracam od notariuszy
Jeden notariusz stwierdził że nie może sporządzić aktu notarialnego gdyż w księdze wieczystej nie sa ujawnieni wszyscy spadkobiercy
Drugi z notariuszy nie widzi problemu i umawiam sie z nim na podpisanie aktu
A już prawie rok czekałem z tym na zmianę ustawy o obrocie ziemią rolna. Wcześniej nie mogłem w prosty sposób kupić bo jest tam 7tys m2 łącznie gruntu(w tym rolne). Teraz jak już tu blokady nie ma to jeden z notariuszy coś wymyśla. A papiery miał od prawie roku u siebie i nic mi nie mówił wtedy.
Szkoda słów na takie coś.

Data: 2019-09-16 06:59:07
Autor: Dawid Rutkowski
Kupno udziału w spadku cd
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 15:31:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> - czy wnuczki mają postanowienie o nabyciu spadku po rodzicu, w skład którego wchodził już udział w spadku po dziadku.

Tak wnuczki maja postanowienie że nabyły po 1/8 udziału w opisywanym spadku

Czyli wnuczki zrobiły również dział spadku po zmarłym rodzicu?

> [...]

Jeden notariusz stwierdził że nie może sporządzić aktu notarialnego gdyż w księdze wieczystej nie sa ujawnieni wszyscy spadkobiercy

Notariusze potrafią się ostatnio dziwnie zachowywać.
Żona robiła poświadczenie dziedziczenia + nabycie spadku - i notariusz nie chciała sama wysłać wniosku o wpis w KW.
Właściwie to muszę sprawdzić, czy za to płaciłem, jak kupowałem mieszkanie i robił to wtedy notariusz.
Ale coś jednak do tego sądu wysłała - w KW w dziale III pojawiło się ostrzeżenie o niezgodności zapisów w dziale II z rzeczywistością.
Po co tak utrudniać?

Ciekawe, czy to przez to wpis czeka już ponad miesiąc?
Sąd w miasteczku powiatowym, ile tam może być obrotu?
Choć może jest - albo może to się degraduje stopniowo, jak patrzę na poprzednie wpisy:
- w 2003 następnego dnia
- w 2007 po 4 dniach
- w 2013 po 9 miesiącach (ale to była jakaś gminna/powiatowa mega akcja z porządkowaniem).

A to ostrzeżenie wpisali w 4 godziny i 2 minuty po wpływie.
Chyba trzeba tam zadzwonić.

[...]

O, dzięki za info, akurat właśnie ze sprzedażą ww. nieruchomości był kłopot, bo są tak trzy działki - razem niecałe 0,7ha, ale jedna powyżej 0,3ha. To teraz kłopot powinien być z głowy.

Ale skąd u Ciebie był problem? 7k m^2 to chyba raptem 0,7ha? Chyba że też jakaś działka rolna ponad 0,3ha.

Data: 2019-09-16 07:35:42
Autor: Kris
Kupno udziału w spadku cd
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 15:59:09 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ale skąd u Ciebie był problem? 7k m^2 to chyba raptem 0,7ha? Chyba że też jakaś działka rolna ponad 0,3ha.

Zabudowana nieruchomość rolna, pow ok 7tys więc wg starej ustawy rolnej nie mogłem w prosty sposób nabyć nawet udziału(bo powyżej 3tys m2 tylko rolnicy imogli).Od kilku miesięcy jak poprawili ustawę o obrocie ziemią to limit jest 10tys m2

Data: 2019-09-16 07:58:13
Autor: Dawid Rutkowski
Kupno udziału w spadku cd
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 16:35:44 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Zabudowana nieruchomość rolna, pow ok 7tys więc wg starej ustawy rolnej nie mogłem w prosty sposób nabyć nawet udziału(bo powyżej 3tys m2 tylko rolnicy imogli).Od kilku miesięcy jak poprawili ustawę o obrocie ziemią to limit jest 10tys m2

A, dziwiłem się, bo napisałeś, że w tym 0,7ha "również" rolne - a wychodzi, że tylko rolne.

Ta, to było niezłe, kupić nie można, sprzedać nie można - ale można odziedziczyć (ale nie można było sprzedać udziału w spadku, bo był "zatruty"). Więc lepiej niż za PRL, bo wtedy i z dziedziczeniem były obostrzenia.
Ale zawsze można zostać rolnikiem albo księdzem ;>

Zabudowana nieruchomość rolna to też jest niezła ściema.

Ale tak na serio to tym rolnikiem nie było aż tak trudno zostać, dawało się to załatwić (ew. uprzednią dzierżawą przez 5 lat).
A jak to nabędziesz, to i tak będziesz musiał na tym przez 5 lat rolniczyć - choć oczywiście nie wiadomo, czy ktoś to sprawdzi i czy nie sprowadzi się jedynie do tego, że nie będziesz mógł przez 5 lat sprzedać.

Data: 2019-09-29 10:30:10
Autor: Dawid Rutkowski
Kupno udziału w spadku cd
W dniu sobota, 28 września 2019 17:40:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
> O, dzięki za info, akurat właśnie ze sprzedażą ww. nieruchomości był >kłopot, bo są tak trzy działki - razem niecałe 0,7ha, ale jedna powyżej >0,3ha. To teraz kłopot powinien być z głowy.

Wczoraj kupiłem ale nie do końca
Niby kupiłem ale muszę ponad 30 dni czekać czy KOWR nie zechce pierwokupić

Coraz więcej tych kłód pod nogi.
A w jakiej sytuacji mają prawo pierwokupu? Każdej?

Data: 2019-09-17 01:12:36
Autor: Animka
Kupno udziału w spadku cd
W dniu 2019-09-16 o 14:30, Kris pisze:
[...]

Idż do Hipoteki z aktem zgonu, żeby coś w tej sprawie zmienili. Najlepiej najpierw tam zadzwoń.

--
animka

Kupno udziału w spadku cd