Kupno zamochodu

Data: 2014-11-12 09:52:20
Autor: mz
Kupno zamochodu
Witam
Planuje zakup samochodu. A jak jest z uczciwo¶ci± naszych sprzedaj±cych samochodu to wiadomo, że różnie bywa i większo¶ć swoimi autami tylko w niedziele do ko¶cioła. ;)
W zwi±zku z tym mam pytanie czy jak kupuje auto od osoby fizycznej lub od komisu to wówczas mam jaki¶ okres (słyszałem o 14 dniach) na dokładne sprawdzenia pojazdu i w razie stwierdzenia jakiej¶ poważnej wady zwrotu auta do sprzedaj±cego i odzyskanie gotówki. Czy istnieje taki zapis w polskim prawie ?
Je¶li nie to czy mogę w umowę wpisać sobie taki okres ? Jak samochód ulegnie jakiejkolwiek awarii w ci±gu np 14 dni od zakupu wówczas koszt naprawy pokrywa sprzedaj±cy lub zwraca mi kwotę jak± zapłaciłem za ten samochód przy równoczesnym zwrocie (odbiór przez sprzedaj±cego) auta.

Data: 2014-11-12 09:59:56
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik mz lapaczspam@wp.pl ...

[...]

Nic nie wiem o takich zapisach.
Miałbys szanse gdybys udowodnił, ze sprzedajacy oszukał cie w kwestii stanu technicznego pojazdu, ale udowodnienie tego to nie jest prosta sprawa.

[...]
Jasne ze mozesz.
Tylko ktory sprzedajacy sie na to zgodzi?

Jedyna możliwo¶c to sprawdzenie samochodu przed zakupem. Czym dokładniejsze tym lepsze.

Data: 2014-11-12 11:16:28
Autor: Czesław Wi¶niak
Kupno zamochodu
Nic nie wiem o takich zapisach.
Miałbys szanse gdybys udowodnił, ze sprzedajacy oszukał cie w kwestii stanu
technicznego pojazdu, ale udowodnienie tego to nie jest prosta sprawa.

Przed godzina trafilem na taki artykulik :)
http://moto.onet.pl/aktualnosci/uzywana-cupra-jak-kupic-dwa-w-jednym/r0js4

Data: 2014-11-12 10:59:57
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik Czesław Wi¶niak czesiu@bye.pl ...

[...]

Pieknie - czym wiecej osób pociagnie taki temat, tym lepiej.

Tak jak pisałem - udowodnienie oszustwa nie jest łatwe. Ale jak widac - nie jest tez niemozliwe :)

Dzieki za artykuł.

Data: 2014-11-12 11:36:23
Autor: P.B.
Kupno zamochodu
Dnia Wed, 12 Nov 2014 11:16:28 +0100, Czesław Wi¶niak napisał(a):

[...]

Na razie kasę zarobił handlarz, serwis, rzeczoznawcy i kancelaria
prowadz±ca sprawę. Kole¶ buja się ponad rok czasu, samochód nie jeĽdzi,
wszycy z niego ci±gn± pieni±dze, a wyroku skazuj±cego brak. A jak będzie
miał wyrok, oby korzystny dla siebie, co wcale nie jest oczywiste, to
będzie mógł sobie go powiesić w wychodku. Dlatego ja kupuj±c używany samochód od razu zakładam, że jest zespawany z
dwóch, z licznika ma odkręcone 200 tys. i nie badam go na tomografie
komputerowym, tylko sprawdzam na pobliskiej stacji diagnostycznej, czy
dojadę nim bezpiecznie do domu. Jak w trakcie eksploatacji okaże się, że to
co kupiłem nie jest kompletnym złomem, to jestem miło zaskoczony.   --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-11-12 10:00:21
Autor: m
Kupno zamochodu
W dniu 12.11.2014 09:52, mz pisze:
[...]

Nie ma takich zapisów ...

[...]

.... i nikt rozs±dny nie zgodzi się na taki zapis.

p. m.

Data: 2014-11-12 10:33:05
Autor: Marek
Kupno zamochodu
On 12.11.2014 09:52, mz wrote:
[...]
Nigdy bym na taki zapis sie nie zgodzil.
Przez 14 dni mozesz pol auta wymienic.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-11-12 11:15:13
Autor: J.F.
Kupno zamochodu
Użytkownik "mz"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Umowic sie mozecie dowolnie. Czy sprzedajacy na to pojdzie ... nieuczciwosc bywa takze po stronie kupujacych.
Jesli sie nie umowicie, to obowiazuja standardowe zapisy o rekojmii .... z ktorych niewiele wynika.

To przy zakupie od osoby fizycznej, komis obowiazuja przepisy o sprzedazy konsumenckiej ... tez z nich niewiele wynika, poza tym ze nie mozna w drodze umowy ograniczyc.

J.

Data: 2014-11-12 11:41:50
Autor: P.B.
Kupno zamochodu
Dnia Wed, 12 Nov 2014 11:15:13 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Jedna uwaga: kupowanie od handlarza, który ma umowę in blanco z Helmutem
Schmidtem, do której wpisze dane kupuj±cego to gwarancja kłopotów. Podobno
"wszyscy" tak robi±, ale w razie problemów kupuj±cy może pisać na Berdyczów
i poskarżyć się "Przyjaciółce".

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-11-12 12:13:34
Autor: m4rkiz
Kupno zamochodu
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:vwyvw8jrmdwu$.1b0gnos7ezidm$.dlg40tude.net...
[...]

kupilem tak kiedys e39, jedyne co do teraz sie okazalo to to ze zamiast 147
ma 230 tysiecy, ale nie spodziewalem sie niczego innego po ponad 10 letnim
samochodzie

gdyby natomiast auto bylo zrobione z dwoch to moglbym udac typowego uzytkownika
marki i wrocic z kilkoma kwadratowymi znajomymi dzierzacymi elementy
instalacji wodnej lub gazowej i sprawe tez pewnie dalo by sie rozwiazac ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-12 14:43:07
Autor: RadoslawF
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-12 13:13, Użytkownik m4rkiz napisał:

"wszyscy" tak robią, ale w razie problemów kupujący może pisać na
BerdyczĂłw
[...]

