Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kupowanie auta suuper używanego.

Kupowanie auta suuper używanego.

Data: 2018-03-21 01:28:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Kupowanie auta suuper używanego.
-- Byłem u mechanika i stacji kontroli pojazdów w dniu zakupu. Obie oceny pozytywne.

SKP powinna wylapac inne opony na jednej osi -- Ale jak wczoraj na rondzie musiałem zahamować jednocześnie skręcając to tak zaczęło hałasować że nie próbowałem drugi raz hamować tylko od razu pojechałem hamulce wymieniać.

zdziwilbym sie gdyby pomoglo :-)

ps 2002 rocznik to 5-6k pln czyli trup w takie auta sie juz nie inwestuje tylko utrzymuje przy zyciu najtanszym kosztem

Data: 2018-03-21 09:52:23
Autor: pueblo
[OT]Kupowanie auta suuper używanego.
Witaj , 21 mar 2018 w
news:c3d3603f-2d9b-4957-91ac-d4eafe2d47fbgooglegroups.com
napisałeś/aś:
-- Byłem u mechanika i stacji kontroli pojazdów w dniu zakupu. Obie
oceny pozytywne.
Nie wiem, czy tylko mój czytnik nie reaguje na twoje znaczniki cytatów "-- " Słabo sie to czyta, ledwo odróżniam cytowany tekst. To tak specjalnie się wyróżniasz, czy inaczej nie można?

Data: 2018-03-21 05:42:09
Autor: przemek.jedrzejczak
[OT]Kupowanie auta suuper używanego.
Słabo sie to czyta, ledwo odróżniam cytowany tekst. To tak specjalnie się wyróżniasz, czy inaczej nie można?

klawiatura numeryczna oferuje nastepujace opcje
++
++
**
//

PS wybieraj rozwaznie :-)

Data: 2018-03-21 10:56:02
Autor: Czarek
[OT]Kupowanie auta suuper używanego.


W dniu 21.03.2018 o 10:52, pueblo pisze:
Witaj , 21 mar 2018 w
news:c3d3603f-2d9b-4957-91ac-d4eafe2d47fbgooglegroups.com
napisałeś/aś:

-- Byłem u mechanika i stacji kontroli pojazdów w dniu zakupu. Obie
oceny pozytywne.
Nie wiem, czy tylko mój czytnik nie reaguje na twoje znaczniki cytatów

Nie tylko Twój, każdy tak reaguje.

"-- " Słabo sie to czyta, ledwo odróżniam cytowany tekst. To tak
specjalnie się wyróżniasz, czy inaczej nie można?

Takie coś sobie wymyślił i ręcznie  dopisuje. Pisze przez Google a ten z tego co wiem ma duże problemy z cytowaniem

--
Czarek

Data: 2018-03-21 05:26:03
Autor: Akarm
[OT]Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu środa, 21 marca 2018 10:56:27 UTC+1 użytkownik Czarek napisał:
W dniu 21.03.2018 o 10:52, pueblo pisze:

> specjalnie się wyróżniasz, czy inaczej nie można?

Takie coś sobie wymyślił i ręcznie  dopisuje. Pisze przez Google a ten z tego co wiem ma duże problemy z cytowaniem

Jakie problemy? Ja właśnie teraz, specjalnie piszę przez przeglądarkę.
On po prostu ma w dupie wszystkich czytających.
Dyskusje z nim prowadzić mogą wyłącznie osobnicy lubiący kiedy im się pluje w ryj.

--        Akarm

Data: 2018-03-21 10:53:52
Autor: J.F.
Kupowanie auta suuper używanego.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c3d3603f-2d9b-4957-91ac-d4eafe2d47fb@googlegroups.com...
-- Byłem u mechanika i stacji kontroli pojazdów w dniu zakupu. Obie oceny pozytywne.

SKP powinna wylapac inne opony na jednej osi

Pewnie im sie nie chce tak dokladnie ogladac, jesli nie rzuca sie wyraznie w oczy ... poza tym maja byc "tego samego typu", co otwiera pole do interpretacji ...

J.

