Kupować kartą w USD czy PLN?

Data: 2017-05-22 17:39:48
Autor: Akarm
Kupować kartą w USD czy PLN?
W dniu 2017-05-22 o 12:17, radekp@konto.pl pisze:
Jak myślicie, opłaca się bardziej kupować kartą w USD czy PLN?
Karta to KK Getinu.

W sklepie mam wybór 1USD = 3,85zł na dziś.

Dość tajemniczo piszesz. Ja bym wybrał tę opcję, dzięki której zapłaciłbym mniej. Czyli musiałbym znać cenę produktu w złotych, cenę w dolarach, do tego koszt przewalutowania.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-22 17:44:28
Autor: J.F.
Kupować kartą w USD czy PLN?
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59230646$0$5155$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Cena produktu nieistotna, skoro znamy cene dolara oferowana przez sklep.
Niestety - nie znamy ceny dolara oferowanego przez Getina, a jak znam zycie, to wielka niewiadoma jest i poki nie zaplacisz, to sie nie dowiesz.

Pozostaje dokonac eksperymentu, kupic w USD, napisac za dwa dni jak wyszlo :-)

J.

Data: 2017-05-22 18:59:41
Autor: Akarm
Kupować kartą w USD czy PLN?
W dniu 2017-05-22 o 17:44, J.F. pisze:
[...]

No, tu autor trochę pogmatwał.
Jeśli cena produktu podana jest w złotych a można zapłacić dolarami przeliczanymi przez sklep po 3,85zł, bez wątpienia wybrałbym właśnie to rozwiązanie.

Pozostaje dokonac eksperymentu, kupic w USD, napisac za dwa dni jak wyszlo :-)

Też dobry pomysł.
O ile kwota niewielka. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-23 04:01:39
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 19:00:03 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
No, tu autor trochę pogmatwał.
Jeśli cena produktu podana jest w złotych a można zapłacić dolarami przeliczanymi przez sklep po 3,85zł, bez wątpienia wybrałbym właśnie to rozwiązanie.

Oj, wątpić jednak należy - a przynajmniej pomyśleć, jaką kartę ma się w ręku - bo jakbyś miał citka czy mBąk, to jednak byś stracił - na tym bajecznym (czyli że taką sytuację można między bajki włożyć, ale niech będzie jak przykład) kursie w sklepie zarobiłbyś 3%, ale na płatności kartą w $ straciłbyś 6% - i w rezultacie byłbyś 6% do tyłu.

A w temacie jeszcze - dziś citek ogłosił zmiany w regulaminie TOiP i dla KK - usunął bezpłatne przelewy za rachunki domowe, wprowadził opłatę za spłatę karty w bankomacie - oraz absolutny hit - prowizję za transakcje DCC - 2%!

Data: 2017-05-23 18:21:21
Autor: Slavekk
Kupować kartą w USD czy PLN?

A w temacie jeszcze - dziś citek ogłosił zmiany w regulaminie TOiP i dla KK
- usunął bezpłatne przelewy za rachunki domowe,

nie usunął

wprowadził opłatę za spłatę karty w bankomacie

tak

- oraz absolutny hit - prowizję za transakcje DCC - 2%!

Tak

Sławek

Data: 2017-05-23 10:43:23
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
W dniu wtorek, 23 maja 2017 18:21:34 UTC+2 użytkownik Slavekk napisał:
> A w temacie jeszcze - dziś citek ogłosił zmiany w regulaminie TOiP i dla KK
> - usunął bezpłatne przelewy za rachunki domowe,

nie usunął

Jak nie jak tak.
Wycofali się?
Zmiany od 1 sierpnia.
O tym nie ma w TOiP, tylko w regulaminie.
Przelewy dalej można robić, ale bez GP i prowizja 8%.

Data: 2017-05-23 21:39:03
Autor: Slavekk
Kupować kartą w USD czy PLN?
[...]

No faktycznie.
Zwiodło mnie to, że nie wspominają o tym w dokumencie "zmiany od 31.05.2017"
No bo to będzie w "zmianach od 01.08.2017"
Trudno.
Póki mam "dożywotnio" bezpłatną - zostanie.

