Kuria poznańska żąda sprostowania

Data: 2010-01-23 08:50:04
Autor: abc
Kuria poznańska żąda sprostowania
Nieprawdziwe w tekstach Gazety Wyborczej są następujące stwierdzenia:

  a.. "Kuria chce 32 mln zł. Żąda ich od miasta" (tytuł i lead artykułu z 25
kwietnia 2009)

  b.. "Kuria chce od miasta 32 mln zł" (tytuł w wydaniu internetowym Gazety
Wyborczej).

  c.. "3 mln zł odszkodowania kuria chce od miasta za każdy rok podczas
którego nie mogła korzystać z budynków w latach poprzednich".

  d.. "Za co? Za korzystanie w latach 1997-2007 z działek i budynków przy
ul. Głogowskiej, gdzie swoje siedziby mają VIII LO oraz Szkoła Muzyczna.
Tyle kuria zarobiłaby, gdyby zamiast szkół były tu biura".

  e.. "Anna Szpytko, rzecznik Urzędu Miasta: - My liczyliśmy, ile te
nieruchomości są warte, a nie: ile można było na nich zarobić przez 10 lat.
Wyszło nam, że są warte ok. 24 mln zł. Czyli wcale nie podobnie".

O tym, że Archidiecezja Poznańska będzie dochodzić prawa do odszkodowania za
bezprawne wywłaszczenie, poinformowaliśmy dziennikarzy już podczas
konferencji prasowej 5 września 2008 roku.

Podobna informacja została przesłana Gazecie Wyborczej 31 marca 2009 roku, w
odpowiedzi na zapytanie dziennikarza Gazety, z zaznaczeniem, że jest to
postępowanie wobec Skarbu Państwa.

Takie postępowanie przysługuje każdemu, kto został przez Skarb Państwa
bezprawnie wywłaszczony. Pozew, o którym mowa, nie dotyczy zatem korzystania
z budynków i braku możliwości zarabiania pieniędzy poprzez wynajmowanie
nieruchomości, ale szkody wywołanej przez bezprawne wywłaszczenie przez
władze komunistyczne.

Dziwi zatem fakt, że w tym kontekście Gazeta Wyborcza staje się głosem
"poznańskiej lewicy". Nie dziwi natomiast oburzenie radnego SLD.

Więcej http://www.archpoznan.pl/content/view/1211/107/

Data: 2010-01-23 07:30:05
Autor: Antenka
On 23 Sty, 08:50, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

I słusznie - nie będzie nocnik=GW pluł nam w twarz!

Obydwie szkoły, czyli VIII L.O. jak i Zespół Szkół Muzycznych,
zostały wzniesione sumptem wiernych z Parafii Matki Boskiej Bolesnej w
Poznaniu, na terenie której wznoszą się obydwa wspomniane budynki.
Inicjatorem powstania i dyrektorem  "Prywatnego Gimnazjum
Humanistycznego im. Adama Mickiewicza" był ks. Czesław Piotrowski
( 1923r.). Po wojnie komuniści zajmują obydwa budynki należące prawnie
do Archidiecezji Poznńskiej. Tak więc  Miasto, powinno jak
najszybciej  zwrócić je prawowitemu właścicielowi, a tym jest
Archidiecezja Poznańska i kropka! .I koniec dyskusji!

VII Przykazanie Boże :  "NIE KRADNIJ!"

A tutaj poniżej informacja, komu miasto Poznań zawdziecza owe dwa
budynki szkolne - bez jego inicjatywy i społecznikowskiego działania
nie byłoby wcale tematu i sporu o to, kto jest prawowitym właścicielem
( oczywiście AP)  i spadkobiercą dzieła ks. Piotrowskiego.