Data: 2018-03-21 05:39:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Kupowanie auta suuper używanego.
-- Pewnie im sie nie chce tak dokladnie ogladac, jesli nie rzuca sie wyraznie w oczy

za gapiostwo sie placi

-- poza tym maja byc "tego samego typu", co otwiera pole do interpretacji ....

nie tu nie ma pola do interpretacji §11 ust. 7
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
W opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;

rozna konstrukcja to juz np inna mieszanka, swego czasu Goodyear wycial taki numer z Ultra Gripami co spowodowalo ze sie z nimi pozegnalem

Data: 2018-03-21 09:58:02
Autor: pueblo
Kupowanie auta suuper używanego.
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub inaczej, co wymianę?

Data: 2018-03-21 11:06:02
Autor: Poldek
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:

Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?


Kiedyś zamieniłem przód<->tył i efekt by taki, że zrobiło się nagle głośno.

Data: 2018-04-06 17:05:13
Autor: Budzik
Kupowanie auta suuper używanego.
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z
tyłem,lub inaczej, co wymianę?

Kiedyś zamieniłem przód<->tył i efekt by taki, że zrobiło się nagle
głośno.

Wzruszyłem sie :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,
że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć

Data: 2018-03-21 11:12:45
Autor: J.F.
Kupowanie auta suuper używanego.
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ab22caa$0$665$65785112@news.neostrada.pl...
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Nie rotuje, wychodze z zalozenia ze jak sie dwie szybciej zuzyja, to lepiej, bede szybciej mial dwie lepsze :-)

Ale teraz jezdze na calorocznych, to nawet nie mam pretekstu/mozliwosci :-)

J.

Data: 2018-03-21 17:10:16
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 21-03-2018 o 11:12, J.F. pisze:
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ab22caa$0$665$65785112@news.neostrada.pl...
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Nie rotuje, wychodze z zalozenia ze jak sie dwie szybciej zuzyja, to lepiej, bede szybciej mial dwie lepsze :-)

Ale teraz jezdze na calorocznych, to nawet nie mam pretekstu/mozliwosci :-)

Wg instrukcji - co rok czy dwa zamiana na osiach.

Data: 2018-03-21 16:04:40
Autor: Janusz
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-03-22 21:05:03
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
Ja zawsze daję na tył lepsze a u gumiarza jak nie powiesz,
to też zawsze ci założą lepsze z przodu.

Data: 2018-03-22 14:46:26
Autor: Przemyslaw P.
Kupowanie auta suuper używanego.
Ja zawsze daję lepsze na tył. Akurat napęd rwd,  ale przy fwd robię tak samo. Są fajne filmiki na YT dla watpiacych, porównujące to samo auto na oponach o różnym stopniu zużycia w obu konfiguracjach. Wnioski są jedne: wyższy bieżnik na tyle.
Oczywiście u mnie różnice raczej nie przekraczają 1mm

Data: 2018-03-22 22:26:49
Autor: Janusz
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-22 o 21:05, cef pisze:
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
Bo napęd na przód a i hamuje lepiej, mniejsze ryzyko aquaplaningu,
tył oczywiście nie może bvyć łysy.

Ja zawsze daję na tył lepsze a u gumiarza jak nie powiesz,
A napęd masz gdzie?

to też zawsze ci założą lepsze z przodu.
Bo tak się robi, dlatego tak zakładają.


--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-03-23 06:53:05
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-22 o 22:26, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-22 o 21:05, cef pisze:
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
Bo napęd na przód a i hamuje lepiej, mniejsze ryzyko aquaplaningu,
tył oczywiście nie może bvyć łysy.

Ile razy wjeżdżam na mokrą jezdnię na zjazd z zakrętem - tyle razy zarzuca mi dupę
  a nie przód (napęd na przód) więc wolę mieć przyczepność z tyłu.
Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne




Ja zawsze daję na tył lepsze a u gumiarza jak nie powiesz,
A napęd masz gdzie?

Na przód.


to też zawsze ci założą lepsze z przodu.
Bo tak się robi, dlatego tak zakładają.

No właśnie - BO TAK - nie jest argumentem.