Sławek

Data: 2017-05-24 01:30:09
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
Hmmm, to skąd w takim razie wiedziałeś o wprowadzeniu opłaty za spłatę KK w bankomacie oraz prowizji od DCC, skoro to też są zmiany od 1 sierpnia (a to DCC dodatkowo odroczone do 1 września)?
Zmiany od 31 maja są tylko kosmetyczne (no, może jak ktoś dostaje monity, to zyska ;).
Wykazu zmian od 1 sierpnia na stronie nie ma, są tylko nowe wersje regulaminu i TOiP (na szczęście z zaznaczonymi zmianami), ja dostałem go wczoraj na mail.

Data: 2017-05-23 15:23:59
Autor: radekp@konto.pl
Kupować kartą w USD czy PLN?
Mon, 22 May 2017 18:59:41 +0200, w <592318ff$0$653$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Jeśli cena produktu podana jest w złotych a można zapłacić dolarami przeliczanymi przez sklep po 3,85zł, bez wątpienia wybrałbym właśnie to rozwiązanie.

Cena jest podana w USD i PLN (przeliczana po 3,85zł). Karta jest tylko w PLN.
Ale znalazłem taką tabelę:
https://www.getinbank.pl/kursy-walut
z której wynika, że wczoraj zapłaciłbym 3,94 i to zakładając brak jakichś extra
prowizji.

PS. Getin to jednak spread ma, że hoho.
Kraj Kupno Sprzedaż Spread
USD 3.566 3.9414          0.3754

Data: 2017-05-23 06:35:20
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
Jedna ważna sprawa do ustalenia - ta KK z getoutu to visa czy MC?

Data: 2017-05-23 19:17:41
Autor: radekp@konto.pl
Kupować kartą w USD czy PLN?
Tue, 23 May 2017 06:35:20 -0700 (PDT), w
<104caed8-f34b-4344-81be-8c5b36a16da2@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

Jedna ważna sprawa do ustalenia - ta KK z getoutu to visa czy MC?

VISA.

Data: 2017-05-23 10:39:14
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
VISA.
To zdecydowanie lepiej płacić w $, zapłacisz tylko 0,4% prowizji visa'y.

Poprawię też poprzedni post powstały pod wpływem pomięszania - mc z getoutu skroi 0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej skorzystać z DCC z podanym kursem.

Data: 2017-05-24 12:30:45
Autor: radekp@konto.pl
Kupować kartą w USD czy PLN?
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

> VISA.
To zdecydowanie lepiej płacić w $, zapłacisz tylko 0,4% prowizji visa'y.

Czyli zapłacę tylko VISA za przewalutowanie... ale z $ na jaką walutę? PLN?

Znalazłem stronę:
https://www.visa.pl/karty-dla-ciebie/kalkulator-walutowy
Kurs VIS-y to na teraz:
1 Dolar amerykański = 3,765330 Złoty polski

A napiszę sobie do Getinu, a co tam :).

Poprawię też poprzedni post powstały pod wpływem pomięszania - mc z getoutu skroi 0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej skorzystać z DCC z podanym kursem.

Co to jest DCC? :)

Data: 2017-05-24 04:03:12
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
> To zdecydowanie lepiej płacić w $, zapłacisz tylko 0,4% prowizji visa'y.
Czyli zapłacę tylko VISA za przewalutowanie... ale z $ na jaką walutę? PLN?
Dokładnie. Poszukaj sobie w regulaminie KK getoutu.
W skrócie:
- visa - przeliczenie z waluty transakcji wg kursu visa na złotówki + prowizja (ale prowizja obecnie jest 0)
- mc - jeśli waluta transakcji inna niż euro (albo PLN), to przeliczenie z waluty transakcji na euro, a potem przeliczenie z euro na złotówki wg kursu getoutu (oczywiście jeśli waluta transakcji euro to "tylko" - ładne "tylko", lwia część - przeliczenie z euro na złotówki wg kursu getoutu).

> Poprawię też poprzedni post powstały pod wpływem pomięszania - mc z getoutu skroi 0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej skorzystać z DCC z podanym kursem.
> [...]
Dynamic (bodajże, a może Direct) Currency Conversion - czyli właśnie to, co opisałeś na początku, że masz możliwość w sklepie, w którym ceny normalnie są w dolarach, zapłacić kartą "w złotówkach" wg kursu sklepu.
Sądziłem, że to działa tylko dla MC, bo to podono ich pomysł - ale widać visa dołączyła.

Data: 2017-05-26 10:03:29
Autor: radekp@konto.pl
Kupować kartą w USD czy PLN?
Wed, 24 May 2017 04:03:12 -0700 (PDT), w
<f5ca42bf-7b97-4d0e-853a-f522e19ab63f@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
W skrócie:
- visa - przeliczenie z waluty transakcji wg kursu visa na złotówki + prowizja (ale prowizja obecnie jest 0)

Odpowiedź z Getinu.

