Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.

Data: 2011-08-22 20:49:14
Autor: Gozno
Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
Witam,
tydzien temu wysylalem pewna rzecz, jako osoba prywatna i do osoby prywatnej,
za posrednictwem firmy kurierskiej UPS. Dodatkowo wybralem usluge Express,
zeby przesylka byla doreczona jak najszybciej i dodalem ubezpieczenie.
Przedmiot nigdy nie dotarl do adresata i oficjalnie zostal uznany za
zaginiony. Firma kurierska zada ode mnie teraz, zebym przedstawil im fakture,
paragon, rachunek, badz inny dokument stwierdzajacy wartosc przesylki.
Oczywiscie takich dokumentow nie mam, przedmiot byl uzywany kilkanascie lat i
sprzedany. Jak to ugryzc?

Data: 2011-08-22 22:52:44
Autor: Kris
Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
Użytkownik "Gozno"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j2ufc9$kna$1@inews.gazeta.pl...

Oczywiście takich dokumentow nie mam, przedmiot byl uzywany kilkanascie lat i
sprzedany. Jak to ugryzc?

Wydruk np. z Allegro za ile sprzedałeś.

Data: 2011-08-22 21:16:21
Autor: Gonzo
Kris <kszysztofcWYWAL@WP.PL> napisał(a):
Wydruk np. z Allegro za ile sprzedałeś.

przedmiot sprzedalem przez gumtree. Nie mam zadnego potwierdzenia, oprocz
przelewu na konto. Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie powinni
mi oddac 360zl? Tak na logike. Poczta jakos nie ma z tym problemow i zwraca
zadeklarowana wartosc.

Data: 2011-08-22 17:21:30
Autor: witek
On 8/22/2011 4:16 PM, Gonzo wrote:
[...]

na logikę to ubezpieczyłeś przedmiot  o danej wartości rynkowej, ale nie więcej niż 360 zł.

wiec dostaniesz wartość przedmiotu lub 360 zł, w zależności od tego co mniejsze.

Data: 2011-08-24 11:48:53
Autor: Kamil
Dnia Mon, 22 Aug 2011 17:21:30 -0500, witek napisał(a):

wiec dostaniesz wartość przedmiotu lub 360 zł, w zależności od tego co mniejsze.

Czyli ma otrzymać te 360zł.
Kila dni temu był wątek o "wartości" i podatkach ;)
Wartość rynkowa to ta za która SPRZEDAŁEŚ dany towar, a nie cena wywoławczy
czy jakaś inna z ogłoszeń.

Data: 2011-08-24 12:06:01
Autor: Kris
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:uf34f7p8pck4$.lc9jw1l1piau$.dlg@40tude.net...

[...]

Wykupił usługę która jest skonstruowana tak:

"Zadeklarowana wartość

Wprowadź wartość zadeklarowaną paczki. Wartość zadeklarowana paczki wyznacza
maksymalną odpowiedzialność za zgubioną lub zniszczoną paczkę. W przypadku
paczek bez wskazanej wartości zadeklarowanej odpowiedzialność firmy UPS jest
ograniczona do 100,00 USD (lub odpowiednika tej kwoty w walucie lokalnej).
Podając wartość zadeklarowaną w systemie wysyłkowym firmy UPS, za dodatkową
opłatą możliwe jest zadeklarowanie wyższej wartości przesyłki (jednak nie
wyższej niż limit określony dla danego kraju).

Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie faktury, paragonu,
wyceny lub sprawdzonej wartości podobnego produktu. Koszt ewentualnego
zastąpienia towaru stanowi wartość zadeklarowaną."

Data: 2011-08-24 12:43:19
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:06:01 +0200, Kris napisał(a):

[...]

No i wszystko gra.

Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie faktury, paragonu,
wyceny lub sprawdzonej wartości podobnego produktu. Koszt ewentualnego
zastąpienia towaru stanowi wartość zadeklarowaną."

Tylko że to określenie następuje w chwili *wypełniania* tego listu
przewozowego/zamawiania kuriera lub *odbioru przesyłki przez kuriera* -
prawda?
Nie w sytuacji kiedy po kilku/nastu dniach okazuje się że kurier zajumał
przesyłkę.
Ten omawiany przypadek, towar używany, osoby fizyczne, brak
faktur/paragonów.