Czesław Piotrowski (ksiądz)
===================Czesław Piotrowski (ur. 20 marca 1891 w Kurcewie koło Pleszewa, zm. 16
października 1963 w Poznaniu), polski duchowny katolicki, humanista,
pedagog, wydawca, długoletni dyrektor Drukarni i Księgarni św.
Wojciecha, działacz społeczny, patriota. Przy ulicy Głogowskiej w
Poznaniu założył w 1924 męskie gimnazjum i liceum im. Adama
Mickiewicza, znane dziś jako VIII Liceum Ogólnokształcące im. Adama
Mickiewicza i został jego pierwszym dyrektorem a także sąsiadujące z
nim żeńskie gimnazjum i liceum im. J. Słowackiego, w budynku którego
mieści się dziś Zespół Szkół Muzycznych.

Stał na czele Dyrekcji Odbudowy katedry, która w latach 1946 - 1956
zajmowała się odbudową Katedry w Poznaniu po zniszczeniach, których
doznała w czasie II wojny światowej.

Jest autorem humorystycznego dzieła "Katechizm Podstawowy". Poniższy
cytat doskonale oddaje motywację działalności księdza i odpowiada na
pytanie skąd wzięła się nazwa szkoły:

"Gardzę przeszłością, teraźniejszością i przyszłością moją, jeżeli nie
najdzie się przy pracy około narodowej sprawy. Wyrzekam się rad i
wiecznego żywota i zbawienia tam, gdzieś za światem, na łonie
średniowiecznego boga Eona, gdybym kiedy miał przestać być prawym
Polakiem."

Antenka

Data: 2010-01-23 18:01:11
Autor: cyc

====================
[...]

Wszystko byloby ladnie gdyby tylko nie bylo dwoch problemow .
1 . Ksiadz na budowe szkoly wzial od panstwa wysoki kredyt bo z datkow parafian staczyloby tylko na krzyz jaki mial stanac w zwienczeniu koscielnej wierzy . Kredyt ten zostal splacony tylko w symbolicznje wrecz  czesci , mozliwosci dalszego splacania przerwala wojna .
2. Jesli nawet przyjac , ze szkola ta zostala wybudpwana za pieniadze wiernych , to wierni , jakby nie popatrzec obywatele polscy , placili na szkole dla dzieci a nie dla budynek majacy dzis sluzyc kurii , Bog wie na co , najprawdopodobniej na jakas dzialanosc komercyjna .
Tym oto sposobem , nie tylko z prawnego ale nawet z moralnego punktu widzenia  kuria nie powinna  byc wlascicielem budynku .

cyc

Data: 2010-01-23 10:32:34
Autor: Antenka
On 23 Sty, 18:01, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
U ytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:6a0c2a7a-7d9e-41e7-b7ec-ab54c346347fm16g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

> korzystania
> z budynk w i braku mo liwo ci zarabiania pieni dzy poprzez wynajmowanie
> nieruchomo ci, ale szkody wywo anej przez bezprawne wyw aszczenie przez
> w adze komunistyczne.

> Dziwi zatem fakt, e w tym kontek cie Gazeta Wyborcza staje si g osem
> "pozna skiej lewicy". Nie dziwi natomiast oburzenie radnego SLD.

> Wi cejhttp://www.archpoznan.pl/content/view/1211/107/

> --
> Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
> katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

I s usznie - nie b dzie nocnik=GW plu nam w twarz!

Obydwie szko y, czyli VIII L.O. jak i Zesp Szk Muzycznych,
zosta y wzniesione sumptem wiernych z Parafii Matki Boskiej Bolesnej w
Poznaniu, na terenie kt rej wznosz si obydwa wspomniane budynki.
Inicjatorem powstania i dyrektorem  "Prywatnego Gimnazjum
Humanistycznego im. Adama Mickiewicza" by ks. Czes aw Piotrowski
( 1923r.). Po wojnie komuni ci zajmuj obydwa budynki nale ce prawnie
do Archidiecezji Pozn skiej. Tak wi c  Miasto, powinno jak
najszybciej  zwr ci je prawowitemu w a cicielowi, a tym jest
Archidiecezja Pozna ska i kropka! .I koniec dyskusji!

VII Przykazanie Bo e :  "NIE KRADNIJ!"