"Uprzejmie informuję, że w przypadku wykonywania transakcji kartą kredytową
Visa w walucie obcej, podlegają one przewalutowaniu, które odbywa się
bezpośrednio z waluty transakcji na złote polskie przez organizację Visa,
według kursu sprzedaży tej organizacji.

Dodam, że przewalutowanie jest procesem bezpłatnym, w związku z tym kwota
transakcji po przeliczeniu na złote polskie nie zostanie obciążona dodatkowymi
opłatami.

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji."

czyli gdybym coś kupił za $100, to zapłaciłbym tylko 375zł (za kalkulatorem
VIS-y) :)

Robi wrażenie :)

Data: 2017-05-26 01:18:36
Autor: Dawid Rutkowski
Kupować kartą w USD czy PLN?
Visa z getoutu jest fajna do płatności zagranicznych, ale wiadomo, że są ale:
1) Trzeba wplątać się w relację z klonami - a z tego nie da się nigdy wyplątać. Tzn. póki wszystko działa OK, to jest dobrze - ale jak coś się pochrzani, to z reklamacjami można się wozić od Annasza do Kajfasza.
Ale jak już ktoś nieświadomie wpadł, to może skorzystać.
2) Mam wątpliwości co do pewności działania ich kart, szczególnie za granicą - ale mogę być też uprzedzony.

Getout to jest jednak duża popierdółka.
Z innych popierdółek fajną kartę do płacenia za granicą ma np. santander - warunki dobre, ale jak z niezawodnością - nie wiem.

Data: 2017-05-26 10:30:36
Autor: radekp@konto.pl
Kupować kartą w USD czy PLN?
Fri, 26 May 2017 01:18:36 -0700 (PDT), w
<12c75a09-79ea-4035-9ac0-7ebfb297f651@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

2) Mam wątpliwości co do pewności działania ich kart, szczególnie za granicą - ale mogę być też uprzedzony.

Ja tam wątpliwości do pewności ich działania nawet w Polsce -- sprawdzone
empirycznie :)
Ale jest całkowicie free i problemy ustąpiły (jak mnie zapewniano -- były
przejściowe :) ).

Data: 2017-05-23 18:14:55
Autor: J.F.
Kupować kartą w USD czy PLN?
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup
[...]

A to akurat nie takie pewne, czy tyle bys zaplacil, te cholerne banki jakos roznie maja :)

PS. Getin to jednak spread ma, że hoho.
Kraj Kupno Sprzedaż Spread
USD 3.566 3.9414          0.3754

Na oko - 10%.  +/- 5%.
No owszem wysoki ... ale w takim mbanku do karty by ci dowalili 5.9%

Poza tym zauwaz
-na franka niski spread, ~3%
-dla kredytow kurs podobny jak dla innych wymian, skubanie klienta symboliczne.

wiec nie jest tak zle ...
Ciekawe - bank taki dobry, czy juz wiekszosc sie przesiadla na inne platformy i na franku by nie zarobili :-)

J.

Data: 2017-05-23 19:31:33
Autor: radekp@konto.pl
Kupować kartą w USD czy PLN?
Tue, 23 May 2017 18:14:55 +0200, w <59246003$0$658$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

No owszem wysoki ... ale w takim mbanku do karty by ci dowalili 5.9%

Albo i 15% :)
http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/

W skrócie Getin jest najtańszy (koszty zerowe), mBank lepiej nie czytać i od
razu tę kartę zamknąć :)

Data: 2017-05-23 21:38:03
Autor: J.F.
Kupować kartą w USD czy PLN?
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup Tue, 23 May 2017 18:14:55
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):
No owszem wysoki ... ale w takim mbanku do karty by ci dowalili 5.9%

Albo i 15% :)
http://marciniwuc.com/jak-placic-karta-za-granica/

A to zlodzieje :-)

W skrócie Getin jest najtańszy (koszty zerowe),

no wlasnie, tak tam napisali .. to moze trzeba bylo zaplacic w USD

mBank lepiej nie czytać i od razu tę kartę zamknąć :)

Czemu, karta nie taka zla, tylko przed wyjazdem za granice schowac w pudelko "uzyc tylko w razie absolutnej koniecznosci".
Razem z wieloma innymi :-)

J.

Kupować kartą w USD czy PLN?