Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniow ej

Data: 2010-11-25 06:29:33
Autor: leon
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniow ej
Dnia 24-11-2010 o 22:03:59 sundayman <sundayman@poczta.onet.pl> napisa³(a):

Witam

Taka otó¿ zaskoczy³a mnie ciekawostka kuriozalna ze strony mojej  spó³dzielni mieszkaniowej.
Otó¿ - kilka s³ów tytu³em wprowadzenia ;
Mieszkam sobie w "wie¿owcu", w którym na ka¿dym piêtrze czê¶æ korytarza  jest oddzielona od klatki schodowej i windy.
Ot - po prostu - jest przeszklona ¶cianka, z zamykanymi na klucz  drzwiami, która oddziela mieszkania od schodów.
I tak jest na ka¿dym piêtrze - chocia¿ oczywi¶cie na jednym piêtrze jest  to zrobione tak, na innym trochê inaczej - ale idea jest zrozumia³a.

Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow zaczadzonych  dymem.

leon

Data: 2010-11-25 11:33:46
Autor: Massai
leon wrote:

> [...]

> zrozumia³a.

Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow

Taki sam jak z wej¶ciem do mieszkania.
Czy w zwi±zku z tym drzwi do mieszkañ powinny byæ stale otwarte?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-25 21:19:32
Autor: leon
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniow ej
Dnia 25-11-2010 o 12:33:46 Massai <tsender@wp.pl> napisa³(a):

leon wrote:

> [...]

zaczadzonych dymem.

Taki sam jak z wej¶ciem do mieszkania.
Czy w zwi±zku z tym drzwi do mieszkañ powinny byæ stale otwarte?

Zdziwilbys sie ile latwiej jest wywazyc drzwi niz pokonac stalowa krate na  korytarzu.
Poza tym to sa kolejne stracone minuty zanim sie dostanie do  poszkodowanych.

leon

Data: 2010-11-25 22:03:21
Autor: niusy.pl
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniowej

U¿ytkownik "leon" <leon@gdziesdaleko.pl>

Zdziwilbys sie ile latwiej jest wywazyc drzwi niz pokonac stalowa krate na
korytarzu.
--
Zdziwi³by¶ siê jak trudno jest wywa¿yæ zwyk³e drzwi do ³azienki

Data: 2010-11-26 08:58:32
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.11.2010 22:03, niusy.pl pisze:

U¿ytkownik "leon" <leon@gdziesdaleko.pl>

Zdziwilbys sie ile latwiej jest wywazyc drzwi niz pokonac stalowa krate na
korytarzu.
-- Zdziwi³by¶ siê jak trudno jest wywa¿yæ zwyk³e drzwi do ³azienki

Wspó³czesne? Fakt, ³atwiej siê przez nie przebiæ ;->

Data: 2010-11-25 22:41:46
Autor: RadoslawF
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniowej
Dnia 2010-11-25 21:19, U¿ytkownik leon napisa³:

[...]

I co z tego skoro po¿ar jest dla wiêkszo¶ci mniejszym zagro¿eniem
ni¿ z³odziej ?
Przepis nie nakazuje nie zamykanie drzwi w celu u³atwienia pracy
stra¿akom i z³odziejom.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-25 23:39:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 25 Nov 2010, RadoslawF wrote:

Przepis nie nakazuje nie zamykanie drzwi w celu u³atwienia pracy
stra¿akom i z³odziejom.

  Obawiam siê ¿e czê¶ciowo nie masz racji - wg przepisów drzwi do
pomieszczeñ mieszkalnych pewnie powinny byæ odpowiednio "zniszczalne",
co najwy¿ej nie ma kary za naruszenie tej regulacji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-26 08:01:47
Autor: Massai
Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

pomieszczeñ mieszkalnych pewnie powinny byæ odpowiednio "zniszczalne",
co najwy¿ej nie ma kary za naruszenie tej regulacji.

Chcia³bym zobaczyæ tê "zniszczalno¶æ" w przypadku tej gerdy co mam.
Przez nie chyba takim taranem ¶redniowiecznym trzeba by wchodziæ, albo
jaki¶ ³adunek wybuchowy za³o¿yæ.

To¿ to z 70 kilo blachy i wzmocnieñ...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-26 11:40:04
Autor: animka
Kuriozalne pomysły spółdzielni mies=?I
W dniu 2010-11-26 09:01, Massai pisze:
Gotfryd Smolik news wrote:

On Thu, 25 Nov 2010, RadoslawF wrote:

Przepis nie nakazuje nie zamykanie drzwi w celu ułatwienia pracy
strażakom i złodziejom.