A tutaj poni ej informacja, komu miasto Pozna zawdziecza owe dwa
budynki szkolne - bez jego inicjatywy i spo ecznikowskiego dzia ania
nie by oby wcale tematu i sporu o to, kto jest prawowitym w a cicielem
( oczywi cie AP)  i spadkobierc dzie a ks. Piotrowskiego.

Czes aw Piotrowski (ksi dz)
===================> Czes aw Piotrowski (ur. 20 marca 1891 w Kurcewie ko o Pleszewa, zm. 16
pa dziernika 1963 w Poznaniu), polski duchowny katolicki, humanista,
pedagog, wydawca, d ugoletni dyrektor Drukarni i Ksi garni w.
Wojciecha, dzia acz spo eczny, patriota. Przy ulicy G ogowskiej w
Poznaniu za o y w 1924 m skie gimnazjum i liceum im. Adama
Mickiewicza, znane dzi jako VIII Liceum Og lnokszta c ce im. Adama
Mickiewicza i zosta jego pierwszym dyrektorem a tak e s siaduj ce z
nim e skie gimnazjum i liceum im. J. S owackiego, w budynku kt rego
mie ci si dzi Zesp Szk Muzycznych.

Sta na czele Dyrekcji Odbudowy katedry, kt ra w latach 1946 - 1956
zajmowa a si odbudow Katedry w Poznaniu po zniszczeniach, kt rych
dozna a w czasie II wojny wiatowej.

Jest autorem humorystycznego dzie a "Katechizm Podstawowy". Poni szy
cytat doskonale oddaje motywacj dzia alno ci ksi dza i odpowiada na
pytanie sk d wzi a si nazwa szko y:

"Gardz przesz o ci , tera niejszo ci i przysz o ci moj , je eli nie
najdzie si przy pracy oko o narodowej sprawy. Wyrzekam si rad i
wiecznego ywota i zbawienia tam, gdzie za wiatem, na onie
redniowiecznego boga Eona, gdybym kiedy mia przesta by prawym
[...]

cyc- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Cycu- nie wtrącaj się do sprawy, o której nie masz zielonego pojęcia!
Ksiądz wziął kredyt? A niby od kogo? Od II RP? A co to ma wspólnego z
twoimi chamskimi roszczeniami hm? Ty, złamanego grosza nie dołożyłeś
do tych budynków, tylko moi przodkowie wierni Archidiecezji
Poznańskiej z dziada pradziada. Mienie kościelne zagrabione przez
twoich ub-ckich kumpli w okresie reżimu komunistycznego powinno być
bez gadania oddane AP, bez dyskusji!

Antenka

P.s. Ks. Czesław Piotrowski uruchomił wspomnine gimnazjum
w 1923 roku. Jeśli ty łożyłeś na tę szkołę datki, to musisz mieć teraz
ze 120 lat! :D Ty chory od nienawiści antyklerykale! hehe

Data: 2010-01-24 09:53:20
Autor: cyc

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:b9f2ed76-3107-4504-8f07-b126f45174eae37g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

To prawda ,jestem antyklerykalem i  bede nim tak dlugo , jak dlugo bede widzial , ze kler z religii zrobil sobie doskonaly biznes a z Boga szyld i bilbord .
Malo tego , uwazam , ze powinnoscia kazdego katolika jest walka nie z takim wizerunkiem kler co m. innymi Ty czynisz ale walka z takim klerem celem przywrocenia wlasciwych funkcji jakie powinien spelniac .
Jesli wiernosci chrzescijanskim zasadom polega na  gromadzeniu majatku przez kler i to w sytuacji kiedy wiekszosc wiernych cierpi biede a czesto glod , to ja dziekuje i do takiej sekty nalezec nie chce .
Mnie ksiadz , prawdziwy ksiadz uczyl czego innego na relgii .
Uwazam , ze darmozjady ,czyli roznej masci pseudoksieza , zakonnice i zakonnicy powinni byc pogonienie do roboty aby dac im szanse zapracowac na ich codzienny chleb aby mogli spozywac go z czystym sumieniem i nie byc obciazeniem dla zubozalego spoleczenstwa .
Nierobow nie powinno sie utrzymywac a zlodziei i naciagaczy karac !.

cyc

Data: 2010-01-23 19:41:34
Autor: Slawek SWP
Kuria poznańska żąda sprostowania
Użytkownik cyc napisał:
[...]
[...]