Jasne dostał byś kilka lat i miał byś pilniejsze problemy.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-12 16:05:27
Autor: m4rkiz
Kupno zamochodu
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:m3vo59$ce8$2node2.news.atman.pl...
Jasne dostał byś kilka lat i miał byś pilniejsze problemy.

zakazu posiadania miesni i gazrurki jeszcze nie ma, wystarczy wiedziec
co mozna powiedziec zeby nie podpasc pod 190kk :)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-12 20:22:26
Autor: RadoslawF
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-12 17:05, Użytkownik m4rkiz napisał:

Jasne dostał byś kilka lat i miał byś pilniejsze problemy.

zakazu posiadania miesni i gazrurki jeszcze nie ma, wystarczy wiedziec
co mozna powiedziec zeby nie podpasc pod 190kk :)

Nie dzisiaj.
Facet nie jest sam a na widok twojej ekipy z gazrurkami
jeszcze będzie ich prowokował. Tylko jeden cios i jesteście
załatwieni jak smarkacze. A najwyższy wyrok dostanie głupek
który to zorganizował.
Naucz siÄ™ nowego wyrazu, monitoring, i zanim napiszesz
kolejną brednię sprawdź jak działa i po co.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-12 20:30:31
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-12 20:22, RadoslawF pisze:
[...]

Po co cios? Usiłowanie też jest karalne.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-13 18:42:29
Autor: RadoslawF
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-12 20:30, Użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

Ciężkie do udowodnienia. Będą świadkowie że panowie
zatrzymali siÄ™ w drodze na prace hydrauliczne i te
rurki mieli całkiem przypadkiem. A po pierwszym ciosie
mają na karku cała garść paragrafów.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-26 11:04:52
Autor: Maciek
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-13 o 18:42, RadoslawF pisze:
[...]
Jasne. Tylko w tym fachu (handel samochodami "z historiÄ…") facet, nawet
po zamontowaniu monitoringu, powinien zdawać sobie sprawę, że zęby nie
odrastają, a połamane nogi potrafią się krzywo zrosnąć. Zapewne nie
kaĹĽdy jego klient jest perfekcyjnie zaznajomiony z paragrafami, dlatego
raczej spodziewałbym się, że u takiego gościa z zaplecza wyjdzie np.
grupka "pracowników" z częściami samochodów (w rodzaju półosi), a on sam
wyciągnie giwerę, oczywiście poza planem rejestrowanym przez monitoring :->

Maciek

Data: 2014-11-27 02:39:45
Autor: RadoslawF
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-26 11:04, Użytkownik Maciek napisał:

[...]

Masz racjÄ™.
Ale jeśli są fachowcami to wyjdą po pierwszym ciosie napastników.
W efekcie napastnicy dostanÄ… po dupie w ramach samoobrony koniecznej
a dodatkowo wyrok w sÄ…dzie.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-13 12:16:03
Autor: m4rkiz
Kupno zamochodu
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:m40c1g$3fk$1node2.news.atman.pl...
[...]

jak widze takie wrozace posty to rece opadaja...

widze ze wiesz lepiej iz w tej czysto hipotetycznej sytuacji:

- wogole bedzie bojka badz grozby
- facet nie jest sam
- facet bedzie prowokowal a ekipa da sie sprowokowac
- ma monitoring z nagrywaniem fonii
- sad uzna czyjas wine i kogos skaze

wiesz, jak tak dyskutujemy to ja se strzele ze jak tylko zajade
szrotem ktory potencjalnie mogl mi wcisnac to facet sie rozplacze
zawiedziony ze samochod mi sie nie podoba, zwroci mi kase za
samochod, dojazd, moj czas i dorzuci 26534,27 pln rekompensaty
za moj stracony czas a nastepnie dostane od niego nowy samochod
wybranej przezemnie marki w full opcji oraz darowana zostanie
mi ilosc gotowki odpowiednia na pokrycie wszelakich oplat i podatkow

w koncu jak szalec to szalec

z mojej strony eot

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-13 18:40:04
Autor: RadoslawF
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-13 13:16, Użytkownik m4rkiz napisał:

[...]

Nie wymyślaj głupot to potem nie będziesz pisać kolejnych
aby się wykręcić.

Pozdrawiam

Data: 2014-11-12 14:48:19
Autor: dddddddd
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-12 13:13, m4rkiz pisze:
[...]

benzyna? bo moje e39 miały na licznikach 280tys. (diesle 3-litrowe), realnie my¶lę że ok. pół miliona (ale tego się spodziewałem po ponad 10-letnim aucie). Z reszt± jedn± nadal mam - teraz ma chyba 335.000km na liczniku, trzeba by jeden wtrysk zrobić, ale jak j± "czipowałem" przy 315.000km to wiedziałem że ten wtrysk za długo nie poci±gnie...
jak sprawdziłe¶ realno¶ć przebiegu?

Łukasz

Data: 2014-11-12 16:01:25
Autor: m4rkiz
Kupno zamochodu
"dddddddd" <fejk@email.com> wrote in message news:m3voep$3gk$1dont-email.me...
[...]

benzyna, 520i, przebieg byl zmieniony w zegarach ale ze jakis pacan
go krecil to w ews i kluczyku zostal stary

podejrzewalem ze cos bylo kombinowane bo olej byl swiezo kasowany
mimo ze wygladal na wiekowy (a kto zmienia olej przed sprzedaza jak
nie musi)

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-11-12 12:39:10
Autor: Ergie
Kupno zamochodu
Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:vwyvw8jrmdwu$.1b0gnos7ezidm$.dlg@40tude.net...

Jedna uwaga: kupowanie od handlarza, który ma umowę in blanco z Helmutem
Schmidtem, do której wpisze dane kupuj±cego to gwarancja kłopotów.

A s± jeszcze tacy handlarze? My¶lałem że ten gatunek już wygin±ł z powodu braku kupuj±cych. W ostatnich dwóch latach kupowałem dwa samochody, obecnie szukam kolejnego i takiego handlarza nie spotkałem. Pamiętam takich sprzed lat, ale teraz? Z drugiej strony jak kto¶ jest oszust to mi go nie szkoda że go drugi oszust oszuka.

