Kurier stracił zęby

Data: 2010-10-04 11:08:14
Autor: Wojtek Sobociński
Kurier stracił zęby
Jak ktoś zna kuriera to niech powie czy koleś doszedł do siebie i co z
zębami.

Zębów nie ma oczywiście, ale z tego co wiem to wrócił do domu w sobotę. Nie mam teraz dokładnych informacji ale pierwsze doniesienia od kumpli były bardzo niepokojące - podejrzenie krwiaka w głowie i złamań w obrębie kości twarzoczaszki (podobno mówił że jak dotyka językiem podniebienia to się wszystko rusza). Dziś wieczorem może się dowiem czegoś konkretnego. Niestety był bez kasku jak większość kurierów.

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-10-04 12:32:41
Autor: Coaster
Kurier stracił zęby
On 10/4/10 11:08 AM, Wojtek Sobociński wrote:
[...] pierwsze doniesienia od kumpli
były bardzo niepokojące - podejrzenie krwiaka w głowie i złamań w
obrębie kości twarzoczaszki

[...]

niestety był bez kasku jak większość kurierów.

Od kiedy to zwykle kaski chronia _twarz_?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-04 12:47:19
Autor: MadMan
Kurier stracił zęby
Dnia Mon, 04 Oct 2010 12:32:41 +0200, Coaster napisał(a):

niestety był bez kasku jak większość kurierów.

Od kiedy to zwykle kaski chronia _twarz_?

Odkąd przód jest przed linią głowy. Czyli chyba od zawsze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-04 13:39:22
Autor: Wojtek Sobociński
Kurier stracił zęby
W dniu 2010-10-04 12:47, MadMan pisze:
Dnia Mon, 04 Oct 2010 12:32:41 +0200, Coaster napisał(a):

niestety był bez kasku jak większość kurierów.

Od kiedy to zwykle kaski chronia _twarz_?

Odkąd przód jest przed linią głowy. Czyli chyba od zawsze.

Właśnie. Co za debilne pytanie swoją drogą.

--
Wojtek Sobociński
GG#3101892

Data: 2010-10-04 14:37:35
Autor: Fabian
Kurier stracił zęby
W dniu 04.10.2010 13:39, Wojtek Sobociński pisze:
[...]

No i uważacie, że to daje jakąś ochronę twarzy?! Chyba czoła najwyżej.

Fabian.

Data: 2010-10-04 15:09:24
Autor: kml
Kurier stracił zęby

Użytkownik "Fabian" <fabian@niematakiegoadresu.pl> napisał w wiadomości news:i8chqe$t51$1news.task.gda.pl...

Od kiedy to zwykle kaski chronia _twarz_?

Odkąd przód jest przed linią głowy. Czyli chyba od zawsze.

Właśnie. Co za debilne pytanie swoją drogą.

No i uważacie, że to daje jakąś ochronę twarzy?! Chyba czoła najwyżej.

WIEMY, że daje. Sam widziałem jak dzieciak znajomej wyjebał centralnie głową w asfalt i poza tym że się uderzył to nic się nie stało. Bez kasku byłaby kolekcja zębów 4 latka.

Jak masz problemy z wyborażnią to założ kask i położ się na ziemii, na brzuchu, to zobaczysz że twarzą nie dotykasz do podłoża. To wystarczy w chwili uderzenia do tego żeby zapewnić jakąkolwiek ochronę japy.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-10-04 16:40:09
Autor: Fabian
Kurier stracił zęby
W dniu 04.10.2010 15:09, kml pisze:
Jak masz problemy z wyborażnią to założ kask i położ się na ziemii, na
brzuchu, to zobaczysz że twarzą nie dotykasz do podłoża. To wystarczy w
chwili uderzenia do tego żeby zapewnić jakąkolwiek ochronę japy.

Jak wrócę do domu to przetestuje ;)

Fabian.

