Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?

Data: 2010-02-19 11:37:16
Autor: omega_fan
Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?
Jedyna moja wątpliwość, to jak przetransportować pieniądze. Kiedyś kupiłem
w DE auto dla żony, ale kosztowało 3000EUR i wziąłem tyle w kieszeni. ;)
Teraz budżet przewiduje kilkanaście tys. EUR i jakoś nie mam ochoty tyle
wozić przy sobie samolotem, a potem chodzić z tym po ulicy w Niemczech.
Przyzwyczajony jestem do obrotu bezgotówkowego i jeśli posiadam przy sobie
więcej niż 1000zł w gotówce, to czuję się niekomfortowo. :)

Przerabialem to.
Znalazlem samochod, telefon i byl dla mnie zarezerwowany do jutra rana.
10 tys euro w kieszen i jazda.
Przyjechalem na miejsce, obejrzalem i zaplacilem gotowka, jak placilem
to juz byli nastepni chetni na ten samochod.

Jakie są inne opcje? Takie salony przyjmą przelew z Polski? A może wyjąć z
bankomatu? mBank ma darmowe bankomaty za granicą, ale nie wiem, jak to w
praktyce wygląda - ile mi bankomat wypłaci i czy dam radę tyle wyjąć w
jeden dzień - nie ma jakichś ograniczeń? Najchętniej bym zrobił przelew z
polskiego rachunku na rachunek komisu i tyle. Czy ktoś ma jakieś
doświadczenia z takim kupowaniem samochodu?

Moje doswiadczenie mowi: placisz gotowka, nie ma problemow.
Niemiec nie chcial slyszec o zadnych przelewach, tym bardziej
z Polski.

Data: 2010-02-19 11:40:51
Autor: omega_fan
Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?
Moje doswiadczenie mowi: placisz gotowka, nie ma problemow.
Niemiec nie chcial slyszec o zadnych przelewach, tym bardziej
z Polski.

Mala korekta: dokladnie powiedzial, ze jezeli ja powiem ze biore
to kasa ma byc w tym momencie u niego na koncie. Czyli sprzeda temu, kto
pierwszy przeleje mu kase lub zaplaci gotowka. Nie chcial slyszec
o zadnych przelewach ktore ja wykonam a pieniadze beda u niego
kiedys tam w przyszlosci (nawet w opcji ze on mi auto wyda dopiero
po wplynieciu kasy). Wiec dalem sobie siana, wzialem gotowke,
kupilem, zaplacilem, wyrobilismy tablice zolte i za 2 godziny
wracalem nowo kupionym samochodem.

Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?