Podobno
"wszyscy" tak robi±, ale w razie problemów kupuj±cy może pisać na Berdyczów
i poskarżyć się "Przyjaciółce".

Podobnie było kiedy¶ z zaniżaniem warto¶ci przy kupnie od komisu (by niby zapłacić niższy podatek) oszust chciał oszukać US. US nie dał się oszukać bo brał warto¶ć z katalogu a nie umowy, natomiast jak się okazało że auto to szrot z ukrytymi wadami to komis zwracał kasę jak na umowie :-) Przewinęła się fala takich naiwnych co to my¶leli że oszukaj± US i się skończyło. My¶lałem że z zakupem in blanco też już się ludzie nauczyli że oszustwo nie popłaca.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-11-13 23:21:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Kupno zamochodu
On Wed, 12 Nov 2014, Ergie wrote:

US nie dał się oszukać bo brał warto¶ć z katalogu a nie umowy,

  W sprawie formalnej - dla podatku PCC tak jest "z definicji".
  Podstaw± opodatkowania nie jest warto¶ć umowy, lecz warto¶ć rynkowa,
a analiza tejże jest dwurundowa: podatnik podaje swoj± wersję i US
siedzi cicho albo protestuje, jak zaprotestuje to podatnik ma do
wyboru przyj±ć wersję US albo narazić się na bonusowe wydatki je¶li
US powoła rzeczoznawcę a ten wyceni wyżej niż o 30% bodaj.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-24 19:36:05
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Ergie"

[...]

Dochodzisz do dziwnych wniosków. To wła¶nie o ograniczenie ryzyka chodziło a nie oszukanie US.

Data: 2014-11-24 19:47:55
Autor: masti
Kupno zamochodu
re wrote:

czy mógłby¶ odpowiadać normalnie a nie w sygnaturce?
Bo tak wygl±da Twój post.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-11-24 22:10:59
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "masti"

czy mógłby¶ odpowiadać normalnie a nie w sygnaturce?
--
Nie odpowiadam w sygnaturece

Bo tak wygl±da Twój post.
--
Pozory myl±

Data: 2014-11-24 22:43:27
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-24 22:10, re pisze:

UĹĽytkownik "masti"

czy mógłbyś odpowiadać normalnie a nie w sygnaturce?
-- Nie odpowiadam w sygnaturece

Bo tak wyglÄ…da TwĂłj post.
-- Pozory mylÄ…

Jakie pozory? Idiotę widać z daleka wyraźnie.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-24 22:47:47
Autor: re
Kupno zamochodu

UĹĽytkownik "Liwiusz"

-- Pozory mylÄ…

Jakie pozory? Idiotę widać z daleka wyraźnie.
--
Szczawia teĹĽ

Data: 2014-11-24 23:20:35
Autor: Krzysztof Jodłowski
Kupno zamochodu
Data: 2014-11-25 09:23:36
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-24 22:10, re pisze:

Użytkownik "masti"

czy mógłby¶ odpowiadać normalnie a nie w sygnaturce?
--
Nie odpowiadam w sygnaturece

Odpowiadasz, używasz zestawu znaków do oddzielenia tekstu posta od sygnaturki. W korespondencji elektronicznej cytuje się w inny sposób, a   zestawem znaków "-- " oddziela się tekst od sygnaurki

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2014-11-25 10:46:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kupno zamochodu
Hello Tomasz,

Tuesday, November 25, 2014, 9:23:36 AM, you wrote:

[...]

Ale on używa „-- ” a nie „-- ”. Różnica jest istotna.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-25 10:51:42
Autor: Ergie
Kupno zamochodu
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7577880654$20141125104614@squadack.com...

Ale on używa „-- ” a nie „-- ”. Różnica jest istotna.

Ja tam w jego postach widzę dwie kreski i spację więc chyba jednak odpowiada w sygnaturce :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-11-25 10:07:40
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
UĹĽytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Ale on używa „-- ” a nie „-- ”. Różnica jest istotna.

Ja tam w jego postach widzę dwie kreski i spację więc chyba jednak
odpowiada w sygnaturce :-)

U mnie tez jest ok (x-news), natomiast brakuje znakĂłw cytowania.

Data: 2014-11-25 11:18:20
Autor: Ergie
Kupno zamochodu
UĹĽytkownik "Budzik"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:XnsA3F07143B6AFDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

U mnie tez jest ok (x-news), natomiast brakuje znakĂłw cytowania.

Ok. sprawdziłem w podglądzie schowka to znak końca linii - przepraszam z zbyt pochopne wnioski.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-11-25 12:03:03
Autor: mz
Kupno zamochodu
Ludzie czepiacie się kto gdzie odpowiada i że jest niezgodne z regułami (zasadami) panującymi na grupach dyskusyjnych. A czy dyskusja nie na temat jest zgodna ? Zadałem pytani o kupno samochodu (z literówką moja wina przyznaje się) a czytam o regułach tworzenia postów na grupie dyskusyjnej.

Data: 2014-11-25 11:41:24
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik mz lapaczspam@wp.pl ...

Ludzie czepiacie się kto gdzie odpowiada i że jest niezgodne z
regułami (zasadami) panuj±cymi na grupach dyskusyjnych. A czy dyskusja
nie na temat jest zgodna ? Zadałem pytani o kupno samochodu (z
literówk± moja wina przyznaje się) a czytam o regułach tworzenia
postów na grupie dyskusyjnej.
Ale co? Nie otrzymałes odpowiedzi na zadane pytanie?
Nie musisz przeciez czytać w±tków pobocznych...

Data: 2014-11-25 12:20:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kupno zamochodu
Hello mz,

Tuesday, November 25, 2014, 12:03:03 PM, you wrote:

Ludzie czepiacie się kto gdzie odpowiada i że jest niezgodne z regułami
(zasadami) panuj±cymi na grupach dyskusyjnych. A czy dyskusja nie na temat
jest zgodna ? Zadałem pytani o kupno samochodu (z literówk± moja wina przyznaje się) a czytam o regułach tworzenia postów na grupie dyskusyjnej.

Twoje jęki też nie s± zgodne z tematyk± grupy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-25 14:51:37
Autor: mz
Kupno zamochodu
Bez komentarza.

Data: 2014-11-25 17:25:54
Autor: cef
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-25 o 14:51, mz pisze:
Bez komentarza.