Ten kto umieścił tam formułkę o "wartości PODOBNEGO produktu" - chyba nie
powinien zajmować się swoją pracą ;))))
Jakie kryteria powodują "podobieństwo produktu"? Kolor? gabaryt? Rozmiar?
Może przeznaczenie?
Pytanie do Ciebie:
- czy "HTC Desire Z" i "Samsung Galaxy S" są PODOBNYMI PRODUKTAMI????  ;)))

Data: 2011-08-24 12:51:04
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:43:19 +0200, Kamil napisał(a):

Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie
           ^^^^^^^^^^
Zwracam uwagę na ten zwrot.
Dotyczy on przecież chwili zanim przesyłka zostanie odebrana przez kuriera
i rozpocznie się etap realizacji WYSYŁANIA ;)
Jeżeli kurier przesyłkę odebrał to jest już ona w "dostarczeniu" a nie w
"stanie wysyłania".
Czy się mylę?

Data: 2011-08-24 12:51:30
Autor: Kris
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cfmjjvyif7kg.1ttbs0is5xv7p.dlg@40tude.net...
[...]

Nie jestem pewny. Piszą"wartość towaru określić MOŻNA" więc myślę ze chodzi właśnie o przypadek sporny. I zreszta tak robią z tego co wiem, a myślę ze gdyby to było niezgodnez prawem itp to by już kilka spraw sądowych przegrali.
Ale to moje przemyślenia tylko;))

Pytanie do Ciebie:
- czy "HTC Desire Z" i "Samsung Galaxy S" są PODOBNYMI PRODUKTAMI????  ;)))

Pewnie nie, ale np "Samsung Galaxy S" w czarnej obudowie jest podobny do "Samsung Galaxy S" w złotej obudowie.
A widziałeś jak US określa wartość auta jak płacisz podatek po zakupie auta? Biora wydruki z OTOMOTO ofert aut tej samej marki tego samego rocznika itp i liczą średnią cene. I mało ich obchodzi co masz wpisane w umowie kupna.

Data: 2011-08-24 12:56:51
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:51:30 +0200, Kris napisał(a):

gdyby to było niezgodnez prawem itp to by już kilka spraw sądowych przegrali.

Publikuja gdzieś rejestr "przegranych spraw"?  ;)

Ale to moje przemyślenia tylko;))

:)
No i do tego właśnie jest d=grupa dyskusyjna :)

[...]

Hehe, widzisz,,,, podobny jest wyglądem i opcjami/funkcjonalnością. Owszem.
Ale jest innego koloru..... a złoty to taki siakis ..dresiarskie jest po
prostu ;)))

A widziałeś jak US określa wartość auta jak płacisz podatek po zakupie auta?

Po pierwszy, właśnie to jest to "stare przekonanie i prawo powielaczowe" -
to nie US określa wartość auta. To Ty wypełniasz PCC - nie pamiętasz?

Biora wydruki z OTOMOTO ofert aut tej samej marki tego samego rocznika itp i liczą średnią cene.

Opowiadasz bajki :)

I mało ich obchodzi co masz wpisane w umowie kupna.

Opowiadasz bajki :))
To Ty wypełniasz deklarację PCC i wpisujesz kwoty. Jeżeli US chce więcej
podatku - musi wydać decyzję....itd itd :)))

Data: 2011-08-24 13:03:46
Autor: Kris
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3x41rvlr1c20.6rrpk9ozcpyf.dlg@40tude.net...

Biora wydruki z OTOMOTO ofert aut tej samej marki tego samego rocznika itp i
liczą średnią cene.

Opowiadasz bajki :)

Nie. W styczniu tak mi "wycenili" Forda Ka a w lipcu w podobny sposób Renault megane.

[...]

Tak. Ja wypełniłem PCC i podałem tam wartość z umowy.
Panienka wyliczyła swoja wartość i mogłem się albo nie zgodzić i pewnie odwołanie jakieś pisać albo się zgodzić i zapłacić tyle ile chciała.
W moich przypadkach to było kilkadziesiąt lub nawet kilkanaście zł różnicy to olałem sprawe i zapłaciłem. A wydruki z otomoto dołączyła nawet do oryginału mojej deklaracji.

Data: 2011-08-24 13:26:45
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 13:03:46 +0200, Kris napisał(a):

[...]