Data: 2018-03-23 07:05:39
Autor: ddddddddddddd
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23.03.2018 o 05:53, cef pisze:
W dniu 2018-03-22 o 22:26, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-22 o 21:05, cef pisze:
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
Bo napęd na przód a i hamuje lepiej, mniejsze ryzyko aquaplaningu,
tył oczywiście nie może bvyć łysy.

Ile razy wjeżdżam na mokrą jezdnię na zjazd z zakrętem - tyle razy zarzuca mi dupę
  a nie przód (napęd na przód) więc wolę mieć przyczepność z tyłu.

w twoim przypadku to zrozumiałe

Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne


IMO zajebiście niebezpieczne. Bujający się tył dużo łatwiej wyprowadzić niż sunący na łyżwach przód

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2018-03-23 08:30:24
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-23 o 08:05, ddddddddddddd pisze:
W dniu 23.03.2018 o 05:53, cef pisze:
W dniu 2018-03-22 o 22:26, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-22 o 21:05, cef pisze:
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?
Bo napęd na przód a i hamuje lepiej, mniejsze ryzyko aquaplaningu,
tył oczywiście nie może bvyć łysy.

Ile razy wjeżdżam na mokrą jezdnię na zjazd z zakrętem - tyle razy zarzuca mi dupę
  a nie przód (napęd na przód) więc wolę mieć przyczepność z tyłu.

w twoim przypadku to zrozumiałe

Nie wiem do czego pijesz


Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne


IMO zajebiście niebezpieczne. Bujający się tył dużo łatwiej wyprowadzić niż sunący na łyżwach przód

To tylko kwestia tego co następuje szybciej przy danym układzie ogumienia
no i umiejętności kierowcy ale jeśli do tego piłeś, to pełna zgoda.
Jestem cienki Bolek, mam wprawdzie wykręcony prawie milion km,
ale umiejętności wychodzenia z poślizgów mam znikome.
Jakoś przodu mi nigdy nie zarzucało, no może kilka razy
jak załadowałem kilkaset kg do bagażnika i odciążyłem kompletnie napedzany przod

Data: 2018-03-23 10:00:24
Autor: sirapacz
Kupowanie auta suuper używanego.

w twoim przypadku to zrozumiałe

Nie wiem do czego pijesz

a musi od razu do czegoś się czepiać? Po prostu twoj dyliżans w połączeniu ze zbyt szybką jazdą powoduje nadsterowność. Większą niż w innych autach. W twoim przypadku (lub jak wolisz twojego samochodu) może mieć większy sens używanie lepszych opon na tyle samochodu.

Data: 2018-03-23 16:15:33
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23-03-2018 o 06:53, cef pisze:

Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne

Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
Każda z nich jest mało bezpieczna.

Data: 2018-03-23 18:29:48
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-23 o 16:15, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 06:53, cef pisze:

Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne

Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
Każda z nich jest mało bezpieczna.

Słyszałem o jednym i drugim.
Jednak zdecydowanie częściej doświadczam właśnie nadsterowności
(nawet jeśli jest to teoretycznie bardziej przypisane do napędu z tyłu.)

Data: 2018-03-23 21:43:49
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23-03-2018 o 18:29, cef pisze:
W dniu 2018-03-23 o 16:15, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 06:53, cef pisze:

Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne

Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
Każda z nich jest mało bezpieczna.

Słyszałem o jednym i drugim.
Jednak zdecydowanie częściej doświadczam właśnie nadsterowności
(nawet jeśli jest to teoretycznie bardziej przypisane do napędu z tyłu.)

A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.
Może u Ciebie to jest skutek dwóch mocno różnych opon na osiach właśnie?

Data: 2018-03-23 22:31:16
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-23 o 21:43, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 18:29, cef pisze:
W dniu 2018-03-23 o 16:15, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 06:53, cef pisze:

Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne

Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
Każda z nich jest mało bezpieczna.

Słyszałem o jednym i drugim.
Jednak zdecydowanie częściej doświadczam właśnie nadsterowności
(nawet jeśli jest to teoretycznie bardziej przypisane do napędu z tyłu.)

A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.