Mógłby¶ chociaż zostawić kawałek cytatu albo wrotkę,
bo jak kto¶ ma przeczytane inne posty w w±tku i nie widzi drzewka,
to Twój post jest bez sensu i trzeba zagl±dać gdzie¶ głębiej, żeby ustalić czego dotyczy.
W ten sposób stał się czym¶ w rodzaju posta "samokomentuj±cego się".

Data: 2014-11-25 13:59:06
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 25.11.2014 o 12:03, mz pisze:
Ludzie czepiacie się kto gdzie odpowiada i że jest niezgodne z regułami
(zasadami) panujÄ…cymi na grupach dyskusyjnych. A czy dyskusja nie na
temat jest zgodna ? Zadałem pytani o kupno samochodu (z literówką moja
wina przyznaje się) a czytam o regułach tworzenia postów na grupie
dyskusyjnej.

Bo to jest tak jak np. z rzeĹşbÄ….
Jeśli bierzesz się do rzeźbienia musisz mieć dobre i ostre narzędzie.
Jeśli jest tępe to gówno wyjdzie z Twojej twórczości artystycznej.

I dlatego trzeba wtedy cofnąć się do naostrzenia narzędzia, a dopiero potem rzeźbić :)

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2014-11-25 20:30:37
Autor: re
Kupno zamochodu

UĹĽytkownik "Budzik"

U mnie tez jest ok (x-news), natomiast brakuje znakĂłw cytowania.
--
To chyba przyjdzie Ci je dopisać :-)

Data: 2014-11-25 21:31:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kupno zamochodu
Hello re,

Tuesday, November 25, 2014, 8:30:37 PM, you wrote:

U mnie tez jest ok (x-news), natomiast brakuje znaków cytowania.
--
To chyba przyjdzie Ci je dopisać :-)

Prędzej trafisz do KF i spotkasz się z totalnym lekceważeniem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-25 21:49:52
Autor: re
Kupno zamochodu

[...]

Od 20 lat naprawiam pralki ...

Data: 2014-11-25 20:57:42
Autor: masti
Kupno zamochodu
re wrote:

Od 20 lat naprawiam pralki ...

jak tak samo jak konfigurujesz usenet to współczuję Twoim klientom

Data: 2014-11-25 21:58:31
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "masti"

Od 20 lat naprawiam pralki ...

jak tak samo jak konfigurujesz usenet to współczuję Twoim klientom
--
A łyżka na to ?

Data: 2014-11-25 21:57:21
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik re re@re.invalid ...

To chyba przyjdzie Ci je dopisać :-)

To nie jest smieszne. Jestes zwyczajnie niegrzeczny.
Nie wiem czy to kwestia kiepskiego podejscia rodziców, czy moze po prostu egoizzmu, ale chyba nie sadzisz, ze wymyslamy sobie e znaczki cytowania etc?
To bardzo ułatwia czytanie i pisanie oczywiscie jezeli ktos korzysta z czytnika ktory umie korzystać z tych rzeczy.
Poczytaj troche, bo wnioskuje ze jestes nowy na grupach - kolorowanie cytatów, automatyczne wycinanie sygnaturki itp.

Data: 2014-11-25 23:35:51
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Budzik"

To chyba przyjdzie Ci je dopisać :-)

To nie jest smieszne.
--
Mnie ¶mieszy. Jak "Alternatywy 4". Zwykły cieć mówi ludziom jak inni maj± funkcjonować by zaspokoić jego chore ambicje.

Jestes zwyczajnie niegrzeczny.
--
Nie, Ty jeste¶. I jeszcze głupi. Ale się pewnie nie przyznasz.

Nie wiem czy to kwestia kiepskiego podejscia rodziców,
--
My¶lę, że nikt Ci jeszcze nie zasadził kopa w 4 litery i dlatego tak sobie pozwalasz.

czy moze po prostu
egoizzmu,
--
Twojego ?

ale chyba nie sadzisz, ze wymyslamy sobie e znaczki cytowania
etc?
--
Nie jestem pewien o jakich "my" mówisz. Jest dla mnie oczywiste, że Ty snobujesz się na inne kodowania, inne standardy. A rzeczywisto¶ć jest taka jak widać.

To bardzo ułatwia czytanie i pisanie oczywiscie jezeli ktos korzysta z
czytnika ktory umie korzystać z tych rzeczy.
--
No tak, ale ten akurat nie umie, czyli pozostaje dopisywać. Ale ja tego nie zamierzam robić.

Poczytaj troche, bo wnioskuje ze jestes nowy na grupach
--
Od 20 lat naprawiam pralki ... czyli ... od 20 lat korzystam z niusów. Widziałem już chyba wszystkich snobów co to co¶tam sobie uważaj± na temat pisania na niusy ale np żadnej specyfikacji jeszcze nie przeczytali. Stworzyłem serwis na temat niusów i oprogramowanie niusowe. A Ty mi mówisz bym sobie "trochę poczytał". Puknij się w główkę !!!

- kolorowanie
cytatów, automatyczne wycinanie sygnaturki itp.
--
http://niusy.pl/

Tak tak, poczytaj sobie jak powiniene¶ oznaczyć swój niepoprawny adres email i skończ już pieprzyć bo nie jeste¶ dla mnie żadnym autorytetem.

Data: 2014-11-25 23:44:53
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik re re@re.invalid ...

Od 20 lat naprawiam pralki ... czyli ... od 20 lat korzystam z niusów.

Czyli nie ma nadziei - 20 lat nie dotarłes do netykiety. PLONK.
I stosuj±c przyjęt± przez ciebie nomenklaturę - pozostało tylko zasadzić ci kopa w dupe.

Data: 2014-11-26 17:30:51
Autor: Cavallino
Kupno zamochodu

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA3F149CC2182budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Byłem o kilka dni szybszy, widać zaczynam tego typu meteory wyczuwać po kilku postach.

Data: 2014-11-26 19:40:39
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Cavallino"

[...]

A ja od pocz±tku wiedziałem, że nie grzeszysz kultur±.

Data: 2014-11-26 19:26:38
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Budzik"

[...]

No tak, kolejny kmiot, któremu wydaje się, że jest mesjaszem.

