Kurier stracił zęby

Data: 2010-10-04 13:50:14
Autor: arturbac
Kurier stracił zęby
W dniu 2010-10-04 10:44, Alfer_z_pracy pisze:
"panie, to nie jest wykroczenie, to
jest bandytyzm".

u nas go pełno na ulicach.
Tylko w jeden dzień jak pojechałem Reda-Gdańsk i z powrotem
- 4 tr±bienia
- jedno zajechanie drogi i gwałtowne hamowanie (celowe)
- jedno wymuszenie pierwszeństwa z podporz±dkowanej ulicy z z STOP przy
mojej prędko¶ci 47km/h, miałem farta że jednak zahamował gwałtownie na
¶rodku drogi.
- jeden przypadek gróĽb w stly "Chcesz wpierdol" przez dresów z VW golf
z zeszłej epoki za to że jechałem ulic±

Data: 2010-10-04 16:54:31
Autor: lukasz
Kurier stracił zęby
a co mu (kurierowi z poczatku watku) grozi za niemanie hamulca? w kodeksie jest napisane ze rower musi posiadac jeden sprawny hamulec? wina ewidentnie lezy po stronie kierowcy ale czy przypadkiem nie bedzie probowal bronic sie tym ze rowerzysta nie mial hamulca?

luk

Data: 2010-10-04 16:59:36
Autor: Fabian
Kurier straci� z�by
W dniu 04.10.2010 16:54, lukasz pisze:
[...]

Za brak hamulca grozi mandat. Nie ma to wpływu na określanie winy w tym
wypadku. Pytanie czy połączenie na stałe koła z korbą nie jest rodzajem
hamulca? Wystarczy aby zatrzymać koło - czego chcieć więcej? ;)

Fabian.

Data: 2010-10-04 17:08:16
Autor: Publius
Kurier straci� z�by
W dniu 2010-10-04 16:59, Fabian pisze:
Za brak hamulca grozi mandat. Nie ma to wpływu na określanie winy w tym
wypadku. Pytanie czy połączenie na stałe koła z korbą nie jest rodzajem
hamulca? Wystarczy aby zatrzymać koło - czego chcieć więcej? ;)

Też uważam że to bez znaczenia w określaniu winy. Kierownik będzie odpowiadał za spowodowanie wypadku, a rowerzysta może ewentualnie dostać mandat, dwie różne sprawy.

Nie ma nigdzie ĹĽadnej interpretacji w sprawie takiego typu hamulca?

Karol

Data: 2010-10-04 08:12:06
Autor: stefandora
Kurier straci z by
On 4 PaĽ, 17:08, Publius <"publius-enigma[nospam]"@o2.pl> wrote:

Też uważam że to bez znaczenia w okre¶laniu winy. Kierownik będzie
odpowiadał za spowodowanie wypadku, a rowerzysta może ewentualnie dostać
mandat, dwie różne sprawy.

Nie ma nigdzie żadnej interpretacji w sprawie takiego typu hamulca?

Jest, ale nie u nas - za oceanem. Było przytaczane na preclu, można
poszperać w archiwum. W każdym razie nie na korzy¶ć ostrego
rowerzysty.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-10-04 17:19:22
Autor: arturbac
Kurier straci z by
W dniu 2010-10-04 17:12, stefandora pisze:
W każdym razie nie na korzy¶ć ostrego
rowerzysty.

W moim przypadku opisanym z wymuszeniem przy 47km/h nie miało by
znaczenia jakie mam hamulce,
< 20m na reakcję, hamowanie nie wykonalne przy 47km/h.
To do¶ć dobrze pamiętam że poczułem bezsilno¶ć i kombinowałem jak mocno
skręcaj±c w prawo co najwyżej przykleić się bokiem do wymuszaj±cego
(wymuszał z lewej podporz±dkowanej).

Data: 2010-10-04 09:21:26
Autor: stefandora
Kurier straci z by
On 4 PaĽ, 17:19, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
> [...]

To do¶ć dobrze pamiętam że poczułem bezsilno¶ć i kombinowałem jak mocno
skręcaj±c w prawo co najwyżej przykleić się bokiem do wymuszaj±cego

Wypowiadałam się na temat interpretacji przez s±dy.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-10-04 20:53:02
Autor: mbut
Kurier straci z by
wrote:
[...]

pierdu, pierdu nie macie co do roboty? zawsze jaki¶ m±dry się znajdzie i z tego wszystkiego nic nie rozumie.

Data: 2010-10-04 22:03:22
Autor: Rafał Wawrzycki
Kurier straci z by
Dnia 04 paĽ 2010 w li¶cie
[news:18a0c844-a470-4d13-8a7f-d1a40947431an26g2000yqh.googlegroups.c
om] stefandora [stefandora@gmail.com] napisał(a):
Jest, ale nie u nas - za oceanem. Było przytaczane na preclu,
można poszperać w archiwum. W każdym razie nie na korzy¶ć ostrego
rowerzysty.