Hmm?
To może własnymi słowami. Standardowe miejsce akcji:
zjazd w prawo na ślimaku. Skręcam kołami w prawo i dupę zarzuca mi
tak, że tylne koła ocierają o lewy krawężnik.
Doświadczam tego różnymi samochodami, nawet tymi z kompletem jednakowych opon
na kazdej osi, więc nie uważam specjalnie żeby to była tego typu kwestia.
Naprawdę tego nie doświadczyłeś?
Jeździsz jak kapelusz :-)))


Może u Ciebie to jest skutek dwóch mocno różnych opon na osiach właśnie?

Nie sądzę, bo jak wymieniam swoje opony, to zawsze znalazło by się
kilku chętnych, którzy pojeździli by na nich jeszcze kilka sezonów.
Poza tym dostrzegam zależność pomiędzy lepszym bieżnikiem z tyłu a brakiem
zjawisk utraty przyczepności

Data: 2018-03-24 08:24:51
Autor: Shrek
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23.03.2018 o 21:43, Cavallino pisze:

A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.
Może u Ciebie to jest skutek dwóch mocno różnych opon na osiach właśnie?

A podsterowności doświadczyłeś?

Wystarczy obejrzeć dowolne polskie drogi i zobaczysz, że klasyczny wyjazd z drogi to uciekająca dupa.

Shrek

Data: 2018-03-24 15:15:57
Autor: Janusz
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-23 o 22:31, cef pisze:
W dniu 2018-03-23 o 21:43, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 18:29, cef pisze:
W dniu 2018-03-23 o 16:15, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 06:53, cef pisze:

Zerwanie przyczepności z przodu  z powodu umiejscowienia tam napędu jest mało niebezpieczne

Czyli nie słyszałeś o podsterowności i walczysz tylko z nadsterownością?
Każda z nich jest mało bezpieczna.

Słyszałem o jednym i drugim.
Jednak zdecydowanie częściej doświadczam właśnie nadsterowności
(nawet jeśli jest to teoretycznie bardziej przypisane do napędu z tyłu.)

A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.

Hmm?
To może własnymi słowami. Standardowe miejsce akcji:
zjazd w prawo na ślimaku. Skręcam kołami w prawo i dupę zarzuca mi
tak, że tylne koła ocierają o lewy krawężnik.
To albo masz łyse opony albo źle ustawioną zbieżność, lub zbyt szybko wchodzisz
w zakręt lub zbyt gwałtowny ruch kierownicą, jeżdżę ponad 30 lat i dupą
zarzuciło mi ledwie dwa razy i to tylko z winy  hamulców z przodu.

Doświadczam tego różnymi samochodami, nawet tymi z kompletem jednakowych opon
na kazdej osi, więc nie uważam specjalnie żeby to była tego typu kwestia.
Myślę że masz złą technikę jazdy, normalnie się to nie zdarza.

Naprawdę tego nie doświadczyłeś?
Jeździsz jak kapelusz :-)))
Może zacznij łagodnie jeździć a nie jak z ziemniakami to przestaniesz się ślizgać.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-03-24 21:19:02
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-24 o 15:15, Janusz pisze:

To może własnymi słowami. Standardowe miejsce akcji:
zjazd w prawo na ślimaku. Skręcam kołami w prawo i dupę zarzuca mi
tak, że tylne koła ocierają o lewy krawężnik.
To albo masz łyse opony albo źle ustawioną zbieżność, lub zbyt szybko wchodzisz
w zakręt lub zbyt gwałtowny ruch kierownicą, jeżdżę ponad 30 lat i dupą
zarzuciło mi ledwie dwa razy i to tylko z winy  hamulców z przodu.

Nie mówię, że zawsze i że na suchym.
To, że za szybko, to akurat prawda, bo napisałem "standardowe miejsce akcji"
bo zawsze w tym samym miejscu sprawdzam czy tył jeszcze trzyma
jak w bagażniku pusto. Zazwyczaj wożę tam sporo ciężkich rzeczy
i tył ma przyczepność.


