Kurdupel uściskał Lichocką. Tfu!

Data: 2011-01-04 09:05:50
Autor: Azor jest pedałem
Kurdupel uściskał Lichocką. Tfu!
Szef PiS był witany gromkimi brawami w kinie "Kultura". Właśnie tam odbyła się premiera filmu o katastrofie w Smoleńsku, wyprodukowanego przez "Gazetę Polską". Jarosław Kaczyński skorzystał z okazji i zabrał głos po seansie. Stwierdził, że "Gazeta Polska jest kawałkiem niepodległości (...) w dzisiejszej Polsce". Wyściskał też współautorkę filmu Joannę Lichocką.

Film "Mgła" został zrealizowany przez Joannę Lichocką i Marię Dłużewską, a jego producentem jest "Gazeta Polska".

Jarosław Kaczyński powiedział, że jest "pod wrażeniem" filmu "Mgła". "To jest sprawa dotycząca mnie w najbardziej bezpośredni sposób, jak tylko jest to możliwe" - mówił. Jak ocenił, film "Mgła" "wnosi coś (...) nowego, jeśli chodzi o wiedzę o tym, co się wydarzyło" dziewięć miesięcy temu.

"Nawet ludzie najbardziej tym zainteresowani być może odnajdą w tym wszystkim coś, czego nie wiedzieli. Nie chodzi tutaj o samą tajemnicę, pytanie:+ dlaczego to się zdarzyło, czym w istocie była katastrofa?+, chodzi w gruncie rzeczy o dzisiejszą Polskę, o to kto nią dzisiaj rządzi, kim ci ludzie są, jacy są" - ocenił Kaczyński.

Wdowa po wiceministrze kultury Tomaszu Mercie, Magdalena Merta, dziękowała twórcom filmu, a w szczególności tym, którzy w filmie wystąpili - pracownikom kancelarii Lecha Kaczyńskiego. "To wielka nadzieja, że tacy ludzie jak wy wciąż są, wciąż mogą stanąć w służbę, ponownie - w służbę Rzeczypospolitej. Patrząc na ten film wiedziałam, że obserwuję urzędników wolnego państwa polskiego, w momencie, kiedy to państwo jeszcze istniało, bo ja mam wątpliwości, czy dzisiaj z takim wolnym, suwerennym państwem wciąż mamy do czynienia. Jest dla mnie wielkim zaszczytem, że obejrzałam ten film w obecności premiera tego wolnego niezawisłego państwa, które jak wierzę - będzie miał jeszcze kiedyś szanse to państwo odbudować" - mówiła Merta.

Joanna Lichocka dziękowała m.in. Jackowi Sasinowi, od którego - jak mówiła - wszystko się zaczęło. Wspominała jedno ze spotkań z Sasinem, podczas którego usłyszała od niego poruszające wspomnienia i wtedy zrodził się pomysł, by zostały zarejestrowane.

"Cieszę się, że mogliśmy dzisiaj wspólnie ten film obejrzeć, choć - proszę mi wierzyć - dałbym naprawdę bardzo wiele, aby ten film nigdy nie powstał, żeby (...) to wszystko się po prostu nie zdarzyło. Ale zdarzyło się, niestety. W związku z tym - dobrze, że jest taka relacja, takie świadectwo" - mówił Sasin.

Dokument opowiada o wydarzeniach z 10 kwietnia ubiegłego roku z perspektywy byłych urzędników Kancelarii Prezydenta. W filmie występują Andrzej Duda, Adam Kwiatkowski, Jakub Opara, Jacek Sasin, Marcin Wierzchowski i Paweł Zołoteńki. Opowiadają m.in. o atmosferze wokół lotu prezydenta Lecha Kaczyńskiego na uroczystości do Katynia, o tym, w jaki sposób dowiedzieli się o katastrofie, co czuli obserwując tłumy żegnające ofiary przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie, o wydarzeniach, jakie miały miejsce podczas pogrzebu Lecha i Marii Kaczyńskich na Wawelu.

http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/316031,oklaskiwany-kaczynski-gazeta-polska-to-kawalek-niepodleglosci.html

"Jej pierwsze pytanie było skandaliczne. Na kilometr było widać, kogo wspiera w tej debacie. Złamała wszelkie zasady bezstronnego dziennikarstwa.(...) Byłem jej wystąpieniem tak wstrząśnięty, że zastanawiałem się, czy nie wyjść ze studia, by nie firmować swoją twarzą takich zagrywek.  Jarosław Gugała o pytaniach zadawanych przez Joannę Lichocką w debacie prezydenckiej 2010, Tyrada Lichockiej była skandalem, Gazeta Wyborcza, 3 lipca 2010."

http://pl.wikiquote.org/wiki/Joanna_Lichocka

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

Data: 2011-01-04 12:23:36
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Kurdupel uściskał Lichocką. Tfu!
Dlaczego tfu?

Pani Joanna całkiem fajna babka i na miejscu Jarka sam bym ją uściskał, bo ma w sobie to coś... :)
--
Pit

Data: 2011-01-04 15:51:52
Autor: Panslavista
Kurdupel uściskał Lichocką. Tfu!

"Azor jest pedałem" <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote in message news:ifvbqv$46i$1inews.gazeta.pl...

Powiadasz, że każde ścierwo dobre, byleby nie miało szpetnej twarzy?

Przemysław Warzywny - miłośnik kaszalotów z GWna.

Data: 2011-01-04 16:36:14
Autor: raff

"Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> wrote in message news:ifuvv8$63u$1news.onet.pl...
Dlaczego tfu?

Pani Joanna całkiem fajna babka i na miejscu Jarka sam bym ją uściskał, bo ma w sobie to coś... :)

U nich na topie jest obsciskiwanie sie z Michnikiem.

R.

Kurdupel uściskał Lichocką. Tfu!