Wobec czego, jesteś obywatelem nieuświadomionym.
Dałeś się "spuścić" i tyle.
Na etapie wypełnienia PCC, podpisania go i złożenia - panienka mogła Ci
jedynie potwierdzić kopię że PCC przyjęła. Nic ponadto.
Po co z nią w ogóle dyskutowałeś?
Nadal podtrzymuję stanowisko które napisałem w poprzednim poście.
To Ty jesteś podatnikiem i Ty wypełniasz PCC, obliczasz wysokość podatku i
go opłacasz. Jeżeli panience coś nie pasi - to ma wydać "papier" :)
Zerknij jeszcze do ustawy i zobacz co jest w przypadku "różnicy" do 15% ;)

Data: 2011-08-24 13:46:41
Autor: Kris
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:48hr3qd6jrzp$.1by1gf5ps3go8.dlg@40tude.net...

Wobec czego, jesteś obywatelem nieuświadomionym.
Dałeś się "spuścić" i tyle.
Na etapie wypełnienia PCC, podpisania go i złożenia - panienka mogła Ci
jedynie potwierdzić kopię że PCC przyjęła. Nic ponadto.

Pewnie masz rację

Po co z nią w ogóle dyskutowałeś?

Bo chciałem mieć to z głowy i uniknąć kolejnej wizyty w us. Pewnie mogłem też PCC poczta wysłać i czekać na decyzje.

Nadal podtrzymuję stanowisko które napisałem w poprzednim poście.
To Ty jesteś podatnikiem i Ty wypełniasz PCC, obliczasz wysokość podatku i
go opłacasz. Jeżeli panience coś nie pasi - to ma wydać "papier" :)

Ale ja tego nie neguje. Napisałem jak było i tyle. A ze sprawa dotyczyła kilkunastu, może kilkudziesięciu zł to nie było warte szarpania moim zdaniem

Zerknij jeszcze do ustawy i zobacz co jest w przypadku "różnicy" do 15% ;)

Sprawdzę jak będe miał konieczność wypełnienia kolejnego PCC

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-08-22 23:35:43
Autor: Bydlę
On 2011-08-22 21:16:21 +0000, "Gonzo" <lebiod@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie powinni
mi oddac 360zl? Tak na logike.

Logika i regulamin świadczenia usługi to dwie różne rzeczy.
Sprawdź, pod czym się podpisałeś.

--
Bydlę

Data: 2011-08-23 16:33:44
Autor: Kris
Użytkownik "Gonzo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j2ugv4$pk1$1@inews.gazeta.pl...

[...]

To pokaż im wydruk z gumtree i skan przelewu.
Zwrócisz kasę kupującemu a UPS zwróci Tobie wartość towaru

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-08-24 10:45:12
Autor: Kris
[...]

Nadając paczkę poprzez ups miałeś  opcję "deklarowana wartość"
I tam jest napisane jak byk:
"Pomoc
[...]

Więc nie wiem z czym masz problem

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-08-22 23:15:08
Autor: Animka
W dniu 2011-08-22 22:49, Gozno pisze:
[...]

A pokwitowania od kuriera z wpisaną wartością przesyłki też nie masz?
Dokumentu ubezpieczenia od firmy kurierskiej teĹź nie masz?

--
animka

Data: 2011-08-23 00:20:03
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gozno" <lebiod.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j2ufc9$kna$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ważna jest kwota uibezpieczenia, a nie wartość zawartości paczki.

Data: 2011-08-23 08:01:48
Autor: spp
W dniu 2011-08-23 00:20, Robert Tomasik pisze:

Ważna jest kwota uibezpieczenia, a nie wartość zawartości paczki.

W przypadku jednak gdy wartość zawartości paczki jest mniejsza niż kwota ubezpieczenia to ona jest ważniejsza. :(

--
spp

Data: 2011-08-23 10:30:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-23 08:01, spp pisze:
[...]

W Poczcie Polskiej ważna jest kwota "ubezpieczenia" (nie jest to klasyczne ubezpieczenie). W UPS jest inaczej?

--
Liwiusz

Data: 2011-08-23 11:08:33
Autor: spp
W dniu 2011-08-23 10:30, Liwiusz pisze:

[...]