Data: 2010-10-05 11:05:59
Autor: Kosu
Kurier stracił zęby
On 2010-10-04 16:40, Fabian wrote:
Jak wrócę do domu to przetestuje ;)

Testuj testuj. Wydałeś na kask kupę kasy, to przynajmniej będziesz wiedział po co ;p

Kask w ogóle wystaje we wszystkie strony właśnie po to, żeby chronić to poniżej. Z przodu twarz, z boku uszy, a z tyłu potylicę (dlatego upadając na plecy i uderzając głową w zimię nie tracisz przytomności).

Na pocieszenie dodam tylko, że aby stracić zęby, trzeba dostać bezpośrednio w szczękę. Nawet przy bardzo silnym zderzeniu bez trafienia bezpośredniego do zębów drganie nie dochodzi, bo dużo wcześniej rozlatuje się najbardziej ciulowy staw w organizmie, czyli żuchwa :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-10-05 11:35:37
Autor: Alfer_z_pracy
Kurier stracił zęby
Kosu napisał:
[...]

Jako antrakt tej nieco flejmowej dyskusji potraktujcie fotki naszej Mai:
http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-650/-550/faktonline/1251950258413.jpg
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/22948/wloszczowska_twarz_470.jpeg
http://www.se.pl/media/pics/2009/09/09/WLOSZCZOWSKA_18_TR_300x250.JPG
http://tinyurl.com/2vw6tlo

Z dopiskiem w tle: co by było, gdyby jechała bez kasku?

A.

Data: 2010-10-05 12:25:51
Autor: Tomek
Kurier stracił zęby
Alfer_z_pracy pisze:
Jako antrakt tej nieco flejmowej dyskusji potraktujcie fotki naszej Mai:
Z dopiskiem w tle: co by było, gdyby jechała bez kasku?

Nie wiadomo co by było, ponieważ nie wiemy dokładnie jak uderzyła twarzą w ziemię i jaki był układ kamieni (np. mogła wziąć główną część impetu uderzenia na szczękę, a mniej na kask, bo usiłowała odruchowo trzymać głowę w górze), nie wiemy jak masa kasku wpłynęła na ruch głowy - może bez tych paruset gramów utrzymałaby głowę nad kamieniem.

Przy okazji: szukam i nie mogę znaleźć jakiegoś filmu z tej kraksy, bo chciałbym przeanalizować co tam się stało - wisi to gdzieś w sieci?

Data: 2010-10-05 16:48:04
Autor: biodarek
Kurier stracił zęby
Alfer_z_pracy pisze:
> [...]
http://tinyurl.com/2vw6tlo

Z dopiskiem w tle: co by było, gdyby jechała bez kasku?

Pierwsze z netu, ale trochę nowsze:
http://m.onet.pl/_m/8acd85106ac7d6530b7a1de9152e15e6,14,1.jpg

Z dopiskiem: -Co by było, gdyby jechała bez kasku?

.... dyskwalifikacja.

--
biodarek

Data: 2010-10-05 11:38:56
Autor: Fabian
Kurier stracił zęby
On 2010-10-04 16:40, Fabian wrote:
Jak wrócę do domu to przetestuje ;)

Testuj testuj.

Testy przeprowadzone, brak jednoznacznych wniosków :P

Wydałeś na kask kupę kasy, to przynajmniej będziesz
wiedział po co ;p

Dostałem dobra kilka lat temu, używam na imprezach gdzie to wymagane,
chociaż ostatnio zauważyłem pęknięcie i chyba będę zmuszony kupić nowy.
Ten musiał pęknąć podczas transportu/przechowywaniu.

[...]

Miałem to szczęście i straciłem większą część górnych jedynek i kawałki
bocznych zębów. Szczęście, bo żadna inna część twarzy nie ucierpiała ;)

Fabian.

Data: 2010-10-05 13:09:32
Autor: kml
Kurier stracił zęby

On 2010-10-04 16:40, Fabian wrote:
[...]

Lidl (50PLN) bądź Decathlon Bell Crossfire (~80PLN)

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-05 13:29:32
Autor: Fabian
Kurier stracił zęby
W dniu 05.10.2010 13:09, kml pisze:
[...]

Który z nich posiadasz?

Fabian.