Data: 2014-11-26 13:51:32
Autor: Mirek Ptak
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-25 23:35,  *re* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Od 20 lat naprawiam pralki ... czyli ... od 20 lat korzystam z niusów

Męczyć się nie mam zamiaru drobiopodobny leniu - PLONK

President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-11-26 15:47:57
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-26 13:51, Mirek Ptak pisze:

drobiopodobny

Napisał Ptak ;)

(co to znaczy drobiopodobny?)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-26 15:59:24
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

drobiopodobny

Napisał Ptak ;)

(co to znaczy drobiopodobny?)

kogutkopodobny :)
Ale kogutek chociaz ciekawie i kontrowersyjnie pisze.

Data: 2014-11-26 16:21:29
Autor: Jacek Skowroński
Kupno zamochodu
W dniu 26.11.2014 o 15:47, Liwiusz pisze:
(co to znaczy drobiopodobny?)

Pewnie chodzi o kogutka.

--
Jacek Skowroński

Data: 2014-11-27 09:05:52
Autor: Mirek Ptak
Kupno zamochodu
Dnia 2014-11-26 15:47,  *Liwiusz* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

drobiopodobny

Napisał Ptak ;)

(co to znaczy drobiopodobny?)

Kogutek :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-11-26 19:33:03
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Mirek Ptak"

Od 20 lat naprawiam pralki ... czyli ... od 20 lat korzystam z niusów

Męczyć się nie mam zamiaru drobiopodobny leniu - PLONK
--
Ja byłem pierwszy :-)

Data: 2014-11-26 13:04:35
Autor: Tomasz Kaczanowski
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-25 22:57, Budzik pisze:
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

Pro¶ciej delikwenta umie¶cić w KF i się nie przejmować...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2014-11-26 15:59:25
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

Pro¶ciej delikwenta umie¶cić w KF i się nie przejmować...

Ale za co? Za niewiedze?
W KF wyl±dował dopiero za brak wychowania.

Data: 2014-11-26 19:32:02
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Budzik"

Pro¶ciej delikwenta umie¶cić w KF i się nie przejmować...

Ale za co? Za niewiedze?
W KF wyl±dował dopiero za brak wychowania.
--
Taaa, i napotkałem na głupka, który wie i jest wychowany (ale chyba w chlewie) który mnie u¶wiadomi co i jak.

Data: 2014-11-25 11:05:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kupno zamochodu
Hello Ergie,

Tuesday, November 25, 2014, 10:51:42 AM, you wrote:

Ale on używa „-- ” a nie „-- ”. Różnica jest istotna.
Ja tam w jego postach widzę dwie kreski i spację

W jaki sposób widzisz spację?

więc chyba jednak odpowiada w sygnaturce :-)

Mój czytnik nie rozpoznaje jego wstawek jako tear-line.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-25 11:16:55
Autor: Ergie
Kupno zamochodu
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8068668972$20141125110526@squadack.com...

Hello Ergie,

Ale on używa „-- ” a nie „-- ”. Różnica jest istotna.
Ja tam w jego postach widzę dwie kreski i spację

W jaki sposób widzisz spację?

Jak zaznaczam tekst (jak do kopiowania do schowka) to mam zaznaczone trzy elementy dwie kreski i jeszcze niebieski kwadracik za tekstem. Może to jakiś inny symbol (wyświetlany jako pusty) ale coś tam jest.

więc chyba jednak odpowiada w sygnaturce :-)

Mój czytnik nie rozpoznaje jego wstawek jako tear-line.

Mój w ogóle niczego nie rozpoznaje i sam wycinam co niepotrzebne.

Pamiętam na ten temat dyskusje w czasach gdy grupy kwitły i wtedy większość była zgodna że dwóch kresek bez spacji też nie należy używać bo jak ktoś ma czytnik który mu pokazuje cały tekst to wzrokowo szuka tych dwóch spacji i automatycznie sam wycina resztę z rozpędu. W końcu nie chodzi o to by być złośliwym tylko czytelnym prawda?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-11-25 11:41:23
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
UĹĽytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Ale on używa „-- ” a nie „-- ”. Różnica jest istotna.
Ja tam w jego postach widzÄ™ dwie kreski i spacjÄ™

W jaki sposĂłb widzisz spacjÄ™?

Jak zaznaczam tekst (jak do kopiowania do schowka) to mam zaznaczone
trzy elementy dwie kreski i jeszcze niebieski kwadracik za tekstem.
Może to jakiś inny symbol (wyświetlany jako pusty) ale coś tam jest.

To jest zapewne znak konca linii.

Data: 2014-11-25 20:30:02
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Ergie"

[...]
Znajdź sobie jakiś inny wydumany problem :-)

Data: 2014-11-25 21:30:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kupno zamochodu
Hello re,

Tuesday, November 25, 2014, 8:30:02 PM, you wrote:

Pamiętam na ten temat dyskusje w czasach gdy grupy kwitły i wtedy większo¶ć
była zgodna że dwóch kresek bez spacji też nie należy używać bo jak kto¶ ma
czytnik który mu pokazuje cały tekst to wzrokowo szuka tych dwóch spacji i
automatycznie sam wycina resztę z rozpędu. W końcu nie chodzi o to by być
zło¶liwym tylko czytelnym prawda?
--
ZnajdĽ sobie jaki¶ inny wydumany problem :-)

Niewydumanym problemem jest to, że nie oznaczasz cytatów poprawnie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-25 21:48:23
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5529315320$20141125213035@squadack.com...

[...]

To program. Może go kiedy¶ zmienię a może nie.

Data: 2014-11-25 22:34:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kupno zamochodu
Hello re,

Tuesday, November 25, 2014, 9:48:23 PM, you wrote:

[...]

Niewydumanym problemem jest to, że nie oznaczasz cytatów poprawnie.
--
To program. Może go kiedy¶ zmienię a może nie.

Może kiedy¶ wypuszczę a może nie, na razie *PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-11-25 23:16:47
Autor: re
Kupno zamochodu

[...]

Jeszcze raz: od 20 lat naprawiam pralki ...

Data: 2014-11-26 05:58:19
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 25.11.2014 o 23:16, re pisze:

UĹĽytkownik "RoMan Mandziejewicz"

[...]