Hmm, PP to PP - UPS obowiązuje raczej prawo przewozowe.

Przewoźnik może podważyć deklarowaną wartość przesyłki i ograniczyć wysokość odszkodowania do jej rzeczywistej (rynkowej) wielkości.

--
spp

Data: 2011-08-23 13:17:38
Autor: m4rkiz
spp wrote:
Przewoźnik może podważyć deklarowaną wartość przesyłki i ograniczyć
wysokość odszkodowania do jej rzeczywistej (rynkowej) wielkości.

ale tak na logike (abstrahujac od konkretnej umowy) to pileczka _powinna_
byc po stronie przewoznika ktory pobiera oplate za ubezpieczenie na 360

a to czy ktos wysle wykalaczke ktora zaginie de facto przewoznikowi
powinno zwisac (o ile ma ubezpieczenia skalkulowane na podstawie
faktycznego ryzyka a nie z sufitu), w koncu i tak juz danej przesylki
nie ma - dlatego musi wyplacic ubezpieczenie - i nie ma dla niego
zadnego znaczenia czy byla warta 50, 100, czy 500 pln

Data: 2011-08-23 14:21:40
Autor: mvoicem
(23.08.2011 14:17), m4rkiz wrote:
spp wrote:
[...]

Dodatkowo, nie ma tutaj takiego ryzyka nadużycia ze strony klienta jak w przypadku np. ubezpieczenia samochodowego (ubezpieczam trabanta na 100tys zł, rozbijam), bo klient nie ma wpływu na zaistnienie zdarzenia od którego się ubezpiecza.

p. m.

Data: 2011-08-23 17:14:34
Autor: spp
W dniu 2011-08-23 14:17, m4rkiz pisze:

[...]

Jakby nie patrzeć to u podstaw każdej kalkulacji będzie leżała zasada, że wartość ubezpieczenia nie może przekraczać wartości rynkowej przedmiotu. Tak więc ma znaczenie (i bierze się to z faktycznego ryzyka) czy przewoźnik będzie za zagubioną wykałaczkę płacił 50, 100 czy 500 zł (a np. DPD  do 5.000 lub kurier-polska.com 10.000 - takie ubezpieczenie 'gratis' oferują te firmy).

--
spp

Data: 2011-08-23 17:39:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-23 17:14, spp pisze:
Tak więc ma znaczenie (i bierze się to z faktycznego ryzyka) czy
przewoźnik będzie za zagubioną wykałaczkę płacił 50, 100 czy 500 zł

Przecież to ryzyko jest uwzględnione w cenie ubezpieczenia (płatne dodatkowo powyżej pewnych kwot).

--
Liwiusz

Data: 2011-08-23 17:46:19
Autor: spp
W dniu 2011-08-23 17:39, Liwiusz pisze:

[...]

Oczywiście. Ale przy założeniu, że obowiązują obecne przepisy tzn. że wysokość odszkodowania nie może przewyższyć rynkowej wartości towaru.
Jeżeli ubezpieczyciel będzie musiał się kierować _wyłącznie_ deklaracją klienta to stawki ubezpieczeniowe wyglądać będą zupełnie inaczej.:( Przecież to klient będzie musiał zapłacić za zawyżone wypłaty.

--
spp

Data: 2011-08-23 17:58:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-23 17:46, spp pisze:
[...]

Czyli sugerujesz, że ludzie masowo ubezpieczają przesyłki na kwoty wyższe niż ich realne wartości (na tyle masowo, że gdyby każda przesyłka była jednak tyle warta, to przewoźnik musiałby podnieść ceny)?

--
Liwiusz

Data: 2011-08-23 18:27:10
Autor: spp
W dniu 2011-08-23 17:58, Liwiusz pisze:

[...]

Nie wiem, nie potrafię odpowiedzieć. Może nie, w końcu wiedzą że i tak wycena przesyłki będzie mogła być sprawdzona i skorygowana?

Chyba uciekliśmy zbyt daleko od tematu. Otwierający wątek pytał czy UPS ma do tego prawo - odpowiedź brzmi tak.
Pytał także jak to ugryźć - odpowiedź też jest znana - wydruk z aukcji, przelew, powołanie się na ceny z podobnych aukcji powinny dać wystarczającą podstawę do ustalenia wartości przesyłanego przedmiotu.
--
spp

Data: 2011-08-23 20:11:02
Autor: Tomek
spp <spp@op.pl> napisał(a):

> [...]