W USiA to niezła wojna o to była, ale nie pamiętam jak się skończyło, nie mówi±c już o różnym prawodawstwie w poszczególnych stanach. Widziałem za to fotki klamek przykręconych do sztycy podsiodłowej ;) --
Pozdrawiam,
Rafał W.

Sprzedam rowerowy szpej podróżniczy: http://tiny.pl/hxqkl

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2010-10-05 09:43:48
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kurier straci z by
On Mon, 04 Oct 2010 22:03:22 +0200
Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

Dnia 04 paź 2010 w liście
[news:18a0c844-a470-4d13-8a7f-d1a40947431an26g2000yqh.googlegroups.c
om] stefandora [stefandora@gmail.com] napisał(a): > Jest, ale nie u nas - za oceanem. Było przytaczane na preclu,
> można poszperać w archiwum. W każdym razie nie na korzyść ostrego
> rowerzysty.

W USiA to niezła wojna o to była, ale nie pamiętam jak się skończyło, nie mówiąc już o różnym prawodawstwie w poszczególnych stanach. Widziałem za to fotki klamek przykręconych do sztycy podsiodłowej ;)

Jeśli widziałeś fotkę samej klamki, a nie całego roweru i był tam
komentarz, że to fix, to może nie być w tym nic dziwnego. Monocykle,
jeśli w ogóle mają klamki, to właśnie na sztycy, pod siodełkiem
(bo gdzie jeszcze mogłyby mieć?), a też są ostrokołowe. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-10-05 21:21:50
Autor: Rafał Wawrzycki
Kurier straci z by
Dnia 05 paĽ 2010 w li¶cie [news:20101005094348.2e88b673sultan]
Tomasz Minkiewicz [tommink@gmail.com] napisał(a):
Je¶li widziałe¶ fotkę samej klamki, a nie całego roweru i był tam
komentarz, że to fix, to może nie być w tym nic dziwnego.
Monocykle, je¶li w ogóle maj± klamki, to wła¶nie na sztycy, pod
siodełkiem (bo gdzie jeszcze mogłyby mieć?), a też s± ostrokołowe.
:)

OIDP to była to sama klamka :)

Data: 2010-10-05 08:42:57
Autor: MichałG
Kurier stracił zęby
W dniu 2010-10-04 13:50, arturbac pisze:
W dniu 2010-10-04 10:44, Alfer_z_pracy pisze:
"panie, to nie jest wykroczenie, to
jest bandytyzm".

u nas go pełno na ulicach.
Tylko w jeden dzień jak pojechałem Reda-Gdańsk i z powrotem
- 4 trÄ…bienia
- jedno zajechanie drogi i gwałtowne hamowanie (celowe)
- jedno wymuszenie pierwszeństwa z podporządkowanej ulicy z z STOP przy
mojej prędkości 47km/h, miałem farta że jednak zahamował gwałtownie na
środku drogi.
- jeden przypadek gróźb w stly "Chcesz wpierdol" przez dresów z VW golf
z zeszłej epoki za to że jechałem ulicą

moĹĽe faktycznie jeĹĽdzisz niebezpiecznie? ;)

Michał

Data: 2010-10-05 10:46:20
Autor: arturbac
Kurier stracił zęby
W dniu 2010-10-05 08:42, MichałG pisze:
moĹĽe faktycznie jeĹĽdzisz niebezpiecznie? ;)

JeĹ›li jazda rĂłwnym tempem  ok 30km/h w porywach do < 50km/h po
dwupasmowej ulicy na wprost jest niebezpieczna ... to nie wiem co
mógłbym robić lepiej.

Data: 2010-10-05 14:18:46
Autor: MichałG
Kurier stracił zęby
W dniu 2010-10-05 10:46, arturbac pisze:
[...]

tak tylko  skojarzyĹ‚o mi siÄ™ z powiedzonkiem: 'jak 3 osoby mĂłwiÄ…, ĹĽe jestem pijany, to ide na wszelki wypadek spać' ' ;) ;)

Ale zestaw napastliwych zachowań, jak na kilkadziesiąt km, imponujący....

Michał

Data: 2010-10-05 14:27:37
Autor: arturbac
Kurier stracił zęby
W dniu 2010-10-05 14:18, MichałG pisze:

Ale zestaw napastliwych zachowań, jak na kilkadziesiąt km, imponujący....

To mnie też zastanawia bo 2 tyg wcześniej ani jednego na tej samej trasie.
Różnica taka że tym razem była świetna słoneczna pogoda a to mocno wiąże
siÄ™ na drodze z poziomem adrenaliny.
No nic czekam na zimÄ™ )(z minusami i lodem na jezdni) to najfajniejszy
sezon do jazdy rowerem w PL, kierowcy sÄ… strasznie wydygani i spokojni ...

Kurier stracił zęby