Data: 2010-10-05 13:37:52
Autor: kml
Kurier stracił zęby

Użytkownik "Fabian" <fabian@niematakiegoadresu.pl> napisał w wiadomości news:i8f26p$l3$1news.task.gda.pl...
[...]

Kupowałem znajomemu ostatnio a że w Lidlu nie było rozmiarów to został kupiony Bell - za te pięniądze i jako pierwszy kask to uważam, że świat i ludzie. Ja mam Casco Viper MX.

Data: 2010-10-05 14:24:50
Autor: zly
Kurier stracił zęby
Dnia Tue, 5 Oct 2010 13:37:52 +0200, kml napisał(a):

i jako pierwszy kask to uważam, że świat i ludzie. Ja mam Casco Viper MX.

Wow :> To kaski się dzieli też zależnie od doświadczenia w noszeniu kasków?
Dla początkujących, dla jeżdżący w kasku od niedawna i dla tych co to już
na trójkołowcu mieli kaski? --
marcin

Data: 2010-10-05 15:23:46
Autor: kml
Kurier stracił zęby

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości news:1ojok73mnscn$.dlgpiki.fixed...
[...]

Głupiś. Kryterium była cena, co do tej pory wydało mi się oczywiste. W kwocie do 80 PLN szukałem najlepszego kasku jaki można kupić od reki tak żeby miał sensowną wentylację i dobry system mocowania.

Data: 2010-10-05 22:54:08
Autor: amrac
Kurier stracił zęby
W dniu 05.10.2010 11:05, Kosu pisze:
Na pocieszenie dodam tylko, że aby stracić zęby, trzeba dostać
bezpośrednio w szczękę.

Nie do końca się zgodzę. Jak ja zaliczyłem OTB na asfalt i walnąłem skronią to ukruszyłem dwa czy trzy zęby. Wystarczyło kosmtyczne zeszlifowanie u dentysty ale jednak.

Data: 2010-10-05 23:58:35
Autor: Coaster
Kurier stracił zęby
amrac wrote:
W dniu 05.10.2010 11:05, Kosu pisze:
[..] aby stracić zęby, trzeba dostać bezpośrednio w szczękę.

[...] walnąłem skronią to ukruszyłem dwa czy trzy zęby. Wystarczyło kosmtyczne zeszlifowanie u dentysty ale jednak.

LOL - zeszlifowanie pienkow zebow? Naprawde nie dostrzegasz roznicy miedzy _definitywnie starcic_ a _kosmetycznie ukruszyc_?

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-10-07 23:42:50
Autor: amrac
Kurier stracił zęby
W dniu 05.10.2010 23:58, Coaster pisze:
amrac wrote:
[...]

Ja tylko mówię, że niezależnie jak przywalisz to bezwładnościowo szczena przywali w czache (zęby się zgryzą), nie stracisz zębów ale najbardziej wystające (w sensie zgryzu) się właśnie ukruszą.

Data: 2010-10-08 15:49:17
Autor: robert
Kurier stracił zęby

> [...]

Ja tylko mówię, że niezależnie jak przywalisz to bezwładnościowo szczena przywali w czache (zęby się zgryzą), nie stracisz zębów ale najbardziej wystające (w sensie zgryzu) się właśnie ukruszą.

Wlasnie sie dowiedzialem od kolegi z pracy ze wczoraj w TV PULS (program nazywa sie chyba DYZUR) byla relacja ze szpitala. Rowerzysta z Warszawy. Wybite zeby i uraz twarzy, to by sie zgadzalo. Pewnie to dalsze losy kolegi z tego watku. Podobno urazy bardzo powazne. Pewnie beda powtorki to moze ktos trafi i poda dokladniejsze info.

Data: 2010-10-05 15:06:06
Autor: Titus Atomicus
Kurier stracił zęby
In article <i8cahd$hb1$2@news.supermedia.pl>,
 Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

> [...]

[...]

> niestety był bez kasku jak większość kurierów.

Od kiedy to zwykle kaski chronia _twarz_?

I zeby?

TA

Kurier stracił zęby