Pytał także jak to ugryźć - odpowiedź też jest znana - wydruk z aukcji, przelew, powołanie się na ceny z podobnych aukcji powinny dać wystarczającą podstawę do ustalenia wartości przesyłanego przedmiotu.

Wtrącę się niespodziewanie :)
Ponieważ w wielu wypadkach nie ma żadnych paragonów, faktur, aukcji z allegro, więc pozostaje jedynie porównywanie ceny z innymi tego typu przedmiotami. A to niestety bywa także bywa trudne, tym bardziej jeśli coś ma wartość sentymentalną...

Z tego Panowie co piszecie wynikają 2 smutne wnioski:
1. Wysyłać rzeczy wartościowe pocztą polską, bo u nich automatycznie zwracają kwotę, na jaką ubezpieczono towar, bez zabaw w stylu przedstawianie rachunku za towar,
2. Wysyłając rzeczy UPSem czy innym kurierem warto oszukiwać i np. w rubryce co jest przesyłane wpisywać, np. "pamięć USB Flash 512GB" zamiast "zegarek". Oczywiście sprawdzić wcześniej, że taka pamięć warta jest więcej niż te 500 zł, na które ubezpieczyliśmy paczkę. Wtedy w razie zgubienia zwrócą tę kwotę (niższą od wartości zadeklarowanego przedmiotu), natomiast nie mają praktycznie szans udowodnić, że kłamiemy w opisie. W ten o to sposób kurierzy zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

Tomek

Data: 2011-08-23 18:12:01
Autor: witek
On 8/23/2011 3:11 PM,  Tomek wrote:

[...]

na oszusta to narazie wychodzisz ty probując wyłudzić więcej pieniedzy niż przesyłka była warta.

Data: 2011-08-24 08:37:57
Autor: qwerty
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j31cec$5b3$2@usenet.news.interia.pl...
na oszusta to narazie wychodzisz ty probując wyłudzić więcej pieniedzy niż przesyłka była warta.

Czy na pewno? Załóżmy poszukuję ważnej części do mojego klasyka (samochód). Poszukiwania zajęło mi dobre pół roku. Kupuję część i kurier zgubił paczkę. Chcę odzyskać pieniądze na nerwy i stracony czas.

Data: 2011-08-24 08:49:28
Autor: Kris
Użytkownik "qwerty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3266k$5gr$1@inews.gazeta.pl...

Czy na pewno? Załóżmy poszukuję ważnej części do mojego klasyka (samochód). Poszukiwania zajęło mi dobre pół roku. Kupuję część i kurier zgubił paczkę. Chcę odzyskać pieniądze na nerwy i stracony czas.

W takim wypadku trzeba było wykupić gdzieś dodatkowe ubezpieczenie obejmujące swoim zakresem nerwy i stracony czas.

Data: 2011-08-24 09:32:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-24 08:49, Kris pisze:
[...]

I na tym powinno polegać ubezpieczenie przesyłki - wszak płaci się za nie proporcjonalnie do *zadeklarowanej* wartości.

--
Liwiusz

Data: 2011-08-24 09:44:13
Autor: spp
W dniu 2011-08-24 09:32, Liwiusz pisze:

[...]

A to wtedy trzeba wykupić ubezpieczenie na życie a nie majątkowe. ;)

--
spp

Data: 2011-08-24 10:14:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-24 09:44, spp pisze:
[...]

Albo zmienić nazwę z "ubezpieczenie" na "odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy". Trochę dobrej woli, której tutaj brakuje, bo jak inaczej uzasadnić fakt, że przyjąć opłatę, to tak, ale wziąć na siebie konsekwencje wyższego ubezpieczenia - to już nie?

--
Liwiusz

Data: 2011-08-24 10:46:00
Autor: spp
W dniu 2011-08-24 10:14, Liwiusz pisze:
[...]

Ale to o czym rozmawiamy _nie jest_ ubezpieczeniem tylko _opłatą za nienależyte wykonanie umowy_ wynikającą bezpośrednio z Prawa Przewozowego. To właśnie na potrzeby klientów zwykło się używać słowa 'ubezpieczenie' - jako bardziej zrozumiałego dla przeciętnego obywatela.