Niewydumanym problemem jest to, ĹĽe nie oznaczasz cytatĂłw poprawnie.
--
To program. MoĹĽe go kiedyĹ› zmieniÄ™ a moĹĽe nie.

MoĹĽe kiedyĹ› wypuszczÄ™ a moĹĽe nie, na razie *PLONK!*
--
Jeszcze raz: od 20 lat naprawiam pralki ...

MoĹĽe jesteĹ› odporny, to podpowiem: Na
plonka się nie odpowiada, a dobrym zwyczajem jest również dodać plonkującego do własnego filtra, co pozwala uniknąć zbędnych postów, które nic do dyskusji nie wnoszą.

Data: 2014-11-26 19:28:14
Autor: re
Kupno zamochodu

UĹĽytkownik "Wiesiaczek"

[...]

[...]

ktĂłre nic do dyskusji nie wnoszÄ….
--
No jestem. Od 20 lat czytam te pierdy i niekiedy nawet chce mi się je komentować.

Data: 2014-11-26 20:15:11
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 26.11.2014 o 19:28, re pisze:

UĹĽytkownik "Wiesiaczek"

[...]

[...]

No jestem. Od 20 lat czytam te pierdy i niekiedy nawet chce mi siÄ™ je
komentować.

No to nie męcz się, a i ja nie będę - Plonk!

Data: 2014-11-26 20:56:13
Autor: re
Kupno zamochodu

UĹĽytkownik "Wiesiaczek"

[...]

[...]

Czytać nie umiesz ? Piszę, że jakoś mnie to nie męczy

Data: 2014-11-25 21:57:21
Autor: Budzik
Kupno zamochodu
Użytkownik re re@re.invalid ...

ZnajdĽ sobie jaki¶ inny wydumany problem :-)

Tak to jest jak ktos nie widzi nic poza czubkiem własnego nosa.

Data: 2014-11-25 23:18:02
Autor: re
Kupno zamochodu

Użytkownik "Budzik"

ZnajdĽ sobie jaki¶ inny wydumany problem :-)

Tak to jest jak ktos nie widzi nic poza czubkiem własnego nosa.
--
Poza czubkiem twojego nosa nie ma tutaj innego.

Data: 2014-11-24 20:39:56
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-24 19:36, re pisze:

UĹĽytkownik "Ergie"

Podobno
"wszyscy" tak robią, ale w razie problemów kupujący może pisać na
BerdyczĂłw
i poskarżyć się "Przyjaciółce".

Podobnie było kiedyś z zaniżaniem wartości przy kupnie od komisu (by niby
zapłacić niższy podatek) oszust chciał oszukać US. US nie dał się
oszukać bo
brał wartość z katalogu a nie umowy, natomiast jak się okazało że auto to
szrot z ukrytymi wadami to komis zwracał kasę jak na umowie :-) Przewinęła
się fala takich naiwnych co to myśleli że oszukają US i się skończyło.
-- Dochodzisz do dziwnych wniosków. To właśnie o ograniczenie ryzyka
chodziło a nie oszukanie US.

Jakiego ryzyka? Czym ryzykuje kupujÄ…cy formalnie kupujÄ…c droĹĽszy samochĂłd?

--
Liwiusz

Data: 2014-11-14 20:34:07
Autor: J.F.
Kupno zamochodu
Dnia Wed, 12 Nov 2014 11:41:50 +0100, P.B. napisał(a):
[...]

z "gwarancja" to przesada  - naprawde "wszyscy tak robia", to jest
tylko ryzyko a nie gwarancja, przynajmniej na razie. Owszem, w razie problemow technicznych poskarzyc sie nie ma komu, ale
inaczej tez nie jest wiele lepiej.
Za to jest ryzyko problemow prawnych.

J.

Data: 2014-11-12 15:02:55
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 12.11.2014 o 09:52, mz pisze:
Witam
Planuje zakup samochodu. A jak jest z uczciwością naszych sprzedających
samochodu to wiadomo, że różnie bywa i większość swoimi autami tylko w
niedziele do kościoła. ;)
W zwiÄ…zku z tym mam pytanie czy jak kupuje auto od osoby fizycznej lub
od komisu to wówczas mam jakiś okres (słyszałem o 14 dniach) na dokładne
sprawdzenia pojazdu i w razie stwierdzenia jakiejĹ› powaĹĽnej wady zwrotu
auta do sprzedajÄ…cego i odzyskanie gotĂłwki. Czy istnieje taki zapis w
polskim prawie ?
Jeśli nie to czy mogę w umowę wpisać sobie taki okres ? Jak samochód
ulegnie jakiejkolwiek awarii w ciÄ…gu np 14 dni od zakupu wĂłwczas koszt
naprawy pokrywa sprzedający lub zwraca mi kwotę jaką zapłaciłem za ten
samochĂłd przy rĂłwnoczesnym zwrocie (odbiĂłr przez sprzedajÄ…cego) auta.

Zwykle w umowie jest zapis, ĹĽe "kupujÄ…cy kupuje auto w takim stanie w jakim siÄ™ znajduje w momencie odbioru".

Wynika z tego, ĹĽe:
Przed kupnem możesz sobie sprawdzać ile zechcesz, ale na tym koniec.
Możesz próbować udowodnić, ze sprzedawca wprowadził Cię w błąd, ale taki dowód jest mało prawdopodobny.

Jak kupowałem córce autko, zrobiłem przegląd za 40 zł na pobliskiej stacji i córka była happy, żadnych niespodzianek :)

Data: 2014-11-12 15:28:23
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu
Zwykle w umowie jest zapis, ĹĽe "kupujÄ…cy kupuje auto w takim stanie w jakim siÄ™ znajduje w momencie odbioru".

Wynika z tego, ĹĽe:

Nic z tego nie wynika.

Data: 2014-11-12 16:28:56
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 12.11.2014 o 15:28, Czesław Wiśniak pisze:
Zwykle w umowie jest zapis, ĹĽe "kupujÄ…cy kupuje auto w takim stanie w
jakim siÄ™ znajduje w momencie odbioru".

Wynika z tego, ĹĽe:

Nic z tego nie wynika.