Czyli wojna znosi wszystkie roszczenia i nie powoduje nowych... Ewentualnie wojna usprawiedliwia kradzież...

[...]

Burdel? Knajpę? Seksszop? Czy coś równie znamienitego... No bo czego się można spodziewać po księżach. Oni od zawsze zajmowali się degenerowaniem społeczeństwa.

Tym oto sposobem , nie tylko z prawnego ale nawet z moralnego punktu
widzenia  kuria nie powinna  byc wlascicielem budynku .

W jednym poście teza i wnioski. Może jakaś praca z teorii strun...? Przydałaby się taka pewność dowodowa w tej dziedzinie!

--
Sławek SWP

['] Prawdą po oczach, przez całe życie!
http://blog.rp.pl/rybinski/

Data: 2010-01-24 08:52:16
Autor: Grzegorz Z.
Kuria poznańska żąda sprostowania
Czyli wojna znosi wszystkie roszczenia i nie powoduje nowych... Ewentualnie wojna usprawiedliwia kradzież...

Ewentualnie "bierzcie i jedzcie z tego wszyscy" hehehehehehehe

Data: 2010-01-24 10:06:27
Autor: cyc
Kuria poznańska żąda sprostowania

Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał w wiadomości news:hjfghu$p1f$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik cyc napisał:
[...]
[...]

Tak wlasnie do sprawy podchodzi kler !!.
Nie splacili wobec panstwa zaciagnietego dlugu ale rosci sobie prawo do wlasnosci , ktora zostala wybudowana za pieniadze wzietego od panstwa kredytu .

[...]

Na sklepy , na wynajmowanie , na wydzierzawiania itd.
W moim miescie niemal wszystkie place koscielne w centrum sa platnymi parkingami . Kosciol oblepiony jest samochodami jak grusza w okresie owocowania . Kazden cm. powiechchni wykorzystany jest na zarabianie pieniedzy ale za to za remont kosciola placi gmina a nie proboszcz . Ten osoatni dzieli sie zarobionymi z parkingu , dzierzawy wybudowanego przez siebie na cele ketechetyczne budynku ( religia weszla doszkol wiec niepotrzebny )  pieniedzmi z kuria a za swoja dzialke kupil ostatnio niezla bryke .

[...]

Ze zrozumieniem  teorii strun nie poradzilbys sobie .
I na koniec ! Tak dlugo , jak dlugo katolik nie zrozumie , ze kosciol i ludzie kosciola nie sa od tego aby zarabiac pieniadze , tak dlugo katolik jest sekciarzem .
Pieniadze i gromadzenie majatk kosciolowi nie sa potrzebne !! i nie powinne byc w centrum jego zainteresowania .
Nie ma nic gorsz\ego dla religii jak bogaty , pelny pychy i obludny kaplan .

-- Sławek SWP

cyc

Data: 2010-01-24 01:37:42
Autor: Antenka
Kuria poznańska żąda sprostowania
On 24 Sty, 10:06, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
U ytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczu...@wp.pl> napisa w
wiadomo cinews:hjfghu$p1f$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

byc w centrum jego zainteresowania .
Nie ma nic gorsz\ego dla religii jak bogaty , pelny pychy i obludny kaplan .

cyc

Znasz bajkę o wężu? No! Ty porąbany, antyklerykalny oszołomie! Chamski
manipulatorze! Naginanie faktów do twojej trefnej, przewrotnej
interpretacji, w której nie ma żadnej logiki, świadczy o całkowitym
twoim odmóżdżeniu. Właściwie to mnie to wcale nie dziwi, ty czerwony
apartatczyku! tfu tfu