BTW

Data: 2011-08-24 10:50:51
Autor: Kris
Użytkownik "spp"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j32drh$g4$1@news.onet.pl...

[...]

Wejdź na stronę UPS to znajdziesz:

[...]

Chyba że autor wątku wykupił jeszcze jakieś dodatkowe ubezpieczenie.

Data: 2011-08-23 22:20:53
Autor: wromek
[...]

na poczcie wystarczy ubezpieczyc paczke na min. mozliwa kwote, czyli za 1 pln za kazde 50 pln ubezp. i paczka nie zginie-mozna tam wsadzic towar za 10 tysi i jest luz bo paczka idzie innym trybem niz wszystko inne.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-08-23 23:11:18
Autor: Bydlę
On 2011-08-23 20:11:02 +0000, " Tomek" <tomeknil@gazeta.SKASUJ-TO.pl> said:

Z tego Panowie co piszecie wynikają 2 smutne wnioski:(ciach)

Jeden wniosek - trzeba czytać regulamin usługi, którą się kupuje.
Po prostu...

--
Bydlę

Data: 2011-08-24 08:01:56
Autor: spp
W dniu 2011-08-23 22:11,  Tomek pisze:

[...]

Nie jestem pewien - Poczta też zastrzega iż deklarowana wartość przesyłki nie nie może przekroczyć jej rynkowej wysokości. Nie wiem jak jest zapewniona kontrola przestrzegania tego przepisu :(

[...]

Pragnę jednak zwrócić uwagę, że w omawianym przypadku wszyscy nadużywamy słowa 'ubezpieczenie'. Przecież tutaj nawet nie są stosowane jakiekolwiek przepisy z zakresu ubezpieczeń lecz zwykłe Prawo Przewozowe i jakiekolwiek kalkulacje przedsiębiorcy (firmy kurierskie) są całkowicie ich wewnętrzną sprawą i nie są w żaden sposób regulowane. Dodatkowo przewoźnicy mają prawo kontroli nadawanej paczki pod kątem jej zgodności z deklaracją na liście przewozowym zarówno co do jej zawartości jak i wartości.

Oszustem pozostaje się niezależnie od systemu - nie są potrzebne żadne usprawiedliwienia i zaklęcia.

--
spp

Data: 2011-08-24 12:25:28
Autor: Kamil
Dnia Wed, 24 Aug 2011 08:01:56 +0200, spp napisał(a):

Pragnę jednak zwrócić uwagę, że w omawianym przypadku wszyscy nadużywamy słowa 'ubezpieczenie'.

No przecież skoro w cennikach i regulaminach przewoźników stosowana jest
określenie "UBEZPIECZENIE" - to o czy mamy mówić?
Tu masz porównanie dwóch kurierek:
https://www.wysylajtaniej.pl/?akcja=cennik
W tabeli est pozycja: ubezpieczenie ;)

Przecież tutaj nawet nie są stosowane jakiekolwiek przepisy z zakresu ubezpieczeń lecz zwykłe Prawo Przewozowe

A propos prawa przewozowego, to oprócz ubezpieczenia które wyniosłoby tylko
500zł (jak w przypadku poniżej opisanym), możemy dochodzić roszczenia od
przewoźnika właśnie na podstawie PP:
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5711477,Kurier_UPS_zmasakrowal_laptopa.html

Dodatkowo przewoźnicy mają prawo kontroli nadawanej paczki pod kątem jej zgodności z deklaracją na liście przewozowym zarówno co do jej zawartości

Ale to kurier miał zrobić w momencie odbierania paczki, a nie kiedy ona
została odebrana i ... zagubiona!!!

jak i wartości.

Wybacz, ubawiłeś mnie po pachy :)))
Kurier ma być ...expertem ze wszelkich możliwych branż i posiadać wykaz
WARTOŚCI rzeczy które ludzie przesyłają?  :)
A co w przypadku o którym tu wspominał samochodziarz-historyk, kiedy szuka
unikatowych części...jak byś na miejscu kuriera wycenił taką starą,
unikalną część do takiego zabytkowego samochodu? W ceni ...złomu czy jakoś
inaczej? I jeżeli inaczej - to dlaczego akurat tak?  ;)

Data: 2011-08-24 12:41:20
Autor: spp
Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
W dniu 2011-08-24 12:25, Kamil pisze:

<ciach bzdety>

A teraz poszukaj, kto musi dowieść jaka była wartość przesyłki i przeczytaj uważnie wszystkie moje wypowiedzi.
Co do sposobów jej wyceny to mówi o tym art. 80 prawa przewozowego.