Doświadczam tego różnymi samochodami, nawet tymi z kompletem jednakowych opon
na kazdej osi, więc nie uważam specjalnie żeby to była tego typu kwestia.
Myślę że masz złą technikę jazdy, normalnie się to nie zdarza.

Eee tam, zdarza się zdarza i to całkiem czesto.
Ktoś tu już napisał, że wystarczyć obejrzec na youtubie
jakis odcinek z wypadkami i tam w większości zarzucanie dupy jeśli chodzi o poźlizgi.

Naprawdę tego nie doświadczyłeś?
Jeździsz jak kapelusz :-)))
Może zacznij łagodnie jeździć a nie jak z ziemniakami to przestaniesz się ślizgać.

Nie ślizgam się co chwilę. Jak widzę, że zarzuca lub się tego obawiam, to po prostu zwalniam, bo raz delikatnie wypadłem z drogi i nie mam ochoty tego powtarzać.

Data: 2018-03-24 17:19:31
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23-03-2018 o 22:31, cef pisze:

A ja jeszcze nie zauważyłem nadsterowności w aucie z przednim napędem.

Hmm?
To może własnymi słowami. Standardowe miejsce akcji:
zjazd w prawo na ślimaku. Skręcam kołami w prawo i dupę zarzuca mi
tak, że tylne koła ocierają o lewy krawężnik.
Doświadczam tego różnymi samochodami, nawet tymi z kompletem jednakowych opon
na kazdej osi, więc nie uważam specjalnie żeby to była tego typu kwestia.
Naprawdę tego nie doświadczyłeś?
Jeździsz jak kapelusz :-)))


Na ślimakach faktycznie suvem nie poszalejesz, więc nie dopuszczam do takich sytuacji.



Może u Ciebie to jest skutek dwóch mocno różnych opon na osiach właśnie?

Nie sądzę, bo jak wymieniam swoje opony, to zawsze znalazło by się
kilku chętnych, którzy pojeździli by na nich jeszcze kilka sezonów.

Mówię o różnicy w bieżniku, a nie o zajechaniu na śmierć.

Data: 2018-03-22 23:14:50
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 22-03-2018 o 21:05, cef pisze:
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?

Bo w autach z przednim napędem, albo dołączanym tylnym zużywają się szybciej.

Ja zawsze daję na tył lepsze

I potem wymieniasz po 2 sztuki?

Data: 2018-03-23 06:54:24
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-22 o 23:14, Cavallino pisze:
W dniu 22-03-2018 o 21:05, cef pisze:
W dniu 2018-03-21 o 16:04, Janusz pisze:
W dniu 2018-03-21 o 10:58, pueblo pisze:
Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub
inaczej, co wymianę?

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?

Bo w autach z przednim napędem, albo dołączanym tylnym zużywają się szybciej.

Zużycie nie jest istotne dla umiejscowienia opony z lepszym bieżnikiem.
Jeśłi się szybciej zużywa, to trzeba szybciej wymienić


Ja zawsze daję na tył lepsze

I potem wymieniasz po 2 sztuki?

Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

Data: 2018-03-23 16:14:12
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23-03-2018 o 06:54, cef pisze:

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?

Bo w autach z przednim napędem, albo dołączanym tylnym zużywają się szybciej.

Zużycie nie jest istotne dla umiejscowienia opony z lepszym bieżnikiem.

Dla mnie jest - optymalne jest posiadanie wszystkich opon z RÓWNO zjechanym bieżnikiem.


Jeśłi się szybciej zużywa, to trzeba szybciej wymienić

Żeby mieć dwa różne półkomplety?
Lubisz nieprzewidywalne auta?




Ja zawsze daję na tył lepsze

I potem wymieniasz po 2 sztuki?

Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

Bez sensu.

Data: 2018-03-23 18:34:26
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-23 o 16:14, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 06:54, cef pisze:

Co wymianę, nowe do przodu stare na tył.

A czemu nowe (z lepszym bieżnikiem) na przód?

Bo w autach z przednim napędem, albo dołączanym tylnym zużywają się szybciej.

Zużycie nie jest istotne dla umiejscowienia opony z lepszym bieżnikiem.