  Obawiam siÄ™ że częściowo nie masz racji - wg przepisów drzwi do
pomieszczeń mieszkalnych pewnie powinny być odpowiednio "zniszczalne",
co najwyżej nie ma kary za naruszenie tej regulacji.

Chciałbym zobaczyć tę "zniszczalność" w przypadku tej gerdy co mam.
Przez nie chyba takim taranem średniowiecznym trzeba by wchodzić, albo
jakiś ładunek wybuchowy założyć.

Toż to z 70 kilo blachy i wzmocnień...

Ale ściany, na których się te drzwi trzymają są bardzo kruche.

--
animka

Data: 2010-11-26 11:53:48
Autor: Massai
Kuriozalne pomysły spółdzielni mies=?I=?UTF-8?B?=?U08tODg1OS0yP1E/emthbmlvd2VqPz0
animka wrote:

> [...]
> wchodzić, albo jakiś ładunek wybuchowy założyć.

Ale ściany, na których się te drzwi trzymają są bardzo kruche.

Monterzy też tak powiedzieli.
I framugę umocowali na siedmiu 40cm kotwach wpuszczonych w ściany.

Ale serio, prościej byłoby chyba wybić ścianę dookoła drzwi, niż
je wyważać.

A strażacy to po prostu wybiją okno ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-26 12:10:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

hehehe Tak kruche, że do wywiercenia dziury pod kołka zwykła udarówka jest za słaba...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-26 09:04:46
Autor: RadoslawF
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniowej
Dnia 2010-11-25 23:39, U¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:

[...]

To ciekawe, kilka lat pracowa³em jako inspektor ppo¿, mam uprawnienia
i jedyny przepis odno¶nie trwa³o¶ci drzwi w zwi±zku z ppo¿ jaki sobie
przypominam to klasa wytrzyma³o¶ci ogniowej. Mo¿esz podaæ o jakim
przepisie ty piszesz ?

Pozdrawiam

Data: 2010-11-27 00:16:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 26 Nov 2010, RadoslawF wrote:

[...]

  Nie mogê, bo pisa³em "z g³owy czyli z niczego" :), z przezorno¶ci
dodaj±c s³owo "pewnie", AFAIR by³a tu do¶æ dawno temu dyskusja na
ten temat, z której wynika³o ¿e jest jaki¶ przepis projektowy,
znaczy w budynku typu "blok" nie mo¿na zaprojektowaæ pancernych
drzwi, ale nie ma przepisu "u¿ytkowego" ani sankcji za wstawienie
drzwi niezgodnych z projektem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-27 01:43:30
Autor: RadoslawF
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniowej
Dnia 2010-11-27 00:16, U¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:

[...]

Z punktu widzenia ppo¿ takie drzwi maj± siê od wewn±trz otwieraæ
na klamkê. Ca³ego prawa budowlanego nie znam bo nie mam takiej
potrzeby ale o ciekawostce w stylu ³atwe do sforsowania drzwi
raczej by³ wiedzia³. Zw³aszcza ¿e status drzwi na drodze
ewakuacyjnej maj± te¿ drzwi wej¶ciowe do klatek a te w starszych
blokach s± z elementów stalowych i raczej z ramienia nie da siê
ich wy³amaæ jak klasycznych drzwi do mieszkañ.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-25 15:26:53
Autor: Mordzia
Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniowej
"leon" <leon@gdziesdaleko.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.vmpn7joevha6eukomp-kompkomp.telgam.pl...

Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow zaczadzonych dymem.

Rozumiem, ¿e do klatek i do samych mieszkañ stra¿acy maj± zapasowe klucze?

Data: 2010-11-26 00:57:16
Autor: animka
Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszka niowej
W dniu 2010-11-25 15:26, Mordzia pisze:
"leon"<leon@gdziesdaleko.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci

Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow zaczadzonych
dymem.

Rozumiem, że do klatek i do samych mieszkań strażacy mają zapasowe klucze?

Strażacy mają drabiny i i jakies baldachimy w razie czego, więc można skakac z okien jakby co. Zapasowe klucze ma dozorca.

--
animka

Kuriozalne pomys³y spó³dzielni mieszkaniow ej