Chciałeś zabłysnąć a puściłeś bąka? :)

Data: 2014-11-12 16:43:47
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu

Użytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@vp.pl> napisał w wiadomości news:m3vubo$sts$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie to ty puściłeś. Nie masz pojęcia o czym piszesz.

Data: 2014-11-12 19:35:54
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 12.11.2014 o 16:43, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

Skończ z tym popierdywaniem na grupie i napisz coś na temat kupowania samochodu, bo taki jest temat.

Data: 2014-11-12 20:42:21
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu
Skończ z tym popierdywaniem na grupie i napisz coś na temat kupowania samochodu, bo taki jest temat.

Owszem napiszę ci, że tylko tuman może się podpisac pod taka klauzulą gdy auto prywatnie sprzedaje pan mietek, ewentualnie jeśli cholernie ci zależy na samochodzie to możesz za zgodą dopisać swoją precyzujac o jakie wady ukryte chodzi. Jeśli ktos się nie godzi na kompromis to tylko skonczony kretyn kupi takie auto.

Jesli natomiast chodzi o kupno takiego samochodu od firmy, dealera czy komisu to takie klauzule sa calkowicie bezprawne i w umowie sa niewazne.
http://prawo.rp.pl/artykul/719773.html

Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

To jakas nobilitacja dla ciebie ?:)

Data: 2014-11-13 08:09:33
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 12.11.2014 o 20:42, Czesław Wiśniak pisze:
Skończ z tym popierdywaniem na grupie i napisz coś na temat kupowania
samochodu, bo taki jest temat.

Owszem napiszÄ™ ci, ĹĽe tylko tuman moĹĽe siÄ™ podpisac pod taka klauzulÄ…

Masz kompleksy?

Data: 2014-11-13 11:14:16
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

To jakas nobilitacja dla ciebie ?:)

Masz kompleksy?

-- Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

PrzecieĹĽ to nie ja nadmieniam, ĹĽe piszÄ™ ze stolicy :)

Data: 2014-11-13 14:50:32
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 13.11.2014 o 11:14, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Nikt inny nie zwraca na to uwagi. ZasadÄ… w usenecie jest to, ĹĽe sygnaturek siÄ™ nie komentuje.
Ale jeĹ›li znajdziesz historiÄ™ moich postĂłw to bÄ™dzie tam miÄ™dzy innymi AzerbejdĹĽan, Egipt, Meksyk, Tajlandia  i wiele innych miejsc na Ĺ›wiecie Ĺ‚Ä…cznie z czÄ™sto wystÄ™pujÄ…cÄ… podkarpackÄ… wsiÄ….
Co do nobilitacji, to owszem, już mój dziadek miał fabryczkę w Warszawie i tu mieszkał przed II WŚ, þoźniej ojciec i ja.
Jestem w nielicznej obecnie grupie rodowitych warszawiakĂłw i to mimo Twoich fobii, jest faktycznie nobilitacjÄ….

Data: 2014-11-13 22:22:16
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu
Nikt inny nie zwraca na to uwagi. ZasadÄ… w usenecie jest to, ĹĽe sygnaturek siÄ™ nie komentuje.

Tez bym nie zwrocil, ale jakis taki arogancki byles :)

Ale jeĹ›li znajdziesz historiÄ™ moich postĂłw to bÄ™dzie tam miÄ™dzy innymi AzerbejdĹĽan, Egipt, Meksyk, Tajlandia  i wiele innych miejsc na Ĺ›wiecie Ĺ‚Ä…cznie z czÄ™sto wystÄ™pujÄ…cÄ… podkarpackÄ… wsiÄ….

Ozesz ty, ja pierd...:, to chyba bardziej istotne niz tresc twoich postow :)
Zastanawiajce co chcesz przez to podkreslic ?

> [...]
Jestem w nielicznej obecnie grupie rodowitych warszawiakĂłw i to mimo Twoich fobii, jest faktycznie nobilitacjÄ….

Fascynujace, ale dziadek od  strony mamy czy taty ?:)

Data: 2014-11-14 17:29:09
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 13.11.2014 o 22:22, Czesław Wiśniak pisze:
Nikt inny nie zwraca na to uwagi. ZasadÄ… w usenecie jest to, ĹĽe
sygnaturek siÄ™ nie komentuje.

Tez bym nie zwrocil, ale jakis taki arogancki byles :)

Ale jeśli znajdziesz historię moich postów to będzie tam między innymi
AzerbejdĹĽan, Egipt, Meksyk, Tajlandia  i wiele innych miejsc na
świecie łącznie z często występującą podkarpacką wsią.

Ozesz ty, ja pierd...:, to chyba bardziej istotne niz tresc twoich
postow :)
Zastanawiajce co chcesz przez to podkreslic ?

GĂłwno!
Czepiłeś się jak pijany płotu i dalej drążysz.
Liczysz, ze zdobędziesz w ten sposób poklask na grupie?

Przestań już się pogrążać, bo wyłazi z ciebie troll i zaczniesz zwiedzać KF-y co bardziej zirytowanych uczestników grupy.

Z mojej strony EOT.

Data: 2014-11-14 19:59:52
Autor: Cavallino
Kupno zamochodu

Użytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m45akm$1ej$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 13.11.2014 o 22:22, Czesław Wiśniak pisze:

Przestań już się pogrążać, bo wyłazi z ciebie troll i zaczniesz zwiedzać KF-y co bardziej zirytowanych uczestników grupy.

JuĹĽ dawno zwiedza.

Data: 2014-11-14 21:24:06
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu

Przestań już się pogrążać, bo wyłazi z ciebie troll i zaczniesz zwiedzać
KF-y co bardziej zirytowanych uczestnikĂłw grupy.

JuĹĽ dawno zwiedza.

ROTFL, Czyje ? Twoje ?
Tylko kompletny idiota umieszcza kogos w jakims smiesznym KFie bo zamyka sobie droge do riposty przez co moze przypadkowo wyjsc na durnia, a brak odpowiedzi staje sie na reke temu drugiemu :)
Nie trzeba tego robic, zeby nie chciec odpowiadac. Nikt do tego nie zmusza.
Nastepna sprawa to i tak calkowicie nie da sie odizolowac wypowiedzi bo sa w watku cytowane prze inne osoby.
Straszenie glupimi KFami jest wprost oslabiajace i zalosne.
Wrzucaj, zycze powodzenia hehehe :)

Data: 2014-11-14 21:37:34
Autor: Czesław Wiśniak
Kupno zamochodu
GĂłwno!