Antenka :- ((

Data: 2010-01-24 15:47:01
Autor: cyc

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:e3730096-0bc5-41cd-815a-09182064a3eea12g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

interpretacji, w której nie ma żadnej logiki, świadczy o całkowitym
twoim odmóżdżeniu. Właściwie to mnie to wcale nie dziwi, ty czerwony

Spadaj glupia kozo a najlepiej idz do swojego wikaregfo wycaluj go gdze tylko zechce i zaplac mu za to ze pozwolil .
Pojdziesz za to do nieba , ma sz jak w banku .

cyc

Data: 2010-01-24 08:03:50
Autor: Antenka
On 24 Sty, 15:47, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:e3730096-0bc5-41cd-815a-09182064a3eea12g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

tylko zechce i zaplac mu za to ze pozwolil .
Pojdziesz za to do nieba , ma sz jak w banku .

Dobrze pójdę. Muszę zanieść na mszę za ciebie cycu :-). Może Bóg się
nad tobą zlituje. :- /

Antenka

Data: 2010-01-24 17:45:26
Autor: cyc

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:fa704927-684e-40e8-a9b4-1d2e5010cab3m25g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

Pojdziesz za to do nieba , ma sz jak w banku .

Dobrze pójdę. Muszę zanieść na mszę za ciebie cycu :-). Może Bóg się

Spokojna glowa . Ja jestem z Nim w dobrej komitywie w przeciwienstwie do was moherowych koltunow , ktorych obluda musi mierzic Go w takim samym stopniu jak mierzi cale normalne spoleczenstwo . To samo spoleczenstwo , ktore ma dosc kleszego laskotania i grabienia narodowego dobra przy wykorzystywaniu moherowych  idiotow i obludnych politykow .

cyc

Data: 2010-01-24 10:50:05
Autor: Antenka
On 24 Sty, 17:45, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:fa704927-684e-40e8-a9b4-1d2e5010cab3m25g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

dosc kleszego laskotania i grabienia narodowego dobra przy wykorzystywaniu
moherowych  idiotow i obludnych politykow .

Jednak zrobię to, bo widzę, że to jest ci bardzo potrzebne. Może
jesteś w komitywie, ale nie koniecznie z Nim. Zobaczysz, będzie
dobrze! :-)

Antenka

P.s. Jestem bardzo miłosierna. Nie dziękuj. :-)

Data: 2010-01-25 09:52:59
Autor: cirrus
30096-0bc5-41cd-815a-09182064a3ee@a12g2000yqj.googlegroups.com... On
24 Sty, 10:06, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
[...]

Uuu, ksiądz ci zadał pokutę, że tak spokorniałaś?

--
stevep

Data: 2010-01-25 02:14:32
Autor: Antenka
On 25 Sty, 09:52, "cirrus" <cir...@tinvalid.kdami.net> wrote:

> Dobrze pójdę. Muszę zanieść na mszę za ciebie cycu :-). Może Bóg się
> nad tobą zlituje. :- /
> Antenka

Uuu, ksiądz ci zadał pokutę, że tak spokorniałaś?

A ciebie odesłał od kratki konfesjonału bez rozgrzeszenia coo? Nie
dziwię się. heheh

Antenka

Data: 2010-01-25 10:47:42
Autor: cyc

24 Sty, 10:06, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
[...]

Jej pokornosc a zarazem katolickosc widac niemal we wszystkicj jej postach , ktore az ociekaja od wulgaryzmow , chamstwa i iscie antychrzescijanskich , powiedzialbym , wynaturzonych zwrotow .
Archiwa grupowe az pekaja w szwach od jej pelnych " katolickiej milosci " postow .

cyc

Data: 2010-01-25 02:13:00
Autor: Antenka
On 25 Sty, 10:47, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "cirrus" <cir...@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomościnews:hjjj5p$kh8$1news.vectranet.pl...