Dla mnie jest - optymalne jest posiadanie wszystkich opon z RÓWNO zjechanym bieżnikiem.

Optymalnie nigdy nie jest, poruszony został problem
na której osi montować opony nowe - czy też parę opon nowych -
a zatem tych z teoretycznie lepszym bieżnikiem.

Jeśłi się szybciej zużywa, to trzeba szybciej wymienić

Żeby mieć dwa różne półkomplety?
Lubisz nieprzewidywalne auta?

Ja mam zawsze różne półkomplety.
Co w tym dziwnego. Opony zawsze wymieniam parami.
Nieprzewidywalność to raczej kwestia opon z bieżnikiem i bez bieżnika,
a taka sytuacja nie ma u mnie miejsca.

Ja zawsze daję na tył lepsze

I potem wymieniasz po 2 sztuki?

Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

Bez sensu.

Co bez sensu, bo nie rozumiem.
Czy chodzi Ci o ideę wymiany parami
czy ogólnie bez sensu dawać lepsze na tył czy co?

Data: 2018-03-23 21:42:40
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23-03-2018 o 18:34, cef pisze:

Ja zawsze daję na tył lepsze

I potem wymieniasz po 2 sztuki?

Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

Bez sensu.

Co bez sensu, bo nie rozumiem.
Czy chodzi Ci o ideę wymiany parami
czy ogólnie bez sensu dawać lepsze na tył czy co?

Bez sensu doprowadzać do sytuacji, w których zjechana zostaje jedna para, a druga, również stara jest całkiem dobra, więc jeździ dalej.
Nie ma nic gorszego niż taki układ.
Z moich obserwacji wynika, że oponom bardziej szkodzi wiek niż minimalne różnice w zużyciu.

Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej.

Data: 2018-03-23 22:19:54
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-23 o 21:42, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 18:34, cef pisze:

Ja zawsze daję na tył lepsze

I potem wymieniasz po 2 sztuki?

Zawsze wymieniam po 2 sztuki.

Bez sensu.

Co bez sensu, bo nie rozumiem.
Czy chodzi Ci o ideę wymiany parami
czy ogólnie bez sensu dawać lepsze na tył czy co?

Bez sensu doprowadzać do sytuacji, w których zjechana zostaje jedna para, a druga, również stara jest całkiem dobra, więc jeździ dalej.
Nie ma nic gorszego niż taki układ.
Z moich obserwacji wynika, że oponom bardziej szkodzi wiek niż minimalne różnice w zużyciu.


Ale nie ma opcji, że jeździ jakaś para w stanie agonalnym.
W ostatnim aucie miałem tak, że był nowy komplet czterech opon,
ale po 20tys rozwaliła się doszczętnie jedna opona.
To kupiłem 2 nowe i założyłem tę nową parę na jedną oś,
a ta jedna trochę zuzyta z pierwszego kompletu poszła poleżec do piwnicy.
Za jakiś czas stwierdziełm, że bieżnik na tej parze oryginalnej może już
sprawiać problemy, to wymieniłem te parę opon. I tak dalej co jakiś czas.


Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej.

Zużywam równomiernie.

Data: 2018-03-24 17:17:49
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 23-03-2018 o 22:19, cef pisze:

Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej

Zużywam równomiernie.

W przednionapędówce dając zawsze lepsze na tył?
Nie ma takiej opcji.
Już po roku nie ma równomiernego zużycia, a potem sytuacja tylko się pogarsza.

No chyba że co roku parę z przodu wyrzucasz.

Data: 2018-03-24 21:27:36
Autor: cef
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 2018-03-24 o 17:17, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 22:19, cef pisze:

Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej

Zużywam równomiernie.

W przednionapędówce dając zawsze lepsze na tył?
Nie ma takiej opcji.
Już po roku nie ma równomiernego zużycia, a potem sytuacja tylko się pogarsza.

No chyba że co roku parę z przodu wyrzucasz.