Nie dosc, ze impertynent to jeszcze cham.

Czepiłeś się jak pijany płotu i dalej drążysz.
Liczysz, ze zdobędziesz w ten sposób poklask na grupie?

Liczylem na jakas mÄ…drÄ… odpowiedz, ale robic to z powodu gowna to tego sie nie spodziewalem.

Przestań już się pogrążać, bo wyłazi z ciebie troll i zaczniesz zwiedzać KF-y co bardziej zirytowanych uczestników grupy.
Z mojej strony EOT.

A nie KF ?

Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

Znowu ?:)

Data: 2014-11-14 21:46:52
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 14.11.2014 o 21:37, Czesław Wiśniak pisze:
A nie KF ?

Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

Znowu ?:)

PLONK!

Data: 2014-11-13 23:38:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Kupno zamochodu
On Wed, 12 Nov 2014, Wiesiaczek wrote:

W dniu 12.11.2014 o 15:28, Czesław Wi¶niak pisze:
Zwykle w umowie jest zapis, że "kupuj±cy kupuje auto w takim stanie
w jakim się znajduje w momencie odbioru".

Wynika z tego, że:

Nic z tego nie wynika.

Chciałe¶ zabłysn±ć a pu¶ciłe¶ b±ka? :)

  Czesław?
  Nie bardzo.
  W przypadku który się przewin±ł (ładne pomalowanie auta przez
zbywcę) przepis wygl±da tak:
+++
Art. 558.
§ 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
  ograniczyć lub wyłączyć. [...]
§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi
  jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.
-- -

"W takim stanie w jakim znajduje się w momencie odbioru".
  Czyli ładnie pomalowane celem ukrycia wady ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-14 17:34:26
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 13.11.2014 o 23:38, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

  CzesĹ‚aw?
  Nie bardzo.
  W przypadku ktĂłry siÄ™ przewinÄ…Ĺ‚ (Ĺ‚adne pomalowanie auta przez
zbywcÄ™) przepis wyglÄ…da tak:
+++
Art. 558.
§ 1. Strony mogš odpowiedzialnoœć z tytułu rękojmi rozszerzyć,
  ograniczyć lub wyłšczyć. [...]
§ 2. Wyłšczenie lub ograniczenie odpowiedzialnoœci z tytułu rękojmi
  jest bezskuteczne, jeĹĽeli sprzedawca zataiĹ‚ podstÄ™pnie wadÄ™ przed
kupujšcym.
-- -

"W takim stanie w jakim znajduje siÄ™ w momencie odbioru".
  Czyli Ĺ‚adnie pomalowane celem ukrycia wady ;)

pzdr, Gotfryd

Ciekawe, czy uda Ci się udowodnić, że sprzedawca wiedział, że pod warstwą brudu na silniku jest pęknięty blok silnika?

"Ja o tym nie wiedziałem i co mi pan zrobisz?" :)

Data: 2014-11-14 20:51:25
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-14 17:34, Wiesiaczek pisze:
Ciekawe, czy uda Ci się udowodnić, że sprzedawca wiedział

Nie ma takiej potrzeby.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-14 21:34:57
Autor: Wiesiaczek
Kupno zamochodu
W dniu 14.11.2014 o 20:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-11-14 17:34, Wiesiaczek pisze:
Ciekawe, czy uda Ci się udowodnić, że sprzedawca wiedział

Nie ma takiej potrzeby.

Obawiam siÄ™, ĹĽe jest.

Data: 2014-11-14 21:51:32
Autor: Liwiusz
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-14 21:34, Wiesiaczek pisze:
W dniu 14.11.2014 o 20:51, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-11-14 17:34, Wiesiaczek pisze:
Ciekawe, czy uda Ci się udowodnić, że sprzedawca wiedział

Nie ma takiej potrzeby.

Obawiam siÄ™, ĹĽe jest.

Możesz się obawiać, ale stan prawny jest inny.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-12 15:30:35
Autor: wchpikus
Kupno zamochodu
- nie kupowac od handlarza, chyba ze ma dzialalnosc gospodarcza, to brac na fakture (na niego, nie na Niemca)
- spisac umowe, wpisac caly koszt zakupu
- jesli sa uwagi co do stanu, wpisac na fakture
- sprawdzic auto na tyle ile sie da

Potem tylko sad, inaczej ciezka sprawa..

Data: 2014-11-12 18:37:36
Autor: ToMasz
Kupno zamochodu
Planuje zakup samochodu.
1. dobrze się zastanów jaki. Niemodny, nie do "darcia opon" słaby zryw, mało koni, będzie w lepszy stanie niż każde BMW.
2. sprawdĽ dokładnie ile będ± kosztowały naprawy. naprawa hdi90 koni jest dwa razy tańsza niż hdi110koni.
3. kup od faceta nie od handlarza. jak się umówisz na oględziny, na placu, gdzie zobaczysz jak l¶ni jego nowe auto, a na kanapie starego jest sier¶ć psa, możesz mieć pewno¶ć że stary wła¶ciciel nie robi Cię w konia, niema nic do ukrycia. Taki fakt zmniejsza prawdopodobieństwo wtopy. ale nie likwiduje całkiem
jak auto jest odpicowane, to dłużej będziesz szukał mankamentów. Każda drobna usterka, jest wierzchołkiem góry lodowej. jakby była naprawdę drobna, to by została w 15 minut usunięta.
ToMasz

Data: 2014-11-14 21:02:59
Autor: Maciek
Kupno zamochodu
W dniu 2014-11-12 o 18:37, ToMasz pisze:
3. kup od faceta nie od handlarza. jak się umówisz na oględziny, na placu, gdzie zobaczysz jak l¶ni jego nowe auto, a na kanapie starego jest sier¶ć psa,
A co je¶li będzie sier¶ć kota, albo nie daj boże facet ma alergię na
zwierzęta? ;-)

Maciek

Data: 2014-11-14 21:42:45
Autor: Czesław Wi¶niak
[...]