--
spp

Data: 2011-08-24 11:36:23
Autor: Tomek
spp <spp@op.pl> napisał(a):
[...]

Zajrzałem do tego przepisu:

-- -- Przepis-- --
Art. 80. 1. Wysokość odszkodowania za utratę lub ubytek przesyłki nie może przewyższać wartości, którą ustala się na podstawie i w następującej kolejności:
  1)   ceny wskazanej w rachunku dostawcy lub sprzedawcy albo
  2)   ceny wynikającej z cennika obowiązującego w dniu nadania przesyłki do przewozu bądź
  3)   wartości rzeczy tego samego rodzaju i gatunku w miejscu i czasie ich nadania.
2. W razie niemożności ustalenia wysokości odszkodowania w sposób określony w ust. 1, wysokość tę ustala rzeczoznawca.
3. W razie utraty przesyłki z deklarowaną wartością należy się odszkodowanie w wysokości deklarowanej, a w razie ubytku - w odpowiedniej części, chyba że przewoźnik udowodni, że wartość deklarowana przewyższa wartość ustaloną w sposób określony w ust. 1.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Czyli jakby na to nie patrzeć mój sposób jest najlepszy. Żeby uniknąć idiotycznego udowadniania ceny wysłanego przedmiotu, wpisuje się w deklaracji przewozowej dowolny przedmiot, którego wartość łatwo zweryfikować na rynku, a która to wartość przekracza kwotę "ubezpieczenia" (w tym wypadku 500 zł). Na ewentualne pytanie firmy kurierskiej o rachunek mówi się "kupiłem na bazarze" i mogą spierdalać, muszą wypłacić te 5 stówek, bo wartość rynkowa przedmiotu jest wyższa a ja nie mam obowiązku przechowywania rachunków (a kurier nie udowodni mi, że fałszywie zadeklarowałem zawartość paczki). Dlatego deklarowanie drogich i małych części komputerowowych zawsze jest dobrym wyjściem, niezależnie od tego co naprawdę się przesyła.

Polecam mój sposób rozumnym i chcącym uniknąć szarpaniny się z firmą kurierską w razie zagubienia przedmiotu.

Tomek

Data: 2011-08-25 17:18:58
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik " Tomek" <tomeknil@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j32nnn$5dp$1inews.gazeta.pl...

"ubezpieczenia" (w tym wypadku 500 zł). Na  ewentualne pytanie firmy
kurierskiej o rachunek mówi się "kupiłem na bazarze"  i mogą spierdalać,

Najlepiej to powiedzieć, że rachunek był w przesyłce i jak ją znajdą, to im pokażesz. :)

Data: 2011-08-25 17:23:22
Autor: spp
W dniu 2011-08-25 17:18, Marcin Wasilewski pisze:

[...]

"To jak Pan pokaże wrócimy do rozmowy'.

--
spp

Data: 2011-08-24 11:56:36
Autor: Kamil
Dnia Tue, 23 Aug 2011 11:08:33 +0200, spp napisał(a):

Hmm, PP to PP - UPS obowiązuje raczej prawo przewozowe.

Przewoźnik może podważyć deklarowaną wartość przesyłki i ograniczyć wysokość odszkodowania do jej rzeczywistej (rynkowej) wielkości.

Więc jak teraz chciałbyś jako nadawca przesyłki udowodnić co było w środku
i jakiej wartości - skoro ta paczka wyparowała w rękach UPS?

Data: 2011-08-30 18:37:07
Autor: januszek
Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
Liwiusz napisa?(a):

W Poczcie Polskiej waĹźna jest kwota "ubezpieczenia" (nie jest to klasyczne ubezpieczenie). W UPS jest inaczej?

Na Poczcie wysylasz paczke o okreslonej wartosci w firmach kurierskich ubiezpieczasz przesylke na warunkach takich, ze deklarowana kwota jest gorna granica odpowiedzialnosci ubezpieczyciela.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.