Kupuje uzywane krok po kroku

Data: 2009-07-13 10:02:41
Autor: Tomcio
Kupuje uzywane krok po kroku
Witam
Kupuje używany krajowy samochód 5 letni w komisie przy autoryzowanym
salnonie, może mi ktos krok po kroku wytłumaczyć co i jak (jakie dokumenty
powinienem otrzymać, co po podpisaniu umowy załatwić) bo nie mam zielonego
pojęcia w temacie ;)

Albo jakiś link do strony gdzie to jest opisane (łopatologicznie ;)

dzięki

Tom

Data: 2009-07-13 12:51:56
Autor: WIHEDCNF
Kupuje uzywane krok po kroku

Użytkownik "Tomcio"

[...]

A co tu opisywać?
Musisz wejść do salonu i powiedzieć Dzień Dobry!, Poproszę to auto... nie zapomnij zapłacić i odebrać fakturę. Z fakturą i starymi tablicami rejestracyjnymi udajesz sie do Wydziału Komunikacji i przerejestrowujesz autko na siebie(twardy dowód po ok 2 tygodniach)  następnie wypowiadasz umowę ubezpieczenia OC poprzedniego właściciela i robisz OC na siebie - omija cię US i podatek PCC, bo masz autko przez komis czy tam salon i oni zapłacą podatek. KONIEC

Szerokiej Drogi

Data: 2009-07-13 16:34:15
Autor: lublex
Kupuje uzywane krok po kroku
Tak dla porządku (bo to raczej oczywiste) poza ww.  odbiera w salonie:
- stary dowód rejestracyjny
- kartę pojazdu (jak ma, a pięciolatek powinien)
- potwierdzenie dotychczasowego OC
- no i sam pojazd :)

pozdr
lublex

Data: 2009-07-13 17:36:20
Autor: Tomcio
[...]

o to mi chodziło, jeszcze jakieś myki które trzeba sprawdzić: kto powinien
być właścicielem jeżeli kupuje "od salonu" ?, samochód to punciak 2005 ma
jakies karty kodowane do zapasowych kluczyków ? czy przy przerejestrowywaniu
musze
robić przegląd samochodu?
spisuje umowe płatność przelewem, czy dawać zaliczke czy zadatek?

Tom

Data: 2009-07-13 18:18:42
Autor: WIHEDCNF
Kupuje uzywane krok po kroku

Użytkownik "Tomcio"

kto powinien
być właścicielem jeżeli kupuje "od salonu" ?,

to zależy jak salon sprzedaje pojazd, może już być zarówno własnością salonu, ale równie dobrze może być poprzedniego właściciela a salon jest pośrednikiem - dla ciebie to żadna róznica

samochód to punciak 2005 ma
jakies karty kodowane do zapasowych kluczyków ?

tego niestety nie wiem

czy przy przerejestrowywaniu
musze
robić przegląd samochodu?

nie, jeśli termin przeglądu w dowodzie rejestracyjnym który otrzymasz jest aktualny, to UK przepisze termin następnego badania technicznego do nowego dowodu

spisuje umowe płatność przelewem, czy dawać zaliczke czy zadatek?

to też kwestia uzgodnień z salonem - mogą zażyczyć sobie gotówki, przelewu czy czegokolwiek innego, ale jak znam życie, to autko i tak dostaniesz w chwili, gdy cała należność będzie na koncie salonu

Data: 2009-07-14 00:06:59
Autor: Michał Wawiórko
[...]

hmmm,

        a ode mnie chcieli jeszcze faktury poprzednich właścicieli przy rejestracji. Tak, aby było czarno na białym, kto i kiedy był właścicielem auta.

Pozdr
wawior85

Kupuje uzywane krok po kroku