> [...]

powiedzialbym , wynaturzonych zwrotow .
Archiwa grupowe az pekaja w szwach od jej pelnych " katolickiej milosci "

To właśnie moje głębokie miłosierdzie zaprowadziło mnie wczoraj do
wikarego, żeby dać na mszę za twoją biedną antyklerykalną duszę :-((

Antenka

Data: 2010-01-25 11:53:08
Autor: cyc

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:18e0f32e-05ba-4e4c-a16b-69a1ba65d5e0c29g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

To właśnie moje głębokie miłosierdzie zaprowadziło mnie wczoraj do
wikarego, żeby dać na mszę za twoją biedną antyklerykalną duszę :-((

Jestem Ci niezmiernie wdzieczny ale nie wierze w skutecznosc tych zabiegow . Jedynym ich skutkiem  moze byc to , ze  proboszcz wzbogaci sie o kolejne zlotowki .
Bog w przeciwienstwie do kleru nie wykazuje milosierdzia za pieniadze , ani za platne modlitwy  .
Ten " przywilej " , znaczy "platny przywilej" , uzurpowali sobie bowiem tylko Twoi ulubiecy w sutannach .

cyc

Data: 2010-01-24 20:57:34
Autor: Slawek SWP
Kuria poznańska żąda sprostowania
Użytkownik cyc napisał:
[...]
Ze zrozumieniem  teorii strun nie poradzilbys sobie .
> [..]

Z grubsza masz tu: http://www.eioba.pl/a71887/teoria_superstrun po trochę więcej to niestety do biblioteki, jakiejś przyszkolnej raczej...
Ta seria jeszcze przystępnie ale już na niezłym poziomie opisuje różne zagadnienia, między innymi teorię strun...

Data: 2010-01-24 20:58:51
Autor: Slawek SWP
Kuria poznańska żąda sprostowania
[...]

;) Ta seria: http://www.allegro.pl/item890287905_steinhardt_i_turok_nieskonczony_wszechswiat.html

Data: 2010-01-25 11:48:18
Autor: cyc

Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał w wiadomości news:hji8uj$cbi$2atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik Slawek SWP napisał:
Użytkownik cyc napisał:
[...]
> [...]

Ta seria jeszcze przystępnie ale już na niezłym poziomie opisuje różne
zagadnienia, między innymi teorię strun...

Rozumiem , ze zapoznales sie z lektura ktorej tytuly wymieniasz ? .
Zakladajac , ze jest to prawda to musze przyznac , ze mnie zadziwiles , tym bardziej jesli cokolwiek  z lektury tej zrozumiales!.
No ale nie mam podstaw posadzac Cie o klamstwo .
Taki jeden tutaj tez oglaszal sie specjalista od fizyki , glowie relatywiztycznej ale wyszedl na glupca kiedy usilowal dowiesc mi swojej znajomosci przedmiotu.
Mam nadzieje , ze z Toba jest inaczej !.

cyc

Data: 2010-01-23 08:54:02
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

   czerwoni zlodzieje i rozowi paserzy

   ar

Data: 2010-01-24 11:35:01
Autor: Andrzej Adam Filip
Kuria poznańska żąda
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

  c.. "3 mln zł odszkodowania kuria chce od miasta za kaĹźdy rok podczas
którego nie mogła korzystać z budynków w latach poprzednich".

  d.. "Za co? Za korzystanie w latach 1997-2007 z działek i budynkĂłw przy
[...]

odpowiedzi na zapytanie dziennikarza Gazety, z zaznaczeniem, Ĺźe jest to
[...]

A czy coś "ukochana hierarchia" pisze o kwestii tego że się od przyjęcia
spadku po tymże księdzu (dawniej) *uchyliła* [według wersji GW]?

Bo ja odnoszę teraz wrażenie że się hierarchia "czepia detali" (błędnie podanych bez chęci ich prostowania) a nie "sensu ogólnego".

Uśmiech jest kluczem bezpieczeństwa i latarnią pięknego czynu.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Kuria poznańska żąda sprostowania