Nie, nie wyrzucam co roku. I po roku nie mam drastycznych różnic.
Dochodzi jeszcze zmiana na zimowki w międzyczasie.
Jak robię 30tys rocznie, to na jeden zestaw wyjdzie 15tys rocznie -
średnio co dwa lata jedna para odpada jeśli nie ma wymuszonej zmiany.
Czasem mi założą lepsze z przodu, bo nie powiem i się wyrówna trochę.

Data: 2018-03-25 11:10:53
Autor: Cavallino
Kupowanie auta suuper używanego.
W dniu 24-03-2018 o 21:27, cef pisze:
W dniu 2018-03-24 o 17:17, Cavallino pisze:
W dniu 23-03-2018 o 22:19, cef pisze:

Więc lepiej zużyć równomiernie komplet i wyrzucić wszystkie szybciej

Zużywam równomiernie.

W przednionapędówce dając zawsze lepsze na tył?
Nie ma takiej opcji.
Już po roku nie ma równomiernego zużycia, a potem sytuacja tylko się pogarsza.

No chyba że co roku parę z przodu wyrzucasz.

Nie, nie wyrzucam co roku. I po roku nie mam drastycznych różnic.

Ale są i rok później jeszcze się potęgują.
Po zamianie znikają.

Data: 2018-03-21 21:23:38
Autor: Tomasz Pyra
Kupowanie auta suuper używanego.
Dnia 21 Mar 2018 09:58:02 GMT, pueblo napisał(a):

Z innej beczki. Rotujecie oponami - czyli zamiana przodu z tyłem,lub inaczej, co wymianę?

Przy każdej okazji ta opona która ma wyższy bieżnik (tylko te różnice są
wtedy minimalne, max 1mm) trafia do przodu, gdzie zużywa się szybciej.

Dzięki temu mam wszystkie 4 zużyte równomiernie i takie same.

Data: 2018-03-21 14:03:02
Autor: J.F.
Kupowanie auta suuper używanego.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:67d510af-408d-487b-8631-a0a815c801fe@googlegroups.com...
-- Pewnie im sie nie chce tak dokladnie ogladac, jesli nie rzuca sie wyraznie w oczy
za gapiostwo sie placi

Kto płaci - oni, utratą uprawnien, czy klient sprawdzajacy samochod.

-- poza tym maja byc "tego samego typu", co otwiera pole do interpretacji ...
nie tu nie ma pola do interpretacji
§11 ust. 7
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
W opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;

A dasz sobie .... uciac, ze "konstrukcja" to nie chodzi o radialne/diagonalne ?
Logiczny prawnik by napisal, ze skoro dopisali "w tym", to w normalnym pojeciu "konstrukcja" jest rozumiana bardzo szeroko,
skoro mozna bylo rozne biezniki zakwalifikowac do jednej "konstrukcji".

rozna konstrukcja to juz np inna mieszanka, swego czasu Goodyear wycial taki numer z Ultra Gripami co spowodowalo ze sie z nimi pozegnalem

Teoretycznie moze raz na milion lat wrednie objawic, ale w praktyce .... ma diagnosta wszystkie numerki analizowac, czy wystarczy ze spojrzy UG z lewej, UG z prawej ?

J.

Data: 2018-03-21 23:40:42
Autor: przemek.jedrzejczak
Kupowanie auta suuper używanego.
-- ma diagnosta wszystkie numerki analizowac, czy wystarczy ze spojrzy UG z lewej, UG z prawej ?

tak masz racje :-)
tu lewa
https://www.goodyear.eu/de_de/consumer/tires/cargo_ultragrip_2.CARGUG2.html
a tu prawa
https://www.goodyear.eu/de_at/consumer/tires/ultragrip_9_schmal.UG9.html

Data: 2018-03-23 22:38:12
Autor: Maciek
Kupowanie auta suuper używanego.
Dnia Wed, 21 Mar 2018 01:28:43 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

ps 2002 rocznik to 5-6k pln czyli trup w takie auta sie juz nie inwestuje tylko utrzymuje przy zyciu najtanszym kosztem

Bzdura. Jest masę aut w tym wieku i starszych, które są w 100% sprawne i
zadbane.
Chyba ze ci konkretnie o Mazdę 6 chodziło.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Kupowanie auta suuper używanego.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona