Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci臋cie dr zewa rosn膮cego na dzia艂ce drogowej [CROSSPOST ]

Data: 2015-04-22 09:06:18
Autor: Piotrek
Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci臋cie dr zewa rosn膮cego na dzia艂ce drogowej [CROSSPOST ]
Jest sobie dzia艂ka drogowa o (teoretycznej) szeroko艣ci 5m, b臋d膮ca drog膮 prywatn膮 (kt贸rej jestem wsp贸艂w艂a艣cicielem).

Problem z t膮 drog膮 jest taki, 偶e na skraju drogi rosn膮 drzewa ograniczaj膮c szeroko艣膰 drogi do 3.2m

Ale to akurat "ma艂e miki" - mog艂oby tak pozosta膰.

Jest natomiast jedno duuuuu偶e drzewo rosn膮ce na pocz膮tku drogi, kt贸re skutecznie ogranicza mo偶liwo艣膰 wjazdu z drogi publicznej ci臋偶szych pojazd贸w.

W szczeg贸lno艣ci betoniarka sk艂ada艂a si臋 dobre 10 minut zanim uda艂o si臋 jej zakr臋ci膰 i wjecha膰.

Z oczywistych powod贸w wola艂bym a偶eby nie by艂o takich problem贸w w przypadku - odpuka膰- ewentualnego przyjazdu stra偶y po偶arnej.

Sze艣膰 lat temu gmina odm贸wi艂a zgody na wyci臋cie drzew motywuj膮c to warto艣ciami przyrodniczymi. Gdyby te drzewa sta艂y w oazie na pustyni to bym zrozumia艂. Ale drzewa stoj膮 w bezpo艣rednim s膮siedztwie lasu ...

Kuriozalne w przypadku tej odmowy jest r贸wnie偶 to, 偶e drzewa stoj膮 na 艣rodku planowanej (MPZP) drogi publicznej. Kt贸rego to MPZP gmina nie zamierza realizowa膰 w tym zakresie.

Poniewa偶 zamierzam(y) ponownie ruszy膰 spraw臋 to ciekaw jestem czy macie jakie艣 pomys艂y a偶eby nie dopu艣ci膰 do decyzji odmownej. Albo skutecznie j膮 zaskar偶y膰 je艣li znowu nie b臋dzie zgody.

Dzwoni艂em w tej sprawie do wydzia艂u prewencji Pa艅stwowej Stra偶y Po偶arnej ale sprowadzili mnie na ziemi臋. Nie s膮 w stanie (albo nie chc膮) pom贸c - nie ma obowi膮zku ustanowienia drogi po偶arowej zapewniaj膮cej dojazd do dom贸w jednorodzinnych.

Jakie艣 inne (legalne) pomys艂y?

Piotrek

Data: 2015-04-22 09:25:20
Autor: Stokrotka
Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci臋cie drzewa rosn膮cego na dzia艂ce drogowej [CROSSPOST]

呕eby ci臋 dzieci nie pszekl臋艂y, za to wycinanie.

--
(tekst bez: 贸, ch, rz i -ii)
Ortografia to NAWYK, cz臋sto nielogiczny, ktury ludzie oci臋偶ali umys艂owo,

Data: 2015-04-22 09:45:09
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-04-15 o 09:06, Piotrek pisze:
Jest sobie dzia艂ka drogowa o (teoretycznej) szeroko艣ci 5m, b臋d膮ca drog膮
prywatn膮 (kt贸rej jestem wsp贸艂w艂a艣cicielem).
Mo偶e wniosek do Gminy, by zbudowa艂a alternatywn膮 drog臋 do Waszych posesji spe艂niaj膮c膮 standardy dojazdu dla Stra偶y Po偶arnej przekona j膮 o tym, 偶e to drzewo, nie jest a偶 takie cenne :-)

Data: 2015-04-22 10:02:27
Autor: Piotrek
On 2015-04-22 09:45, Robert Tomasik wrote:
Mo偶e wniosek do Gminy, by zbudowa艂a alternatywn膮 drog臋 do Waszych
posesji spe艂niaj膮c膮 standardy dojazdu dla Stra偶y Po偶arnej przekona j膮 o
tym, 偶e to drzewo, nie jest a偶 takie cenne :-)

Tak jak wspomnia艂em gmina w swojej 艂askawo艣ci nakre艣li艂a 艣mia艂y plan wybudowania drogi publicznej o szeroko艣ci 10m, kt贸ry zapewne spe艂nia艂by wszelkie standardy.

Zupe艂nie si臋 nie przejmuj膮c, 偶e cz臋艣膰 rzeczonej drogi publicznej mia艂aby przebiega膰 przez staw ...

Najwy偶ej si臋 przesunie staw, 偶e tak si臋 odnios臋 do klasyk贸w ;-)

Tak wi臋c na jak膮艣 szczeg贸ln膮 racjonalno艣膰 ze strony urz臋dnik贸w gminnych to ja bym nie liczy艂 ...

Dlatego planuj臋 we wniosku pokaza膰 palcem dlaczego to drzewo nale偶y usun膮膰.

I jak si臋 wydaje pierwszym kandydatem jest ROZPORZ膭DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie warunk贸w technicznych, jakim powinny odpowiada膰 budynki i ich usytuowanie. A konkretnie 搂14 ust臋p 3.

Jakie艣 inne pomys艂y?

Piotrek

Data: 2015-04-23 07:58:11
Autor: m4rkiz
"Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote in message news:55375591$0$2209$65785112news.neostrada.pl...
I jak si臋 wydaje pierwszym kandydatem jest ROZPORZ膭DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie warunk贸w technicznych, jakim powinny odpowiada膰 budynki i ich usytuowanie. A konkretnie 搂14 ust臋p 3.

gorzej jak zleca rozbiorke ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-04-22 14:12:02
Autor: Marcin N
W dniu 2015-04-22 o 09:06, Piotrek pisze:

Jakie艣 inne (legalne) pomys艂y?

Niedawno g艂o艣no by艂o w mediach o tym, 偶e maj膮 z艂agodzi膰 te kuriozalne przepisy. Nie z艂agodzili?

--
MN

Data: 2015-04-22 15:38:51
Autor: Piotrek
On 2015-04-22 14:12, Marcin N wrote:
Niedawno g艂o艣no by艂o w mediach o tym, 偶e maj膮 z艂agodzi膰 te kuriozalne
przepisy. Nie z艂agodzili?

Co艣 tam si臋 mia艂o/ma zmieni膰 ale przepisy IMHO dalej pozostan膮 do艣膰 debilne.

Piotrek

Data: 2015-04-22 16:07:20
Autor: 666
Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci臋cie drzewa rosn膮cego na dzia艂ce drogowej [CROSSPOST]
M贸j 艣.p. wujek w podobnej sytuacji zaprosi艂 miejscowych milicjant贸w (komendant i dzielnicowy), postawi艂 dwie flachy, i gdy ju偶 wszyscy byli w czubie powiedzia艂, 偶e ma tu takiego jednego squr..syna, kt贸ry od 10 lat uprzykrza zycie.
Milicjanci si臋 poderwali "poka偶 nam go Pan".
No to zaprowadzi艂 do drzewa (sosna, wyjazd bram膮 te偶 na stron臋 lasu).
Dzielnicowy (czy komendant, nie pami臋tam) wzi膮艂 radio, wezwa艂 miejscowego gajowego z pi艂膮 mechaniczn膮 i za 45 minut squr..syna nie by艂o ;-)
Sam skorzysta艂em, bo wcze艣niej nigdy si臋 nie mog艂em do tamtej bramy z艂o偶yc ;-)

-- -- -
Jakie艣 inne pomys艂y?

Data: 2015-04-22 16:56:03
Autor: qwerty
Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci臋cie drzewa rosn膮cego na dzia艂ce drogowej [CROSSPOST]
U偶ytkownik "Piotrek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:55374869$0$2209$65785112@news.neostrada.pl...
Jest natomiast jedno duuuuu偶e drzewo rosn膮ce na pocz膮tku drogi, kt贸re skutecznie ogranicza mo偶liwo艣膰 wjazdu z drogi publicznej ci臋偶szych pojazd贸w.

Zaaplikuj pewny 艣rodek chwastob贸jczy do korzenia i drzewo samo uschnie. Potem wniosek o wyci臋cie bo zagra偶a i po problemie.

Data: 2015-04-23 01:32:55
Autor: gruby
[...]

Randoup :D?

Ja tez mia艂em sporo problem贸w z wyci臋ciem drzewa na W艁ASNEJ dzia艂ce , stan臋艂o w ko艅cu na tym ze w zamian za wyci臋cie drzewa mia艂em posadzi膰 w innym miejscu 6 innych.

Pozdrawiam

Data: 2015-04-24 02:58:14
Autor: animka
W dniu 2015-04-23 01:32, gruby pisze:

[...]

Jedna ruska mi podpowiedzia艂a, 偶eby drzewo podla膰 rop膮 to zaraz zdechnie. Rozmawia艂y艣my o pyl膮cych, wielkich topolach pod oknami.
To jest raczej robota dla faceta. Ba艂abym si臋 艂azi膰 w nocy, skrada膰 si臋, 偶eby mnie nikt przez okna nie zobaczy艂.
Na szcz臋艣cie od tamtego roku zacz臋li wycina膰 te topole i mam nadziej臋, 偶e alergi na ten puch, kt贸ry wpada艂 do mieszkania nie b臋de mia艂a ju偶.

--
animka

Data: 2015-04-24 01:11:48
Autor: nkab
Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci阠ie drzewa rosn眂ego na dzia砪e drogowej [CROSSPOST]
W dniu 秗oda, 22 kwietnia 2015 09:06:19 UTC+2 u縴tkownik Piotrek napisa:

Jakie inne (legalne) pomys硑?

To mo縠 zrobi co z t drog (poszerzy czy jak).

Andrzej.

Kuriozum: decyzja odmowna na wniosek o wyci臋cie dr zewa rosn膮cego na dzia艂ce drogowej [CROSSPOST ]