Kupno zamochodu

Data: 2014-11-13 04:34:11
Autor: Bugatti
Kupno zamochodu
W dniu środa, 12 listopada 2014 09:52:22 UTC+1 użytkownik mz napisał:

Witam

Ja również witam ;)

Planuje zakup samochodu. A jak jest z uczciwością naszych sprzedających samochodu to wiadomo, że różnie bywa i większość swoimi autami tylko w niedziele do kościoła. ;)
W związku z tym mam pytanie czy jak kupuje auto od osoby fizycznej lub od komisu to wówczas mam jakiś okres (słyszałem o 14 dniach) na dokładne sprawdzenia pojazdu i w razie stwierdzenia jakiejś poważnej wady zwrotu auta do sprzedającego i odzyskanie gotówki. Czy istnieje taki zapis w polskim prawie ?
Jeśli nie to czy mogę w umowę wpisać sobie taki okres ? Jak samochód ulegnie jakiejkolwiek awarii w ciągu np 14 dni od zakupu wówczas koszt naprawy pokrywa sprzedający lub zwraca mi kwotę jaką zapłaciłem za ten samochód przy równoczesnym zwrocie (odbiór przez sprzedającego) auta.

Przykro stwierdzić że po napisaniu tylu postów na grupie motoryzacyjnej nikt nie udzielił Ci poprawnej odpowiedzi ;-(

Gdy osoba fizyczna zakupiła towar ( samochód , AGD, RTV i inne niektóre inne przedmioty)od przedsiębiorcy i ten towar nie jest używany do prowadzenia działalności gospodarczej, wówczas zastosowanie ma: "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego".
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 Ochrona kupującego utrzymywana jest przez 2 lata, zaś podczas awarii kupionej rzeczy w pierwszych 6 miesiącach, istnieje domniemanie prawne że wada, która spowodowała awarię istniała już w dniu zakupu: "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istnia-
ła ona w chwili wydania."

O szczegółach tych przepisów możesz poczytać tu:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=111178&view=findpost&p=1065731

Pozostaje czekać na wyrok sądu.

BTW. Powyższą wątek na racingforum pokazuje że serwisy AUTORYZOWANE znanych marek również cofają przebiegi w swoich bazach danych.
Od siebie dodam że kilka lat temu w salonie Mercedesa również spotkałem się z takim oszustwem - miało to miejsce w Niemieckim salonie Mercedesa....więc te wszystkie uwagi że Polacy oszukują a w Niemczech jest cacy są nieprawdziwe.

Pozdrawiam,
Bugatti

Data: 2014-11-13 13:43:21
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-13 13:34, Bugatti pisze:
Gdy osoba fizyczna zakupiła towar ( samochód , AGD, RTV i inne niektóre inne przedmioty)od przedsiębiorcy i ten towar nie jest używany do prowadzenia działalności gospodarczej,

1. To nie są jedyne warunki do objęcia ochroną z tytułu niezgodnością -
na przykład ochrona nie obejmuje zakupu "od osoby prywatnej".

2. Mylisz się, że produkt nie może być tylko użyty w działalności
gospodarczej - nie może być użyty do żadnego celu gospodarczego lub
zawodowego - a kto nie dojeĹźdĹźa samochodem do pracy?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-13 07:57:33
Autor: Bugatti
Kupno zamochodu
W dniu czwartek, 13 listopada 2014 13:43:28 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2014-11-13 13:34, Bugatti pisze:
> Gdy osoba fizyczna zakupiła towar ( samochód , AGD, RTV i inne niektóre inne przedmioty)od przedsiębiorcy i ten towar nie jest używany do prowadzenia działalności gospodarczej, 1. To nie są jedyne warunki do objęcia ochroną z tytułu niezgodnością -
na przykład ochrona nie obejmuje zakupu "od osoby prywatnej".

Dokładnie tak. Ustawa obejmuje produkty na które sprzedawca wystawił fakture VAT.

2. Mylisz się, że produkt nie może być tylko użyty w działalności
gospodarczej - nie może być użyty do żadnego celu gospodarczego lub
zawodowego - a kto nie dojeżdża samochodem do pracy?

Dojazd do pracy w której jest się zatrudnionym to nie jest wykorzystywanie pojazdu do WŁASNEJ działalności gospodarczej ;-)

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-11-13 17:11:18
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-13 16:57, Bugatti pisze:
[...]

Wystawienie FV nie ma akurat żadnego związku.

[...]

Ale przeczytaj ustawę - nie dotyczy produktów wykorzystywanych w
działalności zawodowej - a to szersze pojęcie niż wykorzystywanie w

Data: 2014-11-13 17:13:43
Autor: masti
Kupno zamochodu
Bugatti wrote:

> [...]
na przykład ochrona nie obejmuje zakupu "od osoby prywatnej".

Dokładnie tak. Ustawa obejmuje produkty na które sprzedawca wystawił fakture VAT.

sprzedający podmiot gospodarczy nie musi być płatnikiem VAT

--
mst <at> gazeta <.> pl

Kupno zamochodu